برنامه یاد بعضی نفرات
 
در نشست خبری کنسرت «شب باران عشق» عنوان شد
ناصر چشم‌آذر: به زودی ساخت «طلوع عشق» (باران عشق ۲) را آغاز می‌کنم
موسیقی ما - نشست خبری کنسرت استاد «ناصر چشم‌آذر» روز دوشنبه سیزدهم مهرماه در مکتب تهران برگزار شد. علاوه بر این آهنگساز باسابقه، سایر دست‌اندرکاران کنسرت نیز پاسخگوی سوالات اصحاب رسانه درباره این اجرای خاص بودند. خاص بودن «شب باران عشق» هم از این جهت است که چشم‌آذر برای اولین بار پس از انقلاب اقدام به برگزاری کنسرت می‌کند و مروری بر بیش از چهار دهه آهنگسازی خود خواهد داشت.

«فرهاد هراتی» رهبر ارکستر این برنامه در ابتدای نشست خبری گفت: «حساسیت این اجرا برای همه مشخص است؛ زیرا یکی از اسطوره‌های موسیقی ایران قرار است آثار خود را در تالار وحدت اجرا کند و این می‌تواند برای هر هنرمندی که به آثار ناصر چشم‌آذر علاقه‌مند است، فرصت مغتنمی باشد.»

او که مدیر ارکستر «نامیرا» هم هست، درباره نحوه شروع همکاری خود با ناصر چشم‌آذر گفت: «استاد ناصر چشم‌آذر به عنوان یکی از مهمانان کنسرت نامیرا در فرهنگسرای نیاوران حضور داشت. ایشان پس از برنامه از من دعوت کردند تا در بخش‌هایی از کنسرت به همراه گروه نامیرا همکاری‌هایی داشته باشیم و من هم با کمال میل پذیرفتم. اما پس از دو هفته تمرین، از سوی ایشان پیشنهاد رهبری ارکس‌تر همه بخش‌های کنسرت را دریافت کردم. به دلیل اهمیت این موضوع، ارائه پاسخ من حدود ۵ روز به طول انجامید و اکنون خوشحال هستم که در کنار استاد درس پس می‌دهم.»

استاد ناصر چشم‌آذر در توضیح جزئیات این برنامه گفت: «این اجرا شامل چهار بخش است. بخش اول با موسیقی فیلم «خواهران غریب» آغاز می‌شود. در بخش بعدی سه قطعه از آلبوم «باران عشق» را اجرا می‌کنیم. موسیقی فیلم‌های «قارچ سمی»، «قصه‌های مجید» و... در کنار قطعه «مولا علی (ع)» با صدای حمیدرضا گلشن بخش سوم این کنسرت است. در بخش چهارم هم تعدادی از قطعات قدیمی من نظیر «هجرت»، «خدای آسمون‌ها» و «خلوت» به صورت بی‌کلام اجرا می‌شوند. یک قطعه هم برای شهیدان خواهیم داشت.»

او ادامه داد: «تصمیم گرفتیم تا موسیقی فیلم «قارچ سمی» را به احترام درگذشت جمعی از هموطنانمان در فاجعه مصیبت‌بار منا را به وابستگان درگذشتگان این فاجعه تقدیم کنیم و جا دارد که همینجا من به این عزیزان تسلیت بگویم.»

این آهنگساز کهنه‌کار و پیشکسوت در بخش دیگری از جلسه و در پاسخ سوالی در مورد بازگشت‌اش به صحنه گفت: «من به طور کامل از صحنه کنار نرفته بودم و فعالیت‌هایی در زمینه موسیقی فیلم و اجراهایی به همراه ارکس‌تر کوچک در شب منتقدان خانه سینما داشتیم. در طول این مدت هم صحبت‌های زیادی با من برای اجرای زنده آثارم می‌شد؛ اما به دلایل متفاوت نمی‌پذیرفتم. ولی طی چند وقت اخیر با اصرار فراوان همسرم مبنی بر برگزاری کنسرت آلبوم «باران عشق»، به موضوع جدی‌تر نگاه کردم و نهایتاً با هماهنگی‌های لازم کار را آغاز کردیم.»

خالق قطعه «خدای آسمون‌ها» درباره جزئیات ارکس‌تر و نوازندگان و ساز‌ها هم اعلام کرد: «در این برنامه ارکس‌تر شامل گروه زهی، گروه بادی، سازهای کوبه‌ای و بخش پاپ است که در ‌‌نهایت ارکس‌تر ۳۳ نفره‌ای را تشکیل می‌دهند.»

چشم‌آذر از تصمیم خود برای فعالیت مجدد در زمینه انتشار آلبوم هم گفت: «پس از انتشار آلبوم «باران عشق» که خوشبختانه با استقبال خوبی مواجه شد، تصمیم داشتم آلبوم «طلوع عشق» را هم منتشر کنم. اما متأسفانه منزل من دچار آتش‌سوزی شد و من متحمل ضررهای زیادی شدم و فرصتی برای بازسازی این کار‌ها پیدا نکردم. اما تصمیم دارم به زودی مراحل تولید این آلبوم را هم آغاز کنم.»

در ادامه فرهاد هراتی تشبیه جالبی درباره رپرتوار کنسرت به کار برد و گفت: «از زمانی که اولین میزان این کنسرت نواخته می‌شود، تونل زمان باز می‌شود و ما به عقب و گذشته سفر می‌کنیم. در این برنامه حال و آینده وجود ندارد و صفر تا صد اجرا، سرشار از خاطره است. رپرتوار این اجرا بسیار مناسب طراحی شده و امیدوارم از این به بعد آقای چشم‌آذر را بیشتر روی صحنه ببینیم و آثار جدیدشان را هم اجرا کنند.»

علی جعفری‌پویان هم که یکی از نوازنده‌های حاضر در این کنسرت است، در نشست خبری حضور داشت و گفت: «با وجود همه سختی‌هایی که برای جمع کردن ارکس‌تر داشتیم، نهایتاً محیط پرانرژی و خوبی به وجود آمد. با کسب اجازه از آقایان همایون رحیمیان و ارسلان کامکار که سولوی اصلی موسیقی متن «قارچ سمی» را نواخته بودند، در این کنسرت من سولیست این قطعه هستم که یک امتیاز مثبت برای من است.»

جعفری پویان در پایان ضمن گلایه از برگزاری چنین کنسرتی در تنها یک سانس، ابراز امیدواری کرد که فضایی به وجود آید تا این قبیل اجرا‌ها ادامه یافته و بزرگانی چون استاد چشم‌آذر را بیش از این‌ها روی صحنه ببینیم.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 مهر 1394 - 14:52

دیدگاه‌ها

دوشنبه 13 مهر 1394 - 23:35

درود بر استاد ناصر چشم آذر و آقای افکاری

جمعه 17 مهر 1394 - 21:26

با اینکه از نظر بنده، استاد صادق نوجوکی موسیقیدانی و آهنگسازی غیرقابل تکرار هستند.
اما ایشان رو در موزیک اینسترومنتال در جامعه ایرانی یکتا می دونم.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود ناصر چشم‌آذر: به زودی ساخت «طلوع عشق» (باران عشق ۲) را آغاز می‌کنم | موسیقی ما