برنامه یاد بعضی نفرات
 
شامل آثار استاد محمد اسماعیلی است در شش دهه گذشته
کتاب «حاصل عمر» در فرهنگ‌سرای اندیشه رونمایی می‌شود
موسیقی ما- ویژه برنامه‌ی رونمایی از کتاب «حاصل عمر» اثر استاد محمد اسماعیلی در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود.

«حاصل عمر» کتابی شامل آثار استاد محمد اسماعیلی است که در شش دهه گذشته ساخته و نواخته شده است. در مراسم رونمایی از این اثر ارزشمند اجرای دو نوازی سنتور و تمبک و گروه نوازی توسط گروه تمبک در دو بخش شامل آثار ایشان و قطعاتی از کتاب حاصل عمر توسط دست اندرکاران نشر اثر اجرا خواهد شد. همچنین در مراسم یاد شده این کتاب عرضه خواهد شد.

محمد علی اسماعیلی متین متولد ۴ شهریور ۱۳۱۳در تهران . تحصیلات خود را در دبستان رازی و دبیرستان پیرنیا گذراند. مشوقین اصلی و اولیه او در راه موسیقی، دایی‌هایش مرتضی و مصطفی گرگین زاده بودند. آشنایی او با استاد حسین تهرانی از سال ۱۳۳۰ شروع شد که دوران فعالیت جدی هنری اوست.

محمد اسماعیلی در سال ۱۳۳۷ با معرفی استاد تهرانی در ارکسترهای وزارت فرهنگ و هنر از جمله گروه همنوازان تنبک به رهبری استادش شروع به فعالیت کرد و در سال ۱۳۴۳در سمت هنرآموز هنرستان موسیقی ملی به جانشینی استاد خود به آموزش پرداخت. در سال ۱۳۴۵سرپرستی گروه تنبک نوازان وزارت فرهنگ و هنر را بر عهده گرفت که ۱۲ سال فعالیت این گروه همراه با ۱۵ قطعه بر اساس ریتم‌های ایرانی است که در کنسرت‌های خارج از کشور اجرا شده است.

معروف‌ترین این قطعات قطعه رونما است که بر اساس یکی از داستان های  اصیل ایرانی متجاوز از ۲۰۰ بار بر روی صحنه اجرا شده است. این استاد برجسته بعد از درگذشت پیر خود همراه با گروه نوازندگان فرهنگ و هنر به سرپرستی استاد فرامرز پایور دوران نوین فعالیت خود را آغاز کرد و در ۲۳ کشور بر روی صحنه رفتند.

فرهنگسرای اندیشه در خیابان شریعتی، نرسیده به پل سید خندان،بوستان اندیشه واقع است.
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 اردیبهشت 1401 - 12:44

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کتاب «حاصل عمر» در فرهنگ‌سرای اندیشه رونمایی می‌شود | موسیقی ما