با حضور پرشمار مخاطبان و اهالی موسیقی و هنر
«روزبه بمانی» از «دنیای این روزای من» در یک عصر بهاری رونمایی کرد
موسیقی ما – مراسم رونمایی از اولین مجموعه ترانههای «روزبه بمانی» عصر روز سیزده اردیبهشت برگزار شد. این ترانهسرای باسابقه به میزبانی مجموعه «بوکلند» مرکز خرید «پالادیوم» با مخاطبانش دیدار کرد و انتشار «دنیای این روزای من» را به همراه آنان جشن گرفت. در طول مراسم رونمایی و جشن امضای کتاب دنیای این روزای من جمعی از چهرههای سرشناس فرهنگی و هنری هم به بوکلند آمدند و در هرچه باشکوهتر برگزارشدن این برنامه سهیم شدند. کتاب دنیای این روزای من فقط مجموعه ترانههای عاشقانه روزبه بمانی را شامل میشود که از سوی انتشارات «نگاه» در اختیار علاقهمندان قرار گرفته است.
روزبه بمانی در ابتدای این برنامه گفت:«کتابی که امروز در کنار شما از آن رونمایی خواهیم کرد، گزیده پانزده سال کارهای عاشقانه من است. البته قرار است کارهای اجتماعی در یک مجموعه دیگری منتشر شود و فکر میکنم فاصله زمانی کمی داشته باشد. تمام این کارها اجرا شدهاند ولی پس از این همه سال به صورت مکتوب در میآیند، حس ویژهای است. شاید یکی از دلایل من برای ترس از انتشار کارها هم همین بوده است. با وجود اینکه ادبیات شفاهی قبل از اینکه مکتوب شود همیشه شنیده شده ولی همیشه این ترس با من بوده و احساس هم میکردم برای مکتوب کردن کارها دیر نیست. اول از پدر و مادر نازنینم تشکر میکنم که حس و محبت آنها باعث نفس کشیدن من بوده است. در این فضا اگر چیزی هم نوشتهام فکر میکنم به خاطر عشق و عاطفهای بوده که همیشه در پشت سر خودم داشتهام. از همسر نازنینم تشکر میکنم. خیلی به من کمک کرده و خیلی به من دید داده است. این تشکر را روی آنچه که عرف و رایج است انجام نمیدهم. همسر من هنرمند و نقاش است و من را با دنیای تازه و تصاویری رو به رو کرد و به من در کارهایی که طی شش هفت سال اخیر انجام دادهام کمک کرد. از همه شما تشکر میکنم که حس و انرژی خوبتان را پیوسته به من دادید و در آخر میخواهم یک تشکر ویژه از انتشارات نگاه داشته باشم. آقای «علیرضا رئیس دانا» خیلی محبت داشتند و بدقولیهای من را تحمل کردند. امیدوارم همکاری ما ادامه داشته باشد.»
سپس بخش اصلی برنامه آغاز شد و طرفداران پرشمار بمانی به دیدار او رفتند و لحظات جالبی را در قاب دوربینهای خود به ثبت رساندند. در طول مراسم هم اهالی موسیقی و سینما و تلویزیون یک به یک وارد بوکلند شدند. حضور آهنگسازان، تنظیمکنندهها، نوازندهها، ترانهسراها و خوانندگان در هر مقطع زمانی با استقبال مخاطبان مواجه میشد. در این بین هم برخی فرصت را مغتنم میشمردند و از این چهرهها درخواست میکردند که هرکدام یک صفحه از کتاب دنیای این روزای من را برایشان امضا کنند.
دکتر «محمد اصفهانی»، «احسان خواجهامیری»، «مهدی یراحی»، «بهروز صفاریان»، «علیرضا افکاری»، «افشین مقدم»، «یغما گلرویی»، «مونا برزویی»، «مهرداد نصرتی»، «سعید کریمی» «حسن علیشیری»، «علی لهراسبی»، «هومن نامداری»، «رضا تاجبخش»، «علی اوجی»، «همایون نصیری»، «امیر عظیمی»، «احسان نیزن»، «سعید زمانی»، «فرزاد فتاحی»، «آرمان موسیپور»، «مازیار فیضی»، «سام نوری» و «امیرحسین آرمان» از جمله چهرههایی بودند که به مراسم رونمایی و جشن امضای کتاب روزبه بمانی آمدند. خبرنگار سایت «موسیقی ما» هم در طول برگزاری این مراسم به سراغ برخی از این چهرهها رفت و با هرکدام گفتگوهای کوتاهی انجام داده که در ادامه میخوانید:
او در پاسخ به این سوال که آیا در آلبومی که قرار است با صدای خودش منتشر کند هم از روزبه بمانی ترانهای دارد هم گفت:«صد در صد. من و روزبه دوست قدیمی هستیم و حتی اگر همکاری نداشته باشیم، من درباره موسیقیهای روزبه نظر میدهم و او هم درباره کارهایی که من در بخش ترانه انجام میدهم روزبه نظر میدهد.»
با بخشی از ترانههای روزبه که به حس و حال من نزدیک بوده همیشه ارتباط خوبی برقرار کردهام. فکر میکنم روزبه هم نسبت به کارهای من چنین حسی داشته باشد. تفاوت من با یک مخاطب عام این است که از لحاظ تکنیکی و ایدئولوژی هم ترانه را آنالیز میکنم و ممکن است تاثیری که یک ترانه از لحاظ زیباییشناسی روی من بگذارد برای مخاطب جذاب نباشد. این مساله درباره ترانههای روزبه هم مصداق دارد و با بخشی از سرودههای او در این کتاب ارتباط برقرار خواهم کرد که آنها را دوست دارم. میدانم این مجموعه بخشی از کارهای روزبه و شامل ترانههای عاشقانه او است و همه میدانیم که قدرت اصلی روزبه در سرودن ترانههای اجتماعی است. من برای ترانههای عاشقانه روزبه بمانی عنوان «عینیت محض» را انتخاب میکنم. از دهه پنجاه بیشتر ترانهها ذهنی بوده و ترکیبات اضافی و استعاری و تشبیهی زیادی در ترانهها وجود داشته و همین مساله ترانههای روایی زمان آهنگها را بالای چهار یا پنج دقیقه میبرده است. این روزها ما باید نهایتا در سه دقیقه یک آهنگ را جمع کنیم و روزبه بمانی یکی از پیشگامانی بوده که از همان ابتدا عینیت را وارد ترانه کرد و سرودههای او عینیت محض است. عاشقانههای او ملموس است و قابلیت همذاتپنداری بالایی دارد و مخاطب در هر مکان و زمانی تصویری که روزبه ساخته را تجربه کند. ترانههای روزبه با صداهای خوبی در داخل و خارج از کشور اجرا شده و بزرگانی ترانههای او را خواندهاند که کوهی از افتخارات و کلام ترانهسراهای بزرگ پشت سر آنها وجود داشته است. روزبه توانسته تاثیرگذار باشد و نگاههای بزرگان موسیقی را به سمت خود جلب کند. به نظر من برگ برنده کارهای روزبه همان عینیت محض و عاطفه محض است که در کارهایش وجود دارد. چیزی که یک شعر را شعر میکند، تخیل و عاطفه است. روزبه در این بین میل بیشتری به عاطفه دارد و ترانههایش عاطفی است.»
او سپس سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه گمان میرفت شما هنوز با روزبه بمانی مشکل دارید اما چه شد که در مراسم کتاب او حضور پیدا کردید را هم اینگونه پاسخ داد: «هر ترانهسرایی ممکن است نسبت به عملکرد دوست ترانهسرایش نقدهایی داشته باشد. این نقدها تا زمانی که بین خودمان است مشکلی ندارد اما در آن ماجرا برخی از دوستان مطبوعاتی ما را به جایی رساندند که اختلافات به شکل نامه نگاری درآمد و علنی شد. این قبیل نقدها بین همه ترانهسراها وجود دارد و مسائل بین من و روزبه به این دلیل بولد شد که مکتوب شدند. بخشی از آن نقدها و شاید لحن تندش اشتباه من بود و در بعضی بخش ها هم هنوز سر حرفم هستم. روزبه هم گمان کنم همین نظر را داشته باشد و به هرحال همه ما در زندگی خود اشتباهاتی را انجام دادهایم. جدا از این اختلافات ما در زمان گرفتاری همیشه همراه هم بوده ایم و دوستی بین من و روزبه آنقدر محکم بوده که امشب از بودن در جشن رونمایی کتابش خوشحال باشم. در بین ترانهسراهای حال حاضر با روزبه بمانی نقاط مشترک بیشتری دارم. ترانههای او برای من نسبت به سایر ترانهسراهای همدوره خودم که اغلب دوستان من هستند جذابتر است. شاید حضور من هم در این جمع به این دلیل عجیب باشد که جو دشمنی میان ترانهسرایان داغ است. به هرحال فارغ از همه مسائل و صحبتها و مطالب قدیمی از انتشار مجموعه ترانه اش خوشحالم و شک ندارم این مجموعه می تواند چراغ راهی برای کارورزان نوپای ترانه ی این سرزمین باشد.»
مونا برزویی تنها ترانهسرایی است که در طول سه دوره جشن سالانه «موسیقی ما» توانسته از روزبه بمانی سبقت بگیرد. در دومین دوره این جشن او در بخش بهترین ترانه از دیدگاه کارشناسان رقابت نزدیکی با بمانی داشت و براساس نظر اهالی موسیقی تندیس این بخش به مونا برزویی و ترانه «امپراطور» تعلق گرفت. از او خواستیم که درباره این اتفاق و رقابت با روزبه بمانی برای ما بگوید و چنین پاسخی را مطرح کرد:«من اصولا با روزبه بمانی یا هیچ کسی رقابت و مسابقه و مقایسهای ندارم. در هیچ بُعد زندگی هم نخواستم از کسی جلو بزنم. سعی میکنم همیشه بهترین خودم را ارائه دهم، نه اینکه بهتر از دیگری باشم. کسی که بخواهد رقابت کند به سالی یک ترانه اکتفا نمیکند. رقابت باعث جنون میشود و مصداق آن را هم به سادگی میتوانید در دنیای ما تشخیص دهید. ترانهسرایانی که آنقدر درگیر پرداختن به موفقیت دیگران و رقابت هستند به معنای واقعی کلمه به جنون رسیدهاند. کسی که به برد و باخت فکر نمیکند و در مسیر اعتقاد خودش حرکت میکند، به هدفش میرسد. «امپراطور» برنده تندیس طلایی بهترین ترانه سال شد. من از این خوشحال نشدم که دیگران از این جایزه بینصیب ماندند. برای این خوشحال شدم که برای اولینبار یک خانم این جایزه را گرفت. از این جنبه برایم دلچسب بود.»
ناشر کتاب دنیای این روزای من در ادامه گفت:«ما در انتشارات نگاه یک هیئت تحریریه داریم. خود من 53 سال است که کتابفروش هستم و 43 سال است که در زمینه نشر فعالیت میکنم و یک شناخت اولیه نسبت به آثار هنرمندان دارم. من خودم به شعر علاقهمند هستم و اشعار جوانان را پیگیری میکنم. به طور کل بنده کتابخوان حرفهای هستم و همین الان روزی 4 یا 5 ساعت مطالعه میکنم. دوستان ترانهسرا اشعار خودشان را میآورند و من با توجه به این نگاهی که نسبت به کتاب و نوشتههای شاعران و نویسندهها دارم با همفکری هیئت تحریریه انتشارات نگاه، سرودههای خوب را انتخاب میکنم. آدمهای زیادی پیش ما آمدهاند و کتاب اول آنها را چاپ کردهایم و از چهرههای جوان حمایت میکنیم. امید ما به آینده و جوانان است. باید کتابهای آنها را به بهترین نحو چاپ و توزیع کنیم. روزبه بمانی، یغما گلرویی و مونا بروزیی ترانهسراهای برجستهای هستند ولی ما از جوانان هم حمایت خواهیم کرد.»
در ادامه عکسهای «سعید عبداللهی» از این مراسم را ببینید.
روزبه بمانی در ابتدای این برنامه گفت:«کتابی که امروز در کنار شما از آن رونمایی خواهیم کرد، گزیده پانزده سال کارهای عاشقانه من است. البته قرار است کارهای اجتماعی در یک مجموعه دیگری منتشر شود و فکر میکنم فاصله زمانی کمی داشته باشد. تمام این کارها اجرا شدهاند ولی پس از این همه سال به صورت مکتوب در میآیند، حس ویژهای است. شاید یکی از دلایل من برای ترس از انتشار کارها هم همین بوده است. با وجود اینکه ادبیات شفاهی قبل از اینکه مکتوب شود همیشه شنیده شده ولی همیشه این ترس با من بوده و احساس هم میکردم برای مکتوب کردن کارها دیر نیست. اول از پدر و مادر نازنینم تشکر میکنم که حس و محبت آنها باعث نفس کشیدن من بوده است. در این فضا اگر چیزی هم نوشتهام فکر میکنم به خاطر عشق و عاطفهای بوده که همیشه در پشت سر خودم داشتهام. از همسر نازنینم تشکر میکنم. خیلی به من کمک کرده و خیلی به من دید داده است. این تشکر را روی آنچه که عرف و رایج است انجام نمیدهم. همسر من هنرمند و نقاش است و من را با دنیای تازه و تصاویری رو به رو کرد و به من در کارهایی که طی شش هفت سال اخیر انجام دادهام کمک کرد. از همه شما تشکر میکنم که حس و انرژی خوبتان را پیوسته به من دادید و در آخر میخواهم یک تشکر ویژه از انتشارات نگاه داشته باشم. آقای «علیرضا رئیس دانا» خیلی محبت داشتند و بدقولیهای من را تحمل کردند. امیدوارم همکاری ما ادامه داشته باشد.»
سپس بخش اصلی برنامه آغاز شد و طرفداران پرشمار بمانی به دیدار او رفتند و لحظات جالبی را در قاب دوربینهای خود به ثبت رساندند. در طول مراسم هم اهالی موسیقی و سینما و تلویزیون یک به یک وارد بوکلند شدند. حضور آهنگسازان، تنظیمکنندهها، نوازندهها، ترانهسراها و خوانندگان در هر مقطع زمانی با استقبال مخاطبان مواجه میشد. در این بین هم برخی فرصت را مغتنم میشمردند و از این چهرهها درخواست میکردند که هرکدام یک صفحه از کتاب دنیای این روزای من را برایشان امضا کنند.
دکتر «محمد اصفهانی»، «احسان خواجهامیری»، «مهدی یراحی»، «بهروز صفاریان»، «علیرضا افکاری»، «افشین مقدم»، «یغما گلرویی»، «مونا برزویی»، «مهرداد نصرتی»، «سعید کریمی» «حسن علیشیری»، «علی لهراسبی»، «هومن نامداری»، «رضا تاجبخش»، «علی اوجی»، «همایون نصیری»، «امیر عظیمی»، «احسان نیزن»، «سعید زمانی»، «فرزاد فتاحی»، «آرمان موسیپور»، «مازیار فیضی»، «سام نوری» و «امیرحسین آرمان» از جمله چهرههایی بودند که به مراسم رونمایی و جشن امضای کتاب روزبه بمانی آمدند. خبرنگار سایت «موسیقی ما» هم در طول برگزاری این مراسم به سراغ برخی از این چهرهها رفت و با هرکدام گفتگوهای کوتاهی انجام داده که در ادامه میخوانید:
- * محمد اصفهانی: همیشه از «علیرضا کهندیری» که این آشنایی را ایجاد کرد و از «بهروز صفاریان» که موجب ملاقات ما شد تشکر میکنم
- * مهدی یراحی: روزبه بمانى شانس نسل ما است
- * بهروز صفاریان: من هر دو بُعد ترانههای روزبه را دوست دارم
او در پاسخ به این سوال که آیا در آلبومی که قرار است با صدای خودش منتشر کند هم از روزبه بمانی ترانهای دارد هم گفت:«صد در صد. من و روزبه دوست قدیمی هستیم و حتی اگر همکاری نداشته باشیم، من درباره موسیقیهای روزبه نظر میدهم و او هم درباره کارهایی که من در بخش ترانه انجام میدهم روزبه نظر میدهد.»
- * علیرضا افکاری: روزبه بمانی با ترانههایش به من لوکیشن میدهد
- * افشین مقدم: من همیشه روزبه بمانی را تحسین کردهام
با بخشی از ترانههای روزبه که به حس و حال من نزدیک بوده همیشه ارتباط خوبی برقرار کردهام. فکر میکنم روزبه هم نسبت به کارهای من چنین حسی داشته باشد. تفاوت من با یک مخاطب عام این است که از لحاظ تکنیکی و ایدئولوژی هم ترانه را آنالیز میکنم و ممکن است تاثیری که یک ترانه از لحاظ زیباییشناسی روی من بگذارد برای مخاطب جذاب نباشد. این مساله درباره ترانههای روزبه هم مصداق دارد و با بخشی از سرودههای او در این کتاب ارتباط برقرار خواهم کرد که آنها را دوست دارم. میدانم این مجموعه بخشی از کارهای روزبه و شامل ترانههای عاشقانه او است و همه میدانیم که قدرت اصلی روزبه در سرودن ترانههای اجتماعی است. من برای ترانههای عاشقانه روزبه بمانی عنوان «عینیت محض» را انتخاب میکنم. از دهه پنجاه بیشتر ترانهها ذهنی بوده و ترکیبات اضافی و استعاری و تشبیهی زیادی در ترانهها وجود داشته و همین مساله ترانههای روایی زمان آهنگها را بالای چهار یا پنج دقیقه میبرده است. این روزها ما باید نهایتا در سه دقیقه یک آهنگ را جمع کنیم و روزبه بمانی یکی از پیشگامانی بوده که از همان ابتدا عینیت را وارد ترانه کرد و سرودههای او عینیت محض است. عاشقانههای او ملموس است و قابلیت همذاتپنداری بالایی دارد و مخاطب در هر مکان و زمانی تصویری که روزبه ساخته را تجربه کند. ترانههای روزبه با صداهای خوبی در داخل و خارج از کشور اجرا شده و بزرگانی ترانههای او را خواندهاند که کوهی از افتخارات و کلام ترانهسراهای بزرگ پشت سر آنها وجود داشته است. روزبه توانسته تاثیرگذار باشد و نگاههای بزرگان موسیقی را به سمت خود جلب کند. به نظر من برگ برنده کارهای روزبه همان عینیت محض و عاطفه محض است که در کارهایش وجود دارد. چیزی که یک شعر را شعر میکند، تخیل و عاطفه است. روزبه در این بین میل بیشتری به عاطفه دارد و ترانههایش عاطفی است.»
- * یغما گلرویی: در بین ترانهسراهای حال حاضر با روزبه بمانی نقاط مشترک بیشتری دارم
او سپس سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه گمان میرفت شما هنوز با روزبه بمانی مشکل دارید اما چه شد که در مراسم کتاب او حضور پیدا کردید را هم اینگونه پاسخ داد: «هر ترانهسرایی ممکن است نسبت به عملکرد دوست ترانهسرایش نقدهایی داشته باشد. این نقدها تا زمانی که بین خودمان است مشکلی ندارد اما در آن ماجرا برخی از دوستان مطبوعاتی ما را به جایی رساندند که اختلافات به شکل نامه نگاری درآمد و علنی شد. این قبیل نقدها بین همه ترانهسراها وجود دارد و مسائل بین من و روزبه به این دلیل بولد شد که مکتوب شدند. بخشی از آن نقدها و شاید لحن تندش اشتباه من بود و در بعضی بخش ها هم هنوز سر حرفم هستم. روزبه هم گمان کنم همین نظر را داشته باشد و به هرحال همه ما در زندگی خود اشتباهاتی را انجام دادهایم. جدا از این اختلافات ما در زمان گرفتاری همیشه همراه هم بوده ایم و دوستی بین من و روزبه آنقدر محکم بوده که امشب از بودن در جشن رونمایی کتابش خوشحال باشم. در بین ترانهسراهای حال حاضر با روزبه بمانی نقاط مشترک بیشتری دارم. ترانههای او برای من نسبت به سایر ترانهسراهای همدوره خودم که اغلب دوستان من هستند جذابتر است. شاید حضور من هم در این جمع به این دلیل عجیب باشد که جو دشمنی میان ترانهسرایان داغ است. به هرحال فارغ از همه مسائل و صحبتها و مطالب قدیمی از انتشار مجموعه ترانه اش خوشحالم و شک ندارم این مجموعه می تواند چراغ راهی برای کارورزان نوپای ترانه ی این سرزمین باشد.»
- * مونا برزویی: روزبه در انتخاب صداهای اجراکننده ترانههایش هم هوشمندانه عمل کرده است
مونا برزویی تنها ترانهسرایی است که در طول سه دوره جشن سالانه «موسیقی ما» توانسته از روزبه بمانی سبقت بگیرد. در دومین دوره این جشن او در بخش بهترین ترانه از دیدگاه کارشناسان رقابت نزدیکی با بمانی داشت و براساس نظر اهالی موسیقی تندیس این بخش به مونا برزویی و ترانه «امپراطور» تعلق گرفت. از او خواستیم که درباره این اتفاق و رقابت با روزبه بمانی برای ما بگوید و چنین پاسخی را مطرح کرد:«من اصولا با روزبه بمانی یا هیچ کسی رقابت و مسابقه و مقایسهای ندارم. در هیچ بُعد زندگی هم نخواستم از کسی جلو بزنم. سعی میکنم همیشه بهترین خودم را ارائه دهم، نه اینکه بهتر از دیگری باشم. کسی که بخواهد رقابت کند به سالی یک ترانه اکتفا نمیکند. رقابت باعث جنون میشود و مصداق آن را هم به سادگی میتوانید در دنیای ما تشخیص دهید. ترانهسرایانی که آنقدر درگیر پرداختن به موفقیت دیگران و رقابت هستند به معنای واقعی کلمه به جنون رسیدهاند. کسی که به برد و باخت فکر نمیکند و در مسیر اعتقاد خودش حرکت میکند، به هدفش میرسد. «امپراطور» برنده تندیس طلایی بهترین ترانه سال شد. من از این خوشحال نشدم که دیگران از این جایزه بینصیب ماندند. برای این خوشحال شدم که برای اولینبار یک خانم این جایزه را گرفت. از این جنبه برایم دلچسب بود.»
- * علی لهراسبی: روزبه بمانی به اعتقاد من یکی از مفاخر کشور ما است
- * رضا تاجبخش: اگر سه نفر ترانهسرای واقعی باشند قطعا یک نفر آنها روزبه بمانی است
- * علیرضا رئیس دانا: به زودی مجموعه ترانههای «خانم بهبهانی» و «شهیار قنبری» را منتشر میکنیم
ناشر کتاب دنیای این روزای من در ادامه گفت:«ما در انتشارات نگاه یک هیئت تحریریه داریم. خود من 53 سال است که کتابفروش هستم و 43 سال است که در زمینه نشر فعالیت میکنم و یک شناخت اولیه نسبت به آثار هنرمندان دارم. من خودم به شعر علاقهمند هستم و اشعار جوانان را پیگیری میکنم. به طور کل بنده کتابخوان حرفهای هستم و همین الان روزی 4 یا 5 ساعت مطالعه میکنم. دوستان ترانهسرا اشعار خودشان را میآورند و من با توجه به این نگاهی که نسبت به کتاب و نوشتههای شاعران و نویسندهها دارم با همفکری هیئت تحریریه انتشارات نگاه، سرودههای خوب را انتخاب میکنم. آدمهای زیادی پیش ما آمدهاند و کتاب اول آنها را چاپ کردهایم و از چهرههای جوان حمایت میکنیم. امید ما به آینده و جوانان است. باید کتابهای آنها را به بهترین نحو چاپ و توزیع کنیم. روزبه بمانی، یغما گلرویی و مونا بروزیی ترانهسراهای برجستهای هستند ولی ما از جوانان هم حمایت خواهیم کرد.»
در ادامه عکسهای «سعید عبداللهی» از این مراسم را ببینید.
منبع:
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 اردیبهشت 1395 - 18:05
دیدگاهها
بی شک غول ترانه ی ایران
رفاقت توی عکسای مهدی یراحی و بهروز صفاریان موج می زنه
جانم استاد محمد اصفهانی رو ببین ❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
به سلطان خواجه امیری ❤
بهترینهآ
فقط صدای عاشقانه ها علی لهراسبی
بهترین ترانه سرای ایران
عالیه روزبه?❤
و جالب است که نام کتابی که منتشر شده دنیای این روزای من سر البومی خواننده ی بقولی ممنوعه است....
دنیای این روزای من هم قد تن پوشم شده
انقدر دورم از تو که دنیا فراموشم شده
استاد د.ا ...!!!
یغما گلرویی هم اومده؟؟!!!
واااای علی آقای لهراسبی ماروووووو❤❤❤❤❤آخه چقد شما عشقی????
من یوسفم که برای تماشایت با حبس با توطئه میسازم هر روز پیش چشم برادر ها خود را درون چاه می اندازم
چه حرف خوبی زده افکاری ترانه های روزه مثل فیلمنامه ست راست میگه میشه باهرکدومش تصویرسازی کرد
علي اوجي عين آقا دوربيني شده همه جا هست?
روزبه جان تو بهترینی
احسان و روزبه ??
بعد اون انتقادای تند سه چارسال پیش، این تعریف و تمجیدا عجیبه.??? #یغما_گلرویی
نه با احترام جواب دادم...مممنون...جهت اطلاع گفتم و قصد بی احترامی نداشتم..عذر میخوام...وقت بخیر
جانم احسان که باعث شد روزبه راحت فعالیت کنه
یغما گلرویی؟!
نه به اون زمان که اینا به بدترین نوعش به صورت رسانه ای دعوا میکردن نه به الان که براش نوشابه باز کرده
با آرزوی موفقیت برای روزبه . واقعا یکی از بهترین های کشور ست که حتی خواننده های لس انجلسی ها هم ازش تغذیه میکنند. البته بعضی اوقات موضوع شعراش یکنواخت میشه که طبیعی هست.
شعر قهوه ی قجری رو از کارای چاوشی خیلی دوست داشتم.
فقط جای محسن چاوشی خالیه ...
تو یه طوفان ، من جزیره ، من ناپلئون ، تو دزیره
جز تو کی میتونست از من همه دنیا رو بگیره ...
روزبه خیلی خوبه مخصوصا وقتی با افکاری کار میکنه،حس میکنم هیچ آهنگسازی تا الان مثل افکاری ترانه های روزبه رو درک نکرده اینو میشه از آثار منتشر شده فهمید،تو خواننده ها هم با خواجه امیری و یراحی کار میکنه ترانه هاش بیش تر رنگ میگیرن
یغما گلرویی تا دیروز بهش فحش میداد, امروز باهاش عکس میندازه
عکسای سایت عالی بود ??
احسانم بوده ای بابا
وسط هفته نبود میرفتما
روزبه بی نظیره
افشين مقدم يادش رفت بگه چقد از روزبه تاثير گرفته,چقدرم خودشو با روزبه مقايسه مي كنه و ...
افزودن یک دیدگاه جدید