برنامه یاد بعضی نفرات
 
درباره «سیروان خسروی» و آنچه با خلاقیت و جسارت به دست آورد
کاش رویاهایش را فراموش نکند
[آرش نصیری - روزنامهنگار، مدیر و مجری برنامه هزار صدا ]

 بعد از اینکه از کنسرت سیروان در ساعت 22 سه‌شنبه 10 شهریور در سالن میلاد نمایشگاه برگشتم، تا دیروقت نشستم و مصاحبه تقریباً بیست‌صفحه‌ای که حدود چهار سال پیش با او انجام داده بودم را خواندم. برایم جالب بود به یاد بیاورم آن موقع به چه چیزی فکر می‌کرد که حالا این‌گونه اجرا می‌کند و با حداقل ظرفیت و صدای خدادادی، اینقدر خوب و موثر کنسرت می‌دهد. وقتی آن را تا انتها خواندم، باور کردم که او به آنچه الان هست فکر و برای آن برنامه‌ریزی کرده بود. خوب شد این مصاحبه آن موقع انجام شده و این حرف‌ها را آن موقع زده بود، چون الان دیگر گفتن آن حرف‌ها فایده‌ای نداشت و خوبی‌اش این است که این حرف‌ها را قبلاً زده باشد.
 
اولین سوالم این بود: «هنوز خيلي جوان هستي، اما همه مراحل را براي آهنگساز شدن طي كرده‌ای. اتفاقي شد يا اينكه براي اين كار برنامه‌ريزي كرده بودي؟» گفت می‌خواست آهنگساز شود و اتفاقی خواننده شد که احتمالاً این ماجرا را شنیده و خوانده‌اید.
 
بعد اعتراف کرد: «...نكته جالب اين است كه من اصلاً فكر نمي‌كردم مي‌توانم بخوانم. از خوانندگي بدم نمي‌آمد، اما فكر مي‌كردم نمي‌توانم بخوانم. سال 82 كه شروع كردم به ضبط آلبوم، خواندم و ضبط كردم و نتيجه به نظرم بد نيامد.» و بعد گفت: «...در نهايت نتوانستم به هيچ‌كدام از آن دوستان بگويم كه چه‌چيزي مي‌‌خواهم، چون فقط در ذهن خودم بود. هر كدام از آنها چيزي را كه خودشان تمرين كرده بودند مي‌خواندند و بنابراين گفتم بگذار خودم آنها را بخوانم تا ببينم چه مي‌شود. مي‌خواستم بخوانم تا اقلاً كار را به سرانجام برسانم...»
 
پرسیدم: «مگر چه چيزي در ذهنت بود كه آنها نمي‌توانستند بفهمند؟» گفت: «تا آن موقع موسيقي كه من در آلبوم اولم كار كردم، كار نشده بود؛ چون فضا و ‌هارموني‌ها كاملاً غربي بود و فواصل آن، فواصلي بود كه در موسيقي غربي خيلي مرسوم است اما در موسيقي ايراني مرسوم نبود. آنچه كه من مي‌دانستم و مي‌خواستم، نتيجه سال‌ها موزيك گوش دادن و تحليل موسيقي من بود. من نمي‌توانستم به يك خواننده بگويم تمام آنچه داري را فراموش كن و بيا اينها را بخوان و دوست داشته باش... من دوست داشتم از لحاظ فرم، آهنگسازی و تنظیم کاری در موسیقی ایرانی انجام بدهم که تا حالا انجام نشده بود و به هر کس هم که می‌گفتم، می‌گفت امکان ندارد. سبک غربی هیچ روزی در ایران جواب نخواهد داد. هیچ وقت یادم نمی‌رود، یکی از تهیه‌کنندگان موفق آن موقع به من گفت «مردم کرشمه ویولن دوست دارند و همیشه هم همین بوده. باید ایرانی بخوانی و هیچ‌وقت هم نمی‌توانی ذائقه مردم را عوض کنی» و این برای من یک چالش بود و من دوست داشتم به همه اینها ثابت کنم که اصلاً چنین چیزی نیست. چون نوع خوبش نبوده، مردم تا حالا گوش نداده‌اند. من هیچ‌وقت ندیده بودم که موسیقی جدی غربی تا آن موقع کار شده و مورد استقبال قرار نگرفته باشد. برای من خیلی عجیب بود که چرا تا حالا کسی این کار را نکرده...»
 
من از همان‌هایی بودم و تا حدودی هنوز هم هستم که فکر می‌کنم مردم کرشمه ویولن می‌خواهند، بنابراین موضوع هویت را پیش کشیدم و چالشی بین ما درگرفت که تا حدود زیادی به نفع او تمام شد. او این موسیقی را متعلق به هیچ‌جا و همه‌جا می‌دانست که به نظر درست می‌آید.
 
***
 
هیچ‌چیز جهان اتفاقی نیست. اگر زندگی هنریِ همه آنها که در فضای موسیقی مطرح شده‌اند را بررسی کنید، خواهید دید آنها که با برنامه، خلاقیت و ایده تازه، تمرکز و ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد و به‌روز وارد کار شده‌اند، مانده‌اند. ممکن است کسی چهار روز، چهار هفته و حتی چهار ماه اتفاقی بالا آمده باشد، اما هیچ‌کس هیچ‌وقت چهار سال نمانده است.
 
کفش، شلوار، رنگ‌بندی لباس، ته‌ریش، مدل موها، استایل فردی، استایل گروه، کاراکتر و ویژگی‌های هنری، همه و همه این کلیت را می‌سازند که روی آن فکر شده است. اینکه می‌گوید سال‌ها فکر کرده تا موسیقی مورد علاقه‌اش را پیدا کند، فقط مربوط به نوع موسیقی نبود؛ مربوط به استایلی که یک خواننده نسل جوان باید داشته باشد هم هست و کسی که با «تفاوت» وارد یک مارکت شود، می‌تواند نترسد و نگران نباشد، چون او حتماً موفق می‌شود.
 
بعضی‌ها می‌گویند سیروان بدون آنکه قطعه هیتی داشته باشد، ستاره شده است. هرچند حتی مطابق با روال معمول موسیقی پاپ، سیروان چند قطعه هیت دارد، اما با این حال این حرف هم بی‌ربط نیست و آنچه مهم است این است که کلیت این پدیده «هیت» است و این، اکسیر «تفاوت» است. تفاوتی که با باور به سلیقه شخصی در آهنگسازی شروع شد، با تکیه بر همین باور به خوانندگی رسید و بعد استایلش را کامل کرد و...
 
***
 
مخاطب‌شناسی مهم‌ترین موضوع در همه امور مرتبط با مارکت است. موضوع مهم هر بیزنس این است که شما مخاطب‌تان را خوب بشناسید و برای آنها محصول خوب، مناسب و باکیفیت تولید کنید. این قاعده بیزنس است و برای هنر که علاوه بر بیزنس بودن، با دل هم سر و کار دارد، این قاعده هرچه بیشتر حاکم است. هنرمند می‌تواند برای خودش کار کند و این، از نظر ذات هنری البته خیلی متعالی است؛ اما او باید بپذیرد که این تمایل و راه شخصی ممکن است به همراهی مخاطبان زیادی ختم نشود. اما وقتی شما به مخاطبان انبوه و مارکت بزرگ فکر می‌کنید، باید طیف مخاطبان خود را بشناسید و در محدوده‌ی علایق و سلایق آنها کار باکیفیت تولید کنید و سیروان مخاطب کارهایش را به خوبی می‌شناسد و در این مدت که کم‌کم هر روز بهتر از دیروز از سلایق‌شان سر در آورده، جنس موسیقی، جنس کلامی‌که مورد استفاده قرار می‌دهد یا به شاعر سفارش می‌دهد، شکل اجرای گروه و همه چیزش را بر این اساس طراحی می‌کند.
 
سیروان در ابتدا در کنسرت‌هایش از نوازنده‌های نامداری کمک می‌گرفت که هر یک از آنها در کار خود «برند» بودند؛ اما حالا با گروهی کار می‌کند که بنا بر ضرورت‌های آنچه در ذهن دارد، طراحی کرده است. آنها جوان، پرشور و جویای نام‌اند و دقیقاً همان را اجرا می‌کنند که او می‌خواهد. برای همین هم هست که این همه یکدست‌اند و بدون کار اضافه در خدمت آنچه برای مخاطب طراحی شده، ساز می‌زنند. او از چند سال قبل به عنوان بهترین تنظیم‌کننده موسیقی ما مطرح شده و قطعاً می‌داند از نوازنده‌اش چه صدایی را می‌خواهد و این را به یک نوازنده جوان می‌تواند بگوید، نه نوازنده برندی که استایل، تکنیک و ویژگی‌های نوازندگی‌اش طور دیگری شکل گرفته است. اینها همه در جذب مخاطب نقش دارد.
 
***
 
کار سیروان موسیقی‌محور است، اما این ویژگی او باعث نشده برای کلام آثارش برنامه نداشته باشد. در مصاحبه‌ای که ذکرش رفت، گفته بود: «...مشكل دو آلبوم اولم اين بود كه ترانه‌هايم رويه خاصي را دنبال نمي‌كردند و در جاهايي به خاطر نوع موزيك، سبك‌تر مي‌شوند و اين باعث شده بود كه احساس كنند سيروان شعر نمي‌فهمد يا شعر برايش مهم نيست. چون من اولويت‌ام موزيك بود و آهنگ‌هایم هر كدام يك فرم مي‌شد اما از دو سال پیش تا حالا اين روال را عوض كرده‌ام. از آن موقع تا حالا، من آهنگ «بارون پاييزي» را دادم، «نه نرو» بوده، «من عاشقت شدم» بود و حتي آهنگ‌ «ساختمان پزشكان» و آهنگ «بهار نزديكه» كه براي عيد خواندم. همه اينها خوب هستند و معلوم است كه كارم يكدست‌تر شده و اقلاً خودم اين حس را دارم.»
 
کنسرت سه‌شنبه 10 شهریور را با «نه نرو» شروع می‌کند: «تو رو رنجوندم با حرفام/ چقد حس می‌کنم تنهام/ چه احساس بدی دارم/ از این احساس بیزارم/ نه، نرو، تنهام نذار/ من عاشقتم دیوونه‌وار...»
 
موسیقی سیروان موسیقی مورد علاقه شخص من نیست و من موسیقی محلی و موسیقی اصیل کشورها و حتی در موسیقی غربی، موسیقی جُز را بیشتر از موسیقی پاپ دوست دارم؛ اما او این آهنگ را برای منِ نوعی تولید نکرده؛ چرا که اساساً مخاطب‌اش من نیستم. اما کافی است سر برگردانم و به حاضرین در سالنِ مملو از تماشاگر نگاه کنم و انبوهی از جوانان و نوجوانان تین‌ایجر را ببینم که با چه شوری این اشعار را تکرار می‌کنند. ارکستر صدای خوبی دارد. استایل و پوشش و رفتار سیروان روی صحنه، ساده اما به‌شدت مناسب با سبکی است که می‌خواند.
 
فضاسازی ارکستر و‌ هارمونی حساب شده است. چند مانیتور بزرگ تصاویری مناسب با این آهنگ و عمدتاً تصاویر خود سیروان را پخش می‌کنند. میکروفون را با پایه برمی‌دارد و با اعتماد به‌نفس و انرژی می‌خواند. از شوخی و لبخند و بازی کردن آنچه می‌خواند غافل نیست. همه‌چیز هماهنگی پیدا کرده با سبک آهنگسازی و خوانندگی‌اش و همه اینها را باید از چشم آن مخاطب عمدتاً تین‌ایجر ببینید؛ هرچند او بین سنین و طبقات بالاتر هم طرفدار دارد. بنابراین آنچه او اکنون به دست آورده و اینکه چند ساعته بلیت‌های کنسرت‌اش به فروش می‌رسد، اتفاقی نیست. هیچ‌چیز جهان اتفاقی نیست.
 
«... اون همه خوشبختی رو به خاطرم می‌آرم/ کاش اون روزا برگردن دوباره باشی کنارم/ فرصت عشقمونو چه ساده دادی از دست/ اون روزای رویایی همیشه خاطرم هست...» ترانه‌هایی که انگار ترجمه‌اند و قطعاً برای این انتخاب شده‌اند که هم‌خوان باشند با فضای آهنگی که مطابق با عرف معمول موسیقی پاپ ایرانی نیست. چیزی که کم‌کم دارد جا می‌افتد و خود سیروان هم که برای جا انداختن آن تلاش کرده، گاهی حتی مثل همین قطعه که وقتی در بخش‌هایی پیچیدگی ملودیک پیدا می‌کند، کمی خارج می‌خواند.
 
در بخشی از کنسرت و در فاصله دو آهنگ، به حضار می‌گوید که به زودی تابستان تمام می‌شود و باید به مدرسه بروند. معلوم است که اکثریت مخاطبان‌اش را می‌شناسد و این احتمالاً برایش مسئولیت هم آورده است. در ترانه‌هایی که می‌خواند هم این حس دیده می‌شود. ترانه‌هایی که کمتر مسائل پیچیده و بغرنج بشری را مطرح می‌کنند و مسائلی که مناسب این سنین نباشند را به زبان نمی‌آورند‌. لایت و مناسب جوانانی عاشق عشق‌اند:

«اگه بدونی که چقد عاشقتم/ میدونی احساسم به تو عزیز من، خاصه/ دیوونتم‌، داشتن تو، با تو بودن، واسۀ من شانسه/ عاشقتم/ عاشقتم...»

یا ترانه بارون پاییزی: «داره بارون میاد/ کوچه بازم لبریز احساسه/ هنوزم نم‌نم بارون/ صدای ما رو می‌شناسه/ همین دیروز بود انگار/ تو با من تو همین کوچه/ می‌گفتی زندگیم وقتی تو با من نیستی پوچه/ آهای بارون پاییزی/ کی گفته تو غم‌انگیزی/ تو داری خاطراتم رو تو ذهن کوچه می‌ریزی/ آهای بارون پاییزی/ آهای بارون پاییزی» که ساخته امیر ارجینی است که یک شاعر و ترانه‌سرای حرفه‌ای است، اما اینجا به همان سادگی و سرراستی نوشته و این صداقت و راحتی و سرراستی است که باعث شده این آهنگ‌ها و اجرای راحت آهنگساز و خواننده‌اش به دل‌شان بنشیند.
 
کلمات و عبارت‌هایی مثل «من دوستت دارم قد ستاره‌های آسمون»، یا «اون همه خوشبختی رو به خاطر می‌آرم» یا «زیر پامون، خش‌خش برگای زرد/ مثل دوستی‌مون هوا خیلی سرد/ اما چه خوب بود/ یک کافی‌شاپ، قهوه و تلخی حرفات/ چشماتو بغض منو سردی دستات/ اما چه خوب بود/ اما چه خوب بود...» که از جنس دوستی‌های بدون پیچیدگی و ساده تین‌ایجری و به شدت برایشان گیرا است. به اینها اضافه کنید تصاویر جذاب مناسبی که از مانیتورها پخش می‌شود و... همه آنچه که قبلاً گفته شد. آنها باید این حرف‌ها را از کسی شنیده باشند که باورش کرده‌اند.
 
حُسن ختام برنامه هم «دوست دارم زندگی رو» است که سالن را منفجر می‌کند و واقعاً تأثیرگذار و امیدبخش است. آهنگی اجتماعی از آن جنس که توجه به آنها می‌تواند تأثیرات مهمی در آینده کاری و زندگی همین جوانان داشته باشد و جایشان در کارهای دیگر خوانندگان خالی است: «خورشید و نورو/ ابرای دورو/ هرچی که تو زمین و آسمونه/ بهم انگیزه می‌ده/ رها کن دیروزو/ زندگی کن امروزو/ هر روز یه زندگی دوباره‌س/ یه شروع جدیده/ دوست دارم زندگی رو/ خوب یا بد/ اگه آسون یا سخت/ ناامید نمی‌شم چون/ دوست دارم زندگی رو...»
 
***
 
سیروان راهی برای خودش ساخته و در آن قدم گذاشته و موفق شده. می‌گوید روزهایی بوده که کابل MIDI پیدا نمی‌شد و آنها نقشه‌اش را پیدا کردند و در کارگاه مدرسه ساختند. همه مراحل تولید موسیقی را تجربه کرده و در واقع یک producer است تا خواننده و آهنگساز. با ایده به پیش آمده و روزی این کار را کرده که کسی باور نداشت بتواند موفق شود؛ اما پایداری کرد و نترسید و موفق شد.
 
استایل او فقط به موسیقی‌اش محدود نیست و کلیت کار و کاراکترش در خدمت این سبک است که شیک است و مناسب جوانانی که بیشتر به موسیقی بین‌المللی توجه دارند و حالا مخاطبان خود را پیدا کرده. فقط کاش به آنچه تاکنون به دست آورده، قانع نباشد.
 
سیروان با موسیقی‌ای که با عوض کردن شعرش، یک اسپانیایی، یک ژاپنی یا یک فرانسوی می‌تواند آن را بخواند، می‌تواند بین‌المللی باشد. چه اشکالی دارد که ما هم موزیسین‌های بین‌المللی داشته باشیم و به جای کنسرت در سالن سه‌هزار نفره، به کنسرت‌های سی‌هزار نفره فکر کنیم؟ البته این قناعت به موفقیت‌های داخلی گاهی وقت‌ها به غرور هم منتهی می‌شود و این هر دو باعث توقف موزیسین جوانی است که می‌تواند حالا حالاها به پیش برود و به جای رشد عرضی، افق‌های دیگری را در نظر داشته باشد. خودش در همان مصاحبه فوق‌الذکر گفته بود: «کسی که می‌خواهد وارد مارکت موسیقی دنیا شود، باید خودش را وارد آن ژانر کند. شما نمی‌توانید صرفاً موسیقی کشور خودتان را انجام بدهید و وارد مارکت موسیقی بین‌المللی شوید.»

او با آهنگ‌هایی مثل «خاطرات تو»، همین الان هم می‌تواند وارد این مارکت شود، اما این کار هم تمرکز و انرژی گذاشتن می‌خواهد؛ اگر جذابیت رکورد زدن در فروش کنسرت در ایران بگذارد. فکر می‌کنم خودش هم چنین رویایی داشته باشد. فقط کاش رویاهایش را فراموش نکند.
منبع: 
اختصاصي سایت موسيقي ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 15 شهریور 1394 - 15:12

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

جمعه 13 شهریور 1394 - 21:01

سیروان عاشقتم
دوس دارم زندگی رو

جمعه 13 شهریور 1394 - 22:06

آهنگ خاطرات تو واقعا قشنگه ... یه روزی میای هم همینطور ... خداروشکر هرروز پیشرفت میکنه
از اون خوانندهاس آهنگ درست و حسابی میده بیرون ... مثله امین حبیبی برا مخاطبش ارزش قائله
من که کاراشو دوست دارم

شنبه 14 شهریور 1394 - 00:32

من فن صدای سیروان نیستم،
ولی قطعا یکی از بهترین موزیسین های ایرانه،
میدونه چی میخونه،میدونه چی رو تنظیم و اهنگسازی میکنه و میدونه چه ترانه ای باید بخونه.
و از همه مهمتر میدونه چه اهنگیو کی بده بیرون.
یه خواننده با سواد!نه تحریر محور...
چیزی که امروزه خیلی کم میبینیم

شنبه 14 شهریور 1394 - 13:00

موسیقی ما چرا حتی یه گزارش هم از کنسرت های تابستانی سیروان ننوشتی.بلبت های کنسرت سیروان تو بیست وچهارساعت به فروش میره کنسرت های تهارانش تو دومرحله تمدید شد که همش هم کمتر از چهل وهشت ساعت سالداوت شد ولی هیچی نگفتی وهیچ گزارشی هم از کنسرت های بیشمار وباشکهش نگفتی در صورتی که تک تک کنسرت های یکی مثل مهدی یراحی رو با اعراق واب وتاب تیتر یک میکنی چام کن اگر نقدپذیری. ..

شنبه 14 شهریور 1394 - 13:05

سيروان يه آهنگ ساز نابغه اس كه بزرگ ترين اشتباهش اينه كه ميخونه!

چهارشنبه 25 شهریور 1394 - 15:27
dnagh3731

نابغه رو خوب اومدی یعنی اگه این نابغس وای به حال جامعه موسیقی این مملکت

254.26.172.65
شنبه 14 شهریور 1394 - 13:10

نمیدونم چرا حس میکنم خودش و زانیار خیلی مغرور شدن ...بهرحال دوسش دارم و طرفدارشم به امید کارای بهتر

شنبه 14 شهریور 1394 - 13:10

هركسى تو يه چيزى استعداد داره اين طبيعيه سيروان هوش آهنگسازي بالايي داره فوق العاده تو اين زمينه عاليه اما صدا هاى خيلى بهتري نسبت به صداش توي ايران داريم

شنبه 14 شهریور 1394 - 13:10

یه چرتو پرتی یکی گفته که کارای سیروان کپیه همه همونو بدون دلیل و مدرک میگن واقعا که متاسفم..فقط بلدید به هنرمندامون توهین کنید

شنبه 14 شهریور 1394 - 13:10

هر کسی که درباره سیروان بد بگه حسودی بیش نیست.

شنبه 14 شهریور 1394 - 13:15

من طرفدارش نیستم اما سیروان به نظرم یک نابغه کامل در موسیقیه.خدا حفظش کنه

شنبه 14 شهریور 1394 - 13:21

مقاله تون عالی بود

شنبه 14 شهریور 1394 - 13:25

سیروان عالیه

شنبه 14 شهریور 1394 - 13:25

صداش یکه

شنبه 14 شهریور 1394 - 13:25

سیروان تنوع کاری خوبی داره ولی صداشو دوس ندارم

شنبه 14 شهریور 1394 - 13:30

مسخرست هیچ حس و زیبایی در صدای این بشر من نمیبینم،سلیقه ها به بی سلیقه ی ختم شدن در دنبال کننده های این شخص،باید همون آهنگ سازی رو ادامه میداد،آواز کار کسایی باید باشه که پتانسیل صوتیه لازم رو دارن !

شنبه 14 شهریور 1394 - 13:35

متاسفم ک سبک راک یه سبک درک نشدست تو کشور من...صدای سیروانم به همین منوال!معلومه وقتی ملت ما یه عمره عادت کردن به جونی جونم:|صدای سیروان واسشون نامفهمومه

شنبه 14 شهریور 1394 - 13:35

بعضی ها جوری نقد میگنند, انگار نقاد هستند یا اینکه یه عمره دارن موسیقی کار میکنند, این همه به خودتون اجازه ندین راجع به کسایی که جایگاهشون از شما بیشتره اظهار فضل کنید و نظر بدین,,, اقای سیروان خسروی همونجوری که تا 5 سال پیش هیچکس نمیشناختش الان توی کل ایران اجرا میزاره و از همه پیشی گرفته, و مطمعن باشید که داره واسه سالهای اینده ی هنریش فکر میکنه و برنامه میریزه...

شنبه 14 شهریور 1394 - 13:45

موسيقي سيروان قابل احترامه...البته من تو جايگاهي نيستم كه بتونم نقدش كنم اما فقط تر همين حد ميتونم بگم مه تو سليقه من نيست...كلا راك رو دوست ندارم...و اين كه بعضيا خيلي متكبرانه ميان ميگن راك براتون قبل درك نيست يه احساس شبيه همين شاخ بازي هاي دنياي مجازي به آدم دست ميده...

شنبه 14 شهریور 1394 - 13:45

چقدر خوبه که این اتفاق بیافته وچقدر عالی تر هست که آقای خسروی به عنوان یک موزیسین بین المللی با این همه استعداد خاص و فوق العاده عامل این اتفاق بزرگ باشه

شنبه 14 شهریور 1394 - 14:01

ممنونم از متن خوبت آقای نصیری
به خودم میبالم که وقتی 15 سالم بود و البوم "تو خیال کردی بری" اومد گوش هایم به سیروان جذب شد تا جایی که این البوم رو روز به روز توی راه مدرسه و خونه بیشتر گوش میدادم به خصوص ترک "رسم دنیا" با اون بیس خوب و بالاش که فوق العاده بود و هست
و الان که 25 سالمه و هنوز همون ذوق و اشتیاق رو برای شنیدن کاراش دارم
شاید چیزی که منو به شخصه به سیروان جذب میکنه اینه که پشتکار داره و برنامه و هدف و البته اینکه موسیقی محور بودنش
امیدوارم روزای خوبی برای موسیقی ایران در پیش باشه

شنبه 14 شهریور 1394 - 14:05

سیروان ثابت شدست.ساده ترین راه ثابت کردنش اینه که ی نگا ب فالووراش بندازی....سیروان ده ساله که داره کار میکنه...ده ساله زندگیش شده موزیک!وقتی نمیتونین ببینین یکی پیشرفت کرده الکی دنبال ایراد گیری نباشین...سیروان آهنگاشو خونده آلبوماشم منتشر کرده تموم شد و رفت...آدمی که بلیط کنسرتاش چهارساعته به فروش میرسن نیازی به ثابت شدن نداره...مث بیشتر خواننده ها یه نقاب نمیزاره رو صورتش!اینو من نمیگم دوستای نزدیکش میگن.با حرفای شما یه ذره هم از ارزش هاش کم نمیشه...حالا هی بیاین بگین سیروان فلان...

شنبه 14 شهریور 1394 - 14:05

Sirvan hata nazdike faransaviha ya gaponiham nareside... Motmaen bashin agar residebood alan oonja bood. Sampel chidano copy kardan ke jahani nemishe.. Mozu sirvan nist.. Hadde musighiye iran enghade.. Ke sirvan tu iran yeki az behtarinast.

شنبه 14 شهریور 1394 - 14:10

Sirvan♥♥♥

شنبه 14 شهریور 1394 - 14:10

درکل بد نیست ولی بعضی وقتا محتوا نداره اهنگاش. امیدوارم موفق باشه... این باعث خوشحالیه که خواننده های ماهم پیشرفت تو کارشون دیده میشه.

شنبه 14 شهریور 1394 - 14:25

تو کارش خیلی درجه یک هست...دمش گرم

شنبه 14 شهریور 1394 - 14:25

همیشه وقتی اسم سیروان تو یه پیجی میاد یه سری آدم که فقط حسودن و شاید حتی هفتادنت موسیقیم ندونن میان میگن سیروان کاور کاره وصدا نداره و هزارتا نظر بی محتوای دیگه، من نمیفههم مگه همه ی خواننده ها آواز بخونن؟؟؟!!!! چرا فک میکنین همه از آواز خون خوششون میاد؟ سیروان سبک خودشو داره و فک میکنم صداش جواب موزیکشو میده و حداقل خداشکر نه هیچ وقت از کسی تقلید کرده و صداش در نوع خودش خیلی هم زیباست وبهترین خواننده ها به نظرم اونایی هستن که موسیقیو میفهمن و آهنگساز هم هستن نه خواننده تایی که فقط منتظرم از یکی موزیک بگیرن آهنگسازیشم که فوق العادس و بهترین معروفترین و محبوبترین آهنگای ایران زیر دست سیروان بوده و الان خیلی از خواننده ها آهنگ تاپشونو مدیون سیروان خسروی هستن پس به سلیقه ی هم احترام بذارید و فقط وفقط از روی حسادت نظر ندید

شنبه 14 شهریور 1394 - 14:30

Moteasefane baazi az dostan bedoon inke cheshmashono baz knn bebinan daram kiyo maskhare mikonan khodeshono kochik mikonan .

شنبه 14 شهریور 1394 - 14:42

واقعا کاراش دوست داشتنیه . لیونل مسی موسیقی ایرانه . کافیه به آهنگ کجایی تو گوش کنیم، اونم با دقت، می فهمیم که چقدر یه ذهن میتونه خلاق و با فکر باشه. به علاوه ، شخصیت و استایل شیکش هم به جذابیتش اضافه کرده. منتهی 2 نکته می تونه همه ی این ها را نابود کنه : 1 - غرور زیاد که حس می کنم داره بهش مبتلا می شه. با اینکه نفی میکنه ولی بسیار واضح هم هست. 2 - کم کار بودن . سال پیش 3 تا آهنگ بیشتر منتشر نکرد و امسال که نصفش گذشته، فقط و فقط 1 آهنگ. اونم برای جمعیت و مارکت بسیار تشنه ای که کنسرت هاشو سولد آوت میکنن. آلبومم که 4،5 سال یه بار. این 2 عامل واقعا خطرناکه. ولی با تمام اینها، بی نهایت دوست داشتنیه. از اینکه طرفدار پرو پا قرصش هستم افتخار می کنم.

شنبه 14 شهریور 1394 - 15:34

به نام او
به نظر من که چیزی از موسیقی آکادمیک نمیدونم ولی به شدت توی چند سال اخیر آثار خواننده های پاپ رو دنبال کردم،علت موفقیت سیروان خسروی علاوه بر مواردی که ذکر شد یک دلیل مهم و اصلی دیگر هم دارد و آن هم تغییر سبک تکراری و خسته کننده موسیقی و ترانه های عشق و عاشقی و غم انگیز به آهنگها و ترانه هایی سرشار از امید و انرژی وتاثیرگذار بود طوری که حتی ترانه هایی با مضامین غمگین رو هم به سبک زیبا و دلنشینی تبدیل میکرد که حس خوبی رو در شنونده به وجود می آورد.
من به شخصه سالها اصلا ایشون رو نمیشناختم و با ایشون از طریق آهنگهای هیتی که برای سایر خواننده ها ساخته بود آشنا شدم و بعدا به شدت به سبک و نوع موزیک سیروان علاقه مند شدم.به عنوان کلام آخر میتونم بگم سیروان خسروی مزد ریسک پذیری و جرات تغییر و تحول در موسیقی پاپ رو داره میگیره و انصافا هم مستحقشه.به امید اینکه روزی به یک خواننده بین المللی درجه یک تبدیل بشه همینطوری که الان در ایران هست

شنبه 14 شهریور 1394 - 16:42

کاری به موزیک و تنظیم و صدا و این چیزا ندارم ، ولی سیروان احساس نداره خیییلی سرده ، آهنگاش هیچ حسی بهم نمیده ، سیروان برعکس خیلی از خواننده ها زیاد اذییت نشده ، مثلا ممنوع الکار نشده ، درگیر حاشیه هایی که خیلی از خواننده ها ناخواسته براشون درست کردن نشده ، از همون اول بدون سختی زیاد اومده بالا میفهمید چی میگم؟؟؟ مثلا بابک جهانبخش بعد از موفقیت بسیار بزرگ اهنگ چی شده که تقریبا همه تو سال ۸۴ اون اهنگ رو گوش دادن ، گرفتار ممنوع الکاری شد اونم درصورتی که تقصیری نداشته اون موقعی که چی شده رو ساخت موزیک ویدئو ممنوع نبوده بعد یه نامه از طرف ارشاد میدن که ممنوعه و اون به شبکه هایی که اون کلیپ رو نشون میدادن اطلاع داد که دیگه اونو پخش نکنن ولی متاسفانه به علت عدم همکاری شبکه ها بابک جهانبخش سه سال ممون الکار میشه ، فرزاد فرزین هم ممنوع الکار شد ، بابک بعد از سه سال کاملا فراموش شده بود و دوباره از صفر شروع کرد ، منظورم مقایسه و این چیزا نبود سؤ برداشت نشه ، منظورم این بود تو راهش خیلی موانع نداشته ، موفق باشه

یکشنبه 15 شهریور 1394 - 14:44
MohammaDReza  

دوست عزیز سیروان هم مثل همه ی خواننده های دیگه تو سال های 82 به بعد مشکل داشت ! اون زمانا خیلیا تو ایران موزیک ویدئو منتشر کردن سیروان هم موزیکی ویدئو ی تو خیال کردی بری رو پخش کرد که بعدش منجربه ممنوع الکاریش شد
بعداز آلبوم ساعت 9 هم بود که به مدت چندین ماه ممنوع الکار بود بدون اینکه بدونه چرا !
همه مشکل داشتن و سیروان هم از این قضایا مستثنا نبوده !

146.44.22.215
دوشنبه 16 شهریور 1394 - 22:50
Farhad Afshar

من بیوگرافی شو خونده بودم که هیچ جا همچین چیزی رو ننوشته بود و چیزی درمورد ممنوع الکاری سیروان نگفته بودن

119.13.60.199
یکشنبه 15 شهریور 1394 - 01:52

گزارش خیلی خوبی بود.... تا آخر منو کشوند.
سیروان جزو معدود خواننده هایی هست سبک خاص و شناخت مناسبی از مخاطبینش داره
فکر میکنم اکثر مخاطبینش بدرستی سبکش رو نمیفهمند!!!!

یکشنبه 15 شهریور 1394 - 13:43

اگر حواشی و کنسرتهای داخلی (تعداد زیاد) رو کنار بذاره و باهمین سرعت رو به جلو حرکت کنه، خیلی زود به اونجایی از موسیقی جهان که مستحقشه میرسه :-)

یکشنبه 15 شهریور 1394 - 22:44

کاش مینوشتی که سیروان خودش دنباله رو ماهان بهرام خان و گروه 0111 هستش /

این تیکشم باحال بود: به زودی تابستان تمام می‌شود و باید به مدرسه بروند : ))

پنجشنبه 19 شهریور 1394 - 22:55
یک کاربر سایت موسیقی ما

حالا كاش ميگفتى اين ماهان بهرام خان كى هست ؟! از سردار هاى مليه ايرانه ؟؟ : )))

246.24.194.67
دوشنبه 16 شهریور 1394 - 02:08

سيروان در يك كلام بي نظيره.......

دوشنبه 16 شهریور 1394 - 12:11

سیروان هیچ وقت نمیتونه بین المللی باشه ... به نظرم این مطلب تبلیغاتی هستش که کور کورانه سیروان رو بزرگ میکنه .... با گوش دادن به کارهای هیت سیروان مثل عاشقتم نه نرو جاده تو خیال کردی و .... میبینید که کارهاش کپی از enrique . one direction . david guetta . deadmau5. scripts . katty perry , .... هستش و خلاقیت خاصی از ایشون نمیبینید هرکسی میتونه با کاور کردن بزرگ بشه اما بین المللی نمیشه چون برای اونا مضحکه که کاری مثل shonttle .impossible رو بیان با صدای سیروان به اسم خاطرات تو گوش بدن یا david guetta ft lilwayne. imagine رو عاشقتم با صدای سیروان گوش بدن ... سیروان یکبار با دروغ خواست بین المللی بشه (همکاری با انریکه) که نشد ... بهترین راه موفقیت سیروان ادامه دادن همین کاور کردن خارجی ها برای گوش های ضعیف teenager کشوره ....
امیدوارم موفق باشید هم شما هم سیروان عزیز

دوشنبه 16 شهریور 1394 - 21:26
Kaskde

اهنگ روزای رویایی رو با هدفون و صدای بلند گوش کن مخصوصا از ثانیه ی 1 تا قبل اینکه بخونه اونوقت اگه از خلاقیت و ظرافت چیزی بفهمی نظرت عوض میشه یادت نره هدفون و صدای بلند . مرسی

154.174.216.21
سه شنبه 17 شهریور 1394 - 15:02

سلام به دوستان
سیروان خسروی بهترین خواننده هست علت موفقیتشم تنها تنها اینه که همه آپشن ها رو برای خواننده شدن با هم یه جا داره تمام

سه شنبه 17 شهریور 1394 - 18:19

سیروان تو موسیقی ایران یه نعمته یه معجزه است واقعا میپرستم شخصیت و هنر این بشرو در ضمن برخلاف نظر این آقای منتقد طرفدارای سیروان تینیجر نیستن طرفدارای تینیجر هر خواننده ای دوره ایه ولی سیروان بینهایت طرفدار بزرگسال داره که فقط و فقط عاشق سبک بی نظیر کاراشن و سالهاست که طرفدارشن
من خودم 30 سالمه و حول و حوش 10 ساله که طرفدار سیروانم و بهش عمیقا ایمان دارم که کارشو خوب بلده و میتونه به یه ستاره جهانی تبدیل بشه

چهارشنبه 18 شهریور 1394 - 08:02

این گزارش واقعا عالی بود . با لذت همشو خوندم .
اهنگای سیروان یه حسی توش هست... ارامش یا نمی دونم هرچی ولی من این حسو خیلی دوست دارم . امیدوارم همیشه انقدر خوب و با انرژی به کارش ادامه بده

چهارشنبه 18 شهریور 1394 - 11:33

مدرسه ها دارن باز میشن رو خوب اومده!!!
پس اگه یه روز Amoo Poorang Feat Amoo Sirvan بیاد رو سایت ها نباید تعجب کنیم! چون رنج مخاطب هاشون تقریبا یکیه...
==
بازم تو نظرات کاربرا شاهد استفاده از کلمه کاور هستیم متاسفانه! طرف تا یه شباهتی میبینه یه کلمه یاد گرفته سریع میگه کاوره! کاوره!
گاری که سیروان تو موسیقیش انجام میده کاور نیست! کپی برداری ایده از موسیقی های غربیه! یا به عبارتی ایده دزدی (این اصطلاحشه)

چهارشنبه 18 شهریور 1394 - 16:29

تنها آرتیست ایرانی که کاراشو با اشتیاق دنبال میکنم و آثارش ارزش گوش دادن و تحلیل رو دارن. نظرات بچگانه و حسادت آمیز یه عده هم اصلا واسه سیروان و ما مهم نیس. تنها چیزی که واسمون مهمه و ارزشمند،خود سیروان و کارای فوق العاده شه...
بقیه هم حسادتشونو کنترل کننو مثل ماهایی که خواننده ی موردپسند اونا اصلا واسمون مهم نیس، خودشونو سبک نکنن با دیدگاه های سطح پایین شون بهتره

dgv
چهارشنبه 25 شهریور 1394 - 15:31

یعنی نابغه رو خوب اومدی اگر این نابغس وای به حال جامه هنری این مملکت

چهارشنبه 25 شهریور 1394 - 21:25

سیروان جزوه بهترین های ایرانه......

جمعه 27 شهریور 1394 - 18:03

تنها نابغه ای که تو موزیک ایران میبینم فقط سیروانه .تک تک لحظات آهنگهاش یه حس جدید داره .بدون جیغ و فریاد .بدون آهنگ های شادی که اصلا شاد نیستن !بدون آهنگ های غمگینی که هیچ حس غمی ندارن!بدون تحریر های الکی .بدون ویولون های بیهوده . گیتارهای تکراری .یک حس جدید .انگار یک زندگیه جدیده .زیبا و شاید ساده .حسی که تو ایران کمتر کسی درکش میکنه

یکشنبه 29 شهریور 1394 - 13:52

سیروان خسروی برای جایگاهی که الان داره حقیقتاً زحمت کشیده. همیشه موفق باشه ما هم با تمام وجود ازشون حمایت می کنیم و بهترینا رو واسشون آرزو می کنیم...

چهارشنبه 29 مهر 1394 - 15:58

اخه چقدر جوگیرید شما!!
اقای منتقد که موزیک سنتی گوش میدی و اصلا با این موزیک سیروان حال نمیکنی خب مجبوری روی کاری که ارتباط برقرار نمیکنی نقد کنی!!
اشکال نداره سیروان برای تین ایجهایی که موزیک اون طرف رو دوست دارن یه شبه از اون موزیک بسلزه این وسط اقتصادی هم جریان داشته باشه ولی شما نشون دادی انقدر جوگیری که تا رفتی یه کنسرت که باهاس حال نمیکنی زودنشستی مثلا مطلب نوشتی چون نقد که اسمش نبود!!

یکشنبه 13 فروردین 1396 - 13:35

دروووود

من واقعا خیییلی متعجب میشم از بعضی دوستان که یکباره بدون هیچ تفکر و درنگی میان و از سیروان

خسروی انتقاد میکنن. چرا کشور ما هم مثل اروپا نباید تمام شاخه های موسیقیش جدا باشه و مردم با

سلیقه خودشون از موزیک لذت ببرن و خاطره سازی کنن واقعا خسته کننده نمیشه همش داخل کشورمون

نام سه الی چهار خواننده دم به دقیقه به گوش برسه بنده به هیچ خواننده داخل ایران جسارت نکردم هر

کدوم جنس و موسیقی خودشون رو دنبال میکنن اما باید به کسانی دارن به پیشرفت موزیک ایران کمک

میکنن احترام بذاریم . دقیقا یادمه بعد از البوم بنیامین 85 دیگه کدوم البوم اومد و تنوع خاصی به موسیقی

ایران داد؟! بدون شک همین جناب اقای سیروان خسروی . انگ های کپی بودن موزیک های ایشون به

گوش میرسه (وایسا دنیا ) رضا صادقی . (خاطره ها) معین . (عشق من باش) بهنام صفوی . و ... . همه

هنر تنظیم ایشون بود که هیت شدن و فراموش نشدنی . بیایم قبل از اینکه کسی رو بکوبیم به پیشینه او

سوابقش کمی نگاه بندازیم تا باعث دلسردی هنرمند پر از انگیزه نشیم . در حال حاضر خوده شخص اقای

سیروان خسروی هم قبول کردن که تعداد کنسرت هایش زیاد بوده و تراک های کنسرتش تکراری برای

همین به مخاطبانش احترام گذاشته و تا قطعات جدید عرضه نکرده کنسرت ها رو محدود کرده . همین

احترام به مخاطب کلی ارزشمند هس. به امید پیشرفت روز افزون موسیقی کشورمون!!!

دوشنبه 21 فروردین 1396 - 13:04

صداش آرامش محضه♡

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کاش رویاهایش را فراموش نکند | موسیقی ما