برنامه یاد بعضی نفرات
 
تریوی آرین کشیشی، حمزه یگانه و شایان فتحی در «هفته موسیقی تلفیقی تهران»؛
جذابیت زبان صرفِ موسیقی جز
موسیقی ما - روز ششم از «هفته موسیقی تلفیقی تهران»، با حضور «تریو»ی آرین کشیشی آغاز شد که از سازبندی مرسوم تریوی جز یعنی پیانو (حمزه یگانه)، درامز (شایان فتحی) و گیتار باس (آرین کشیشی) تشکیل شده بود و پیشتر هم در «شبهای جز» که به همت سازباز برگزار شد شرکت کرده بودند.

به گزارش «موسیقی ما»، اصولاً کنار هم قرار گرفتن این افراد به خودی خود جذاب است و میتواند مخاطب را به شنیدن یک تجربه جدید و جالب مهمان کند. پیتر سلیمانیپور هم پیش از این درباره اجرای آرین کشیشی به «موسیقی ما» گفته بود: «میتوان گفت کسانی که به شنیدن اجرای گروه آرین کشیشی میآیند، یا موسیقی سازی را خوب میشناسند و آن را دوست دارند، یا افرادی هستند که در ضمن شنیدن موسیقی این گروه و امثال دیگرش به آن علاقهمند میشوند. هر دو گروه در جریان تجربه در گوش دادن به زبان صرفِ موسیقی، خود را در میان اصواتی مییابند که چیزی یا حسی را به آنها القا میکنند که هرگز قادر به بیان و توصیف آنها نیستند.» آرین کشیشی نوازنده ۲۴ ساله بااستعدادی که در میان نوازندگان، پس از دارا دارایی نوازندگی گیتار باس را در سبک جز بهطور جدی دنبال میکند. حمزه یگانه با کولهباری از تجربه در آهنگسازی و نوازندگی و شایان فتحی هم که نواختن درامز را در کالجهای معتبر اروپا و آمریکا دنبال کرده است و به عنوان قلب تپنده گروه، همراه خوبی برای آرین بهنظر میرسید. بنابراین چفت و بست خوبی میان بخش ریتم گروه برقرار بود. نکته مهم در مورد شایان فتحی، توانایی او در نواختن درامز نیست، او بیشتر از اینکه نوازنده و حفظ کننده ریتم باشد، درک درستی از موسیقی دارد. شاید اینکه موسیقی را به صورت آکادمیک یاد گرفته و به خوبی سازهای دیگری مانند پیانو هم مینوازد در این توانایی بیتاثیر نباشد.

در این اجرای درست و استاندارد قطعاتی مانند «جامه درویش» و «Approach» از حمزه یگانه اجرا شد. همچنین دو قطعه از موزیسنهای مطرح جز یعنی «est» و «john scofield» کاور شد. «شیخانی» و یک قطعه جدید بدون نام از آرین کشیشی هم بخش دیگری از رپرتوار اجرا بود.

«هفته موسیقی تلفیقی تهران» که با حمایت نمایندگی «لورآل» برگزار میشود، امشب با اجرای گروه «کماکان» و کریستف رضاعی به کار خود پایان میدهد.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 اردیبهشت 1395 - 16:54

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود جذابیت زبان صرفِ موسیقی جز | موسیقی ما