برنامه یاد بعضی نفرات
 
با هدف شناسایی، ظرفیت‌سازی و حمایت از فعالیت‌های خلاقانه هنرمندان و گروه‌های موسیقی
فراخوان بخش غیر رقابتی سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر منتشر شد
موسیقی ما- فراخوان بخش غیر رقابتی سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر بر اساس آیین‌نامه جشنواره با هدف شناسایی، ظرفیت‌سازی و حمایت از فعالیت‌های خلاقانه هنرمندان و گروه‌های موسیقی سراسر کشور با اولویت معیارهای هنری در هر شاخه از موسیقی تهیه و تنظیم شده است.
 
گروه‌ها و هنرمندان فعال در عرصه اجرای صحنه‌ای از اول آبان تا اول دی امسال فرصت دارند بر اساس شرایط جشنواره در سایت به نشانی www.fajrmusicfestival.com ثبت نام یا به صورت حضوری آثار خود را به دبیرخانه جشنواره در تهران، خیابان انقلاب، خیابان خارک، کوچه هانری کربن، پلاک ۱۸ طبقه سوم ارایه کنند.
 
هیأت انتخاب آثار و گروه‌های جشنواره با انتشار این فراخوان از کلیۀ گروه‌ها و هنرمندان فعال موسیقی در عرصۀ اجرای صحنه‌ای دعوت می‌کند در صورت تمایل با مطالعۀ دقیق فراخوان و ارسال آثار و مدارک خود در برگزاری و هرچه پربارتر شدن این رویداد هنری مشارکت کنند.
 
سی‌ و هفتمین جشنوارۀ موسیقی فجر همزمان با گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران از ۲۴ تا ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ به دبیری حسن ریاحی در بخش‌های رقابتی (جایزه باربد) و غیر رقابتی برگزار می‌شود و جایزه ترانه، جایزه موسیقی و رسانه و نشست‌های پژوهشی برنامه‌های دیگر این دوره خواهد بود
سی‌و‌هفتمین جشنوارۀ موسیقی فجر همزمان با گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی ایران از ۲۴ تا ۲۹ بهمن برگزار خواهد شد. فراخوان پیش رو بر اساس آیین‌نامۀ جشنواره با هدف شناسایی، ظرفیت‌سازی و حمایت از فعالیت‌های خلاقانۀ هنرمندان و گروه‌های موسیقی سراسر کشور، با اولویت معیارهای هنری در هر شاخه از موسیقی، تهیه و تنظیم شده است. ستاد برگزاری جشنواره با انتشار این فراخوان از همۀ گروه‌ها، آنسامبل‌ها، ارکسترها و هنرمندان موسیقی در عرصۀ اجرای صحنه‌ای دعوت می‌کند، در صورت تمایل، با مطالعۀ دقیق فراخوان و ارسال آثار و مدارک خود، در برگزاری و هرچه پربارتر شدن این رویداد هنری مشارکت کنند.
 
شرایط:
 
۱. همۀ گروه‌ها، آنسامبل‌ها و ارکسترهای گوناگون بدون محدودیت در تعداد نفرات با توجه به گونه‌های رسمی موسیقی در کشور می‌توانند در این فراخوان شرکت کنند.
 
۲. متقاضیان شرکت در بخش گروه‌نوازی با خوانندگی بانوان، با توجه به شرایط برگزاری جشنواره در دوران ویروس کووید ۱۹، در صورت برگزاری به‌ شیوه حضوری، در صورت انتخاب نهایی قطعاً در جدول جشنواره گنجانده خواهند شد.
 
۳. شیوه‌ گزینش هیأت انتخاب آثار و گروه‌ها نخست صرفاً‌ بر اساس معیارهای فنی موسیقایی، ویژگی‌ها و اصول اجرای موسیقی و گروه‌ها همچون تکنیک و فن اجرا، موزیکالیته، دینامیک، رعایت ویژگی‌های سبکی و شیوه‌‌ای آثار، اکول، تمپورال، کوک دقیق و اینتروال خواهد بود. همچنین در هم‌نوازی‌ها اصول هم‌نوازی، هماهنگی و کیفیت صدادهی و آداب حضور بر صحنۀ اجرا معیار اصلی انتخاب است. پس از آن، اجراهایی که واجد شرایط زیر باشند در اولویت انتخاب قرار خواهند گرفت:
 
الف. هنرمندان و گروه‌هایی که برای نخستین‌بار در جشنوارۀ موسیقی فجر شرکت می‌کنند؛
 
ب. هنرمندان و گروه‌هایی که کارگان (رپرتوار) اختصاصی و ویژه برای اجرای جشنواره آماده کرده‌اند؛
 
ج. گروه‌هایی که عضو مشترک در اعضای اصلی (سرپرست، خواننده، تکنواز) با دیگر گروه‌های شرکت‌کننده نداشته باشند.
 
۴. ترکیب اعضای گروه در زمان اجرای جشنواره، باید مطابق با فرم ثبت نام و نمونۀ تصویری ارسالی باشد. در صورت بروز اتفاق پیش‌بینی‌نشده و موجّه که منجر به تغییرات جزئی در ترکیب گروه شود، سرپرست گروه موظف است مراتب را در اسرع وقت به‌ صورت کتبی به دبیرخانۀ جشنواره اطلاع دهد تا نتیجه پس از بررسی به گروه اعلام شود.
 
۵. هر اجرا شامل یک بخش، بدون تنفس، با مدت زمان بین ۳۰ تا ۴۵ دقیقه خواهد بود.
 
۶. ستاد جشنواره مکان، تاریخ، ساعت و نحوه اجرا (آنلاین، آفلاین یا حضوری) را با توجه به وضعیت و شرایط سلامت جامعه، هماهنگی با ستاد ملی کرونا و مسائل فنی تعیین خواهد کرد.
 
۷. رعایت حقوق مادی و معنوی پدیدآورندگان آثار ارائه‌شده در جشنواره (موسیقی، شعر و متن) بر عهدۀ متقاضی است.
 
۸. بدیهی است اعلام نظر نهایی برای حضور گروه‌ها در جشنواره منوط به نظر هیأت انتخاب گروه‌ها و آثار و ستاد برگزاری جشنواره خواهد بود و حق اعتراض و تجدید نظر برای گروه‌های متقاضی وجود نخواهد داشت.
 
۹. گروه‌هایی که بر اساس نظر هیأت انتخاب گروه‌ها و آثار به جشنواره راه پیدا می‌کنند، باید تا پایان جشنواره به همۀ تعهدات خود که در فرم ثبت نام درج شده عمل کنند. در غیر این صورت، ستاد جشنواره می‌تواند به دلیل انجام نشدن تعهدات ذکرشده، گروه دیگری را با هماهنگی هیأت انتخاب، جایگزین ایشان کند.
 
۱۰. مرجع رسمی جشنواره جهت رایزنی با متقاضیان، دبیرخانه جشنواره خواهد بود و همۀ تماس‌ها و مراودات کاری از طریق دبیرخانه رسمیت خواهد داشت.
 
مهلت ارسال مدارک: شنبه ۱/۸/۱۴۰۰ تا پایان وقت اداری چهارشنبه ۱/۱۰/۱۴۰۰
 
مدارک لازم:
 
ــ تکمیل فرم درخواست شرکت در جشنواره
 
ــ ارائۀ نمونۀ تصویری از اجرا
 
ــ متن تایپ‌شدۀ شعر و کلام
 
تبصرۀ ۱: در صورتی که شعر یا کلام آثار به زبانی غیر از فارسی باشد، ارسال ترجمۀ دقیق شعر، ترانه یا کلام الزامی است.
 
نحوۀ ارسال مدارک:
 
الف. از طریق بارگذاری در سایت سی‌وهفتمین دورۀ جشنوارۀ موسیقی فجر به نشانی www.fajrmusicfestival.com
 
ب. تحویل حضوری به دبیرخانۀ جشنواره (تمامی متقاضیان باید در سامانه جشنواره «بامک» ثبت نام کنند، اما فایل تصویری اجرای خود را می‌توانند به صورت حضوری به دبیرخانه جشنواره تحویل دهند)
 
تبصرۀ ۲: در صورت تحویل حضوری، نمونه‌های تصویری باید روی لوح فشرده، یا فلش (در ۲ نسخه) ارائه شود.
 
ج. نمونۀ تصویری باید حداقل ۱۵ دقیقه، با یکی از فرمت‌هایMP۴ ،WMV و بدون هر گونه ویرایش صوتی و تصویری به گونه‌ای باشد که همۀ اعضای گروه در تصویر به‌طور کامل مشخص باشند.
 
تبصرۀ ۳: نمونۀ تصویری در بخش گروه‌نوازی باکلام، باید حداقل شامل یک قطعه بی‌کلام گروهی و یک قطعه باکلام باشد. (هر دو قطعه باید در یک ویدئو و یک فایل بارگذاری شوند)
 
* آثار صرفاً بر اساس نمونه‌های تصویری ارسالی بازبینی می‌شود؛ از این رو، تقاضا می‌شود متقاضیان در کنترل نمونه‌های ارسالی، به‌ویژه کیفیت صوتی آن‌ها کمال دقت و حساسیت را مبذول دارند.
 
تماس با ما:
 
نشانی دبیرخانۀ جشنواره: تهران، خیابان انقلاب. خیابان خارک. کوچه هانری کربن. پلاک ۱۸. طبقه سوم
 
تلفن: ۶۶۷۲۱۱۷۰-۰۲۱
 
نشانی تارنمای اینترنتی: www.fajrmusicfestival.com
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 مهر 1400 - 10:31

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود فراخوان بخش غیر رقابتی سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر منتشر شد | موسیقی ما