برنامه یاد بعضی نفرات
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری جشنواره‌ی فجر دفاع کرد
جشنواره‌ی موسیقی به صورت مجازی برگزار می‌شود
موسیقی ما- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره‌ی شرایط برگزاری جشنواره موسیقی فجر، خاطرنشان کرد: «به دلیل شرایط حاکم ناشی از ویروس کرونا امسال جشنواره موسیقی از بستر فضای مجازی بهره بسیاری می برد و این فضا می‌تواند به فرهنگ و اقتصاد حوزه موسیقی کمک کند.»

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز گذشته از دبیرخانه سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر بازدید کرد و در جریان مجموعه اقدامات و فعالیت‌های این دوره از برگزاری جشنواره موسیقی فجر قرار گرفت. او در این دیدار گفت: «اوایل امسال به دلیل شیوع کرونا موضوع چگونگی جشنواره‌ها از جمله جشنواره‌های فجر مطرح شد و جلسات متعددی در این زمینه برگزار شد. با شیوع کرونا شرایط خاصی پیش آمد و ابهامات و تردیدهای زیادی در این حوزه ایجاد شد.»‌
 
او با تاکید بر نقش فرهنگ و هنر بر زندگی مردم، تصریح کرد: «در زمان جنگ و دفاع مقدس و اوج جنگ و حملات دشمن جشنواره های فجر برگزار می‌شد و این علامت خوبی برای کشور بود و کشور را به فضای آرامش و اعتماد می‌کشاند که هنر در کشور همچنان زنده است. بنابراین با این نگاه که ایام کرونایی هم اگر سخت‌تر نباشد؛ ولی بی‌شباهت به ایام جنگ نیست، صلاح ندانستیم جشنواره‌ها تعطیل شود.»
 
صالحی با بیان اینکه در این جشنواره از تمام استان های کشور حضور داشته و دارند، ادامه داد: «این برگزاری صرفا مختص تهران نیست و هنرمندان از سراسر کشور در حال رقابت با یکدیگر هستند و این امر هم یکی از استدلال‌هایی بود که جشنواره‌های فجر از جمله موسیقی باید برگزار شود. در برگزاری جشنواره های امسال البته چند دغدغه هم وجود داشت. چگونگی برگزاری آن از جمله این دغدغه ها بود اینکه به هر قیمتی برگزار نشود بلکه کیفیت و کمیت آن را در نظر داشته باشیم طوری که قابل دفاع باشد.»
 
او در عین حال تصریح کرد: «بر اساس گزارش‌های رسیده از جشنواره موسیقی فجر گروه‌هایی که در این دوره از جشنواره ثبت نام کرده اند از لحاظ تعداد سهم قابل توجهی دارند. بخش رقابتی جشنواره با عنوان جایزه باربد هم فضای خوبی برای جشنواره ایجاد می کند. مسابقه ترانه هم از دیگر بخش های جشنواره موسیقی فجر است که می‌تواند فضایی را ایجاد کند که بتوانیم در حوزه الگویی، نمونه‌های تاثیرگذاری باشیم و به معرفی و ترمیم مولف ترانه بپردازیم؛ زیرا موسیقی کشور ما با کلام نسبت دارد و این جشنواره می‌تواند فرصت های خوبی را برای این مسابقه فراهم آورد.»

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بخش بین الملل جشنواره موسیقی فجر را از دیگر دغدغه های برگزاری برشمرد و گفت: «حوزه سازی جدید و قانع کردن افراد به روش جدید سخت است اما آثار موسیقی شرکت کننده های خارجی ضبط می شود و تلاش شده تا پرچم موسیقی حفظ شود. حجم قابل توجهی از آثار موسیقی برای جشنواره موسیقی فجر در حال ضبط است و تجربه جدیدی را وارد فضای مجازی می کند و از این فضا به عنوان بستر مهم فرهنگی و اقتصادی برای جشنواره می توان بهره برد که نقطه عطف جشنواره امسال است.»
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: «کرونا برخی از اقدامات را تبدیل به تجربه اولیه کرد و بهره گیری از فضای مجازی منجر به کاهش هزینه ها می شود و می تواند در سال های آینده تغییراتی را پدید آورد. امیدوارم برگزاری این دوره از جشنواره موسیقی فجر پایه های جدیدی را برای موسیقی ایران و جشنواره ایجاد کند.»

در بخشی از این بازدید محمد الهیاری مدیرکل دفتر موسیقی گزارشی از مجموعه اقدامات دبیرخانه سی و ششمین جشنواره موسقی فجر ارائه کرد: «این جشنواره در بخش رقابتی و غیررقابتی برگزار می‌شود که اجرای گروه‌ها در بخش غیررقابتی انجام می‌شود و در بخش رقابتی آلبوم‌های موسیقی ارزیابی می‌شوند. جایزه ترانه و جایزه موسیقی و رسانه نیز از بخش های دیگر جشنواره است که در جایزه ترانه بیش از چهار هزار ترانه ارزیابی می شود و در بخش موسیقی و رسانه ۱۶۸ اثر به دبیرخانه این بخش ارسال شده و تلاش شده به موسیقی مقاومت در رسانه ها در این بخش توجه شود.  بخش پژوهش جشنواره نیز با همکاری رادیو گفت و گو برگزار خواهد شد.
او با اشاره به جایزه باربد در جشنواره موسیقی فجر ادامه داد: این بخش از جشنواره با توجه به اینکه دچار شرایط حاکم از شیوع کرونا هستیم می تواند منجر به ایجاد هیجان در جشنواره بشود.
 
در بخش دیگری «سیدمجتبی حسینی» -معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی- گفت: «با توجه به شرایط سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر همکاران و هنرمندان برای برنامه ریزی این دوره از برگزاری تلاش بسیاری داشتند.»
 
حسن ریاحی دبیر سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر نیز  گفت: «امور جشنواره با آرامش در حال انجام است و خوب پیش رفته است. در این دوره بخش رقابتی و جایزه باربد در جشنواره برگزار می شود و رقابت باعث افزایش شور در جشنواره شده است. برنامه های جشنواره با توجه به شرایط منظم پیش رفته و امیدواریم جشنواره برای تقویت روحیه هنرمندان موثر باشد.»
 
در این بازدید اردوان جعفریان مسئول بخش بین الملل جشنواره موسیقی فجر نیز گزارشی از مجموعه اقدامات این بخش ارائه کرد.
 
در پایان پوستر سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد.
منبع: 
سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 بهمن 1399 - 12:22

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود جشنواره‌ی موسیقی به صورت مجازی برگزار می‌شود | موسیقی ما