برنامه یاد بعضی نفرات
 
احتمالا بهترین گزینه ممکن در شرایط کنونی
واکنش‌ها به انتصاب «میرزمانی» بعنوان رئیس دفتر موسیقی ادامه دارد
احتمالا بهترین گزینه ممکن در شرایط کنونی
موسیقی ما – بهمن بابازاده: بزرگان موسیقی کشور پس از رسانه‌ای شدن خبر انتصاب «محمد می‌رزمانی» به عنوان رئیس دفتر موسیقی وزارت ارشاد واکنش نشان دادند و در مورد این انتخاب اظهار نظر کردند. شاهین فرهت از اعضای هیئت مدیره خانه موسیقی با حمایت از این انتخاب شایسته گفت: «من به علت‌شناختی که از نزدیک از ایشان داشته و دارم و با اشراف به اینکه آقای میرزمانیموزیسین بسیار خوش‌فکری هستند، می‌توانم از این انتخاب دفاع کنم و آن ‌را بجا و کاملا منطقی تلقی کنم.

ایشان سابقه مدیریتی روشنی و همچنین تجربه ریاست مرکز موسیقی کشور را پس از انقلاب دارند و همین نقطه‌ عطفی است که می‌تواند اهالی موسیقی را به آینده خوش‌بین کند. بابت این انتخاب خوشحالم و امیدوارم که ایشان در این کار خطیر و بزرگ موفق باشند.»

اما داود گنجه‌ای، قائم مقام خانه موسیقی چندان با دیگر عضو این تشکل هم عقیده نیست و اعتقاد دارد که می‌رزمانی شجاعت یک مدیر هنری را ندارد: «پس از سال‌ها و ماه‌ها انتظار بالاخره موسیقی کشور از بلاتکلیفی محض بیرون آمد و توانست صاحب یک مدیر و رئیس شود. آقای می‌رزمانی عضو خانه موسیقی بوده‌اند و با موزیسین‌های کشور ارتباط و نشست و برخاست زیادی داشته‌اند و ارتباطات قابل‌توجهی را نیز در این بخش دارند. ایشان به نظر من انسانی بسیار خوش‌طینت و دارای حسن‌نیتی اثبات‌شده هستند و برای من مسجل شده که موسیقی را دوست دارند همین می‌تواند نکته مثبتی باشد. تنها نقطه‌ضعف این انتخاب البته به نظر من، این است که میرزمانیشجاعت و جسارت یک مدیر هنری را ندارد! ولی در این شرایط گزینه بهتری از ایشان وجود نداشت و این انتخاب بهترین گزینه ممکن در شرایط کنونی است. انتظار من از ایشان به عنوان عضو کوچکی از خانه موسیقی این است که توجه بیشتر و قوی‌تری به خانه موسیقی داشته باشند و آن را جدی‌تر بگیرند. ایشان باید ارزش و جایگاه پیشکسوتان موسیقی را بیشتر مد نظر داشته باشند و با استفاده از تجربیات آن‌ها روند موسیقی کشور را به سمت صعود سوق دهند.»

دکتر محمد سریر هم نقطه نظرات جالبی در این مورد دارد و این انتخاب را انتخابی به جا و درست ارزیابی کرده است: «اصولا موسیقی کشور به خاطر تخصصی بودنش، کمتر مدیران متخصص و کاربلدی را به خود دیده، اینکه یک موسیقی‌شناس متخصص در راس مدیریت کلان موسیقی کشور قرار بگیرد، معمولا کمتر اتفاق افتاده است.

اگر این اتفاق هم افتاده که یک موزیسین مجری ارشد موسیقی در کشور باشد، به دلیل آشنا نبودن به بحث مدیریت در بخش کلان، کمتر توانسته موفق شود. مدیریت و تخصص می‌تواند دو اصل مهم برای موفق شدن یک مدیر موسیقی باشد که به نظر من آقای می‌رزمانی به خاطر تجربه ارزنده‌ای که در گذشته داشته‌اند و خود نیز جزو بهترین آهنگسازان هستند، می‌توانند با موفقیت از پس این وظیفه مهم بربیایند.

البته یک سال اخیر نیز آقای ترابی خدمات ویژه و قابل توجهی را در موسیقی داشتند که بسیار در روند رو به رشد موسیقی کشور موثر بوده‌اند و امیدوارم در آینده نیز از تجربیات ایشان به نحو احسن استفاده شود.

برای آقای میرزمانی آرزوی موفقیت دارم و با توجه به اینکه ایشان فرد بسیار متقی و توانمندی هستند، قابل پیش‌بینی است که بتوانند روزهای پرشور و موفقی را برای موسیقی کشور به ارمغان بیاورند.»
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 خرداد 1390 - 00:00

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

اگر آقای ترابی مدیر لایقی بوده و در روند و رشد موسیقی کشور موثر بوده است چرا او را به مدیر کلی منصوب نکردید

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

بهترین گزینه برای مدیریت موسیقی ایران خود آقای ترابی بودند

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

به عنوان یک موزیسین به نظر من مدیریتی که جناب آقای ترابی در یک سال مدیریتشان بر عرصه موسیقی ایران داشتند بسیار عالی و بعد از انقلاب بی نظیر بود . به شخصه متاسف شدم که چرا ایشان با روندی که همه از آن تقدیر میکنند نباید مدیر کل دفتر موسیقی میشد .

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود احتمالا بهترین گزینه ممکن در شرایط کنونی | موسیقی ما