برنامه یاد بعضی نفرات
 
با ترجمۀ داریوش دل‌آرا و مدیریت هنری سلمان رئيس‌عبداللهی
کتاب «دایره‌المعارف مصور موسیقی» منتشر شد
 موسیقی ما- کتاب «دایره‌المعارف مصور موسیقی» با ترجمۀ داریوش دل‌آرا و مدیریت هنری سلمان رئيس‌عبداللهی، در ۵۱۲ صفحه گلاسه توسط نشرِ سایان منتشر شد. چاپ نخست این کتاب در سال ۱۳۹۴ منتشر شده بود؛ اما در چاپ جدید کتاب علاوه بر مطالب چاپ‌های پیشین، حدود ۱۵۰ صفحه افزوده شده است. در بخش انتهایی نیز ژانرهای موسیقی، موسیقی‌دانان بزرگ، آهنگ‌های پرطرفدار و اطلاعات عمومی موسیقی آمده است.

افلاطون، فیلسوف یونان باستان، نوشت که «موسیقی به کائنات روح، به ذهن بال پرواز، و به همه چیز حیات می‌بخشد و خیال را به پرواز درمی آورد.» چند سده بعد، دوک الینگتن، موسیقی‌دان و رهبر بزرگ دسته‌های همنواز، افزود: «موسیقی کهن‌ترین هویت است. چهارچوب و گسترۀ موسیقی فراخ و بی‌انتهاست. از نظر شما، موسیقی چیست؟ بدون موسيقى چه خواهید بود؟» کتاب «دایره‌المعارف مصور موسیقی» تلاشی است برای پاسخ به این پرسش مهم.
 
می‌گویند موسیقی زبانی جهانی است و به همین دلیل، خواندن و دانستن دربارۀ تاریخ موسیقی، به نوعی مطالعه تاریخ جهان است. ویژگی مهم کتاب «دایره‌المعارف مصور موسیقی» در این نکته است که صرفاً به دستاوردهای بزرگ موسیقی غربی منحصر نشده و خواننده را به سفری جهانی می‌برد تا گوشه‌هایی از موسیقی چین باستان، موسیقی عنان گسیختۀ پاپ ژاپن، موسیقی قبایل ساکن در دشت‌های آفریقا، و ریتم‌های پرشور و حال سالن‌های آمریکای جنوبی را هم شاهد باشد.
تاریخ انتشار : شنبه 8 خرداد 1400 - 12:11

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کتاب «دایره‌المعارف مصور موسیقی» منتشر شد | موسیقی ما