برنامه یاد بعضی نفرات
 
گزارش تصویری از تمرین خواننده ای که اولین کنسرت زمستان 93 را برگزار خواهد کرد؛
مسعود امامی: لغو این کنسرت برنامه های یک سال و نیم آینده ما را تحت الشعاع قرار می داد
موسیقی ما - «مسعود امامی» و گروهش این روزها در تدارک برگزاری اولین کنسرت زمستان 93 و اولین کنسرت او در سال جاری هستند. برنامه ای که روز پنجم دی ماه در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران روی صحنه می رود. مهمترین تدارک امامی برای مخاطبانش، مرور عاشقانه هایی است که در آلبوم های «امون بده»، «دوباره» و «همیشگی» با صدای او شنیدیم. ارکستر این خواننده هم به رهبری «سعید علیرضایی» دستخوش تغییرات گسترده ای در افراد و سازبندی شده است. آنها تمرینات خود را با وجود زمان کمی که تا روز کنسرت دارند با جدیت پیگیری می کنند.

ما هم به محل تمرین مسعود امامی و ارکسترش سر زدیم تا از جزئیات این برنامه مطلع شویم. همه نوازنده ها دست به دست هم داده بودند و جزئیات هر قطعه را هماهنگ می کردند و نظرات خود را برای اجرای هرچه بهتر آثار ارائه می کردند. شرایط هم به گونه ای بود که فقط یک زمان کوتاه برای استراحت داشتند و ما هم پس از پایان تمرین دقایقی را با مسعود امامی هم کلام شدیم. او که با وجود مشکلات پیش روی برنامه اش به دور از حواشی کارهای خود را دنبال می کند صحبت های جالبی را هم مطرح کرد که در ادامه می خوانید:
 
  • *با وجود اینکه مجوز برنامه در فاصله کوتاهی مانده به کنسرت صادر شد چرا در همین تاریخ روی صحنه می روید؟
تلاش دوستان این بود که این کنسرت در یک موقعیت زمانی بسیار مناسب برگزار شود تا زمان بیشتری برای تبلیغات داشته باشیم. اما آنقدر حجم رزرو سالن ها توسط تهیه کننده های محترم زیاد بود که هیچ تاریخ مناسب تری را پیدا نکردیم. نهایتا با هماهنگی ها و لطف دوستان و تلاش تهیه کننده و مدیر برنامه ام، این تاریخ انتخاب شد. پنج دی زمان خوبی بود زیرا کنسرت های پس از ایام محرم و صفر از این زمان آغاز می شد اما با مساله ای که موسیقی را تحت شعاع قرار داد رو به رو شدیم. مجوز کنسرت حدودا یک هفته پیش از موعد اجرا قطعی شد. به تهیه کننده محترم پیشنهاد کردم که برنامه را به زمان دیگری موکول کنیم اما ایشان اعتقاد داشتند که لغو این کنسرت، برنامه های یک سال و نیم آینده ما را تحت الشعاع قرار می دهد.
 
  • *بابت عدم صدور مجوز کنسرت ها توسط اداره اماکن، شایعات متعددی شکل گرفت که یکی از آنها ممنوع الکاری چهره های مطرح بود. آیا شما هم مشکلی داشتید و از ارشاد و اداره اماکن پیگیری کردید؟
من هم یک مشکلی داشتم که حدود دو ماه قبل حل کرده بودم و از نظر دفتر موسیقی مانعی برای این برنامه وجود نداشت. یک سوءتفاهمی پیش آمده بود که دو ماه قبل برطرف کردیم. اما حقیقتا زیاد به شایعات دامن نمی زنم و اعتقاد دارم که ایجاد این قبیل جوها ما را از ذات و روح هنر که آرامش و زیبایی است دور می کند. برخی هم از ایجاد این قبیل شایعات و حواشی شاید سود می برند یا به دنبال تسکین مشکلات روحی خود هستند.
 
  • *برویم سراغ کنسرتی که خیلی ها اعتقاد دارند از بابت کمبود زمان برای امور اجرایی آن مظلوم واقع شده است. قرار است که چگونه از مخاطبان موسیقی و دوستداران خود میزبانی کنید؟
اجازه بدهید که مردم این کنسرت را ببینند و از آن لذت ببرند و قطعا خاطرات خوبی را در کنار آنها ثبت خواهیم کرد. سعی کردیم کیفیت این کنسرت نسبت به برنامه های قبلی ارتقا داشته باشد و دوستان حدود هفده جلسه پیرامون این موضوع داشتند و بسیار زحمت کشیدند. از رهبر ارکستر «سعید علیرضایی» عزیز و سایر نوازنده ها و اعضای گروه تشکر می کنم. با توجه به هماهنگی ناگهانی این تاریخ، همه بچه ها تحت فشار بودند. اما در کل ما برای این کنسرت و اجراهای آینده تهران برنامه ریزی های دقیقی انجام داده ایم و اتفاقات خوبی رخ خواهد داد.
 
  • *پس از این کنسرت باز هم چندین ماه از استیج دور خواهید بود؟
ببینید متاسفانه هر زمان که ما می خواهیم پیرامون برخی موضوعات شفاف صحبت کنیم به شکل نادرست یا شائبه برانگیز منتقل می شود یا برخی واژه ها و بعضی لغات باعث می شود که بعضی ها ناراحت شوند. من اصولا سعی می کنم در مورد موضوعی صحبت نکنم یا همه مسائل را شفاف بیان کنم. نمونه هم همین مصاحبه آخر من با شما است که مسیر مصاحبه به گونه ای بود که تصمیم گرفتم در مورد موضوعاتی که تا کنون مطرح نکرده بودم صحبت کنم. قرار بود سال گذشته این اتفاق رخ دهد اما باز هم کارهایی که دوستان در رابطه با پخش آلبوم «همیشگی» انجام دادند باعث ایجاد این وقفه بود. خواننده ای که می خواهد روی استیج حاضر شود یا باید حضور منظمی در سیستم پخش اینترنتی آثارش داشته باشد یا آلبومش منتشر شود. زمانی که برای تولید آلبوم انرژی می گذارید قاعدتا در زمینه کارهای اینترنتی تنبل تر می شوید. همین موضوع تاثیر بسیار زیادی روی کار من گذاشت. قرار بود که آلبوم من در شهریور یا نهایتا آبان سال گذشته به بازار عرضه شود و پس از آن کنسرت های ما آغاز شود. باز هم بدقولی های بسیار بد و غم انگیز مانع این اتفاق شد. ای کاش که فقط بدقولی باشد در حالیکه بی تعهدی های اخلاقی در آن وجود داشت باعث ایجاد این وقفه بود. من امسال درگیر پخش آلبوم همیشگی بودم و جمع آوری آلبوم جدید و مسافرت دو ماهه خارج از کشور باعث تاخیر بود. آلبوم من پس از ماه رمضان منتشر شد و چندی بعد از آن هم محرم و صفر آغاز شد. این قول را می دهم که از این پس مرتب و منظم تر در این چرخه فعالیت کنم.
 
  • *در مورد آلبوم جدید گفتید و اینکه می خواهم بدانم آیا اثر بعدی شما باز هم طبق روال آلبوم های قبلی که ارائه کردید با فاصله دو یا سه ساله عرضه می شود؟
به هیچ عنوان اینگونه نخواهد بود. اگر سال آینده آلبوم من به صورت مجاز منتشر نشود قطعا آن را اینترنتی عرضه خواهم کرد. فقط در صورتی که مجوزهای لازم را اخذ نکند، آلبوم را پخش نمی کنیم. شک نکنید آلبوم بعدی من در سال 94 پخش می شود. حتی حدود زمان پخش آن را هم می توانم بگویم که یا اواخر تابستان یا اوایل پاییز خواهد بود. ما الان در مرحله انتخاب اسم آلبوم هستیم و یک یا دو قطعه باقی مانده است. این آلبوم را بسیار با وسواس جمع کرده ایم و به زعم خودم بهترین آلبوم «مسعود امامی» خواهد بود.
 
  • *و کلام آخر؟
شرایط سخت را در مسیر کاری خودم تجربه کرده ام و چالش من در زمینه این کنسرت هم یکی دیگر از شرایط سخت است. در هفته ای قرار داریم که سه روز آن تعطیل است و امکان تبلیغات گسترده وجود ندارد. مطمئن هستم که حضور و حمایت مخاطبان من راه برای ما هموارتر می کند. همچنین از تمامی دوستان خبرنگار عزیز که واقعا در این چند روز و با وجود تعطیلات، اخبار کنسرت پنج دی را پیگیری کردند و تریبون ما بودند. دست تمامی این عزیزان را به گرمی می فشارم و تشکر می کنم.


در ادامه می توانید عکس های اختصاصی «لیلی شاهوردی» از متن و حاشیه تمرین مسعود امامی و ارکسترش برای کنسرت پنجم دی ماه را ببینید و دریافت کنید:  
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 دی 1393 - 16:52

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 2 دی 1393 - 12:56

موفق باشید...

سه شنبه 2 دی 1393 - 16:19

خواننده فوق العادیه آقای امامی.از سعید شههروزم خبری بذارید...

سه شنبه 2 دی 1393 - 20:17

مطمئنم اجرای فوق العاده ای میشه
موفق باشید آقای امامی

سه شنبه 2 دی 1393 - 20:18

بهترین خواننده
بهترین کنسرت امسال بدون شک
صداشون فووووووووووووووووووووووووق العاده است ...
بی صبرانه منتظر روز کنسرت هستم

چهارشنبه 3 دی 1393 - 08:33

آقای امامی تو اجرای زنده کم نظیرن
من همیشه تو کنسرتاشون حضور داشتم و خیلی از اجرای ایشون لذت بردم

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود مسعود امامی: لغو این کنسرت برنامه های یک سال و نیم آینده ما را تحت الشعاع قرار می داد | موسیقی ما