برنامه یاد بعضی نفرات
 
رئیس و سخن‌گوی هیات مدیره خانه موسیقی به اظهارات نماینده‌ی مجلس واکنش نشان داد
داریوش پیرنیاکان: سیاست‌مدارها می‌روند و هنرمندان می‌مانند
موسیقی ما- «داریوش پیرنیاکان» (رئیس و سخن‌گوی هیات مدیره خانه موسیقی) درباره‌ی اظهارات یک نماینده مجلس اعلام کرد که خانه‌ی موسیقی اعتراض بسیار شدید خود را نسبت به این قضیه اعلام می‌کند. او از همچنین از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست تا نسبت به این قضیه عکس‌العمل نشان دهد و اعتراض کند؛ اگر همین‌طور دم فرو ببندد و هیچ حرفی نزند، فردا هرکسی که از راه برسد چنین حرف‌هایی را بیان می‌کند.
 
پیرنیاکان هم‌چنین در این خصوص اظهار داشت: «به تازگی صحبت‌های یکی از نمایندگان محترم مجلس در فضای مجازی  پخش شد که بسیار تعجب‌آور بود. البته خانه موسیقی در این مورد اندکی شکیبایی به‌خرج داد تا ببیند موضوع صحت دارد یا نه تا اینکه ایشان دوباره مصاحبه‌ای انجام داد که تاکیدی بر گفته‌های قبلی او بود.»
 
 
رئیس هیات مدیره خانه موسیقی سخنان نماینده‌ی مجلس را توهین به مردم دانست و گفت: «اینکه شما معیشت مردم را با ورود آلات موسیقی مقایسه می‌کنید، اصلا درست نیست. اگر معیشت مردم مهم است، مربوط به غذای جسم مردم است. اگر غذای روحی مردم تامین نشود این هم باز یک کم کاری است که در مملکت می‌تواند اتفاق بیفتد. اصلا نباید اینها را با هم مقایسه کنید. ورود سازها به‌خاطر تفنن نیست. بلکه برای اعتلای موسیقی کشور است و من تعجب می‌کنم یک نماینده این‌طور حرف بزند.»‌
 
داریوش پیرنیاکان درباره اظهارات این نماینده مجلس مبنی بر اینکه «کسانی که دنبال موسیقی هستند از کشور بروند»، گفت: «شما چه کاره‌اید؟ به شما چه ربطی دارد؟ شما نماینده‌ای هستید که با یک رای در مجلس نشسته‌اید و معلوم هم نیست با چند رای آمده اید. به شما چه ربطی دارد که می گویید کسانی که دنبال موسیقی هستند از کشور بروند؟»
 
رئیس و سخنگوی هیات مدیره خانه موسیقی افزود: «در هلند در سوله‌هایی برای گاوها موسیقی پخش می‌کنند تا شیر آنها دو برابر شود. یاد شعر سعدی بزرگوار افتادم که می‌گوید: اشتر به شعر عرب در حالت است و طرب/ کژ طبع جانوری کزعشق بی خبری.» هر کسی از راه برسد نمی‌تواند به این مردم بگوید از کشور بروید. مثل آن مجری که در تلویزیون گفته بود اگر کسی نمی‌خواهد از مملکت برود. باز هم تکرار می‌کنم که شما هیچ کاره‌اید و به شما ربطی ندارد کسی در این کشور باشد یا نباشد.»

رئیس هیات مدیره خانه موسیقی ایران در پایان سخنانش گفت: «باید به این آقای نماینده بگویم که سیاستمداران در هر جایگاهی که باشند مهمانان تاریخ‌اند و ما هنرمندان میزبابان تاریخیم. آنهایی که رفتنی هستند آقای نماینده شما هستید نه ما.»
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 آذر 1400 - 12:44

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود داریوش پیرنیاکان: سیاست‌مدارها می‌روند و هنرمندان می‌مانند | موسیقی ما