برنامه یاد بعضی نفرات
 
اولین کنسرت بزرگ این خواننده در تالار وحدت تهران برگزار شد
مهدی یغمایی با «یه دنیا حرف»، عاشقانه‌های «چمدون تو» را خواند
موسیقی ما - «مهدی یغمایی» برای اولین‌بار در پایتخت روی صحنه رفت. کنسرت این خواننده شامگاه هفدهم بهمن‌ماه و طی دو سانس در تالار وحدت تهران به تهیه‌کنندگی موسسه فرهنگی هنری «رنگین کمان هنرجوان» به مدیریت «سپهر صاحبی» برگزار شد. این برنامه در حقیقت کنسرت آلبوم «چمدون تو» محسوب می‌شد. البته این خواننده قطعاتی از آلبوم «یه دنیا حرف» و همچنین تک‌آهنگ‌های پرطرفدارش را هم در این برنامه با تنظیم‌های متفاوتی روی صحنه برد. از سوی دیگر اجرای این خواننده در تالار وحدت بازتاب‌های گوناگونی داشت چون تا کنون فقط چند خواننده معدود پاپ موفق به برگزاری کنسرت رسمی در این سالن شده‌اند.

مهدی یغمایی در این کنسرت ارکستری به رهبری «پورزاد علایی» را همراه خود داشت و سازبندی آنها کاملاً آکوستیک و بدون استفاده از لپ‌تاپ و سکوئنس بود. همین مسأله باعث شده بود تا آن دسته از کارهای مهدی یغمایی که تنظیم الکترونیک داشتند هم در این برنامه با استایل متفاوتی اجرا شوند. یغمایی کنسرتش را با قطعه «حال عجیب» آغاز کرد و نسخه جدید این کار هم ریتمیک بود اما با محوریت سازهایی نظیر پرکاشن و گیتاربیس خوانده شد. مهدی یغمایی پس از این قطعه و در میان تشویق‌های دوستدارانش گفت:«هفدهم بهمن‌ماه به یادماندنی‌ترین روز زندگی من است که با حضور شما در حافظه هنری من به یادگار می‌ماند.» یغمایی در ادامه پس از قطعه «بهترین حس»، قطعه «من عاشقت شدم» را خواند. اثری که در برنامه «شب کوک» پخش شده بود و توانست جای خودش را در میان طرفداران مهدی یغمایی باز کند و در این کنسرت هم با همخوانی زیاد در سالن همراه شد. قطعه «حسادت» یکی دیگر از کارهایی بود که با تنظیم جدید در این برنامه اجرا شد و نسخه کنسرتی آن فضایی سه‌ضربی و نزدیک به والس داشت.

یغمایی در ادامه گفت:«خیلی کار اسلو زدیم ولی برای کار بعدی به انرژی شما نیاز داریم.» او با این توضیحات به سراغ اجرای قطعه «چیزی نمونده» بود رفت. آهنگی که فضای شش و هشت آن با همراهی گیتار سولو و ویولن توانست دوباره انرژی سالن را بالا ببرد. خواننده آلبوم «چمدون تو» سپس اعلام کرد:«اگر کنسرت تا اینجا خوب بود موافق هستید شبمان را با قطعه «شب رویایی» که یک والس عاشقانه است رویایی کنیم؟» این توضیحات مقدمه یکی از عاشقانه‌های مهدی یغمایی بود که در این برنامه با پخش تصاویر زیبایی از نمایشگر سالن اجرا شد.

این خواننده سپس برای معرفی فریدون آسرایی که مهمان ویژه سانس دوم برنامه بود گفت:«چه روزهایی را در خلوت خودم با صدای مخملی یک مرد سپری کردم و با صدایش احساساتی شدم. روزهای خوبی را در کنار او گذراندم. مردی که هم خوشگل است و هم عاشق است.» او با این جملات، فریدون آسرایی را به حضار معرفی کرد و این خواننده پیشکسوت مورد تشویق دوستداران یغمایی قرار گرفت. مهدی یغمایی پس از قطعه «عشق» و برای معرفی قطعه «بخواب آروم» گفت:«سال 93 برای جامعه هنری عجیب و غریب بود. خیلی از عزیزان هنرمند را از دست دادیم. مرتضی پاشایی، مرتضی احمدی و انوشیروان ارجمند و... از بین ما رفتند و در آن سال قطعه «چه عیدی» را برای این اتفاقات خواندم. اما اذعان دارم که امسال هم سال بدی بود و فاجعه پلاسکو و همین اخیراً درگذشت «حسن جوهرچی» همه را ناراحت کرد. به افتخار همه قهرمانان و هنرمندان سرزمینم دست بزنید.» با پیانوی «پورزاد علایی» قطعه «بخواب آروم» شروع شد و در بخش‌هایی از این اثر که از ترانه «یکی هست» مرحوم مرتضی پاشایی استفاده شده بود، خیلی‌ها به صورت ایستاده تشویق می‌کردند.

یکی از مولفه‌های خوانندگی مهدی یغمایی توان او در اجرای گام‌های بالا و استفاده مناسب از اوج صدایش است. او این ویژگی را در قطعه «عاشق نبودی» به خوبی نشان داد و بخش‌های عمده این کار را در اوج و با تحریرهای خاص خودش خواند. این خواننده با وجود اینکه اولین کنسرت خود در تهران را برگزار می‌کرد استرس خاصی نداشت و حتی در مواردی با شوخی‌های خود سعی در برقراری فضای متفاوت در سالن داشت. او پیش از اجرای قطعه «کنار تو» که تنظیم ریتمیک داشت گفت:«ما اسم این کار را ضدیخ گذاشته‌ایم! چون کارهای اسلو زیادی اجرا کرده‌ایم و می‌خواهیم یختان باز شود.»

«محمد سلیمی»، مجری تلویزیون، یکی از مهمان‌های این برنامه بود که پس از معرفی توسط مهدی یغمایی از جای خود بلند شد و میکروفون را از این خواننده گرفت و گفت:«امشب همه خانواده تالار وحدت متعجب هستند و اینکه یک خواننده پاپ روی این استیج کنسرت برگزار می‌کند، اتفاق مهمی است. دلیلش هم فقط اصالت و دانش آقای عاشقانه‌های غمگین موسیقی پاپ است.» این مجری همچنین «امیر قهرایی» و «امین ایمانی» را هم به حاضرین معرفی کرد. این خواننده در پایان برنامه خود ابتدا قطعه «تنهایی بی‌رحمه» را با دوئت پیانو و ویولن خواند که این تنظیم جدید نسبت به نسخه آلبوم فضای آرام‌تر و عاشقانه‌تری داشت. نهایتاً هم برنامه با قطعه «از من بگریزید» به پایان رسید.

مهدی یغمایی در طول دو سانس این برنامه میزبان چهره‌هایی نظیر دکتر محمد اصفهانی، فریدون آسرایی، صابر خراسانی، رضا تاجبخش، پوریا حیدری، محمدرضا مقدم، داوود حیدری، مهدی محمدی، حسام ناصری، حمید خلف‌بیگی، بهاره رهنما، نفیسه روشن، پرستو صالحی، ماهان پوریان، حامد صوفی‌پور، هادی دمیرچی، مجید دمیرچی و امیرمیلاد نیکزاد بود.
  • * محمد اصفهانی: در میان خوانندگان پاپ ما یکی از بهترین زنده‌خوان‌های حال حاضر ما هستند
دکتر محمد اصفهانی پس از پایان این کنسرت به خبرنگار سایت «موسیقی ما» گفت:«خوشحال هستم که در سانس اول کنسرت آقای مهدی یغمایی خواننده پاپ خوب کشورمان پس از سال‌ها شرکت کردم. از ایشان گلایه دارم که با این آمادگی و صدا و اجرا چرا اینقدر کم کار می‌کنند؟ و به جرأت می‌توانم بگویم در میان خوانندگان پاپ ما یکی از بهترین زنده‌خوان‌های حال حاضر ما هستند و انشاالله خداوند همیشه ایشان را سلامت بدارد.»
  • * فریدون آسرایی: باید گروه مهدی هم اجراهای بیشتری داشته باشند تا به هماهنگی صد در صد برسند
فریدون آسرایی یکی دیگر از مهمانان مهدی یغمایی بود که این نظر را داشت:«همیشه گفته‌ام که مهدی یغمایی از خواننده‌های بسیار خوب کشورمان است و همیشه کارهایش را دوست داشتم. او بسیار خوب و مسلط می‌خواند و اجراهایش کاملاً زنده است. در حالی که خیلی‌ها این روزها اجرای سکوئنس – لایو دارند چون می‌خواهند به آنچه که در آلبوم است نزدیک باشد ولی این مسأله سلیقه‌ای است. نوازنده‌های گروهش هم خوب بودند و مشخص بود که تمرینات زیادی انجام داده بودند و در اولین کنسرت حضور موفقی داشتند. کنسرت به معنای تجربه است و همه از یک جایی باید شروع کنند. فقط تمرین به تنهایی برای هماهنگی اعضای گروه کفایت نمی‌کند و باید گروه مهدی هم اجراهای بیشتری داشته باشند تا به هماهنگی صد در صد برسند.»
  • * پوریا حیدری: این یکی از کم‌ اشتباه‌ترین اجراهای چند وقت اخیر از لحاظ موسیقایی بود
پوریا حیدری که تنظیم‌کننده آثار متعدد مهدی یغمایی است درباره این کنسرت به خبرنگار «موسیقی ما» گفت: «باعث خوشحالی است مهدی یغمایی که یکی از بهترین خواننده‌های ایران است اولین کنسرتش را در سالنی برگزار کرد که از نظر من پر از انرژی و روح است. تالار وحدت از نظر اسم و پیشینه، تالار بزرگی است و برای هر خواننده‌ای که در این سالن برنامه داشته باشد باعث افتخار است. برای من هم در سمت یک آهنگساز و تنظیم‌کننده، افتخار کردم که کارهایم در آن تالار خوانده شد و این یک اتفاق زیبا بود. اما امیدوارم کنسرت‌های بیشتری از مهدی یغمایی و خواننده‌هایی مثل او ببینیم. خدا را شکر استقبال مخاطبان از این کنسرت خوب بود و ارکستر اجرای بسیار ژوست را داشتند و با مهدی هماهنگ بودند. این یکی از کم‌ اشتباه‌ترین اجراهای چند وقت اخیر از لحاظ موسیقایی بود. تنظیم‌ها تقریباً با تنظیم‌های اصلی متفاوت بود و همین مسأله باعث شده بود تا کارها باارزش‌تر شنیده شود. به مهدی یغمایی خسته نباشید می‌گویم و جدا از اینکه دوست من است به عنوان یک خواننده بسیار بسیار خوب دوستش دارم و برایش آرزوی موفقیت می‌کنم.»
 
  • * محمدرضا مقدم: مهدی یغمایی بی‌شک یکی از سه خواننده برتر حال حاضر کشور است
محمدرضا مقدم هم درباره اجرای زنده مهدی یغمایی چنین دیدگاهی داشت: «مهدی یغمایی بی‌شک یکی از سه خواننده برتر حال حاضر کشور است. با صدایی از جنس عشق و طلایه‌دار احساس و حنجره. قلب مهربان و رئوفش او را تبدیل به خواننده‌ای مردمی و دوست‌داشتنی کرده است. خواننده‌ای که قبل از زمزمه‌کردن یک ترانه، آن را با گوشت و خون حس می‌کند و با آن همزادپنداری می‌کند. کنسرت او یکی از بی‌نقص‌ترین کنسرت‌های امسال از لحاظ وکال بود. ارکستر جوان و پویا و جویای نام او سازهایشان را با عشق به صدا در می‌آوردند و این برای من جالب بود و مطمئناً این هماهنگی از رابطه خوب مهدی عزیز با نوازنده‌هایش بود. شنیدن موزیک‌هایی که متأسفانه شاید کمتر شنیده‌شدن ولی ماندگاریشان بی‌شک پایدار و همیشگی است و موزیک‌هایی با ترانه‌های درست و اصولی و تنظیم‌های ارکستری عالی، شادی بی‌وصفی در من ایجاد کرد. همین‌جا آرزو می‌کنم مهدی یغمایی‌های عرصه موسیقی ایران، روز به روز بیشتر و موفق‌تر شوند چون برای زندگی خوب و آرام نیاز به موسیقی خوب و حرفه‌ای است. از جنس مهدی یغمایی‌ها.»

آرمین شریف‌پور (نوازنده درامز)، مرتضی عابدی (نوازنده گیتار الکتریک)، پیمان منوچهری (کیبورد 2)، عماد گلچهره (نوازنده گیتار اسپانیش سولو)، آراد زادمهر (نوازنده گیتار اسپانیش)، امین شاه‌علی (نوازنده پرکاشن)، فرهاد کاظمی (نوازنده گیتاربیس) و فرشاد رشیدی‌نژاد (نوازنده ویولن) اعضای گروه مهدی یغمایی به رهبری پورزاد علایی (نوازنده پیانو و کیبورد) بودند و «علی برکت» به عنوان مدیر برنامه با این هنرمند همراهی کرد. کنسرت این خواننده به تهیه‌کنندگی موسسه فرهنگی هنری «رنگین کمان هنر جوان» به مدیریت سپهر صاحبی برگزار شد که عوامل اجرایی این شرکت همکاری خوبی با عکاسان و خبرنگاران داشتند.

در ادامه می‌توانید عکس‌های «سید علیرضا حق‌شناس» از این کنسرت را ببینید:
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : پنجشنبه 21 بهمن 1395 - 11:06

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

چهارشنبه 20 بهمن 1395 - 20:06

بی شک یکی از بهترین خواننده های ایرانه که برای مخاطب ارزش زیادی قایله و هیچگاه مادی گرا و دنبال برگزاری پیای پی کنسرت نبوده بر خلاف بعضی هاااااا....و همیشه آثارش از همه لحاظ عالی بوده.
امیدوارم و آرزو دارم و از خداوند میخوام که به اون جایگاهی رو که واقعا استحقاقش رو داره برسه
کمتر دیدم استاد اصفهانی از اجرای زنده خواننده ای تعریف کنه،خوش درخشیدی مرد :)))
امیدوارم موسیقی کشورم سرشار بشه از هنرمندانی چون مهدی یغمایی

پنجشنبه 21 بهمن 1395 - 11:40

چرا تالار وحدت؟

پنجشنبه 21 بهمن 1395 - 11:40

عالی بود.واقعا یک شب رویایی رو ساختن

پنجشنبه 21 بهمن 1395 - 12:30

مهدی یغمایی خواننده و هنرمند بسیار با اخلاق کشورمون بهت تبریک می گم که کارت فوق العادست و صداا آسمونیه
ممنون از شب خوبی که برای همه ما ساختی به امید اینکه بیشتر و بیشتر از شما بشنویم و روی صحنه ببینیمتون
زنده باشی شالله

جمعه 22 بهمن 1395 - 12:35

?❤?یک دنیا سپاس از همراهی و الطاف همیشگی شما.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود مهدی یغمایی با «یه دنیا حرف»، عاشقانه‌های «چمدون تو» را خواند | موسیقی ما