برنامه یاد بعضی نفرات
 
با سرپرستی «ناصر نظر» ارکستر بادی پارس روی صحنه رفت
حسین شریفی: سازهای بادی قابلیت اجرای قطعات رمانتیک و حتی آوازی را دارند
موسیقی ما- جمعه شب،‌ ارکستر بادی پارس به سرپرستی «ناصر نظر» و رهبری «حسین شریفی» با همراهی سازهای کوبه‌ای، گیتار الکتریک، گیتار باس و پیانو در تالار وحدت با اجرای قطعاتی از موسیقی کلاسیک، آثار موسیقی سینمای جهان و چند قطعه محلی روی صحنه رفت.

در قسمتی از کنسرت حسین شریفی از ناآشنا بودن سازهای بادی در ایران سخن گفت و از عزم مجموعه ارکستر پارس در شناساندن این سازها سخن گفت: «سازهای بادی فقط برای اجرای قطعات مارش گونه و نظامی نیستند؛ این سازها قابلیت اجرای قطعات رمانتیک و حتی آوازی را هم دارند.»

در این اجرا ارکستر پارس با آنسامبل ارکستر بزرگ پاپ کلاسیک با خوانندگی «علیرضا هاشمی‌فر»  روی صحنه رفت و قطعات اوورتور کارمن اثر جرج بیزه، پتری گون و رودخانه ماه اثر هنری مانسینی، مرا به ماه ببر اثر برت هوارد، کاروان اثر دوک الینگتون، احساس خوب اثر آنتونی تیولی، نوسان و تیک و تاک اثر حسین شریفی، موسیقی فیلم پاپیون اثر جری گلداسمیت، شکار آهو منوچهر اسلامی، ترکیش مارش اثر ولفگانگ آمادئوس موتسارت، اورتوور اپرای کارمن اثر حرج ریزه(برای کوارتت)، رودسکی مارش اثر یوهان اشتراوس، راه من اثر ژاک روو و تاریخ عشق قطعه فولکلوریک اسپانیایی با تنظیم حسن فراهانی و چند قطعه دیگر نظیر سوای را اجرا کرد.

در میان اجرا حسین شریفی از سرپرست این ارکستر ناصر نظر خواست تا دقایقی با حضار صحبت کند. نظر در سخنان کوتاهی گفت: «یاد روز اولی افتادم که فرزندم یک اکتاو کامل را اجرا کرد. بسیار خوشحالم که رهبر این ارکستر به زیر ساخت یک ارکستر که همان کوک صحیح است توجه شایانی داشته است. در این کنسرت عشق وافر حسین شریفی به اینکار کاملا مشهود بود. خوشحالم که در سه دهه گذشته موفق شدیم روی پای خود بایستیم. امیدوارم نوجوانانی که در این کنسرت حضور دارند در آینده نیز حضور موفقی در این صحنه و سایر صحنه ها داشته باشند.»

در انتها قطعه‌ی سوای به‌عنوان قطعه بیز مجددا اجرا شد. گفتنی است این قطعه در سال ۲۰۰۴ میلادی با اجرای مجددی برای فیلم shall we dance با بازی سوزان ساراندون و ریچارد گیر به شهرتی جهانی دست یافت.
ارکستر پارس در سال ۱۳۶۴ با هدف آموزش موسیقی به کودکان و نوجوانان توسط ناصر نظر پایه گذاری شد و تا کنون چند نسل از بهترین موزیسین ها را به عرصه هنر ایران معرفی کرده است.
تاریخ انتشار : شنبه 26 بهمن 1398 - 12:54

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود حسین شریفی: سازهای بادی قابلیت اجرای قطعات رمانتیک و حتی آوازی را دارند | موسیقی ما