برنامه یاد بعضی نفرات
 
گروه «نواساز» و «اقبال آذر» روی صحنه رفتند
شبی با دولت‌مردان به احترامِ موسیقی
موسیقی ما - تالار رودکی در سومین شب از جشنواره موسیقی فجر در حالی میزبان گروه «نواساز» به سرپرستی علی‌اصغر عربشاهی بود که «علی ربیعی» سخنگوی دولت و «محمد اله‌یاری» رییس دفتر موسیقی به دیدن این اجرا نشستند.

گروه «نواساز»  در سی‌ و پنجمین جشنواره موسیقی فجر به اجرای کنسرت «کوارتت تار» پرداخت . بخش اول کنسرت به بداهه‌نوازی اختصاص داشت و رهگذار، تکنوازی، قطعه آذری با آهنگسازی عبدالله قربانی و تنظیم علی‌اصغر عربشاهی، تکنوازی، ضربی غوغا، تکنوازی، مقدمه هنگامه در هنگام و ضربی سبکبار بخش دوم کنسرت بودند.

علی‌اصغر عربشاهی، مسعود آزین و آناهیتا رمضانی (نوازنده تار)، سهیل کاکاوند (نوازنده بم تار)، اعضای ارکستر «نواساز» هستند.

«نواساز» گروهی است به سرپرستی علی‌اصغر عربشاهی که در سال ۱۳۹۵ تشکیل شد و پس از آن در همان سال کنسرت «سیاه مشق» را در تالار رودکی به روی صحنه برد و سپس با حضور در جشنواره‌های مختلف به فعالیت خود ادامه داد.
 
سبحان مهدی‌پور و یادی از اقبال آذر 

از آن طرف گروه موسیقی «اقبال آذر» به سرپرستی و خوانندگی سبحان مهدی پور، در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه رفت. این گروه موسیقی که به احترام آواز خوان صاحب سبک، اقبال آذر، نام گذاری شده است، در دومین سانس این روز جشنواره قطعات خود را با اشعاری از حافظ، سعدی، فروغی بسطامی، .... اجرا کرد.

این گروه برنامه خود را با یاد اقبال آذر آغاز کرد، مژده انتشار قطعاتی را نیز در سال آینده داد و سراغ نخستین قطعه با نام «پیش درآمد آواز افشاری» از علی اکبر شهنازی رفت. بعد از آن شعر حافظ با صدای خواننده در میان نوای ساز ها، شنیده شد.
تصنیف «در بهار امید» از محمدعلی امیر جاهد، خوانده شد تا نوبت به «ضربی صدری» با کلامی از سعدی برسد و هماهنگی شایسته اعضای گروه را به نمایش بگذارد. ساز و آواز با کلامی از فروغی بسطامی ادامه دهنده طنین سنتور با همراهی دیگر ساز ها شد تا این قطعه نیز مانند دیگر قطعات با تاثیر پذیری از شیوه آوازی اقبال آذر شنیده شود.

در انتها این گروه به عنوان حسن ختام، ضربی رهاب را به روایت اقبال آذر اجرا کردند و مورد تشویق ممتد حضار قرار گرفتند.

سبحان مهدی پور، سرپرست و خواننده، امین دادوری، نوازنده دف، حمیدرضا برزویی، نوازنده سنتور، کامران یعقوبی، نوازنده تنبک، مرتضی صنایعی، نوازنده نی، علی درویش نوری، نوازنده تار و عود اعضای گروه موسیقی «اقبال آذر» را تشکیل می دادند.

«اقبال آذر» پیش از این چند اجرا در تهران و شهرستان ها روی صحنه برده است و دو آلبوم موسیقیایی را تحت عنوان «یادواره اقبال آذر ۱ و ۲» منتشر کرده است‌.
تاریخ انتشار : شنبه 26 بهمن 1398 - 13:30

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود شبی با دولت‌مردان به احترامِ موسیقی | موسیقی ما