برنامه یاد بعضی نفرات
 
حواشی «وی ام ایز» در پی اعلام نامزدهای سال 2015 این جایزه
نیکی میناج ام‌تی‌وی را به نژادپرستی متهم کرد
موسیقی ما - در پی اعلام نامزدهای جایزه موزیک ویدئوی ام‌تی‌وی (VMAs) در روز 21 جولای 2015، که خبر 9 نامزدی برای تیلور سوئیفت (Taylor Swift) خواننده سفیدپوست و لاغر اندام موسیقی پاپ را در بر داشت، نیکی میناج (Nicki Minaj) رپر سیاه پوست امریکایی که تنها نامزد دو جایزه شده‌است در عصر همان روز در توئیتر خود نوشت: «شاید اگر هنرمندی از "نوعی" دیگر بودم آناکوندرا برای بهترین کوریوگرافی و ویدئوی سال هم نامزده می‌شد»  

نیکی میناج با این پیام که مشخصا به نژاد او اشاره دارد بحث بزرگی را درباره مسئله نژاد در صنعت موسیقی  مطرح کرد. او با متهم کردن غیر مستقیم سیستم قضاوت این جایزه به نژادپرستی گفت که به نظرش تک‌آهنگ‌های او به نام «آناکوندرا» (Anaconda) و «خودم را احساس می‌کنم» (Feeling Myself) شایسته نامزدی جوایز بیشتری بوده‌اند. او در پی اثبات ادعایش به تاثیر گسترده‌ی این موزیک ویدئو در سال 2014 اشاره کرد. این ویدئو سر و صدای زیادی به پا کرد و بسیار خبر ساز شد تا جایی که الن دی‌جنرس (مجری تاک شوی «الن») پارودی‌ای  از این موزیک ویدئو ساخت و آن را در برنامه خود پخش کرد. نیکی همچنین ام تی وی را به ستایش خوانندگان زن لاغر اندام متهم کرد. تیلور سوئیفت که ویدئوی او به نام «پدرکشتگی» (Bad Blood) برای هشت جایزه نامزد شده‌است پیام نیکی میناج را خطاب به خود قلمداد کرد و در کامنتی به پست میناج واکنش نشان داد. او در این یادداشت نوشت: «من هیچ وقت کاری جز دوست داشتن و حمایت کردن از تو نکردم. شبیه کارهای تو نیست که دو زن را در مقابل هم قرار دهی. شاید یک مرد وارد صفحه تو شده» میناج هم در پاسخ به او اظهار بی‌اطلاعی کرد و نوشت: «حتما پست من  را نخواندی. من کلمه‌ای درباره تو ننوشتم. مثل همیشه دوستت دارم. اما باید درباره این مسئله صحبت کنی». تیلور گفت که اگر جایزه را ببرد از نیکی میناج می‌خواهد که روی صحنه همراه او حضور پیدا کند اما میناج گفت که این مسئله فراتر از یک هنرمند مشخص و مسئله‌ای شخصی است. او گفت زنان سیاه‌پوست تاثیر شگرفی روی موسیقی داشته‌اند اما به همان اندازه مورد قدردانی قرار نگرفته‌اند.
 
اعتراض دیگری که در پی اعلام نامزدهای این جایزه صورت گرفت از جانب کتی پری بود. کتی پری روز 22 جولای یعنی یک روز بعد از اعلام نامزدها، و به دنبال بحثی که نیکی میناج راه انداخته بود طرف او را گرفت و پاسخ سوئیفت به میناج را «کنایه‌آمیز» خواند.

او همچنین به این مسئله اشاره کرد که برایش بسیار عجیب است ویدئوی  BBHMM  اثر ریهانا نامزد دریافت هیچ جایزه‌ای از میان جوایز امی‌تی‌وی نشده است و ام‌تی‌وی را به خاطر نادیده گرفتن ریهانا مورد سرزنش قرار داد. او نامزد نشدن ویدئوی BBHMM ریهانا را «کاملا مضحک» خواند.
منبع: 
سایت موسیقی ما

گردآوری و ترجمه:

تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 مرداد 1394 - 11:32

دیدگاه‌ها

s p
پنجشنبه 8 مرداد 1394 - 21:58

من یه خواهشی از شما سایت موسیقی ما و نویسنده محترم بخش موسیقی جهان خانم ریما آسا دارم اینکه همانطور که 10 تا آلبوم پر مخاطب هفته گذشته رو نشان میدهید لطفا 10 تا تک آهنگ برتر هفته رو نیز نشون بدبد و خواهشا هر هفته بروز کنید.اگر این کار رو کنید واقعا کار بزرگی کردید.ممنون

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود نیکی میناج ام‌تی‌وی را به نژادپرستی متهم کرد | موسیقی ما