برنامه یاد بعضی نفرات
 
مدیر موسسه «آوای باران» از فصل جدید کنسرت‌ها در کیش می‌گوید
منوچهر حسنی: طلسم کنسرت‌های «مسعود صادقلو» شکسته خواهد شد
موسیقی ما - «مسعود صادقلو» پس از سال‌ها قرار است اولین کنسرتش را سی دی در جزیره کیش روی صحنه ببرد. این برنامه در حالی برگزار خواهد شد که در فصل پاییز هم قرار بود صادقلو اجرایی در کیش داشته باشد اما به دلیل بحرانی شدن وضعیت شیوع کرونا در این جزیره، اجرای او پس از یک روز بلیت‌فروشی لغو شد. اما حالا به دلیل استقبال خوب دوستداران مسعود صادقلو، کنسرت او برای تاریخ یک بهمن هم تمدید شده است. اجرای این خواننده به تهیه‌کنندگی موسسه «آوای باران» به مدیریت «منوچهر حسنی» برگزار خواهد شد. ما هم به این بهانه و همچنین بررسی آخرین وضعیت کنسرت‌های جزیره کیش و احتمال برگزاری کنسرت‌های تهران، سراغ منوچهر حسنی رفتیم و دقایقی را با این تهیه‌کننده باسابقه گپ زدیم:
 
*کنسرت مسعود صادقلو از لحاظ پروتکل‌های بهداشتی در چه شرایطی برگزار خواهد شد؟
برگزاری کنسرت‌های موسیقی فعلاً فقط در جزیره کیش امکان پذیر است و این اجرا در فضای باز برگزار می‌شود. به سالن تالار شهر جزیره کیش هم مجوز برگزاری کنسرت داده شده است. کنسرت مسعود صادقلو هم با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و تمامی پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد. در سایت بلیت‌فروشی هم صندلی‌ها به صورت یک در میان فروخته خواهد شد. تمامی مخاطبان هم باید با ماسک و دستکش وارد سالن شوند. در هنگام ورود باید مخاطبان به تدریج وارد سالن شوند تا فاصله گذاری رعایت شود. در هنگام خروج هم مجری برنامه یا خواننده خواهش می‌کند که ابتدا مخاطبان ردیف‌های انتهایی سالن خارج شوند و روند خروج مخاطبان هم به تدریج باشد تا تداخلی ایجاد نشود و به مخاطبان آسیب نرسد و کنسرت‌ها هم تداوم داشته باشد.
 
*در تالار شهر هم شرایط برگزاری مانند فضای باز آبنمای موزیکال است؟
کنسرت ما در فضای باز آبنمای موزیکال است اما کنسرت‌های تالار شهر جزیره کیش هم با نصف ظرفیت سالن و رعایت فاصله‌گذاری و تمامی پروتکل‌های بهداشتی انجام شود. شنیده‌ام که تهویه‌های آن سالن را به خوبی درست کرده‌اند تا مشکل خاصی پیش نیاید. در تالار شهر هم سقف سالن ارتفاع خوبی دارد و فکر می‌کنم اتفاقات خوبی هم در آن سالن رخ دهد.
 
*اما بالاخره پس از سال‌ها تلاش ظاهراً این بار مشکلی برای برگزاری کنسرت مسعود صادقلو وجود نخواهد داشت. از این چند سال پیگیری برای کنسرت این خواننده برایمان بگویید.
خدا را شکر طلسم کنسرت‌های مسعود صادقلو پس از چند سال شکسته خواهد شد. ما قصد داشتیم کنسرت‌های او را سال گذشته شروع کنیم ولی اتفاق شیوع ویروس کرونا باعث شد تا تمامی کنسرت‌های موسیقی لغو شود. دفعه قبل هم یک روز برای برگزاری کنسرت در جزیره کیش بلیت فروشی کردیم اما براساس اعلام ستاد کرونا، شرایط کیش قرمز و اجراها لغو شد. فعلاً تا اینجا که پیش می‌رویم اتفاق خاصی رخ نداده است و امیدوارم اجرای خاطره‌انگیزی پس از چند سال داشته باشیم.
 
*خواننده‌هایی که طی سال‌های گذشته مانند مسعود صادقلو در انتظار برگزاری کنسرت بودند به دلیل طولانی شدن این پروسه فراموش شدند. شما در این سال‌ها و شرایط مسعود صادقلو چه تدبیری داشتید که توانستید او را در شرایط برگزاری کنسرت نگه دارید؟
ما بیشتر تمرکز خودمان را روی آهنگ‌هایی گذاشتیم که او قصد تولید و انتشارشان را داشت. با همفکری همدیگر کارهایی را منتشر کردیم که مخاطبانش دوست داشتند و کم کم آن کارها توانستند مخاطبان جدید هم جذب کند. مسعود صادقلو در انتخاب موسیقی بسیار باهوش است و می‌داند چه زمانی چه کاری را بخواند که مناسب باشد. همین الان آهنگی داریم که حدود دو سال قبل مجوز انتشار گرفته است اما مسعود صادقلو می‌گوید که در حال حاضر برای انتشار مناسب نیست. مسعود همیشه با آثارش در ذهن مخاطبان باقی مانده است و طرفدارانش با کارهایش خاطره‌سازی کرده‌اند. خاطره‌سازی طرفداران مسعود صادقلو با آثارش باعث شده که او همچنان در رقابت باشد. به نظرم بهترین آهنگ امسال همین اثر آخر مسعود صادقلو است که همه جا آن را می‌شنوید. این آهنگ یک کار دلی بود ولی بازخورد زیاد داشت. در چند وقت اخیر استقبال مردم نسبت به موسیقی‌هایی که خارج از ایران تولید می‌شوند در حال افزایش بود ولی آهنگ آخر مسعود صادقلو باعث شد تا مردم اقبال بیشتری به موسیقی‌های داخلی داشته باشند.
 
*در شرایط کرونا خیلی‌ها ریسک نمی‌کنند و آهنگی را منتشر نمی‌کنند و هیچ نوع کنسرتی را روی صحنه‌ نبرده‌اند. شما چرا این ریسک را انجام دادید که هم آهنگ‌های زیادی منتشر کردید و هم اینکه قصد برگزاری اولین کنسرت رسمی مسعود صادقلو را دارید؟
ما همیشه می‌گوییم که هر که از دیده رود از دل هم برود. اگر نباشید کم کم جای شما را می‌گیرند چون آنقدر سرعت موسیقی ایران زیاد که است که اگر نباشید، نمی‌توانید رقابت کنید. خواننده‌ها باید بمانند و کار منتشر کنند و در ذهن مخاطبان باشند تا اگر زمانی اتفاق خوبی رخ داد و این ویروس منحوس رفت، آن روز دوباره نخواهیم از اول شروع کنیم. کسانی که کاری منتشر نمی‌کنند سیاست خودشان است ولی نظر ما این است که باید در این شرایط باید موسیقی منتشر کرد و در بازار باشیم تا مردم بشنوند و دیده شویم.
 
*پس از کنسرت کیش اجرای دیگری برای مسعود صادقلو در شهرهای دیگر که وضعیت زرد دارند قطعی شده است؟
نه. در هیچ شهر دیگری کنسرت قطعی نشده است. شهرهای دیگر ایران در زمینه برگزاری کنسرت به نوعی تابع تهران هستند. پس از کیش شاید در قشم هم بتوان کنسرت برگزار کرد ولی باید در تهران اتفاقی رخ دهد تا در شهرهای دیگر هم بتوانیم کنسرت برگزار کنیم. وگرنه کلاً در شهرهای دیگر کنسرتی وجود ندارد. منتظر هستیم انشاالله کرونا برود تا بتوانیم ادامه برنامه‌ها را داشته باشیم.
 
*با توجه به اینکه اعلام شده که وضعیت تهران زرد است و فعالیت‌های هنری مانند تئاتر و سینما دوباره آغاز شده است باز هم قرار نیست کنسرتی در تهران برگزار شود؟
جلسه‌ای در دفتر موسیقی داشتیم و مدیرکل دفتر موسیقی هم در حال برنامه‌ریزی هستند. فکر می‌کنم بحث برگزاری کنسرت با ستاد کرونا حل شده است و باید با سالن‌ها هم به جمع‌بندی برسند و امیدوارم بتوانیم زودتر به سمت برگزاری دوباره کنسرت‌ها برویم. البته همه این موارد منوط به استقبال مردم است و باید ببینیم استقبال مردم در تهران از کنسرت‌ها چطور خواهد بود. همه جا مردم تعیین‌کننده هستند و شادی برای مردم نیاز است. ما و تمامی همکاران می‌خواهیم که این اتفاق رخ دهد و انشاالله خبرهای خوبی در هفته‌های آینده داشته باشیم و برگزاری کنسرت در تهران و شهرهای دیگر را شاهد باشیم.
 
*برای بهمن یا اسفند تاریخی قطعی نشده است که به ما بگویید؟
تاریخ قطعی برای هیچ کنسرتی وجود ندارد. قرار است بهمن ماه خبرهایی به ما اعلام کنند و اگر دفتر موسیقی اعلام کنند که برگزاری کنسرت مانعی ندارد دیگر سراغ رزرو تاریخ‌ها می‌رویم.

*کنسرت‌های کیش برای سایر خواننده‌ها ادامه خواهد داشت؟
در حال حاضر روند صدور مجوز برای کنسرت‌های هفته‌های آینده جزیره کیش هم ادامه دارد. سری قبل هم ما یک روز بلیت فروشی داشتیم اما ستاد کرونا اعلام کرد که وضعیت جزیره کیش قرمز شده است و باید بلیت‌فروشی متوقف شود. درباره تداوم کنسرت‌های کیش همه چیز بستگی به نظر ستاد کرونا و وضعیت دارد. اگر وضعیت در هر شرایط قرمز شود نمی‌توان ریسک کرد و جان مردم از هر چیزی مهم‌تر است.
 
*نکته خاصی باقی مانده است؟
باید دعا کنیم که زودتر مردم واکسن بزنند یا این ویروس ریشه‌کن شود تا بتوانیم به زندگی عادی برگردیم و کنسرت‌ها هم برگزار شود و مردم هم حضور داشته باشند. شغل ما این است که مردم را با کارهای خودمان شاد می‌کنیم و خیلی دوست داریم این اتفاق زودتر رخ دهد. 
 
 
منبع: 
اختصاصی سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 دی 1399 - 13:46

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود منوچهر حسنی: طلسم کنسرت‌های «مسعود صادقلو» شکسته خواهد شد | موسیقی ما