گروه «کهت میان» در برج آزادی روی صحنه رفت
وقتی مردم صدابردار سالن میشوند
موسیقی ما - گروه «کهت میان» به سرپرستی همایون مجدزاده در میان استقبال هوادارانش طی دو شب در قلب تهران موسیقی خود را روی صحنه برد.
«کهت میان» در این اجرا سه قطعه از آلبوم «اکسیر»، سه قطعه از آلبوم «وجود مجازی»، قطعه «برخاسته از خاکستر» و سه قطعه از تازهترین آلبوم خود که این روزها مشغول ضبط آن هستند نواخت که بر اساس موسیقی مقامی و خراسانی نواخته شد. مجدزاده در این اجرا همانند آلبومهایش موسیقی اینسترومنتال (سازی) ارائه کرد که دیدگاه ملودیکی نزدیک به خاورمیانه با فضایی غربی داشت و یکی از مهمترین و البته جالبترین اتفاقاتش این بود که بر اساس موسیقی گوآتی، برای موسیقی متال ریف نوشته شده بود. فرم موسیقی «کهت میان» از ابتدا تاکنون تغییراتی کرده که تغییر لحن آن از پروگرسیو متال به موسیقی متالی که برگرفته از موسیقی مقامی و فولکوریک ایرانی است برای خود نکته جالب و قابل تاملی است.
مجدزاده در این کنسرت از گیتاری استفاده کرد که برخلاف گیتارهای مرسوم هشت سیم داشت که بسیار متفاوت و البته سختتر از گیتارهای معمول است و دست هنرمند را برای افزایش گستره ملودیک و ریتمیک باز میگذارد. به واسطه این گیتار، مجدزاده توانست در این اجرا ریتمهای شرقی بنوازد و حتی از دو سیم اضافه این گیتار به عنوان ساز ضربی و کوبهای استفاده کند.
موضوع دیگر مربوط به بخش صدابرداری سالن بود که همانطور که انتظار میرفت با سطح نوازندگیها همگن نبود. البته که همایون با همان شوخ طبعی خود توانست از این مسئله برای ارتباط بیشتر با مخاطب خود بهره ببرد و آنها را هم در اجرای این کنسرت دخیل کند. ایدهای که در لحظه شکل گرفت و برای محقق شدنش بعد از هر قطعه از مخاطبان میخواست وضعیت صدا را در سالن به او گزارش دهند و او را برای رسیدن به صدایی بهتر همراهی کنند. نتیجهاش هم خوب از آب درآمد و در نیم ساعت دوم، کنسرتی اجرا شد که صدابردار آن همایون مجدزاده و طرفدارانش بودند.
همایون مجدزاده جزو معدود موزیسینهای نسل اول دهه هفتاد است که توانست گروه تشکیل دهد و به هر طریق که شده آن را حفظ کند. البته که در این سالها اعضای گروه «کهت میان» چندینبار تغییر کردهاند اما هسته اولیه گروه که همان مجدزاده است بیش از یک دهه توانسته «کهت میان» را زنده نگه دارد که خود دلیل بقای آن را مخاطبانش میداند. مخاطبانی وفادار که با اینکه گروه نزدیک به ده سال متوقف شد و طی یکسال گذشته توانست سه کنسرت اجرا کند، اما هر بار که «کهت میان» به صحنه برمیگردد، سالن را خالی نمیگذارند و از هنرمند محبوب خود و موسیقی خاصش حمایت میکنند. گروهی که نه تهیهکننده دارد و نه اسپانسر اما مهمترین نکته آن باور و اعتقادی است که همایون به «کهت میان» و ایده موسیقایی آن دارد.
حالا که «کهت میان» با وجود تمام وقفهها و فاصلههایی که در میان کارش به وجود آمد دوباره به صحنه برگشته، قرار است هفته آینده در شهر کرمان همین کنسرت را اجرا کند و حضور دوبارهاش روی صحنه را به بعد از انتشار آلبوم جدید خود که موسیقی متال در فضایی شرقی و ایرانی است، موکول کند.
اعضای گروه «کهت میان» را در این اجرا سعید مقدمی (گیتار الکتریک)، مصطفی صالحی (گیتار باس)، علی فراز (درامز) و همایون مجدزاده (گیتار الکتریک) تشکیل میدادند.
«کهت میان» در این اجرا سه قطعه از آلبوم «اکسیر»، سه قطعه از آلبوم «وجود مجازی»، قطعه «برخاسته از خاکستر» و سه قطعه از تازهترین آلبوم خود که این روزها مشغول ضبط آن هستند نواخت که بر اساس موسیقی مقامی و خراسانی نواخته شد. مجدزاده در این اجرا همانند آلبومهایش موسیقی اینسترومنتال (سازی) ارائه کرد که دیدگاه ملودیکی نزدیک به خاورمیانه با فضایی غربی داشت و یکی از مهمترین و البته جالبترین اتفاقاتش این بود که بر اساس موسیقی گوآتی، برای موسیقی متال ریف نوشته شده بود. فرم موسیقی «کهت میان» از ابتدا تاکنون تغییراتی کرده که تغییر لحن آن از پروگرسیو متال به موسیقی متالی که برگرفته از موسیقی مقامی و فولکوریک ایرانی است برای خود نکته جالب و قابل تاملی است.
مجدزاده در این کنسرت از گیتاری استفاده کرد که برخلاف گیتارهای مرسوم هشت سیم داشت که بسیار متفاوت و البته سختتر از گیتارهای معمول است و دست هنرمند را برای افزایش گستره ملودیک و ریتمیک باز میگذارد. به واسطه این گیتار، مجدزاده توانست در این اجرا ریتمهای شرقی بنوازد و حتی از دو سیم اضافه این گیتار به عنوان ساز ضربی و کوبهای استفاده کند.
موضوع دیگر مربوط به بخش صدابرداری سالن بود که همانطور که انتظار میرفت با سطح نوازندگیها همگن نبود. البته که همایون با همان شوخ طبعی خود توانست از این مسئله برای ارتباط بیشتر با مخاطب خود بهره ببرد و آنها را هم در اجرای این کنسرت دخیل کند. ایدهای که در لحظه شکل گرفت و برای محقق شدنش بعد از هر قطعه از مخاطبان میخواست وضعیت صدا را در سالن به او گزارش دهند و او را برای رسیدن به صدایی بهتر همراهی کنند. نتیجهاش هم خوب از آب درآمد و در نیم ساعت دوم، کنسرتی اجرا شد که صدابردار آن همایون مجدزاده و طرفدارانش بودند.
همایون مجدزاده جزو معدود موزیسینهای نسل اول دهه هفتاد است که توانست گروه تشکیل دهد و به هر طریق که شده آن را حفظ کند. البته که در این سالها اعضای گروه «کهت میان» چندینبار تغییر کردهاند اما هسته اولیه گروه که همان مجدزاده است بیش از یک دهه توانسته «کهت میان» را زنده نگه دارد که خود دلیل بقای آن را مخاطبانش میداند. مخاطبانی وفادار که با اینکه گروه نزدیک به ده سال متوقف شد و طی یکسال گذشته توانست سه کنسرت اجرا کند، اما هر بار که «کهت میان» به صحنه برمیگردد، سالن را خالی نمیگذارند و از هنرمند محبوب خود و موسیقی خاصش حمایت میکنند. گروهی که نه تهیهکننده دارد و نه اسپانسر اما مهمترین نکته آن باور و اعتقادی است که همایون به «کهت میان» و ایده موسیقایی آن دارد.
حالا که «کهت میان» با وجود تمام وقفهها و فاصلههایی که در میان کارش به وجود آمد دوباره به صحنه برگشته، قرار است هفته آینده در شهر کرمان همین کنسرت را اجرا کند و حضور دوبارهاش روی صحنه را به بعد از انتشار آلبوم جدید خود که موسیقی متال در فضایی شرقی و ایرانی است، موکول کند.
اعضای گروه «کهت میان» را در این اجرا سعید مقدمی (گیتار الکتریک)، مصطفی صالحی (گیتار باس)، علی فراز (درامز) و همایون مجدزاده (گیتار الکتریک) تشکیل میدادند.
منبع:
اختصاصي سایت موسيقي ما
تاریخ انتشار : جمعه 10 مهر 1394 - 16:00
افزودن یک دیدگاه جدید