.
plays 57093
موسیقی ما- موسیقی ما- قطعه‌ی «رنگین کمون» و «چهارشنبه سوری» اثر «ثمین باغچه‌بان» قرار است برای اولین بار توسط ارکستر ملی اجرا شود، این خودش به اندازه‌ی کافی خبرِ خوبی هست؛ اما وقتی قرار باشد «نصیر حیدریان» آن را اجرا کند، خبر به مراتب خوشحال‌کننده‌تر می‌شود. «نصیر حیدریان» را «اولین باغچه‌بان» در شبانه‌روزی آموزش داد و او راهِ موسیقی را پی گرفت؛ آن‌قدری که حالا به عنوان رهبری برجسته در ایران و جهان فعالیت کند. برای مثال در سال ۲۰۰۳ در اپرای شهر گراتز اپرای پر چالش و پرآوازه‌‌ی Puch and Judy اثر Harrison Birtwistle و همچنین قطعه Begehren اثر Beat Furrer را به عنوان رهبر ارکستر به روی صحنه برد که این اجرا در همان سال به عنوان بهترین اجرای سال لقب گرفت.

«رنگین کمون» (۱۰ قطعه برای تکخوان، آواز گروهی و ارکستر) است که اولین بار با همکاری نوازندگان ارکستر سمفونیک رادیو وین ضبط و منتشر شد و حالا نسل‌هاست که کودکان ایرانی از آن بهره می‌گیرند. بخش دوم این آلبوم، هشت سال پس از درگذشت ثمین باغچه بان، به کوشش پسرش «کاوه» با عنوان «چهارشنبه‌سوری» منتشر شد.

این دو قطعه در حالی توسط ارکستر ملی اجرا می‌شود که می‌توان امید داشت فعالیت‌های این ارکستر چون ماه‌های اخیر، روندی روبه رشد داشته باشد.


افزودن یک دیدگاه جدید

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
19 + 0 =

Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.




دانلود ویدیو نصیر حیدریان چهارشنبه سوری و رنگین کمان اثر «ثمین باغچه‌بان» را اجرا می‌کند از سایت موسیقی ما | موسیقی ما