برنامه یاد بعضی نفرات
 
مدیرکل دفتر موسیقی:
بررسی آثار عاشورایی در دستور کار است
موسیقی ما - مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از بررسی چند اثر موسیقایی ویژه ایام محرم و صفر برای اخذ مجوز انتشار خبر داد. فرزاد طالبی مدیر کل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برخی از فعالیت‌های دفتر موسیقی در حوزه تولید آثاری با مضامین عاشورایی بیان کرد: در دهه اول ماه محرم در برگزاری کنسرت‌های موسیقی محدودیت‌هایی اعمال می‌شود اما در حوزه تولید آلبوم‌ها و یا قطعه‌های موسیقایی ویژه عزادارای حضرت سیدالشهدا (ع) باید به این نکته اشاره کنم که هم اکنون دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول بررسی تعدادی آثار با مضامین عاشورایی است که به محض نهایی شدن بررسی‌ها، اطلاع رسانی می‌شود.

وی ادامه داد: در برخی از موارد آثاری با مضامین عاشورایی و قیام عاشورا برای اجرای زنده به دفتر موسیقی وزارت ارشاد پیشنهاد می‌شود که درباره چنین مواردی ما بررسی‌های لازم را انجام می‌دهیم ولی در حالت کلی در ایام گرامی و ارزشمند محرم و صفر کنسرت‌ها به شیوه مرسوم دیگر ماه‌های سال، مجوز دریافت نمی‌کنند بلکه ملاحظات مربوط به این ایام در نظر گرفته نی‌شود.

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این پرسش که آیا در ایام محرم و صفر ارکسترهای دولتی برنامه‌ای برای اجرای زنده دارند؟ توضیح داد: تا امروز هنوز درخواستی از ارکستر‌ها برای اجرای برنامه ویژه عزاداری امام حسین (ع) به دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیامده ولی به هر حال در این دو ماه فرصت برای بررسی اجرای زنده وجود دارد. البته طی روزهای اخیر آثار خوبی از سوی تولیدکنندگان به دفتر موسیقی ارائه شده که به محض حصول نتیجه درباره معرفی آثار به صورت عمومی اطلاع رسانی لازم انجام خواهد گرفت.
منبع: 
خبرگزاری مهر
تاریخ انتشار : دوشنبه 12 مهر 1395 - 09:46

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود بررسی آثار عاشورایی در دستور کار است | موسیقی ما