برنامه یاد بعضی نفرات
 
منظومه سمفونيک مولانا در آلمان اجرا خواهد شد
هوشنگ کامکار خبر داد؛
منظومه سمفونيک مولانا در آلمان اجرا خواهد شد
منظومه سمفونیک مولانا و پوم سمفونی کردی اثر هوشنگ کامکار 17 آبان توسط ارکستر سمفونیک دوسلدورف با خوانندگی علیرضا قربانی و صبا کامکار در آلمان به‌روی صحنه می‌رود.

هوشنگ کامکار دراين‌باره گفت: این کنسرت توسط ارکستر سمفونیک دوسلدورف و گروه کر 60 نفره به رهبری ارنست ون مارشال در سالن مشهور«تن هاله» شهر دوسلدورف که 1500 نفر گنجایش دارد اجرا خواهد شد.

این آهنگساز در ادامه افزود: این برنامه از دو قسمت تشکیل شده که بخش اول آن شامل سمفونی شماره 5 بتهون و کنسرتو ویولن شماره یک از پاگانینی است، هم‌چنین کارلوت ورن کف که از نوازندگان برجسته ویولن در اروپا است به‌عنوان سولیست ارکستر را در این برنامه همراهی می‌کند.

کامکار هم‌چنین تصریح کرد: در بخش دوم نیز منظومه سمفونیک مولانا به خوانندگی علیرضا قربانی و پوم سمفونی کردی با صدای صبا کامکار اجرا می‌شود. این دو قطعه سال گذشته در قالب آلبومی با عنوان منظومه‌های سمفونیک منتشر شده است.

مدیر هنری گروه کامکارها هم‌چنین درباره نحوه انتخاب آثارش برای اجرا توسط ارکستر سمفونیک دوسلدورف گفت: رهبر این ارکستر اوایل امسال آلبوم منظومه‌های سمفونیک را شنیده بود و از طریق یکی از دوستان با من تماس گرفت و برای اجرای آن ابراز تمایل کرد. من نیز پارتیتور و نت‌های این اثر را برای مارشال فرستادم که بلافاصله تمرینات ارکستر سمفونیک دوسلدورف آغاز شد.



وی در ادامه افزود: از چند هفته قبل نیز صبا کامکار راهی آلمان شده است تا ضمن تمرین با گروه کر تلفظ صحیح و ترجمه اشعار را با گروه کار کند. به این ترتیب روزهای جمعه و شنبه این هفته آخرین تمرینات ارکستر و گروه کر اجرا می شود و یکشنبه 17 آبان این کنسرت در شهر دوسلدورف به روی صحنه خواهد رفت.



هوشنگ کامکار در پایان تاکید کرد: نکته جالب این کنسرت برای مدیران و دست اندرکاران ارکستر سمفونیک دوسلدورف این است که از مدت ها قبل تمام بلیت های این برنامه به فروش رسیده است. این استقبال جالب توجه می تواند انگیزه ای برای مسئولان ارکستر سمفونیک دوسلدوف باشد تا در آینده نیز از آثار دیگر آهنگسازان ایرانی برای اجرا استفاده کنند.
منبع: 
مهر
تاریخ انتشار : دوشنبه 11 آبان 1388 - 00:00

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود منظومه سمفونيک مولانا در آلمان اجرا خواهد شد | موسیقی ما