برنامه یاد بعضی نفرات
 
با انتخاب «فرهاد فخرالدینی»
«حمیدرضا نوربخش» و «رشید وطن‌دوست» خواننده‌های اجرای مرداد ارکستر ملی شدند
موسیقی ما - «فرهاد فخرالدینی» در برنامه‌ی بعدی ارکستر موسیقی ملی که مرداد ماه برگزار می‌شود، از حضورِ «حمیدرضا نوربخش» و «رشید وطن‌دوست» به عنوانِ خواننده بهره خواهد برد.

«رشید وطن‌دوست» در این اجرا قطعاتی چون «وطنیمده» از ساخته‌های سلیمان علی عسگراف و با شعری از فضولی، «منیم عزیز شهر» با معنای شهر عزیز من، که آهنگسازیش را «توفیق قلی‌اف» انجام داده است، «آختاریپ تاپدیم سنی» به معنی گشتم تا تو را پیدا کنم، از ساخته‌های اوزف حاجی بک اف و «قرنفیل» از ساخته‌های واصف آدی گوزل اف را اجرا می‌کند و «حمیدرضا نوربخش» نیز تعدادی از کارهای قدیمی من که آقای فخرالدینی برای ارکستر تنظیم کرده است را به اجرا درخواهد آورد.  

به گزارش سایت موسیقی ما، «فرهاد فخرالدینی» - رهبر ارکستر موسیقی ملی- در این باره می‌گوید:« فضایی که با همکاری این دوستان شکل خواهد گرفت دو ژانر کاملا متفاوت خواهد داشت و امیدوارم مورد توجه مردم، قرار بگیرد. در همان برنامه، چهارمضراب آقای پایور را برای سنتور و ارکستر، تنظیم کرده‌ام و نوازندگی سنتور را آقای سعید ثابت و نوازندگی تنبک را استاد محمد اسماعیلی بر عهده دارند.»

در این میان البته تعدادی از خوانندگانِ جوان نیز برای حضور در ارکستر موسیقی ملی اظهارِ تمایل کرده‌اند، اگرچه «فخرالدینی» می‌گوید: «خوانندگانی که برای این ارکستر در نظر گرفته می‌شوند، باید حدی از شهرت و توانایی را داشته باشند. خوانندگان زیادی به من مراجعه می‌کنند و از من می خواهند  به کارشان گوش دهم. از بین ده نفری که به من آلبومشان را می‌دهند، برای دو نفر از آن ها تست برگزار می‌کنم تا اگر توانایی خواندن با ارکستر را داشته باشند، با ارکستر ملی ایران همکاری کنند. در گذشته برای دیگر دوستان هم همین روال طی شده و تصمیم دارم برای آینده نیز همین روش را ادامه دهم. در آزمونی که برای انتخاب خواننده‌های آوازی برگزار می‌شود، خواننده توانایی‌اش را برای خواندن با ارکستر نشان می‌دهد. البته برنامه این روزهای ما، اجرای دوم از بازگشایی ارکستر ملی ایران است و هنوز فرصت کافی برای برگزاری این آزمون‌ها وجود نداشته است. با این وجود تا امروز با یک خواننده آواز ایرانی قرار گذاشته‌ایم که متاسفانه الان نمی توانم نام ایشان را بیاورم.»

همچنین قرار است در برنامه‌ی بعدی «سعید ثابت» - نوازنده‌ی سنتور- و استاد «محمد اسماعیلی» - نوازنده‌ی تنبک- نیز حضور داشته باشند: «چارمضراب سنتوری را برای ارکستر نوشته ام که ملودی آن، کار آقای پایور است و سنتورش به عهده آقای سعید ثابت است و تنبکش را آقای اسماعیلی می‌نوازد. این کار جدید است و برای اولین بار اجرا خواهد شد. قطعه بعدی که آماده اجراست «به یاد جوانی» نام دارد و ویلون با ارکستر است که پس از این اجرا، در برنامه بعد به اجرا در خواهد آمد. همه قطعات جدید را با هم اجرا نخواهیم کرد. قطعه دیگری را که باز هم خودم آماده کردم «سوئیت آوازی» با اشعار ملاصدراست که شامل پنج تابلو از اشعار ملاصدرای شیرازی است. دوستان دیگر هم دائم در حال انجام کارهای جدید هستند و ما در کنار کارهای مربوط به گذشته قطعاتی را که به تازگی آماده کرده ایم را اجرا خواهیم کرد.»
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 20 تیر 1394 - 15:55

دیدگاه‌ها

شنبه 20 تیر 1394 - 16:51

حالا باز خدا رو شکر ازمون گرفتین و عقیلی وساکت برای اجراهای قبلی انتخاب شدند!!!!!!!!!!

شنبه 20 تیر 1394 - 16:56

خدا رحمت کند استاد لطفی را !نظر ایشان کجا ونظر اقای فخرالدینی کجا !استاد لطفی اقایان تعریف معتمدی علیشاپور وبسیاری از هنرمندان جوان دیگر رابه جامعه موسیقی ایران معرفی کرد

دوشنبه 22 تیر 1394 - 16:43
ناشناس

علیشاپور؟ استاد لطفی کجا با علیشاپور کار کردند؟ لطفا بدون اطلاع حرف نزنید

109.147.133.2
جمعه 26 تیر 1394 - 13:44

علیشاپور با استاد لطفی کار نکرده . با استادهایی مثل کلهر و شعاری کار کرده و گویا به ارکستر سازهای ملی هم دعوت شده. بعد این روال آقای فخرالدینی نیست که تستدو آزمون بگیره. ایشون هرکسیو دوس داره میاره

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «حمیدرضا نوربخش» و «رشید وطن‌دوست» خواننده‌های اجرای مرداد ارکستر ملی شدند | موسیقی ما