برنامه یاد بعضی نفرات
 
مراسم جایزه‌ی گرمی تحت تاثیر مرگ «کوبی برایانت» برگزار شد
از خواننده‌ی نوظهور ۱۸ ساله تا جان ویلیامز برنده‌ جایزه گرمی شدند
موسیقی ما - مراسم جوایز گرمی که به عنوان مهم‌ترین رویداد موسیقی جهان شناخته می‌شود ساعاتی پیش تحت تاثیرِ کشته‌شدن «کوبی برایانت» برگزار شد و مجری مراسم در ابتدای این برنامه گفت: «در حال حاضر همه ما به‌شدت غمگین هستیم، چون ساعاتی پیش، لس آنجلس، آمریکا و تمام دنیا یک قهرمان را از دست داد. پس ما عملاً اینجا هستیم، با دلی شکسته، در خانه‌ای که کوبی برایانت ساخت.»

مراسم با اجرا و پرفورمنس هنرمندانی نظیر چیک کوریا، نیکولا بندتی، آنجلیک کیدجو و یولا آغاز شد.

به هر روی در این مراسم جوایز بهترین هنرمند جدید و بهترین آلبوم سال برای «وقتی که همگی به خواب می‌رویم، کجا می‌رویم» و جایزه بهترین ترانه سال و بهترین رکورد سال برای «آدم بد» به «بیلی ایلیش» رسید. در این دوره بیلی ایلیش نامزد شش جایزه بود و درنهایت جوایز هر شش بخش شامل چهار بخش اصلی بهترین آلبوم سال برای «وقتی همه می‌خوابیم، کجا می‌رویم؟»، بهترین آهنگ سال و بهترین رکورد سال برای «آدم بد» و بهترین هنرمند جدید را از آن خود کرد.

خواننده 18 ساله لس آنجلسی همچنین برنده جوایز گرمی بهترین آلبوم پاپ سال و بهترین آلبوم مهندسی‌شده، غیرکلاسیک شد. فینیَس اوکانل برادر و همکار ایلیش نیز جایزه تهیه‌کننده سال، غیرکلاسیک را دریافت کرد.

جایزه بهترین آلبوم پاپ ووکال سال نیز برای آلبوم «وقتی که همگی به خواب می‌رویم، کجا می‌رویم؟» به همین خواننده‌ اختصاص یافت.

«ویلی نلسون»‌ نیز موفق شد جایزه بهترین اجرای تک‌نفره کانتری را برای ترانه «مرا به خانه ببر»‌ دریافت کند. همچنین جایزه بهترین ترانه کانتری سال و بهترین آلبوم کانتری سال به «تانیا تاکر» رسید.
 
در بخش بهترین آلبوم «عصرجدید» نیز «‌بال‌ها» اثر «پیتر کیتر» به عنوان برگزیده معرفی شد. سال گذشته گروه «‌ماه افیون» ‌با حضور «حمید سعیدی» به عنوان برنده این بخش انتخاب شده بود.

جایزه بهترین ترانه برای رسانه تصویری نیز به «بردلی کوپر»‌ و «لیدی گاگا» برای «ستاره‌ای متولد شده است»‌ اختصاص یافت.

جوایز شصت‌ودومین جایزه‌ی گرمی به آثاری اختصاص داشت که از اول اکتبر ۲۰۱۸ تا ۳۱ اوت ۲۰۱۹ منتشر شده است. امسال «رامین جوادی» -آهنگساز آلمانی، ایرانی- برای ساخت موسیقی متن فصل نهایی سریال «تاج و تخت» در میان نامزدهای بهترین موسیقی متن قرار داشت. او در سال ۲۰۰۹ برای نوشتن موسیقی متن فیلم «ایرون‌من» (۲۰۰۸) و در سال ۲۰۱۸ برای نوشتن موسیقی متن فصل هفتم سریال «بازی تاج و تخت» نیز نامزد جوایز گرمی شده بود.

در بخش بهترین ترانه نوشته شده برای رسانه‌های تصویری نیز «ایلیا سلمان‌زاده» در کنار بیانسه و تیموتی مک‌کنزی برای موسیقی متن فیلم انیمیشن «شیرشاه«» (۲۰۱۹) نامزد جایزه گرمی بود. ایلیا سلمانزاده ترانه‌سرا و خواننده سوئدی-ایرانی پس از همکاری در نوشتن و تولید ترانه‌های «پرابلم» آریانا گرانده و «فرست لاو» جنیفر لوپز به شهرت رسید.

در همین حال، جان ویلیامز آهنگساز برای سوئیت سمفونی «جنگ‌های ستاره‌ای: مرز کهکشان» بیست و پنجمین جایزه گرمی خود را دریافت کرد.

جایزه‌ی گرمی چیست؟

جایزه‌ی «گرمی» یا «گرامافون» که آن را اسکارِ موسیقی می‌دانند، نام جایزه‌ای افتخاری است که آکادمی ملی علوم و هنرهای ضبط، که برای تشخیص دستاوردهای برجسته‌ای که به‌طور عمده در صنعت موسیقی زبان انگلیسی رخ داده اهدا می‌شود. مراسم سالانه اهدای جوایز با اجرای هنرمندان برجسته و اهدای جوایزی که محبوبیت بیشتری دارند همراه است. اولین مراسم گرمی در ۴ مه ۱۹۵۹ برگزار شد. نشان این مراسم یک تندیس طلایی دست‌ساز گرامافون است که توسط «بیلینگز آرت ورکز» ساخته شد. در گِرَمی این برندگان نیستند که طرفداران را به هیجان می‌آورد بلکه اجراهای زنده خوانندگان معروف است که تماشاگران را سر ذوق می‌آورد.
 
کدام خوانندگان با یکدیگر رقابت کردند؟

مهم‌ترین نامزدِ گرمی 2020 «لیزو» (Lizzo)  خواننده‌ی سیاه‌پوست بود که در هشت رشته نامزد شده است. در بین نامزدهای گرمی 2020 بیلی آیلیش (خواننده‌ی 17 ساله آمریکایی)، لیزو و لیل ناس ایکس که موفق به قرار گرفتن در جمع برندگان امریکن موزیک اوادرز 2019 نیز شدند، در رتبه‌‌های بعدی قرار داشتند. آلبوم موسیقی انیمیشن «شیرشاه» که یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های سال گذشته بود، نیز در جمع نامزدهای گرمی 2020 در بخش بهترین آلبوم پاپ سال قرار داشت. در بخش بهترین آلبوم نیز آلبوم معشوق و آلبوم بیلی آیلیش با نام «وقتی خوابیم، کجا می‌رویم؟» بیشترین بخت را برای دریافت جایزه دارند.
تاریخ انتشار : دوشنبه 7 بهمن 1398 - 13:06

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود از خواننده‌ی نوظهور ۱۸ ساله تا جان ویلیامز برنده‌ جایزه گرمی شدند | موسیقی ما