برنامه یاد بعضی نفرات
 
به مناسبت سالروز درگذشت این استاد فقید موسیقی ایران؛
شاگرد «محمدرضا لطفی» به یاد استاد کنسرت می‌دهد
موسیقی ما - کنسرت موسیقی ایرانی به یاد «محمدرضا لطفی» و به مناسبت سالروز درگذشت این استاد فقید موسیقی ایران در شهر اصفهان برگزار می‌شود.

این کنسرت به آهنگسازی و سرپرستی «فاطمه فریدی‌زاده» و خوانندگی «پارسا حسندخت» طی تاریخ جمعه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ همزمان با سالروز درگذشت زنده‌یاد «محمدرضا لطفی» در مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر۱ شهر اصفهان به روی صحنه خواهد رفت.

آثار این اجرا در مایه بیات اصفهان قدیم خواهد بود که با پیش درآمد بیات اصفهان استاد محمدرضا لطفی (آلبوم پرواز عشق) آغاز شده و در ادامه پس از ساز و آواز، تصنیف هجران (ساخته فاطمه فریدی‌زاده با شعری از محمد فریدی‌زاده)، ساز و آواز، قطعه بدرقه (ساخته فاطمه فریدی‌زاده) و ساز و آواز ادامه خواهد یافت. در پایان کنسرت نیز، تصنیف «به یاد لطفی» (ساخته فاطمه فریدی‌زاده با شعر محمد فریدی‌زاده) اجرا می‌شود. اشعاری که در بخش آوازی این کنسرت اجرا می‌شوند از «هوشنگ ابتهاج» و «کمال اسماعیل» انتخاب شده‌اند.

فاطمه فریدی‌زاده (تار، آهنگساز و سرپرست گروه)، محمد امینی (کمانچه)، حسین قربانی (تمبک) و ندا کاجی (عود) در کنار پارسا حسندخت (خواننده) در این کنسرت به هنرنمایی خواهند پرداخت.

آثار اجرایی در این کنسرت به زودی به صورت آلبوم در بازار موسیقی کشور منتشر خواهد شد.

گفتنی است  «فاطمه فریدی‌زاده»، تحصیل کرده رشته موسیقی از شاگردان استاد «محمدرضا لطفی» است که پیش از این نیز به عنوان نوازنده در گروه بانوان شیدا حضور داشته و در آلبوم «ای عاشقان» به آهنگسازی زنده‌یاد لطفی به نوازندگی پرداخته است.
تاریخ انتشار : دوشنبه 7 اردیبهشت 1394 - 14:56

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود شاگرد «محمدرضا لطفی» به یاد استاد کنسرت می‌دهد | موسیقی ما