برنامه یاد بعضی نفرات
 
نشست ماهانه اعضای خانه‌ی موسیقی برگزار شد
جشن خانه موسیقی 10 مهر برگزار می‌شود
موسیقی ما - نشست ماهانه اعضای خانه موسیقی با حضور جمعی از هنرمندان، علاقه‌مندان و اعضای خانه در ساختمان فاطمی برگزار شد.

در ابتدای این نشست، «حمیدرضا نوربخش» اظهار کرد: «باید اعیاد قربان و غدیر را به همه تبریک بگوییم. نشست‌های خانه موسیقی هر ماه در ساختمان فاطمی برگزار می‌شد که در کنار گپ و گفت و دید و بازدید اهالی موسیقی با اجرای موسیقی و برنامه‌های دیگر همراه بود. ما دیدیم که این فضا به‌دلیل کوچک بودن سالن برای اجرای موسیقی، به‌خصوص گروه‌های موسیقی مناسب نیست.

به همین دلیل دوست داشتیم در فضای بزرگتری این برنامه‌ها برگزار شود. در همین راستا تفاهم‌نامه‌ای با فرهنگسرای ارسباران تنظیم شد و با توجه به این‌که در آنجا هم نشست‌های ماهیانه‌ای برگزار می‌شد، تصمیم گرفتیم این نشست به‌طور مشترک در فرهنگسرای ارسباران برگزار شود و استثنائا این ماه در محل خانه برگزار شده و بعدا دیدیم که وجه مهم این نشست‌ها که همان دید و بازدیدها هست، تحت تاثیر قرار گرفت و از همان ابتدا به ما انتقاد شد و تا پایان امسال این نشست‌ها در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود تا این‌که در سال آینده به روال سابق برگردد.»

نوربخش درباره برگزاری جشن خانه موسیقی گفت: «جشن خانه موسیقی هر سال برگزار می‌شود و سال گذشته هم با گستردگی و شکوه خاصی تدارک دیده شده بود که به‌دلیل حادثه غم‌انگیز منا، جشن ما هم به تعویق افتاد و در سال گذشته برگزار نشد. امسال جشن با همان معرفی دوسالانه آلبوم برتر موسیقی  که سال گذشته گزینش شده بود و دوسالانه کتاب برتر موسیقی که داوری آن در حال انجام است، برگزار می‌شود. در جشن خانه موسیقی که 10 مهرماه در تالار وحدت برگزار می‌شود، تجلیل از چند چهره پیشکسوت موسیقی و همچنین اجراهای متنوع موسیقی خواهیم داشت. از روز سوم مهرماه هم کارت‌های دعوت ورود به جشن در همین مکان برای علاقه‌مندان توزیع می‌شود.»

این عضو هیات مدیره و مدیرعامل خانه موسیقی در بخش دیگری از سخنانش، گفت: «کارهای اجرایی انتخابات کانون ها و همچنین انتخابات هیئت مدیره انجام شد، ولی باز هم از دوستان برای ادامه مسوولیت مدیرعاملی عذرخواهی می‌کنم و امیدوارم فردی که این مسوولیت را بتواند برعهده بگیرد، معرفی شود. تعدادی از دوستان رزومه خود را ارائه کردند و خیلی از دوستانی که شاید واجد شرایط  این سمت باشند، زیر بار مسوولیت نمی‌روند، زیرا این مسوولیت بسیار سنگین و تعهدآور است، چون این نهاد بیش از 15هزار عضو دارد و مطالبات اهالی موسیقی فراوان است و وضعیت فرهنگی نابسامانی در کشور داریم. بخشی از این مطالبات و وضعیت موجود را در همین مناظره اخیر در شبکه چهار مطرح کردم که باید از همه دوستان و همکاران از همه جای کشور تشکر کنم که پیام‌های محبت‌آمیز دادند و همراهی کردند. این‌ها چالش‌های موسیقی ما است که وجود دارد و حالا یک‌بار مجالی پیش آمده که درباره آن در رسانه صحبت کنیم و اینقدر جامعه در این مورد حساس است که گویا حرف دل مردم زده شد.»

نوربخش اضافه کرد: «درباره ترکیب اعضای شورای عالی خانه موسیقی هم در هیات مدیره تبادل نظر شده و به زودی این اعضا معرفی خواهند شد. از همه کسانی که با حضور خود در این برنامه‌ها و همراهی‌های‌شان ما را دلگرم می‌کنند نیز تشکر ویژه دارم.»

بعد از این سخنان، ساز و آواز توسط یاسین خزائی (سه‌تار) و امیرمحمد تفتی (آواز) در مایه ابوعطا اجرا شد. سپس گروه «فرهنگ» فتح‌الله صارمی (خواننده)، فرشاد صارمی (کمانچه) و فرزاد صارمی (تار) قطعاتی را در دستگاه نوا و سه‌گاه اجرا کردند. پس از این اجراها تا ساعاتی گپ و گفت و دیدار اعضا و هنرمندان در فضای صمیمی خانه موسیقی ادامه داشت.
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 شهریور 1395 - 16:36

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود جشن خانه موسیقی 10 مهر برگزار می‌شود | موسیقی ما