دوئت سنتور روی اثری از پرنسس موسیقی جز
اثر مشترک پدرام درخشانی و سهیل حسنوی منتشر شد
موسیقی ما - اثر مشترک پدرام درخشانی و سهیل حُسنوی، در قالب دونوازی (دوئت) سنتور منتشر شد. این قطعه که Holiday Blessings نام دارد، از ساختههای «عزیزا مصطفیزاده»، موزیسین شهیر آذربایجانی و ملقب به پرنسسِ موسیقی جز است که دنبالهرو سبک «جز مُقام» یعنی تلفیقی از موسیقی مقامی و فولکلور آذربایجان و همچنین موسیقی جَز است.
سهیل حُسنوی درباره این قطعه میگوید: «حدود یک سال برای تمرین و اجرای این قطعه وقت گذاشتیم و سنتورهایی با ابعاد و محدودههای صوتی متفاوت را آزمودیم و در نهایت، این قطعه را که اصلِ آن در قالب سولوی پیانو اجرا شده، برای دوئت سنتور با دو سازِ «می کوک» و «لا کوک» تنظیم کردیم.»
این آهنگساز همچنین در خصوص همکاری مشترکاش با پدرام درخشانی میگوید: «کار کردن با پدرام درخشانی که موزیسینی خلاق، نوگرا و ساختار شکن است، بسیار جذاب و لذتبخش بود و برای من که از نوجوانی مخاطب آثار پدرام عزیز بودهام افتخار بزرگی است.»
حسنوی درباره نکات حائز اهمیت در خصوص بازنوازیِ این کار میگوید: «میتوان به تقسیمات پیچیده ریتمیک، حرکتهای کروماتیک و پاساژهای پنتاتونیک با تمپوی بالا، انتقال گام و مدلاسیونهای پیدرپی، استفاده از امکانات و تکنیکهای اجرایی ساز سنتور از جمله میوتها، فلاژولهها، گلیساندو، آکوردگذاری با استفاده از آرپژها و دوبل نُتهای غیرمعمول و مضرابهای راست و چپ متوالی و غیر مرسوم (اصطلاحاً «بد دست» برای سنتور) اشاره نمود که در ابتدا کار را کمی سخت میکرد ولی در نهایت پس از آزمون و خطاهای بسیار، این کار توسط سیاوش کامکار ضبط، میکس و مستر شد و به نظرم ارزش یک سال وقت گذاشتن را داشت. در نوازندگی و آثارم همیشه به دنبال خلق فضاهای جدید و کم آزموده شده بودهام و به هیچ سبک و ژانرِ موسیقایی خاصی متعصب و پایبند نبوده و همواره خودم را به چالشهای جدید میکشانم.»
سهیل حُسنوی درباره این قطعه میگوید: «حدود یک سال برای تمرین و اجرای این قطعه وقت گذاشتیم و سنتورهایی با ابعاد و محدودههای صوتی متفاوت را آزمودیم و در نهایت، این قطعه را که اصلِ آن در قالب سولوی پیانو اجرا شده، برای دوئت سنتور با دو سازِ «می کوک» و «لا کوک» تنظیم کردیم.»
این آهنگساز همچنین در خصوص همکاری مشترکاش با پدرام درخشانی میگوید: «کار کردن با پدرام درخشانی که موزیسینی خلاق، نوگرا و ساختار شکن است، بسیار جذاب و لذتبخش بود و برای من که از نوجوانی مخاطب آثار پدرام عزیز بودهام افتخار بزرگی است.»
حسنوی درباره نکات حائز اهمیت در خصوص بازنوازیِ این کار میگوید: «میتوان به تقسیمات پیچیده ریتمیک، حرکتهای کروماتیک و پاساژهای پنتاتونیک با تمپوی بالا، انتقال گام و مدلاسیونهای پیدرپی، استفاده از امکانات و تکنیکهای اجرایی ساز سنتور از جمله میوتها، فلاژولهها، گلیساندو، آکوردگذاری با استفاده از آرپژها و دوبل نُتهای غیرمعمول و مضرابهای راست و چپ متوالی و غیر مرسوم (اصطلاحاً «بد دست» برای سنتور) اشاره نمود که در ابتدا کار را کمی سخت میکرد ولی در نهایت پس از آزمون و خطاهای بسیار، این کار توسط سیاوش کامکار ضبط، میکس و مستر شد و به نظرم ارزش یک سال وقت گذاشتن را داشت. در نوازندگی و آثارم همیشه به دنبال خلق فضاهای جدید و کم آزموده شده بودهام و به هیچ سبک و ژانرِ موسیقایی خاصی متعصب و پایبند نبوده و همواره خودم را به چالشهای جدید میکشانم.»
منبع:
موسیقی ما
تاریخ انتشار : جمعه 5 خرداد 1396 - 14:23
افزودن یک دیدگاه جدید