برنامه یاد بعضی نفرات
 
بزرگداشت هفتاد و چهارمین بهار زندگی محمد علی بهمنی
کتاب «چشمه‌ی صبح» با خوشنویسی اساتید این حوزه رونمایی می‌شود
موسیقی ما - بنیاد آفرینش های  هنری نیاوران در ادامه برگزاری آیین‌های نکوداشت و تجلیل از استادان برجسته حوزه فرهنگ و هنر ویژه برنامه  گرامی داشت هفتاد و چهارمین بهار زندگی محمد علی بهمنی را برگزار خواهد کرد و در آن، آیین رونمایی از مجموعه کتاب «چشمه‌ی صبح» همزمان با هفتاد و چهارمین بهار زندگی «محمدعلی بهمنی» عصر جمعه 27 فروردین با حضور اهالی فرهنگ و هنر در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

«چشمه ی صبح» ابیاتی از عاشقانه های محمد علی بهمنی به قلم اساتید بزرگ خوشنویسی ایران همچون غلامحسین امیر خانی، یدالله کابلی،عین الدین صادق زاده، عباس اخوین، مهدی فلاح و ... به رشته تحریر در آمده و همزمان با سالروز تولد این غزل سرای معاصر ایران در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران رونمایی می شود.

کتاب «چشمه صبح» که به اهتمام انتشارات میر دشتی به زیور چاپ آراسته شده، شامل آثار چهل و پنج خوشنویس نام‌آور هم‌روزگار است و این آثار از میان ابیات عاشقانه ی بهمنی انتخاب شده است. این کتاب نفیس به همت امیر جلیلوند و در شمارگان 1000 نسخه به بازار کتاب عرضه می شود.

در این آئین جمعی از شاعران ، ترانه سرایان و دوستان نزدیک این غزل سرا به شعرخوانی می پردازند و هنرمندان موسیقی برخی از اشعار وی را اجرا می کنند. بهمنی  متولد 27 فروردین 1321 از جمله شاعران معاصری  است که اشعارش در بین مردم از احترام و جایگاه خاصی برخوردار است. وی که در سال 1378موفق به دریافت تندیس خورشید مهر به عنوان برترین غزل سرای ایران شده است  تاکنون نزدیک به 13 مجموعه از آثارش را به چاپ رسانده که از معروف ترین آنها می توان به  گاهی دلم برای خودم تنگ می شود ، شاعر شنیدنی است ، من زنده ام هنوز و غزل فکر می کنم و دیوان کامل اشعار او اشاره کرد.

علاقه‌مندان می‌توانند در روز جمعه 27 فروردین ساعت 18در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران در مراسم  زادروز محمد علی بهمنی و رونمایی و تهیه  کتاب «چشمه صبح» حضور به هم رسانند.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 23 فروردین 1395 - 15:11

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کتاب «چشمه‌ی صبح» با خوشنویسی اساتید این حوزه رونمایی می‌شود | موسیقی ما