برنامه یاد بعضی نفرات
 
بحث‌های داغ درباره یک اظهارنظر؛
اظهاراتی درباره «مرتضی پاشایی» که جنجال آفرید
موسیقی ما - تحلیل آنچه به «پدیده پاشایی» شهرت یافت، بار دیگر حاشیه‌ساز شد. این‌بار نه مرگ پاشایی و واکنش و حضور گسترده و غیرقابل پیش‌بینی مردم، بلکه اظهارات جنجالی روشنفکران و جامعه‌شناسانی که در کمتر از یک ماه از گذشت این اتفاق، برای چندمین بار به تحلیل این پدیده نشسته بودند، خبرساز شد.

به گزارش موسیقی ما به نقل از «اعتماد»، انجمن جامعه‌شناسی دانشگاه تهران روز سه‌شنبه ١٨ آذرماه نشستی تحت عنوان «پدیدار‌شناسی فرهنگی یک مرگ» با حضور اساتید و جامعه‌شناسانی همچون حمیدرضا جلایی‌پور، سعید معیدفر، یوسفعلی اباذری، نعمت‌الله فاضلی، محمدسعید ذکایی، هادی خانیکی، محمد‌امین قانعی‌راد و... در تالار ابن‌ خلدون دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار کرد.

در میان همه تحلیل‌های صورت‌گرفته از «پدیده پاشایی» در این نشست، صحبت‌های یوسفعلی اباذری، استاد جامعه‌شناسی و دانشیار دانشگاه تهران با واکنش گسترده در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی همراه شد.

لحن صریح و بی‌پرده اباذری در تحلیل «پدیده پاشایی» که با انتقاداتی به عکس‌العمل هواداران و حوزه رسمی همراه بود، در‌‌ همان تالار ابن‌خلدون با واکنش حاضران و جنجالی شدن فضا همراه شد و با گذشت چند روز از انتشار فایل صوتی و متن صحبت‌های او در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، همچنان موافقت‌ها و مخالفت‌ها به اظهارات «جنجالی» او ادامه دارد.

عده‌ای از مخالفت‌ها، به لحن تند و همراه با عصبانیت و انتقاد اباذری برمی‌گردد. این دسته معتقدند اباذری می‌توانست همین تحلیل را با لحنی آکادمیک و محترمانه مطرح کند و بخش دیگری از مخالفت‌ها با محتوای صحبت‌های اباذری و قضاوتی است که او در مورد سطح سلیقه عموم مردم دارد. در مقابل، موافقان صحبت‌های این استاد دانشگاه، تحلیل او را مبتنی بر واقعیت حال حاضر جامعه ایرانی می‌دانند.

اباذری در ابتدای سخنان خود به مستندی که از تلویزیون درباره وضع بد اقتصادی یکی از استان‌های کشور پخش شده اشاره کرد و گفت: نکته جالب برای من این است که هیچ‌کس، هیچ‌کس به این فیلم کوچک‌ترین توجهی نکرد و شما که اینجا نشسته‌اید نمی‌دانید چنین فیلمی تهیه شده و این فیلم درباره زندگی یک استان مملکت است.

اباذری همچنین این سوال را مطرح کرد: چه شده که می‌آیند و مسائل واقعی‌ای را که ما با آن روبه‌رو هستیم از ذهن ما می‌برند؟

او در ادامه به مرتضی پاشایی پرداخت و گفت: این آقایی که عکسش را اینجا زده‌اند و چراغ‌ها را تاریک کرده‌اند، یک خواننده پاپ بود و پاپ در سیر موسیقی، مبتذل‌ترین نوع موسیقی است. من داده‌ام یک موسیقی‌دان، فرمت موسیقی او را تحلیل کرده. مبتذل محض است! ما پاپی داریم که پیچیده است. این ساده‌ترین، مسخره‌ترین، احمقانه‌ترین و بد‌ترین نوع موسیقی است. صدای فالش، موسیقی مسخره، شعر مسخره‌تر. بنابراین من چطور می‌توانم چنین چیزی را تحلیل نکنم؟

اباذری از رفتار مردم و حضور آن‌ها در مراسم رسمی پاشایی انتقاد کرد و گفت: برای من خیلی جالب است که دویست سیصد هزار نفر، یک میلیون نفر، یک ملتی می‌افتند به... و در مجلس ترحیم... شرکت می‌کنند. چرا مردم ایران به این افلاس افتاده‌اند؟ اینجاست که تحلیل بسیار مهم است.

اباذری دلیل اصلی شکل‌گیری پدیده پاشایی را سیاست‌زدایی دانست که نمود آن میدان دادن به افراد غیر نخبه همچون ورزشکاران، بازیگران، خوانندگان و... در امور سیاسی است.

به گفته این مدرس دانشگاه، در سال‌های اخیر هم حاکمیت و هم مردم دچار ترسی متقابل از یکدیگر شده‌اند. از این‌رو هم مردم و هم حاکمیت به سمت سیاست‌زدایی حرکت می‌کنند و در این فضا شخصی چون پاشایی به یک اسطوره و نماد تمرکز بر امور غیرسیاسی تبدیل می‌شود.

اباذری ادامه داد: وقتی قرار است سیاست‌زدایی انجام شود، لاجرم چنین وقایعی پیش می‌آید. متوسل می‌شوند به خوانندگان پاپ برای اینکه جای سیاست واقعی را بگیرند.

این استاد دانشگاه، تشییع جنازه مرتضی پاشایی را با تشییع جنازه خواننده کوچه و بازاری زمان شاه مقایسه کرد و از حضور مردم و رفتار دولت و حوزه رسمی در مراسم تشییع و خاکسپاری پاشایی انتقاد کرد.

وی گفت: این مساله، یک نکته شبه‌فاشیستی دارد که من از آن وحشت دارم. یک ترس متقابل است. سیاست‌زدایی، انهدام هر آن چیزی است که برایش انقلاب شد و عده زیادی برایش ایستاده‌اند. چرا وقتی یک روشنفکر می‌میرد کسی برای تشییع جنازه‌اش نمی‌رود؟ مگر وقتی (ساموئل) بکت مرد، چند نفر رفتند؟ سه نفر. این ماجرا نشانه بدی است.

در بخش پرسش و پاسخ این برنامه که با اعتراض‌هایی هم همراه بود، اباذری ضمن دفاع از گفته‌های خود گفت که «سرانجام این موسیقی، فاشیزم است.»

حمیدرضا جلایی‌پور، عضو هیات علمی دانشگاه تهران نیز در این نشست در بیان چرایی حضور گسترده مردم در مراسم تشییع پاشایی گفت: تغییرات اجتماعی فراگیر جامعه ناشی از گسترش آموزش و رسانه‌های عمومی، ستاره بودن پاشایی در موسیقی پاپ و پرطرفدار بودن این موسیقی، حضور در برنامه‌های صدا و سیما و همسانی ویژگی‌های شخصیتی خواننده پاپ با شرکت‌کنندگان در مراسم وی، چهار عامل و محرک برای حضور مردم در مراسم تشییع جنازه پاشایی بود.

سعید معیدفر، جامعه‌شناس و استاد بازنشسته نیز با اشاره به مساله شکاف نسلی در ایران گفت: بحث شکاف نسلی در کشور ما چند سال است که مطرح شده است اما شاید کسی باور نداشت که چنین پدیده‌ای اتفاق می‌افتد. ما نسلی داریم که برآمده از انقلاب است و این نسل همچنان صدای بسیار بلندی دارد.

همچنین هادی خانیکی، استاد ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی بحث خود را با عنوان «روایت در بستر شبکه» آغاز کرد و مرگ پاشایی را یک «فراواقعیت» دانست که مدت‌ها در ذهن بسیاری از کار‌شناسان خواهد ماند زیرا شکل‌گیری این پدیده موجب شد که بسیاری از کار‌شناسان اجتماعی و مسئولان جامعه غافلگیر شوند.

محمد امین قانعی‌راد، رئیس انجمن جامعه‌شناسی ایران یکی دیگر از سخنرانان حاضر در این نشست با یادآوری برخی مراسم‌ تشییع چند صد هزارنفری قبل و بعد از انقلاب گفت: مردم ایران از لحاظ فرهنگی مردمانی عاطفی هستند که معمولا در سوگ افراد بزرگ همیشه ‌‌نهایت احترام را به فرد دارند و مصداق این سخن من حضور گسترده مردم در تشییع جنازه آیت‌الله بروجردی مرجع تقلید برجسته و غلامرضا تختی قهرمان کشتی جهان و المپیک سال‌های قبل از انقلاب است. در مورد پاشایی نیز حضور مردم در مقابل بیمارستان محل بستری این خواننده پاپ (بیمارستان بهمن) و انتشار فیلم‌هایی از آخرین لحظات زندگی وی موجب شد که مردم بیشتر نسبت به مرگ وی حساس شوند.
 
  • واکنش شبکه‌های اجتماعی به سخنان اباذری در دانشگاه تهران
صحبت‌های هفته گذشته یوسف اباذری در دانشگاه تهران، واکنش‌های مختلفی را در شبکه‌های اجتماعی به وجود آورد. نزدیک به دو روز تمام تایم لاین‌های شبکه‌های اجتماعی و بحث‌های مردم به این اظهارنظر مربوط می‌شد.

در میان موافقان صحبت‌های اباذری عده‌ای این لحن تند را برای شرایط اجتماعی کشور لازم می‌دانستند و معتقد بودند که سلیقه مردم دچار تغییر و تحولاتی شده که مثبت نیست: «حرف‌های اباذری تند بود اما همیشه حقیقت برای مردم تلخ بوده که اینگونه بعضی‌ها به ایشان تاخته‌اند.» اما مخالفان این لحن را نپسندیدند و پاسخ‌های تندی به این اظهارنظر دادند: «باید به سلیقه توده مردم احترام گذاشت، عده‌ای نمی‌خواهند انتخاب مردم را مهم تلقی کنند، اگر هم انتقادی بخواهد مطرح ‌شود می‌توان با لحن آرام‌تر و محترمانه‌تری این اتفاق بیفتد.

تحلیل اباذری از این تجمع خیلی تک‌بعدی و غیر علمی بود. من تعجب می‌کنم چرا استاد بزرگی مثل اباذری باید لایه‌های پنهانی که در این تجمع وجود داشت را به یک مکانیسم ساده تقلیل بدهد و آن را طرحی از جانب مردم برای گریز از دنیای سیاست قلمداد کند.»

موافقان از جنبه‌های دیگری هم به این صحبت‌ها نگاه می‌کنند و معتقدند که منظور اباذری شخص مرتضی پاشایی نبوده است و به‌طور کلی مساله اجتماعی را در کشور بررسی کرده است: «کلا اشاره اباذری به مراسم پاشایی فقط یک کنایه بود وگرنه منظور ایشان دشمنی یا مخالفت با شخص پاشایی نبود.

در واقع هدف اباذری مطرح کردن سطحی‌شدن افکار جامعه بود که درست هم هست. البته باید این را هم در نظر گرفت که در اکثر دنیا عموم مردم نسبت به نخبه‌ها افکار سطحی‌تری دارند. عموم مردم ترجیح می‌دهند فکر نکنند چون فکر کردن سخت‌ترین کار دنیاست.»

در اکثر شبکه‌های اجتماعی و سایت‌ها موافقان و مخالفان زیادی در این‌باره اظهارنظر کرده‌اند. اما در شبکه اجتماعی توییتر هم با قرار دادن هشتگ اباذری صحبت‌های او را تحلیل کرده‌اند. یکی از مخالفان نوشته است: «به هیچ‌کس اجازه و فرصت این شهامت را نباید داد که به مردم توهین کند. چرا این دسته از افراد به جای اینکه صدای مردم را بشنوند از آن فرار می‌کنند؟»

یکی دیگر نوشته بود: «حالا که مرتضی فرصت پاسخگویی ندارد این صحبت‌ها مطرح شده است که بی انصافی محض است.»


واکنش برخی هنرمندان

ایمان قیاسی از هنرمندان فعال موسیقی پاپ در صفحه شخصی خودش این چنین به صحبت‌های اباذری واکنس نشان داد: «آقاى اباذرى من متاسفم براى شما و تفكرات ديكتاتوريتان. شما بهتر است همان غرب زندگى كنيد. اينجا ايران است همان ايرانى كه درسخت ترين شرايطش شما داشتيد در شانزاليزه قدم ميزديد و به آرمانهایتان فكر مى كرديد همان ايرانى كه پاشايى و پاشايى ها در فقر و مشكلات اجتماعى دست و پا ميزدند.

آقاى اباذرى آن زمان كه ما اينجا در فقر اجتماعى و فرهنگى و فقر همه چيز دست و پا ميزديم شما و تفكراتتان كجا بوديد. من و خيلى هاى ديگه متوجه نشديم شما عقده گشايى مى كنيد يا داريد ترويج فرهنگ مى كنيد متوجه نشدم مردم ايران رو ميزنيد يا به فكر مردم سيستان هستيد؟؟!! متوجه نشدم با اين ادبيات واقعاً داريد در محيط دانشگاه حرف ميزنيد يا در خيابان!! استاد ارجمند بله درست ميگویيد شما آزاد هستيد تحليل كنيد ولى اجازه نداريد توهين كنيد. واقعاً متوجه نشدم چرا اين همه توهين كرديد به خواننده ايى كه حتى توانايى پاسخ دادن به شما را ندارد. شما روشنفكر هستيد؟؟!! شما در فرهنگى زندگى كرديد كه توهين به شعور جامعه آزاد است؟؟؟!!! شما دموكراسى رو خيلى خوب بلد هستيد؟؟؟!! گيج شدم از اين همه حرف هاى بى ربط يا شايدم فقط شما ميفهميد و ما همه نفهم هستيم. آقاى اباذرى اينجا ايران است با فرهنگ و نوع زندگى خاص خودش اينجا ايران است با ملتى احساسى و مهربان و حساس در فرهنگ ما توهين به آدم زنده هم قابل درك نيست چه برسد به خواننده محبوب ميليون ها ايرانى چه برسد به سنبل ايستادگى در مقابل سرطان. مرتضى پاشايى گناهى نداشت كه اينجور مورد حمله تفكرات تند روى شما شود مرتضى پاشايى و مرتضى پاشايى ها خيلى سخت به اينجا رسيده‌اند. در ضمن به جرات ميگویم به دوست موزيسين گرامیتان بفرماييد حتماً گوش هاىشان خيلى خوب نميشنود چون حتى يك كلمه فالشى در صداى مرتضى نبود و باز شايد ما نفهميم و شما ميفهميد. آقاى اباذرى اگر مردم باخ گوش كنن اگه موسيقى كلاسيك رو ترويج بدهند ديگر هيچكدام از اين اتفاقات كه در سيستان افتاده نمى افتد؟؟؟!!! راستى چرا انواع موسيقى در غرب قابل قبول است و كسى هم اعتراضى ندارد؟؟؟؟ الان باخ و بتهوون گوش ندهيم ادمهاى عقب افتاده ايى هستيم؟؟!! دقيقاً مشكل شما چيست؟. ببخشيد نتوانستم چيزى نگویم من از تمام اساتيد دانشگاه معذرت خواهى مى كنم ولى متاسفم براى ايشون با اين ادبيات و تفكر. شعار زده شده‌ايم و البته خسته از اين تفكرات تند فرقى نمى كند سنتى باشد يا روشنفكر تندرو اسمش روش هست آقاى اباذرى.»

هنرمندان دیگری نیز با یادداشت‌های مشابه در صفحات شخصی خود به این صحبت‌ها واکنش نشان دادند.

فارغ از این موضوع که وداع با شکوه مرتضی پاشایی شاید برای خیلی‌ها جای تعجب داشت، اظهار این چنین صحبت‌هایی چند روز پس از درگذشت این هنرمند جنجال ساز شده است. شما هم اگر در مراسم تشییع مرتضی پاشایی شرکت کرده‌اید یا اگر از علاقه‌مندان این هنرمند با اخلاق کشورمان بوده‌اید در این بحث شرکت کنید.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 24 آذر 1393 - 10:18

دیدگاه‌ها

دوشنبه 24 آذر 1393 - 10:21

چیزی نمی تونم بگم جز تاسف برای همچین آدمی که در توهم و فضای دور از جامعه زندگی می کنه
این آدم های شکست خورده در تلاش و تقلا برای غرق نشدن هستند
اون چه مهم بود پاسخ محکمی بود که حضور مردم در مراسم تشییع مرتضی به آن ها داد

دوشنبه 24 آذر 1393 - 23:51
??????

اقایی که اسمت مهرشاده اگه من اسممو نمینویسم به خاطر دلایل شخصیه ک به تو ربطی نداره تو ی ادمه بی منطق و کم عقلی مگه تو خدایی ک بدونی تو مراسم ختم من چند نفر ادم میاد تو و رفیقای مثلا معترضتون از فردای خودتون خبر ندارید چ برسه فردای دیگران اینارو من نمیگم قران میگه در ضمن همه ی کسانی که بیشترین پست ها رو در رابطه با پست من البته به صورت تند و تیز بیان کردن بدوند که من خودم طرفدار مرتضی هستم ولی موضوع حرف من فقط و فقط عده ای ادم سودجو بوده ولی شما ها به جای اینکه قصه رو از اول بخونی رفتی از اخر خوندی نمیدونم شماها چند سالتونه ولی خواهشن از عقلتون بیشتر استفاده کنید راستی مردونگی ب روی زیاد و سیبیل پر پشت و نوشتن اسم تو سایت نیست به مرام و معرفت و جوهره ی مرد بستگی داره در ضمن من کیوان هستم 35 ساله کارمند خیالتون راحت شد حالا شب همگی بخیر GOOD NIGHT

2.178.148.133
سه شنبه 25 آذر 1393 - 00:35
پریوش

منم با شما موافقم........واقعا دانشگاه های کشورمون دارن به کجا کشیده میشن که یه همچین آدمی شده استاد دانشگاه یکی از بهترین دانشگاه های کشور......

تقدیم به قهرمان و اسطور ه ی دنیای من : امپراطور پاپ مرتضی پاشایی
آرام بخواب بزرگ مرد...تو صدای نامتناهی آرامشی.......بخواب و سکوت دنیا را در برابر غرور صدایت بشنو ....
بخواب و زانو زدن های بیماری ات را ببین که سخت خدا را رنجانده....ما دلمان برای خودمان می سوزد ، برای قلب های درگیرمان که یک روز در خنده هایت گفتی ........
باورمان شد......برایم سخت است ولی آرزو میکنم در خواب جاودانت جوانی کنی ، شاد باشی و لحظه های پاکت را سالم نفس بکشی....همین
یعنی قدرت بیان من همین است وگرنه عظمتت سایه ندارد....

178.252.188.93
سه شنبه 25 آذر 1393 - 00:40
جعفر

آری ما فریبت را خوردیم ولی تو باور نکن!
«مبتذل ترین موسیقی،صدای فالش، موسیقی مسخره، شعر مسخره‌تر»،«خانم نسل پسل نکن برای من برو به صدای همین یارو(مرتضی پاشایی) گوش کن».«من کسی ام که میگویم این مردم ابله اند».«بسیار خوشحالم که دارم توهین می‌کنم. برای این‌که این ملت نشان داده که باید بهش توهین بشود تا برود و بفهمد که شما نمی‌توانید هم به این آقا گوش بدهید، هم به بتهوون گوش بدهید بعد هم تسکین یابید.».
سطور مذکوربخشی از در فشانی ها و گل واژه های یک استاد جامعه شناسی دانشگاه تهران است که این روزها کلید واژه هایش گوش موتور های جستجو را کر نموده. کاریکاتوری از یک سخنرانی که با تکنیک های کهنه و قدیمی و خاک گرفته آمیخته تا یکبار دیگر ما را به یاد فضای غم انگیز محیط های دانشگاهی بی اندازد.
ای استاد دانشگاه تهران،اگرچه خود به این امر آگاهم که این جوابیه ها و واکنش ها(چه مثبت، چه منفی) در راستای اهداف شماست اما حیفم آمد از طرف یک دانشجو جوابی نگرفته باشید و پیش خود فکر کنید که دانشجوها همانهایی اند که در سالن های دانشگاه تهران برایتان کف و سوت میزنند.کاری به دیگران ندارم فقط از طرف کسی حرف میزنم که هم پاشایی و پاپ گوش کرده و هم بتهون و باخ و شوپن و هم راک کلاسیک و جدید و هم رپ و با هرکدام به نسبت زیباییشان لذت برده و تسکین یافتم.وجود کسی اینچنین ، ناقض حرف های شماست و میخواستم بگویم که وجود دارد همچین آدمی. نقدها و جوابیه ها را پیگیر بودم و دوستان به وفور به مغالطه ها و سفسطه ها و خلط مبحث های بچگانه تان پرداخته اند. اما نگاه من از منظر دیگریست.برایم مهم نیست که به گوشتان میرسد یا نه. چند نفر هم بدانند کافی است،که مطمئن باشید همیشه چند نفر هستند که در شانتاژها و پروپاگانداها و امواج رسانه ای غرق نمیشوند و من فقط میخواهم به گوش چند نفر هر چند اندک برسد تا آنها هم از زاویه نگاه من نگاهی به مسئله انداخته باشند.
در مبانی جامعه شناسی و علوم سیاسی بر همه عیان است که توده جمعیت انسانی(در این بحث جمعیت مردم در تشییع پیکر مرتضی پاشایی) ابزار قدرت است و همانطور که به راحتی پیش بینی میشد هر گروهی سعی در مصادره این قدرت به نفع خود و سو استفاده از فرصت پیش آمده کردند. شما نیز از این قافله عقب نماندید مشتی از این خاک مرده به گلدان خود ریختیت.
آیا ارغنون تان به قدر کفاف خوش صدا نبود که در این ساز تازه ی ناکوک دمیدید؟مطمئن باشید اگر این روزها صدایی فالش هست ، صدای سازیست که شما در آن میدمید نه صدای مرحوم مرتضی پاشایی.لااقل نگاهی به هم کیشان پیش از خود می انداختید و اینقدر ناشیانه بی گدار به آب نمیزدید.
جناب استاد دانشگاه تهران شما موفق شدید. اسم تان روی زبانها افتاد و همه جا بحث شماست.منتظر حرکت بعدی تان هستیم.گوش رسانه ها آماده حرف های بعدی شماست.
آری ما فریبت را خورده ایم اما تو باور نکن.

188.159.162.34
سه شنبه 25 آذر 1393 - 11:42
هانيه

اينكه سال90 كارشناساي موسيقي به مرتضي لقب "پديده" رو دادن
حالا اين آقاي جامعه شناس(تهي) اومده ميگه موسيقي ابلهانه
هميشه تعداد معدودي آدم هستند كه مخالف جمع پيش ميرن
ياازحسادت ويابراي ديده شدن ومعروف شدن كلماتي روبر زبان ميارن كه فقط وفقط زاييده ذهن مخدوش وافكار املانه هستش

46.224.211.173
سه شنبه 25 آذر 1393 - 14:46
علیرضا

بعد از مرگ آقای پاشایی چند تا قانون عوض شد
دیگه نابغه موسیقی ایران شادمهر نیست
دیگه صدای شش دانگ ابی نیست
دیگه حنجره طلا هایده نیست
دیگه پدر پاپ ویگن نیست
دیگه داریوش خواننده مردمی نیست
حالا من نگرانم که القاب دکتر حسابی و سمیعی رو هم به پاشایی نسبت بدن
ادمین لطفا نترس و نمایش بده

78.38.70.254
چهارشنبه 26 آذر 1393 - 11:55
شهاب شریف

به عنوان یک دوستدار موسیقی و بخصوص موسیقی پاپ که دوستان خواننده عزیزی هم دارم و به عنوان یک استاد دانشگاه واقعا برای هم صنف های خودم از جنس اساتید دانشگاه تاسف خوردم از حرفهای این آقا. واقعا برای من قابل درک نیست. در خارج از کشور هم بسیاری موسیقی های پاپ و رپ گوش می دهند عده ای هم موسیقی باخ و بتهوون ولی مگر آدم باید حتما موتزارت گوش کند تا باسواد و باشخصیت باشد؟؟؟من خودم چندان صدای مرحوم پاشایی را گوش نمی دادم ولی واقعا صدای ایشان زیبا و تاثیر گذار بود و م با توجه به اینکه خارج از بحث تخصصیم که اصلا ربطی به موسیقی ندارد هم کار ترانه کرده ام هم موسیقی کار کرده ام نمی دانم این حرفها از چه نشات می گیرد؟؟؟؟
ایشان فالش خوانده اند؟؟؟؟اولا که نه دوم انکه مگر الان در همه دنیا عده ای نیستند که بخصوص در موسیقی های غیر پاپ فالش می خوانند و صدایشان مورد توجه است؟؟؟؟اصلا کسی که برای شناخت صدا نیاز به کارشناس(آن هم حتما مثل خودش که کبوتر با کبوتر....)دارد چرا باید در مورد موسیقی نظر بدهد؟؟؟؟بهتر نیست در مورد رواشنانسی و جامعه نظر بدهد؟؟؟؟
بنظر من ما ایرانی ها باید یک سمینار بگذاریم که چرا همه ما فکر می کنیم همه چیز بلدیم؟؟؟؟
به عنوان یک استاد دانشگاه در رشته مهندسی به تمام دوستانی که در راه موسیقی پاک سرزمنیم قدم بر می دارند درود می فرستم و آن آقا را به تفکر در معنای استاد دانشگاه بودن فرا می خوانم

86.57.34.250
چهارشنبه 26 آذر 1393 - 14:54
علی

سلام دوستان
اکثر شما که نظر گذاشتید و احساساتی شدید ، در سن جوانی هستید و احساسی تصمیم می گیرید
صبر کنید چند سال دیگه که واقعیت های زندگی رو درک کردید و در تورم و بیکاری غرق شدید می فهمید ، دوست و دشمن شما کیه. صبر داشته باشید

46.251.190.205
چهارشنبه 26 آذر 1393 - 19:52
مهدی

وقتی این همه کودک خیابانی و افراد معتاد و تحصیل کرده تو جامعه هست ،
من شرم دارم که بگم یکی هست که هرشب...
البته شاید شما در رفاه باشید و این دردها رو لمس نکنید

46.251.190.205
دوشنبه 1 دی 1393 - 01:31
مهرشاد

اقایی که اسم خودت رو جرات نداشتی بنویسی و الان میگی اسمت کیوان هستش...
باشه قبول..من کم عقل..
من خدا نیستم...که بگم تو ختم تو چند نفر میان..اما همین که دیدم چقدر حالت بد شده از اینکه یک نفر اینقدر باشکوه و با عظمت به دیار باقی شتافت...میشه حدس زد که شماهایی که اینقدر حسادت میکنید به این موضوع...پس حتما غریب و بی کس میمیرید..
شما اگه طرفدار مرحوم پاشایی بودی..نمیومدی و این جمعیت عظیم رو با یه آدمه بی خونواده و بی احساس مقایسه نمیکردی...
در ضمن...فکر نمیکنم که فهم و شعور و درک و فهم به سن و سال ربطی داشته باشه...
راستی...من حرفی مبنی بر اینکه مردونگی به سیبیل هستش نزدم...
و شما هم درست میگی.مردونگی به مرام معرفته که شما نداری... چون اگه یکم مرام و معرفت داشتی نمیومدی و نمیگفتی که شماها رفتید و از صحنه ی"......" فیلم گرفتید...چون این مردم عذادار هستند...و یادآوری و نسبت دادن اون صحنه به مردم کاره دستی نیست...
بدرود

5.238.147.86
چهارشنبه 3 دی 1393 - 04:28
بهسا

بابا دست مریزاد شماها دیگه کی هستین از هر ابزاری استفاده کردید برای اینک ذهن ها رو به سمتی که به این موضوع هیچ ربطی نداره هدایت کنید از اوضاع مردم سیستان(به قول جناب کارشناس) گرفته تا تورم و بیکاری و کودک خیابونی و ... آقا مهدی شمایی که شرمت میاد بگی یکی هست توو قلبم... مگه مرتضی تا وقتی بود از هر قشری مردم عاشق صداش نشده بودند؟ عاشق انسانیت و شرافتش نشده بودن؟هیچ وقت شد التماس کسی رو کنه واسه دیده شدنش؟ الانم کسی به شما التماس نکرده ک آهنگاشو زمزمه کن ما نه مسوولیم نه مدیریم شما اگه فریادت به گوش کسی میرسه یا اگه میتونی دست کسی رو بگیری همون بهتر که توو اون حوزه فعالیت داشته باشی تا دیگه کودک خیابانی و معتاد توو جامعه نداشته باشیم اجرتم با خدا

2.182.8.139
شنبه 4 بهمن 1393 - 11:55
علی

خیلی تصادفی این سایت را دیدم. در اینکه شخصیتی مثل آقای دکتر اباذری بسیار بسیار بسیار با ارزش تر از یک خواننده مبتذل پاپ هست هیچ شکی نیست. و البته ایشان به نکته مهمی اشاره کرد که پاپ هم درجات داره. مسلما پاپی که کسانی مثل حسن زمان، محمد اصفهانی ، منوچهر طاهرزاده و .....خوانده اند بسیار عمیق تر و با ارزش تر از موسیقی پاشایی است. کسانی که به مراسم این فرد رفتند به این حالت احمقانه و وحشیانه، جز اینکه بگوییم به افلاس و ابتذال افتاده اند چیز دیگری نمی توانیم بگوییم. در ضمن ما در کشور چیزی داریم به نام توسعه. همه اساتید و دانشگاهیان و صنعتگران و کارگران به این توسعه کمک می کنند. یکی از اقشاری که هیچ کمکی به توسعه نمی کنند و بود و نبودشان در حد یک سرگرمی است خوانندگان پاپ هستند. بنابراین مسلما ارزششان مبتذل است.

37.254.232.106
دوشنبه 24 آذر 1393 - 10:29

ممنون از این مطلب
اینجا و در یک سایت رسمی که توسط همه اقشار جامعه از مردم عادی تا هنرمندان و مسئولان رصد می شود فرصت خوبی است که جواب این روشنفکر نما ها داده شود

بسیار ممنونم از ایمان قیاسی عزیز که بسیار عالی و مبسوط جواب دادند و انتظار داشتم هنرمندان دیگر موسیقی پاپ نیز در این زمینه اظهار نظر کنند حیف که جرات کافی برای خیلی ها وجود ندارد

آقای اباذری چرا از واقعیت فرار می کنید؟ چرا فکر می کنید خیلی هایی که برای مراسم آمده بودند به خاطر مرتضی نبوده است؟ اصلا شما مگر حضور داشتند؟ اگر حضور داشتید با چشمان خود می دیدید که همه جمعیت هم صدا قطعات مرتضی را می خوانند . می دیدید که این جمعیت چطور برای ستاره شان اشک می ریختند
واقعا جای تعجب دارد که به قول ایمان قیاسی عقده ها جای دیگرتان را سر این موضوع خالی می کنید

دوشنبه 24 آذر 1393 - 10:49

واقعا یعنی چی این حرف ها؟؟؟؟؟
همه این ها از عدم توجه جدی مسئولان به هنرمندان نشات می گیرد

دوشنبه 24 آذر 1393 - 10:56

واقعا این آقا خودشو چی حساب کرده ؟! با خودش حال میکنه که استاد صداش میزنن . کسی که هیچی از موسیقی سرش نمیشه اگه ابله و مبتذل نباشه نمیاد اظهار نظر کنه . این آقا اصلا جزو سخنرانان اون مجلس نبوده ، ذوق کرده که بیاد بالا و خودشو با این حرفا گنده کنه . استاد مهربان ، شما تا حالا چند نفر آدم معصوم تربیت کردی ؟ ؟ روانشناس . . . اگه روانشناسی پس چرا نتونستی کمک کنی به جوونا کشورت تا حالا ؟ آره ،مردم به فلاکت افتادند چون آدمهای به درد نخوری مثل شما شدن استاد . آخه چقدر حسادت ؟ هرکی موسیقی گوش بده یا بخونه کافره ؟ اونقدر که تو لطافت و زیبایی و نغمه های موسیقی یاد خدا میفتم و به خدا نزدیک میشم ، با این محدود کردنا و سخنان مسخره و تز های امثال شما لج آدم در میاد و از همه چیز زده میشه . شما چیکاره این مردمی آخه ؟ مگه یه آدم چندبار به دنیا میاد ؟ حق نداری تو احساسات آدما تعیین تکلیف کنی . مرتضی پاشایی اگه فالش هم میخوند هرچی که بود فوق العاده بود و به دل مینشست . ما نیاز به ربات و کامپیوتر نداریم که بیاد خشک و دقیق قوانین تئوری برامون اجرا کنه . شک ندارم همه این حرفا از حسادت محضه . چی بگم که شما اصلا موسیقی حالیت نیست . پیشنهاد میکنم یه روانشناس خوب پیدا کنید . . . حالا برا ویزیت هم نشد حداقل باهاش رفاقت کنید ! شاید رو اخلاق و نگرشتون اثرای خوب خوب گذاشت . یا علی

چهارشنبه 3 دی 1393 - 04:30
بهسا

این شخص خیلی آدم باهوشی بوده ک وقتی فهمیده مخالفان پاشایی و یا کسایی ک پشت سرش حرف زدند چقدر جنجال در شبکه های اجتماعی به راه انداختند از این طریق خواست خودشو مطرح کنه اما وقتی این آقا هنوز چیزی از موسیقی نمیدونه و حکم صادر میکنه که فلان صدا فالشه و هنوز فرق ضد ضرب یا همون خلاف ریتم خوندن یا بالای و پایین خوندن نت رو نمیدونه چطور میشه اسمشو تحلیلگر گذاشت?

2.182.8.139
دوشنبه 24 آذر 1393 - 11:06

همه ما مردم ایران با دیدن همچین اتفاقی جو گیر میشیم حالا مرحوم مرتضی پاشایی فوت کرد خب خدا بیامرزدش چرا دوست دارید الکی گندش کنید اخرشم پرچم هواداریتونو بالا ببرید که فقط ادعا کنید ب فکر درست کردن فرهنگ و منطقتون باشید خیلی از شما ها دو تا اهنگ از مرتضی گوش نکرده بودید که حالا رفتید صف اول مراسم مرتضی رو تشکیل دادید اگه واقعا طرفدار واقعی بودید از لحظه مرگش فیلم برداری نمیکردید که مادر دلسوخته مرتضی هم ناراحت بشه اگه دوستش داشتید پشت سرش حرف درنمیاوردید حتی بعد مرگش در ضمن به جای اینکه همش جلو مردم تظاهر کنید به فکر اصلاح ابعاد ضعیف فکریتون باشید در ضمن ناگفته نماند خیلی ها از ته دل برای مراسم مرتضی نیومده بودند به خاطر دیدن چهره های مشهور اومده بودند به جرات میتونم بگم این حرف شامل 50% مردم میشد مگه اونوقتی ک خسرو شکیبایی فوت کرد به خاطر زحمات چندیدن سالش ازش به این شکل تقدیر شد که حالا دارید ادعا ی الکی درمیارید و بعدش هم حرف از فرهنگ و هنر میزنید اگ از فرهنگ و هنر چیزی میفهمیدید همین مراسم رو برای خیلی از هنرمندای باسابقه که سال ها زحمت بی چون و چرا کشیدند به عمل میاوردید!!!!

دوشنبه 24 آذر 1393 - 12:02
!!!

فکر کنم شما یا خود اون رپ خونی هستی که بعد دیدن اون همه هوادار مرتضی جااااان داشتی خودتو جر میدادی یا هم از طرفداراشی.چون طرز نوشتن و ادبیاتت دقیقا مثل اون یارو هستش.جرات داری اسمتو بنویس.
هدف اصلی از این جور انتقادات و به قول خودشون بحث درمورد جامعه مرتضی نیس بلکه شناسوندن خودشونه.ما ملت ایران گوسفند نیستیم که یکی بگه بعع ما هم پشت سرش بگیم......
قدرت تفکر و تعقل داریم.ممنونم از آقای ایمان قیاسی عزیز

2.186.158.242
دوشنبه 24 آذر 1393 - 20:40
h m

شما هر کی هستی ساکت باش.مرتضی پاشایی واقعا خواننده به تمام معنا بود.پس ساکت شو

2.181.205.21
دوشنبه 24 آذر 1393 - 21:01
هانيه

شما نظرت رو واسه خودت نگه دار
سيل محبوبيت پاشايي همه رو ترسونده همه ميترسن ازاينكه تومراسم تشييع خودشون 4نفر حضور نداشته باشن يابراش طلب آمرزش نكنن
دارن ازاين واقعيت فرارميكنن كه يه نفر در عرض 2سال مياد واينهمه محبوب ميشه وخيليا باآهنگاش خاطره بازي ميكنن
اين استاد تهي(!) مردم رو احمق دونسته
چون فاقد شخصيت وشعورلازم براي مواجهه بامحبوبيت انسان هاي بزرگه.

46.224.72.101
دوشنبه 24 آذر 1393 - 21:03
هانيه

مردم درمراسم خاكسپاري مرتضي رو باخون دل همراهي ميكردن
تعداد خيلي كمي بودن كه فقط بدنبال سلفي انداختن وديده شدن وبالابردن لايك هاي فيس بوكشون بودن
صداي گريه مردم بشدت به گوش ميرسيد
حتي ماموران نيروي انتظامي هم بشدت گريه ميكردن
حالا شماها كه ازديدن اين محبوبيت ناراحت هستين اين صحنه وحماسه مردم رو نمايش ميگين

46.224.72.101
دوشنبه 24 آذر 1393 - 21:12
مهرشاد

تویی که انقدر مرد نیستی که اسم خودت رو بنویسی...نیای و نظر ندی بهتره...
.
تو و امثال تو و امثال اون بازیگرانی که پشت مرحوم پاشایی حرف زدند...و حتی این استاد دانشگاه که حرفه مفت زده....دارید عجیب میسوزید و آتیش گرفتید از اینکه یه همچین جمعیتی برای مرتضی پاشایی رفتن...
بخدا شماها خیلی غریب و بی کس میمیرید...خیلی غریب...
.
سالهای سال میگذره و به همه ی شما ثابت میشه که همچین جمعیتی برای ختم هیچ شخصی نمیره...هیچ شخصی...
اوم موقع میفهمی که جو گیری بوده یا نه...

2.178.125.3
سه شنبه 25 آذر 1393 - 14:23
علیرضا

سلام با تشکر از دوست عزیزمون.بیاید یه کم واقع بین باشیم
اگر فقط خود ایران رو در نظر بگیریم
تو سطح اول ابی داریوش و شادمهر
سطح دوم خواجه امیری و چاووشی
و بعد در سطح سوم خواننده هایی مثل پاشایی قرار میگیرند
من به هواداراشون احترام میذارم
اما قبل از مرگ آقای پاشایی نظر سنجی هی بسیار زیادی برگذار شده بود و من فکر نمیکنم هیچ گاه هوادار هاشون هینجوری در عرصه حاضر بوده باشن
اما انکار نمیتونیم بکنیم که مرد م ما به دنبال بهانه اند
نه پاشایی,بلکه تقی به توقی میخوره مردم دوس دارن بریزن بیرون...پیش هم باشن
ببینید ما وقتی فقط و فقط به جام جهانی راه پیدا میکنیم مردم ما اونجوری لبریز میشن... فک کنم با خودش پیامی داره دیگه....نداره؟؟؟؟؟

78.38.70.254
سه شنبه 25 آذر 1393 - 15:15
نگین

عزیزم شما و اون اقای به ظاهر روشنفکر و همه کسایی که باهاش هم عقیده هستن از یک بیماری به نام کمبود توجه و محبوبیت رنج می برید و این حرفا رو می زنید که خود تون رو خالی کنید شما چشم دیدن این ندارید که ببینید یکی تو دو سال این همه پیش مردم عزیز و محبوب شه
در شاید اون کسی که ای فیلما رو بعد از مرگ مرتضی عزیز پخش کرده خوده تو بودی بعید نیست کسی که میتونه بگه 50% مردمی که از قلب برای مرتضی سوختن برای دیدن چهره افراد معروف اومده بودن این فیلما رو هم می تونه پخش کرده باشه

5.134.142.0
چهارشنبه 3 دی 1393 - 03:16
بهسا

نه دوست عزیز فقط شما از فرهنگ هنر موسیقی میدونید ماها هیچی نمیفهمیم اگه دوست داری این چیزارو بشنوی ک خب گفتم اما باید خیلی چیزای دیگه هم بهت بگم که اگه همین مردم نباشند که نشون بدن لایق کارای ارزشمندی هستند همون هنرو فرهنگی که شما دم از فهمیدنش میزنی رشد نمیکنه شاید بنا به گفته ی شما اون طور که لایق مرحوم خسرو شکیبایی بود ازش در تشییع پیکرش استقبال نشد ولی برای تشییع پیکرپاشایی عده ی زیادی شرکت کرده بودند خب این نشون دهنده ی بالا رفتن تدریجی سطح فرهنگ و ارزشمند شدن هنر(همون هنری که شما فقط میفهمی ازش) نزد همین مردمه دیگه شما که باید خوشحال باشید از این موضوع جهت اطلاعت مرتضی در زمان حیات فیزیکیش هیچ وقت دلش نمیخواست مقایسه بشه ک شما الان داری اینجوری مقایسه میکنی و با کسی بد نبود استارت کار هنرییشم حرفی بوده که مرحوم خسرو شکیبایی بهش زده...
کاش یه ذره یاد بگیریم انقدر به هم تهمت نزنیم ک اون فیلما و عکسارو پخش کرده کسانی ک باید پیگیر این ماجرا باشن کارشونو انجام میدن نیازی به جون هم افتادن من و شما نیستافراد زیادی اجازه ی ورود به اتاق مرتضی رو داشتند که هر کس هم دلیلی برای انتشار فیلم و عکس ها داشته خیلیا از مانیتور علائم حیات از پای مرتضی عکس میگرفتند که همشون یه مفهومی رو انتقال میده اینک میخواستن جلوی اخبار کذب راجع به فوتش رو بگیرن شاید این فیلم هم که شما میگی لحظه ی مرگش بوده(که من خودم وقتی به دستم رسید به دلیل منتشر نشدنش نخواستم نگاش کنم چون مادرش راضی نبود)اولا به گفته ی دوستانشون چند روز قبل از فوتش بوده و لحظه ی مرگ نبوده دوما مشخص نیست ک چه کسی اون فیلمو با چه نیتی گرفته شاید واقعا نمیخواسته این ماجرا براش پیش بیاد ولی به نظر اول از همه کسی لایق جزای عمل هست که اون فیلمو با عنوان لحظه ی مرگ مرتضی پاشایی در فضای مجازی پخش کرد و دوم اون کسی ک فیلم رو گرفته... اون 50 درصدی که ک میفرمایین(که صد البته این فقط یه ادعاست و پایه و اساس معتبری نداری) کار شبکه های خارجی بوده ک تعداد معدوووودی از افرادشونو فرستادن تو جمعیت که خبرنگارای خودشون با اونا مصاحبه گرفتن ک اون افراد گفتن ما آهنگای مرتضی پاشایی رو حفظ نیستیم و ادعا کردند نمیشناسنش

2.182.8.139
دوشنبه 24 آذر 1393 - 11:27

فهمیدیم شما هم روشنفکری...واقعا که!!!...مرتضی پاشایی هر کی که بود حالا رفته...اگه وجدان داشتی پشت سر کسی که همیشه نمازشو اول وقت میخونده اینطوری حرف نمیزدی...لطفا بچاپ ادمین

دوشنبه 24 آذر 1393 - 12:17
??????

دوست عزیز مگه تو با مرتضی پاشایی زندگی کردی که میگی همیشه نماز اول وقت خونده یا نه ؟ متاسفانه در فرهنگ ما تا به مشکل برخورد میکنیم دین و اسلام رو میکنیم سپر بلا چون فکر میکنیم پشت این سپر میتونیم چهره خطا کارمونو پنهان کنیم شما هم از همین دسته از ادمایی یادت باشه از خودت مایه بزار نه از نماز خوندن بقیه راستی بی وجدان تویی که متوجه حرفای من نشدی و تند وتیز موضع گرفتی من از طرفدارای سرسخت مرتضی هستم ولی ناراحت میشم وقتی میبینم این همه پشتش حرف درمیارن چه خوب چه بد شما ها وقتی که مرتضی زنده بود براش چیکار کردین ؟ هیچی معلومه که هیچی اون موقع که من جلو در بیمارستان بهمن داشتم دعا میکردم و اشک میریختم خیلی از دختر و پسر های بی وجدانی مثل تو داشتن به من میخندیدند یکیشون برگشت بهم گفت برو الکی تظاهر نکن ولی همین ادم و امثال اینا تو مراسم مرتضی داشتن واسه مردم فیگور میگرفتند که ما عزادار هستیم ولی متاسفانه این طور نبود از طرز لباس پوشیدن خانوما واقایون بگیر تا سر وضع قیافه ها که نشون دهنده شخصیتشون بوده شما ها دنبال فرصتی واسه این حرف های بیخود و بی جهت بودید ک فوت مرتضی دلیل بر علت شد خدا رحمتش کنه اگه میدونست انقدر پشت سرش حرف درمیارن شاید اصلا بیخیال هنر و موسیقی میشد در ضمن من حقیقت محض رو راجب خسرو شکیبایی گفتم شاید به نسل جدید و سن و سال شما ها نخوره که تمام فیلم های مرحوم شکیبایی رو دیده باشید ولی اقای با وجدان جواب سوال منو بده: اون وقتی مرحوم شکیبایی فوت شدند مردم کجا بودند؟ من جزو معدود کسانی بودم که در مراسم مرحوم شکیبایی حضور داشتم که جالبه خیلی ها منو مسخره کردن ولی الن چی ؟ هیچی

2.178.184.237
دوشنبه 24 آذر 1393 - 16:23
علایی زاده

دوست عزیز نابغه موسیقی ایران شادمهره
بواسطه نظرسنجی سال 2004 در شهر تورنتو که مردم این شهر شادمهر رو به واسطه تسلط بر 15 ساز باهوش ترین شهروند این ایالت انتخاب کردن و لقب نابغه رو بهش دادن. تا کی شما ها میخواید از افتخارات، موسیقی و اعتبار شادمهر به نفع خودتون استفاده کنید اخه؟
خوانندتون که با خوندن روی اهنگای شادمهر معروف شد. القابشم دارید توی روز روشن می دزدید.

اخه این همه ظلم در حق شادمهر برای رسیدن به چی؟؟؟

2.190.148.247
دوشنبه 24 آذر 1393 - 17:00
احسان

نابغه موسیقی ایران شادمهره ؟ سال 2004 ؟ توسط مردم کانادا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
واقعا جالبه
اون وقت محسن یگانه که تو سن 20سالگی بهترین موزیسین ایران شناخته شد ، پرفروش ترین آلبوم سال و داد ، تندیسارو یکی یکی درو کرد و کنسرتاش هر دفعه تا 4بار تمدید شد نابغه نیست ؟؟
تنها ستاره بی چون و چرا محسن یگانه ست و بس
خدا مرتضی پاشایی رو هم بیامرزه...

2.181.94.20
دوشنبه 24 آذر 1393 - 18:06
علایی زاده

یعنی گزاره هایی مطرح کردی که چند ساعت طول میکشه اثباتش کنی:

اون وقت محسن یگانه که تو سن 20سالگی بهترین موزیسین ایران شناخته شد ، پرفروش ترین آلبوم سال و داد ، تندیسارو یکی یکی درو کرد و کنسرتاش هر دفعه تا 4بار تمدید شد نابغه نیست ؟؟

توسط کی بهترین موزیسین سال اعلام شد؟!!!!
کدوم البومش پرفروشترین بود؟!!!از سال 86 پرفروش ترین البومای داخل ایرانو چاوشی داد که من طرفدارش نیستم و از موزیکشم خوشم نمیاد. ولی پرفروش ترین البومای همه سالها دست چاوشی بوده. اینم به نام خودتون میکنید؟
کدوم تندیس؟!!!!توی جشن موسیقی ما منظورته؟که پارسال یه تندیس گرفت و امسال که تندیس نگرفت جشن رو تحریم کرد؟؟!!!منظورت اینه؟

بنظرت شادمهر توی ایران بود کنسرتاش الان چجوری بود؟4 بار تمدید میشد یا 40 بار؟!!!!!

اره عزیزم
این نظرسنجی هم نتایجش توی ویکی پدیای شادمهر فک کنم هست . نبودم توی اینترنت سرچ کن ببینی
نابغه کسیه که 15 تا ساز رو حرفه ای بنوازه...بهترین تنظیم کننده موسیقی باشه...

نه کسی که روی اهنگای یه نفر دیگه بخونه تا دیده شه

2.190.148.247
دوشنبه 24 آذر 1393 - 20:45
h m

جمع کنید یساط حرف نفت رو مرتضی یکی بود.کسی رو باهاش مقایسه نکنید.شادمهر اگه ادم بود تو ابران میموند.پس ساکت باشید

2.181.205.21
دوشنبه 24 آذر 1393 - 20:51
h m

aشادمهر کیه.برو عمو جان.اگه میتونست تو ایران میموند چرا رفت خارج.فقط مرتضی پاشایی

2.181.205.21
دوشنبه 24 آذر 1393 - 21:40
پوریا

تو کدوم جشنواره گل پسر؟
قبل از جشن موزیک ما از این برنامه ها داشتیم؟
هنرش چیه؟ میدونی همه آهنگاییش که گل کرده(البته بین شماها) کاوره؟ کاور میدونی چیه؟

خدا پدر ترکیه و یونان رو بیامرزه که موزیکشون به موزیک ایران نزدیکه و یه سری خالتور رو کرده استعداد و صیاد تندیس!

جمع کن عمو

5.52.146.173
دوشنبه 24 آذر 1393 - 22:12
h m

جمع کنید فقط مرتضی پاشایی.با یک البوم مشهور شد

78.38.234.113
دوشنبه 24 آذر 1393 - 22:17
امیر(طرفدار نابغه موسیقی ایران محسن یگانه)

من با مرتضی زندگی نکردم که بدونم نماز میخونده یا نه... ولی پدر و مادرش وحتی عموش که مصاحبه اش رو خودم خوندم و بخصوص عموش تاکید کرد که مرتضی نمازشو اول وقت میخونده.....مادرش و پدرش برای شفای مرحوم به جمکران و کربلا و... رفتند..ومراسم های زیادی برگزار کردند...که باتوجه به شناختی که از خانواده پاشایی و مصاحبه هاشون بدست اوردم بعید میدونم دروغ گفته باشن ...اقای باوجدان حداقل من از خودم حرف در نیاوردم و نماز اول وقت خوندن حرفی بوده که اعضای خانوادش (خصوصا عموش) زدن ...پس اگرم حرفی زده باشمو کذب بوده باشه حرف عموی مرتضی بوده...پس تهمت نزن... چی میگی ...شما از خودت مایه بزار نه از نماز خوندن بقیه...فازت چیه...؟؟؟
ضمنا شما واقعا فکر میکنی جلوی بیمارستان رفتنت و اشک ریختنت چه فایده ای واسه مرتضی داشت؟؟؟اونوقت ادعاتم میشه که هوادار دو اتشیه ی مرتضایی؟؟؟شما اول طرز فکرتو درست کن...
سوما من اصلا راجع به خسرو شکیبایی حرف نزدم ... شما خیلی باحالی!!!!...بحث ما مرتضی پاشایی بود...
پرچم هواداریتونو ببرید بالا؟؟؟...این مزخرفات رو چرا میگی نمیدونم اما مشکل شما اینکه فک میکنی فقط حرف خودت درسته و همه رو با یه چوب میزنی...هوادر مثلا دو اتیشه...مرتضی دوست نداره هوادار های دو اتیشه ای مثل شما داشته باشه پس خواهشا سکوت کن...بچاپ موسیقی ما

5.161.66.87
چهارشنبه 3 دی 1393 - 03:19
بهسا

این حرفا زاییده ی افکار کساییه که گوششون پره از اخبار و حرفایی ک شبکه های خارجی که بعد از فوت مرتضی بیکارنشستند و تلاشهای زیادی برای خراب کردن وجهه ی مرتضی داشتن بماند که چقدر موضع گرفتند در برابر حرفای پدر مرتضی که میگفت نماز اول وقتش ترک نمیشده با وجود مشغله ی کاریش... من حرفم اینه اگه همه بیان این اظهارات رو بیان کنن من یه چیز میگم خداااااا مرتضی رو دوست داشت که میون دعای یه مللللت بردش پیش خودش برای یه بنده چیزی بالاتر از این نیست.
دین و اسلام سپر بلا نیست نماز خوندن سپر بلا نیست چیزیه که وقتی تک تکمونو داخل دو قدم جا خوابوندن از اولین چیزی که سوال میشه ازمون همیناست... سپر بلا نبود واسه مرتضی که اگه بود اون موقع ک خیلیا بهش پیشنهاد میکردن آهنگایی برای ائمه بخونه که معروف تر شه قبول نمیکرد و میگفت نمیخواد از اهل بیت ابزاری برای مطرح شدنش استفاده کنه... عشق ائمه رو در قلبش داشت که جاودانه شد که مردم براش ارزش قائل بودن که هنوز سنگشو به سینه میزنن اگه میخوان بگن مرده پرستیم بگن اگه میخوان بگن جوونیم و از روی احساسات جواب میدیم بذار بگن ما هرچی هستیم و هر کی هستیم برای هر کسی هم که قلبش برای این سرزمین بتپه ارزش قائلیم

2.182.8.139
دوشنبه 24 آذر 1393 - 11:30

من نظرم برام مهمه فقط میتونم بگم این روشن فکراخودشون روتافته ی جدابافته ازمردم میدونن وهمه عوام روزیردست خودشون میدونن نه اینطورنیست شماهایه عده افرادبه اصلاح همه فهم هستیدکه اصلافهم نداریدفلسفه ی شماروشنفکراهمینه وبس بعدبه خودتون جرات میدین به همه وخصوصااین هنرمند,مردمی وعزیزتوهین کنیدخیلی وقاحت داری خصوصاتوجناب شخص اباذری

چهارشنبه 3 دی 1393 - 03:20
بهسا

آقا اصلا من میگم خوبه دشمنیه سرسختی هم با پاشایی داشته باشه ؟ اما انسانیت کجا رفته که باعث میشه حرفایی رو بزنه ک طرف مقابلش توانایی جواب دادن هم نداره چرا پشت سر کسی که قادر به جواب دادن نیست حرف میزنه؟ هرچند اگه مرتضی بود با صبر ی که داشت دربرابر این حرف ها فقط سکوت میکرد و جوابی نمیداد

2.182.8.139
دوشنبه 24 آذر 1393 - 11:34

ایشان هنوز فرق شعر و ترانه رو نمیدونه،موزیسینه کی بوده؟هر کی بوده دوسش دارم:D

دوشنبه 24 آذر 1393 - 12:07

ما ایرانی ها در "افراط و تفریط" مقام اول را داریم.
نمیدانم ولی ظاهرا 300، 400 هزار نفر رفتن تشیع جنازه مرتضی پاشایی.
و در مراسم اربعین هم ا میلیون نفر رفتن کربلا.
... کلا رابطه ما با عزاداری ستودنی است ...

دوشنبه 24 آذر 1393 - 12:30
زهرا

مونده عزاداری متعلق به کی باشه

2.186.158.242
دوشنبه 24 آذر 1393 - 20:08
بی نام

تعداد زائرها تا 20میلیون بوده.مقایست درست نیست داداش گلم

2.182.67.3
چهارشنبه 26 آذر 1393 - 14:24
میلاد (5858)

یکی از مصادیق افراط و تفریط اینه که بدون مطالعه و تحقیق و تفکر روی یه موضوع مثل فلسفه ی عزاداری و تجمع در کربلا در روز اربعین، اظهار نظر و عزاداران رو به افراط و تفریط متهم کنیم.
در مورد مرحوم مرتضی پاشایی هم باید بگم که فکر نمی کنم شرکت در مراسم تشییع و خاکسپاری یه هنرمند اسمش افراط و تفریط باشه بلکه می تونه نشون دهنده ی محبوبیت بالا و همچنین احترام به ویژگی های رفتاری و شخصیتی اون هنرمند باشه.

194.225.239.190
چهارشنبه 3 دی 1393 - 03:49
بهسا

افراط و تفریط نبود برادر من
علت شرکت کردن تعدادکثیری در مراسم تشییع نشون دهنده ی این بوده که همه خواستن بفهمونن که یه هنرمند اگر واقعا انسان باشه لایق بهترین هاست حتی زمان فوتش... مرتضی کسی بود که رنگ وبوی خدایی داشت (برداشت سوء نشه لطفا حرفمو اثبات میکنم) این آدم خصوصیات اخلاقیش چیزاییه که سرمنشاش فقط و فقط خداست و خود خدا انسانها رو به این زیبایی ها دعوت میکنه 1مهربونیش((آیه ی خطاب به پیامبرفَبِمَا رَحْمَةٍ مِّنَ اللّهِ لِنتَ لَهُمْ وَلَوْ كُنتَ فَظًّا غَلِيظَ الْقَلْبِ لاَنفَضُّواْ مِنْ حَوْلِكَ فَاعْفُ عَنْهُمْه .به( برکت ) رحمت الهی ، در برابر آنان [ مردم ] نرم ( و مهربان ) شدی! و اگر درشت خوی و سنگدل بودی ، از اطراف تو ، پراکنده می شدند. پس آنها را ببخش))2صبوریش((اصْبرِ وَ مَا صَبرُکَ إِلَّا بِاللَّهِ و صبر کن در آنچه به تو رسید و نیست صبر تو مگر به توفیق خدا.))3متواضع بودنش((و عباد الرحمن الذین یمشون على الأرض هونا و اذا خاطبهم الجاهلون قالوا سلاما«بندگان خداى رحمان آن كسانند كه سنگین و با تواضع بر زمین راه مى روند و چون جهالت پیشگان، خطابشان كنند سخن ملایم گویند))4 برنامه داشتن واسه آینده و هدف دار زندگی کردنش((حضرت علي در دنيا طوري زندگي كن كه گويي تا آخر دنيا زنده هستي ، براي آخرتت طوري زندگي كن گويي 1 روز بيشتر زنده نيستي!)) شاید بازم این سوال واسه خیلیا بمونه که چرا مرتضی پاشایی انقدر بزرگ شد نمیدونم دیگه چطوری باید بهشون فهموند؟؟

2.182.8.139
دوشنبه 24 آذر 1393 - 12:08

براي بعضيا بدنامي بهتر از گمناميه..
به نظرم خيليا از جمله مسولان كشور و قشر به اصطلاح روشنفكر از شور و اشتياق مردم به مرتضي پاشايي و ميزان محبوبيتش بين مردم شوكه شدن. و يه جورايي به مرتضي حسادت كردن. چون كه سالي چندين نفر از علما و فضلا و اساتيد عرصه علم اين كشور از دنيا ميرن ولي با اين كه صدا وسيما تلاش ميكنه به مردم القا كنه كه شخص بزرگي رو از دست داديم ولي ملت توجهي نشون نميدن.ولي در مورد مرتضي خلاف اين اتفاق افتاد... حالا كه ميزان محبوبيت مرتضي معلوم و مشخص شده هرفرصت طلبي سعي ميكنه يه جوري از اين نمد براي خودش كلاهي بسازه.يكي با ادعاي همكاري و رفاقت آنچناني با مرتضي و ديگري با بد گفتن ازش... اين آقا هم به هدفش رسيد و مشهور شد تا قبل از اين قضيه كسي نمي شناختش الان ولي نقل محافله . بدنام هست اما گمنام نيست.
***درگذشت استاد انوشيروان ارجمند رو هم تسليت ميگم.***

دوشنبه 24 آذر 1393 - 21:05
هانيه

درود برنظرت
بخدا بهتراز اين روشن فكرايي كه خودشون خودشون رو يه سروگردن بالاتر از مردم ميدونن وهمه مردم رو فاقد شعور ودرك لازم ميدونن تحليل كردي

46.224.72.101
سه شنبه 25 آذر 1393 - 09:21
arezu

احسنت...دقیقا منظورش همینه... وااااااااااااااااااااااااای بر شما که از هر مصیبتی هم دنبال سهم خودت هستی واااااااااااااااااااای بر تو اباذری

94.183.210.206
سه شنبه 25 آذر 1393 - 12:16
anahita samiee

واقعون حرفتون درسته این جور حرف زدن اون هم برای استاد دانگاه واقعا ادم شرمسار میشه برای همچین دانشگاههای ایشون این حرفها رو یا برای مطرح شدن زده یا از حسادت

82.99.203.18
دوشنبه 24 آذر 1393 - 12:17

تاسف شدید برای روشنفکر جامعه آقای اباذری

دوشنبه 24 آذر 1393 - 12:40

چرا دست از سر مرتضی برنمیدارین؟چرا باید حتی بعد از مرگش هم انقد آزار ببینه؟مد شده بگن اونایی که تو مراسم بودن طرفدار نبودن و به منظور دیگه ای اومده بودن اما هیچ کس نمیگه خیلی از طرفدارای مرتضی هم از شهرای دیگه نتونستن تو مراسم شرکت کنن وگرنه تعداد طرفدارای مرتضی خیلی بیشتر از اینهاس، اگه مردم برای عکس گرفتن اومده بودن چرا مراسم سلبریتی های دیگه انقد شلوغ نمیشه؟ مگه تو اون مراسما آدم معروفی شرکت نمیکنه؟در مورد آقای اباذری هم فقط میتونم متاسف باشم. ایشون چیزهایی رو بهم ربط میده که واقعا قبول کردنی نیست. اوضاع بد مردم سیستان و رای آوردن ورزشکارا تو شورای شهر چه ربطی به مرتضی داره؟ الان همه مردم دنیا دارن بتهوون و باخ گوش میدن و فقط ما پاپ گوش میکنیم؟ارتباط موسیقی پاپ با فاشیزم چیه؟واقعا ایشون فکر میکنن حضور مردم تو این مراسم به خاطر دعوت دولت بوده که میگه دولت با این کارا داره سیاست زدایی میکنه؟؟این چه استاد دانشگاهیه که حتی نمیتونه مودب صحبت کنه؟

دوشنبه 24 آذر 1393 - 21:07
هانيه

تارا جان ازحسادتشونه كه اين حرفاروميزنن
درود براين دوستمون كه گفت:
براي بعضيا بدنامي بهتر از گمناميه..
به نظرم خيليا از جمله مسولان كشور و قشر به اصطلاح روشنفكر از شور و اشتياق مردم به مرتضي پاشايي و ميزان محبوبيتش بين مردم شوكه شدن. و يه جورايي به مرتضي حسادت كردن. چون كه سالي چندين نفر از علما و فضلا و اساتيد عرصه علم اين كشور از دنيا ميرن ولي با اين كه صدا وسيما تلاش ميكنه به مردم القا كنه كه شخص بزرگي رو از دست داديم ولي ملت توجهي نشون نميدن.ولي در مورد مرتضي خلاف اين اتفاق افتاد... حالا كه ميزان محبوبيت مرتضي معلوم و مشخص شده هرفرصت طلبي سعي ميكنه يه جوري از اين نمد براي خودش كلاهي بسازه.يكي با ادعاي همكاري و رفاقت آنچناني با مرتضي و ديگري با بد گفتن ازش... اين آقا هم به هدفش رسيد و مشهور شد تا قبل از اين قضيه كسي نمي شناختش الان ولي نقل محافله . بدنام هست اما گمنام نيست.

اين ديگه نهايت جوابه
اگه مراسم مرتضي 5شنبه ميبود اونوقت ميدين كه تهران پرشده ازجمعيت
خيليابخاطر دوري راه ودرس ودانشگاه نشد بيان
وگرنه چشماشون بيشتر ازاين از كاسه درميومد

46.224.72.101
دوشنبه 24 آذر 1393 - 12:43

این یارو که اسم خودشو گذاشته استاد انقد غیر محترم هستش که اگه بخوام توو بحثش شرکت کنم به خودم توهین کردم !
در ضمن جناب استاد (!) ابتذال اون تفکرات شماست نه موسیقی مردمی ...

دوشنبه 24 آذر 1393 - 13:05

حرف های ایمان قیاسی عزیز کاملا صحیح است
دلیل اینکه چنین شخصی به خودش اجازه میدهد به این شکل صحبت کند فقط و فقط یک مسئله است ، همونطوری که شاهد بودید عده ای بعد از ماجرای اسید پاشی اصفهان (خودم ساکن اصفهان هستم) سخنرانی هایی کردند و حرف هایی زدند ، اشخاصی که با تندی و استفاده از دین فقط و فقط برای نمایش خودشون به عموم استفاده کردند کسانی که حتی تا قبل اون ماجرا حتی اسمشان هم نشنیده بودیم ، درست مثل همین آقا ، ایشون هیچ پیشینه ای ندارد ، استاد بودن صرفا ملاک نیست همونطوری که تحصیلات هیچ ارتباطی به سطح شعور و فرهنگ نداره و فقط یکی از ملاک های آن است ، یک ملت ، اعجوبه های موسیقی ایران همه اشتباه میکنند و دوست هنرمند این آقا که اصلا مشخص نیست صلاحیت نقد را دارند یا نه (که کلا از صحبت هایشان همه چیز مشخص است ) درست میگویند ، دلیل همه این اتفاق ها شهرت است ، این آقا دارد آتش میگیرد که این اتفاق برای یک خواننده افتاده است ، بله ممکن است جمعیت فوق العاده ای که برای تشییع پیکر مرتضی آمدند همه برای مرتضی نبوده ولی این نکته رو نمیشه انکار کرد مرتضی خواننده ی فوق العاده پر هواداری بود و این برای همگان آشکار و واضح بود. این عده آدم هایی هستند که به آرزو ها و شهرت خود نرسیدند و با تخریب دیگران میخواهند برای خود جایگاهی درست کنند ، وگرنه کسی که کوچکترین شعوری از موسیقی داشته باشد هیچگاه موسیقی پاپ رو نمیتونه مبتذل ترین بدونه ، بزرگانی مثل celine dion و.... امیدوارم شاهد چنین ماجرا هایی نباشیم.

دوشنبه 24 آذر 1393 - 13:21

متاسفم که به انتخاب این همه مردم به راحتی توهین می شه ...

دوشنبه 24 آذر 1393 - 14:25

واقعا متاسفم بران دانشگاهی گه چنین اسةاد یکتاتور معاب داره این آقا جورن صحبت مکنه انگاز وسط چاله میدانه ایشان انقدراز جامعه دور هستن که نمندونن علت اصلی شدت ناراحتی مردم از مرگ مرتضی عزیز مقاومت زیبا ومثال زدنیش دربرابر مرگ بود درحالیکه میدونست داره میمیره تا لحظات آخر استاد همین مساله بود که مردم رو بسیار متاثر کرد والبته علاقه نسل دهه 70و80به آهنگهای او که قطعا به امثال ایشون ربط نداره ایشون هر وقت حرف زدن یاد گرفتن میتون اظهار نظر کنن

دوشنبه 24 آذر 1393 - 19:34

واقعن من موندم که ایشون استاد دانشگاه تهران هستن؟؟!! استاد دانشکده روانشناسی دانشگاه ما اذعان داشتن که ایشون هیچ سواد و علم و آگاهی ندارن و فقط از جانب یه حزب که خودشونو برتر می دونن قرار داده شدن و این همه جمعیت که برای تشییع جنازه مرتضی اومدن و برای مرتضی ناراحت شدن و دوسش داشتن رو میخواستن زیر سوال ببرن چون برای خودشون افت داشت که مردم برای یه خواننده عزیز و مردمی که خیلی سالم و ساده و پاک زندگی کرد و مثل خود این آقایون نبود که هر کار غلط و کثیف و غیر انسانی کرده باشه عزاداری کنن.
به امید روزی که سرزمینمون ایران از این جور آدما و تفکرا که به مردم توهین می کنن و همه رو احمق و نفهم می دونن و خودشون رو والا پاک بشه و همچین آدمایی وجود نداشته باشن. چون بهترین استادای دانشگاه هم با ایشون به شدت مخالفت کردن.
ممنون موسیقی ما لطفا تایید کنید.

دوشنبه 24 آذر 1393 - 15:02

زهرا خانم، اینکه عزا برای چه کسی باشد مهم نیست. به قول مولانای عزیز:
پس عزا بر خود کنید ای خفتگان/ زانکه بد مرگی است این خواب گران

دوشنبه 24 آذر 1393 - 16:16
زهرا

ببخشید اگه بی ادبی کردم

164.138.166.102
دوشنبه 24 آذر 1393 - 16:21
زهرا

منظورم بی ادبی به نظرتون بوده.ببخشید

164.138.166.102
دوشنبه 24 آذر 1393 - 15:28

یک نفرم که پیدا میشه حرف راست میزنه باهاش اینطور برخورد میشه...حرفهای دکتر اباذری کاملا درسته.

ایمان قیاسی؟!! فعال پاپ؟!! تا حالا کجا بودن ایشون؟
پاشایی و فقر؟! جالبه. این مرحوم منزلشون شمالا شهره پدرشونم که یه مدیر نفته قربونت فقر کجا بود!

دوشنبه 24 آذر 1393 - 20:37
h m

اون دیگه نمیخاد شما نظر بدید.پدرش هر کاره ای هست به شما ربطی نداره.بهتره به این ادم ها اجازه حرف زدن داده نشه و سکوت اختیار کنن.مرتضی پاشایی یک دونه بود پس سکوت کن

2.181.205.21
دوشنبه 24 آذر 1393 - 21:10
هانيه

نه اتفاقا يه نفرپيدا شده كه اين حجم محبوبيت ومقبوليت اجتماعي وعرفي يه نفرو نشان دهنده احمق بودن مردم دونسته!!!
اين ابتذال فكري روشنفكراي ماهست كه مردم رو احمق ميدونن وخودشون رو داناي كل!!
شماها از نداشتن محبوبيت رنج ميبريد
كاري كه يه استاددانشگاه با50سال تدريس وعلم نميتونه بكنه پاشايي بايه آلبوم(فقط يه آلبوم) انجام داده
واسه همينه زيادي از شدت اين محبوبيت سوختين

46.224.72.101
دوشنبه 24 آذر 1393 - 21:25
مهرشاد

ایشون حرفه راست نمیزنه..
....و داره حرف میزنه...

2.178.125.3
سه شنبه 25 آذر 1393 - 12:22
anahita samiee

این چیزا به شما و ما ربطی نداره آقای پاشایی انقدر خوب و دوست داشتنی بود که جوونها این همه دوسش داشتن.تو چرا حسادت می کنی بدر ضمن درمورد چیزی که نمی دونی حرف نزن و نظر نده شما ها اصلا ازخدا نمی ترسین؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

82.99.203.18
سه شنبه 25 آذر 1393 - 17:38
ملودی

آفرین آقا امید...
کاملا صحیح است...

109.162.254.30
چهارشنبه 3 دی 1393 - 04:11
بهسا

ایمان قیاسی جایی نبوده که بخواد بیاد همینجا بوده عزیزم شما کجایی؟ جهت اطلاع باید بگم آره فعال پاپ... همخوان امیر تاجیک بوده،نوازنده ست، آلبوم منتشر کرده و به قول خودش افتخار میکنه توی تیزری که مرتضی پاشایی خونده حضور داشته و لب خوانی کرده... شما اصلا شبکه های ایرانو میگیری؟ ماه عسلو دیده باشی ایمان قیاسی هم دیدی

2.182.8.139
دوشنبه 24 آذر 1393 - 16:15

سلام

واقعا نوع کامنت گذشتنای این دوستان نشون دهنده اینه که هیچ جایگاهی برای نقد قائل نیستن.
من از استاد اباذری متشکرم که در مورد این مسئله پیش پا افتاده اظهار نظر کردن. 90 درصد کسانی که در مورد ایشون دارن نظر میدن نمیدونن که ایشون توی هر بحثی که ورود کردن کارکشته ترین متخصصین اون بحث ها رو ساکت کردن. مثل ورود سال قبلشون به مسئله اقتصاد دونای هایکی که غنی نژاد و دار و دسته برای همیشه سکوت اختیار کردن و یا جواب هایی پر از توهین و جسارت به ایشون دادن.به شخصیت ایشون و نه تفکراتشون! دقیقا مث همین دوستانی که کامنت گذاشتن. خب ایشون در مورد موسیقی مرتضی اظهار نظر کرده و نه شخصیتش . شما ببینید چقدر اهانت کردید به شخصیت ایشون...این نشون دهنده اینه فرهنگ نقد نداریم.

دانشگاه نه خیابونه نه چاله میدون. جاییه که ازادانه باید هر بحثی رو بدون در نظر گرفتن خطوط قرمز کرد.
حالا موسیقی پاشایی خیلی موسیقی درجه یکی بوده یا سطح خیلی بالایی داشته؟ اهنگایی که هیچ بیسی ندارن جز ملودی های بی منطق و موسیقی نرم افزاری و سازهایی که بی هیچ منطق خاصی تو کارهای ایشون و اکثر فعالین پاپ قرار میگیره واقعا جای دفاع داره؟

من حالا کاری ندارم به ایمان قیاسی که عکسی از لحظات اخر زندگی مرتضی منتشر کرده بود و بعدا توپیده بود به کسی که فیلم رو منتشر که چرا این کارو کردی و فلان!!!کلا ایشون در حال نظر دادنایین که نصفشو نقض میکنن و لحن صحبت ایشون با اباذری واقعا زننده س...یا اون دوستی که استاد دانشگاه علامه ایشون اباذری رو نقد کردن!!!

اولا اباذری یه استاد چپه که دشمنای زیادی داره مخصوصا داخل دانشگاه علامه که اکثر اساتیدش لیبرال هستن...اینها کلا قدرت پاسخگویی به اباذری رو ندارن. مثل قضیه سال پیش هایک

و دوما. چون مرتضی پاشایی مرگ غریبانه و ناراحت کننده ای داشته، دلیل بر اینه که موسیقیش خیلی عالی بوده و هیچ کامنتی نباید روی کیفیت اثارش زد؟!!!!

دوشنبه 24 آذر 1393 - 17:10
Mehdi Mika

آقای محترم شما فرق نقد و توهین رو میدونین اصلا؟! این آقا گیرش رو مراسمه دیگه ظاهرا! دلیلی نداره در مورد موسیقی و سطح کیفی کارای پاشایی نظر بده! نهایتا میتونس بگه یه خواننده معمولی یا نه چندان مطرح! من بیشتر از اینکه نقدی از اجتماع رو در حرف های این آقا ببینم نقد موسیقی رو دیدم! وقتی میاد میگه موسیقی مرتضی پاشایی مبتذله یعنی سلیقه کسایی که این موسیقی رو گوش میدن مبتذله! به نظر من هر کسی که خودشو جدا از مردم بدونه و نوع نگاهش به آدمای جامعه اش از بالا به پایین باشه حرفاش مفت نمی ارزه

80.66.191.254
دوشنبه 24 آذر 1393 - 20:31
علایی زاده

اولا بدونید در مورد چه کسی صحبت میکنید . ایشون یکی از نخبگان این مملکت هستن . در مورد حرفاشون نظر بدید و نه خودشون

دوما نظرش رو در مورد موسیقی پاشایی گفته. موسیقی پاشایی یه موسیقی عوام پسنده مثل باقی موزیک های پاپ رایج ایران . ایشون از تنزل سطح شنیداری مردم حیرت زده شدن و نظرشون رو گفتن. به من و شما بنظرم این بخشش ربطی نداره

سوما سلیقه مردم ما اگر مبتذل نبود موسیقی اصیل گوش میدادن نه موسیقی ای که به سبب از دنیا رفتن خوانندش شنیده شد!

چهارما اتفاقا اگه روشنفکرها و بزرگان جامعه شناسی نباشن که این شوک ها رو وارد کنن مردم توی افکار عوامانه خودشون میمونن. این شوک ایشون الان مردم رو خیلی واقع بین تر کرده نسبت به پاشایی. قرار نیس هر کی جوونمرگ شد ماندگار شه که موسیقیش!

پنجما. بهتره جایگاه خودتون رو ببینید و جایگاه رفیع ایشون رو. اون موقع متوجه میشید که نباید اون دو خط اخر رو بیان کنید!

2.190.148.247
دوشنبه 24 آذر 1393 - 20:34
h m

اقا شما حرف نزن.این اقا به مردم توهین کرده.باید از استادی بندازنش.کی هست که بخایم تو بحثش شرکت کنیم.معلوم نیست از کجا اومده.بره یکم درس موسیقی بخونه بعد بیاد.کی بهش درجه استادی داده.بعدش مرتضی تو دل همه بود.اون با اهنگاش دل مردم رو نرم میکرد.خیلی ها با اهنگاش خاطره دارن.شما هم از روشنفکری حرف نزن.

2.181.205.21
دوشنبه 24 آذر 1393 - 21:24
هانيه

اولا ما نگفتيم كه بهترين سطح موسيقي رو داشته
پاشايي فقط بايه آلبوم اينهمه محبوب شد
مطمئن باش درآلبوماي بعدش ميتونست بهترين دنياهم بشه
دوما اين استادي كه شماسنگش رو به سينه ميزني بسيار بي ادب وفاقد شعور هستن
به همه مردمي كه واسه مرتضي خون دل خوردن وعاشقانه همراهيش كردن تاسف ميخوره وميگه احمق!!!
معلومه هيچكس دربرابر حرفاي بي شرمانه وتوهين ايشون جوابي نداره
چون من استاد ومنتقدي بي بي ادبي ايشون نديدم

46.224.72.101
سه شنبه 25 آذر 1393 - 01:01
سارا

در اينکه موسيقى سنتى غنى تر از پاپه شکى نيست ولى همه يه سليقه ندارن.من مرتضى رو خيلى دوست داشتم به خاطر صداش,به خاطر عشقش به طرفداراش به خاطر زندگى پر از اميدش.رفتارايى که او کرد روصدها آدم پر مدعا مثل اباذرى بعد از شنيدن اينکه سه ماهه ديگه زنده هستن نميکردن.مرتضى به من پذيرفتن مرگ رو ياد داد به منى که حتى تحصيلاتم از اون بيشتره چيزى که صدتا استاد به من ياد ندادن.
اين جامعه شناسا چون مرتضى سياسى نبوده جرئت دارن اينطور نقدش کنن.تووى اين همه زمينه اين مملکت مشکل داره چرااباذريها جرئت حرف زدن ندارن.

5.202.168.137
سه شنبه 25 آذر 1393 - 12:20
Mehdi Mika

جناب علایی زاده شما به دلیل ارادت خاصی که حالا به هر دلیل به این آقا دارین چشماتونو روی بی ادبی و هتاکی این شخص بستین متاسفانه! من کاملا قبول دارم که نباید از مرتضی یه اسطوره ساخت! مرتضی پاشایی خواننده خوش صدا و خوبی بود ولی نه در اون حد که بعد مرگش یه سریا از سر جوگیر شدن دم از ماندگاری و... بزنن! اما مسئله اصلی اینه که چرا این جناب جامعه شناس به خودش اجازه میده تو حیطه کاری که هیچ تخصصی نداره اظهار نظر کنه و به شعور و احساسات و سلیقه جمع کثیری از ملت توهین کنه؟! یعنی هر کی موسیقی سنتی گوش نده مبتذله؟!! چیزی به اسم سلیقه شخصی تو ذهن شما تعریف شده آیا؟ایشون دنبال شوک به جامعه بوده؟! پس چرا قبل مرگ مرتضی پاشایی همچین شوکی نمیداد؟! چون بهش ربطی نداشت! پس چطور بعد مرگ مرتضی موسیقی به ایشون مربوط شده؟!شما که انقد سنگ این آدمو به سینه میزنی اگه مرتضی پاشایی از اقوام خودتم بود باز انقد راحت حرفاشو تایید میکردی؟!
من به عنوان یه شنونده موسیقی شان و جایگاه خودمو میدونم اما به نظرم محبوب دل شماس که به عنوان یه استاد دانشگاه یا به قول شما نخبه جایگاه خودشو نشناخته و با این جایگاه رفیع!!!!! هنوز نمیدونه که نباید به شعور افراد جامعه اش توهین کنه بگذریم از اینکه حتی احترام به یه شخص مرحوم شده رو هم نمیفهمه متاسفانه
در ضمن یه سری چیزا به عنوان ارزش شناخته میشن، اداهای روشن فکری واسه ارزش های جامعه درنیارین لطفا

194.225.2.162
سه شنبه 25 آذر 1393 - 12:28
anahita samiee

واقعا برات متاسفم که چیزی نمی دونی و حرف می زنی دوست داشت آقای پاشایی ربطی به بماریشون نداره مردم دوسش داشتن چون خوب می خوند با احساس مردم و جوونها حرف می زد و ارتباط برقرا می کرد در ضمن شعور ادمهایی ربطی به تحصیلاتشون نداره این آقای اباذری اگر ادم محترمی بود اینقدر راحت به کسی توهین نمی کرد و احساسا این همه جوون ایرانی رو لگد مال نمی کرد حالا هر کی که می خواد باشه متاسفم برای خودش و دانشگاهی که همچین آدم بی ادبی استاد دانشگاهشه که به آدمی که دستش از دنیا کوتاه هم رحم نمی کنه اینا همش نشانه حسادت حسادت به اینکه کسی اونها رو دست نداره متاسفم براش

82.99.203.18
سه شنبه 25 آذر 1393 - 22:15
علایی زاده

من فقط میتونم بگم جناب مهدی
که جو دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران همیشه همینجوریه...
بنظرم اتفاق بدی که افتاد این بود که این فایل بیرون دانشگاه پخش شد. و گرنه جامعه شناس بواسطه نوع تخصصش به همه مسائل میتونه ورود کنه
به موسیقی،اقتصاد،اعتیاد،ترافیک و خیلی چیزای دیگه که شاید اصلا فکرشم نکنیم.
در حقیقت جامعه شناس تمام کنش های اجتماعی و واکنش ها رو میتونه تحلیل کنه. استاد اباذری در محیط دانشگاهی جلودار مکتب انتقادی و یکی از طرفداران اندیشه چپ هستن... مثل تمام جامعه شناسان چپ لحن ایشون تنده...اینو مردم نمیدونن...فک میکنن داره دشمنی میکنه
ولی اینا کلا نگاهشون اینه یک عمر نظریاتی رو خوندن و روش کار کردن که مردم رو به صورت توده ای نظاره میکنن...شاید چیزی که بنظر ما توهینه بین خود جامعه شناس ها نقدی عادی باشه
مخصوصا اون دانشکده که همیشه تو همه نشست هاش با هر موضوعی جنگه!!
مثل حضور مسعود فراستی برای فیلم جدایی نادر از سیمین که همین بحث و جدل ها رو بنده اونجا به عینه نظاره کردم

به هر حال نذارید پای توهین...یه جامعه شناس کارکشته که خیلی ها ارزوشونه ایشون رو فقط یکبار از نزدیک زیارت کنن در مورد این مسئله اظهار نظر کرده. شخصا به فال نیک میگیرم با تمام حواشی

188.211.100.83
چهارشنبه 26 آذر 1393 - 11:01
Mehdi Mika

چپ باشه! ربطی نداره اصلا! حرف من اینه که ایشون که به قول شما به خاطر جامعه شناس بودنشون میتونن وارد تمام مباحث بشن باید تاثیر مباحث مختلف رو توی جامعه بررسی کنن! این آقا میتونه از رفتار مردم انتقاد کنه! این آقا منتقد موسیقی که نیس! بنابراین صحبت هاشون در مورد موسیقی و سبک پاپ به هیچ عنوان موضوعیتی نداشته!! مسعود فراستی در مورد فیلم حرف میزنه چون تخصصش اینه! در مورد فوتبال که حرف نزده!
ولله با این لحن به دور از ادب بنده رو از جمع اون خیلیایی که دوس دارن این آقارو از نزدیک زیارت کنن حذف کنین

194.225.6.15
چهارشنبه 26 آذر 1393 - 11:14
h m

منم میتونم بگم اقای محترم شما حرف نزن. این نقد و بررسی نیست این یک توهینه.شما فرقشو فهمیدی بعد نظر بده.این خواننده کاراش نقص نداشت خیلی از کارشناسا میگن.اگه کارش بد بود چرا اینهمه کنسرت و طرفدار داشت؟چرا تور خارج از کشور داشت که نشد؟شما که اطلاع نداری پس از اون استاد دفاع نکن.ایشون روشن فکر نیستن یک ادم خودنما هستن. توهین نکردم.پس ناراحت نباش.افتخاری هم نیست که بخایم این ادم هارو از نزدیک ببینیم.

2.181.213.75
چهارشنبه 26 آذر 1393 - 15:49
ملودى

عالى بود نظرتون...

109.162.254.30
پنجشنبه 27 آذر 1393 - 21:40
خانواده خاصصص

اولا اینکه ایشان اگه واقعا به قول شما شخصیتت بالایی دارند بعدشم اینکه انقدر تحصیل کردن( البته به نظر شما چون آدمی واقعا تحصیل کرده به حساب میاد که بتونه جامعه ی خودشو درک کنه ، بتونه مردمش درک کنه اگرم که مردم اشتباه میکنن و به قول خودش میخواد نقد کنه میخواد مردمم اونو درک کنن باید حداقل مودبانه حرفاشو بزن نه با جملات بی ادبانه که انقدر با برخورد مردم مواجه بشه اونم درمورد شخصیتی که انقدر توی ایران طرفدار داره و برای همه با ارزشه .اگر هم مردم بهش توهین کردن تقصیر خودشون و لحن بی ادبانشونه .بعدشم این حرفا هیچی از علاقه و دوست داران مرتضی پاشایی کم نکرد فقط وجه خودشو آورد پایین

2.179.107.165
پنجشنبه 27 آذر 1393 - 21:48
خانواده خاصصص

اولا اینکه ایشان اگه واقعا به قول شما شخصیتت بالایی دارند بعدشم اینکه انقدر تحصیل کردن( البته به نظر شما چون آدمی واقعا تحصیل کرده به حساب میاد که بتونه جامعه ی خودشو درک کنه ، بتونه مردمش درک کنه اگرم که مردم اشتباه میکنن و به قول خودش میخواد نقد کنه میخواد مردمم اونو درک کنن باید حداقل مودبانه حرفاشو بزن نه با جملات بی ادبانه که انقدر با برخورد مردم مواجه بشه اونم درمورد شخصیتی که انقدر توی ایران طرفدار داره و برای همه با ارزشه .اگر هم مردم بهش توهین کردن تقصیر خودشون و لحن بی ادبانشونه .بعدشم این حرفا هیچی از علاقه و دوست داران مرتضی پاشایی کم نکرد فقط وجه خودشو آورد پایین

2.179.107.165
چهارشنبه 3 دی 1393 - 05:39
بهسا

جناب علایی اشتباه شما و جناب استااااااد اینه که به بیماری خودبرتربینی دچار شدید کسی که از بالا به آدما نگاه میکنه و نقدشون میکنه و رفتاراشونو تحلیل میکنه به گفته ی مولا علی احمقه (حضرت علی میفرمایند:احمق ترين خلق كسي است كه خود را عاقلترين خلق بداند)

2.182.8.139
دوشنبه 24 آذر 1393 - 17:04

شما اسم خودتو گذاشتی استاد دانشگاه؟! به نظرم هیچ آدم باشعوری نباید به خودش اجازه بده پشت سر کسی که دستش از دنیا کوتاهه صحبت کنه! ولی این آدم به خودش اجازه داده که صریحا به مرتضی پاشایی توهین کنه!! من با دقت متنو خوندم، واقعا متوجه نشدم مشکل اصلی این آدم با اجتماع مردم و خاکسپاریه مرحوم پاشاییه یا با خود مرتضی و موسیقیش مشکل داره؟! یکی از بزرگترین معظلات کشور ما همین افرادی هستن که ادای روشنفکرارو درمیارن! آقای به اصطلاح روشن فکر من و خیلیای دیگه هم قبول داریم خیلی از افرادی که تو مراسم مرتضی بودن اصلا واسشون مرگ مرتضی اهمیتی نداشت و فقط اومده بودن که یه دورهمی داشته باشن و وقتشونو بگذرونن اما خیلیام بودن که قلبشون از مرگ خواننده مورد علاقشون به درد اومده بود و شما اومدی به شعور همه اونا و به احساسات اونا توهین کردی!!ا اصلا مگه تو استاد موسیقی هستی که همچین حرفای مضحکی زدی؟ مبتذل؟! واقعا من به این اصل شدیدا اعتقاد دارم که هر تحصیل کرده ای لزوما باشعور نیست

دوشنبه 24 آذر 1393 - 18:13

جایی که سلطان پاپ و اسطوره موسیقی ایران و خیلی چیزای گنده تر از دهن بعضیا رو به کسایی نسبت میدن که غیر از 4 تا آکورد گیتار و کار با vst و سمپل (تازه دیگه خیلی هنر کرده باشه) چیز دیگه ای سرش نمیشه ترجیح میدادم نظر ندم اما نشد! من در مورد هنر مرحوم پاشایی حرف نمیزنم چون فوت کرده و رفته اما خوب موزیک عامه پسند داشته و مردم لذت میبردن ازش.لزومی هم نداره که همه موزیک حرفه ای گوش بدن چون شاید حوصله سر بر باشه.اما بابا دیگه بت درست نکنید توروخدا. به یه بنده خدایی که اتفاقا الان اسمش رو هم این بالا دیدم گفتم بابا خدا بیامرزتش ولی گنده تر از لطفی و ذوالفنون که نبوده ، خیلی سفت و سخت گفت ، چرا بوده! اصلا لطفی کیه!
استاد اباذری هم برای اشخاصی که فقط نظر خودشون رو قبول دارن آدم محبوبی نیست چون یه منتقد حرفه ای هستن ایشون نه تحسینگر نون به نرخ روز خور.
امیدوارم روزی برسه که ارشاد غیر از ترانه و ملودی سواد موسیقی اشخاص رو هم مورد پرسش قرار بده.

امیدوارم نمایش داده بشه

دوشنبه 24 آذر 1393 - 18:19

چرا متوجه نیستین بحث سر خود مرتضی پاشایی نوعی نیست. بحث سر رفتارهای جمعی مردم است. کسی به پاشایی توهین نکرده است .اون چیزی که آخر مارا نابود خواهد کرد تعصب های کوروکورانه است.
همین حالا میگم چند در صد از شما نجف دریابندری رو میشناسین کسی که همگام با درگذشت پاشایی در بیمارستان بستری بود . مترجم بزرگی که اثار برجسته ای رو به ادبیات فارسی اضافه کرده است.
و چند درصد شما البوم مرتضی پاشایی رو کپی نکردین و اورجینال خریدین؟

دوشنبه 24 آذر 1393 - 19:15

من همیشه گفتم وقتی جامعه ی ما یک مسیری رو طی می کنه ویا یک اتفاق مهمی رو پشت سر می زاره افرادی بودن که در عکس آن پدیده حرف زدن و حرکت کردن که این کار برای جلب توجه و رسانه ای شدن نام انها می باشد ..
مثلا در زمان انقلاب عده ای به مخالفت پرداختند....
ویا اینکه بیشتر مردم ما اسلام را دوست دارند و عاشق دین اسلام هستند اما افرادی پیدا می شوند که برای این که اسم آنها تیتر اول روزنامه های جهان شود به مخالفت با اسلام می پردازند همانند خانم فراهانی و لاکانی و ...
و حالا بعد از طوفان از دست دادن مرتضی پاشایی عده ای هستند که می خواهند در جهت عکس این طوفان حرکت کنند هماننده کسانی چون هانیه توسلی - نوروزی - تتلو- واین آقا...
بعضی ها چشم دیدن این صحنه ها را نداشتن و می گفتن مردم ما مرده پرستن ولی این حرف من می تواند تیری بر حرف های آنها باشد اینکه بعد مرتضی پاشایی کسانی چون غلام حسین مظلومی و یکی از بازیگران جوان صدا و سیما به رحمت خدا رفتن ولی این اتفاق ها برای آنها نیفتاد که هر دوی آنها با بیماری مشابه از میان ما رفتند....
و یه اخطار محترمانه دست از سر مرتضی بردارین زمان حیاتش نذاشتین راحت باشه لااقل بزارین راحت بخوابه.....

دوشنبه 24 آذر 1393 - 19:52

به نظر من این برداشت کاملا اشتباهه. من خودم روز مراسم دیدم که مردم چه قدر با احساسشون میرفتن دلیل این همه جمعیت هم به نظرم این بود که مرتضی پاشایی خواننده نسل ما جوون ها بود چه طور وقتی یه خواننده قدیمی تر فوت میکنه پدرو مادر های ما ناراحت میشن خوب برای نسل الان هم همینه مخصوصا جوونا که روزی بیشتر از 2 ساعت آهنگ گوش میدن حالا چه خودشون چه تومحیط اطرافشون پس اکثریت با آهنگاش آشنا بودن و موضوع دیگه علت مرگ مرتضی پاشایی هم یه بیماری بود که الان کاملا شایع شده آقایی که میگه این همه درد مهم اجتماعی آیا این بیماری چیز مهمی نیست این قضیه میتونه باعث بشه مسولین هم متوجه این قضیه بشن و از این همه پارازیت شاید کم بشه پس الکی همه موضوع هارو با هم قاطی نکنیم این قضیه ربطی به کمبود امکانات یه استان نداشت

دوشنبه 24 آذر 1393 - 20:34

واقعا براي ايشون متاسفم و براي خودم كه در ي همچين دانشگاهي درس ميخونم، براي افرادي متاسفم كه حتي به مرگ عزيزان هم حسادت ميكنند و همش ميخواهند علايق مردم را به سياست بكشانند. مرتضي پاشايي عزيز با عزت خاكسپاري شد چون يك انسان ازاده بود و تا اخرين لحظه جنگيد! فقط براي اين فرد بي فرهنگ تحصيل كرده نما متاسفم

چهارشنبه 26 آذر 1393 - 15:53
ملودى

حسادت به كى؟ به پاشايى مرحوم؟؟
حسادت به چى؟ به سبكـ موسيقى اون مرحوم؟!
اگه باز ميگفتى حسادت به استاد لطفى،
من قانع ميشدم
:)

109.162.254.30
دوشنبه 24 آذر 1393 - 20:45

جدا این دکی جامعه شناسه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
من بهتر از این یارو میفهمم پدیده چیه
بعدم یکی نیس به خودش بگه آخه تو خودت و عقایدت از صد تا فاشیست بدتره.
تو فضای دانشگاه جای این حرفایی که بوی بی فرهنگی ازش میباره نیست.

سه شنبه 25 آذر 1393 - 11:40
هانيه

هه آره واقعا!!!!
بعد جالبيش ميدوني چيه؟؟
اينكه سال90 كارشناساي موسيقي به مرتضي لقب "پديده" رو دادن
حالا اين آقاي جامعه شناس(تهي) اومده ميگه موسيقي ابلهانه
اونم خودش به اين نتيجه نرسيده يكي باسواد تر وبي فرهنگ ترازخودش رسيده!!

46.224.211.173
دوشنبه 24 آذر 1393 - 20:58

ايشون استاد دانشگاه بودن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
يه نفر كه شعور حرف زدن نداره چطور استاد دانشگاهه؟؟؟
ايشون همه رو بردن زير سوال
دين وشعور ومذهب مردم رو
اينا امثالي هستند كه ازشدت اين سيل محبوبيت درناراحتي ورنج هستند
حضور پرشور وپررنگ مردم نشون داد كه پاشايي تاچه اندازه محبوب بود
محبوبيت نزد مردم نشان دهنده مقبوليت اجتماعي وموسيقيايي هست
چيزي كه نه تنهااين استاد بيسواد بلكه خيلي از هنرمندا وخواننده هاي ديگه از ديدنش بسيار ناراحتن

دوشنبه 24 آذر 1393 - 21:15

متاسفم فقط همین

دوشنبه 24 آذر 1393 - 21:30

من بی ادب نیستم ولی یجای جواب یک سری ها رو باید در حد شعور خودشون داد و از هیچ احدو ناسی جز خالق یکتا ترسی ندارم ولی این شعر و ورای که یک انسان بی سواد میاد جای یک آدم با سواد تحلیل میکنه مثلا سخنران کارشناس هر ... که هستی چرا به اسطوره موسیقی پاپ و ملودی هاش که تو دنیا پیچیده نوع خوندنش میای عیب و ایراد میگیری یعنی اون کارشناس های که تو دفتر موسیقی هستن و علم شو دارن مجوز میدن اندازه تو نمیدون اون وقت تو میدونی مبتذله نه این همه ملت نمی دونن فقط تو حالیت جناب اباذری اونی که ملت و طرفدارهارو فرض کردی خودتی ... آهنگ نگران منی که درباره انرژی مثبت امید به خالق یکتا مفهموم شعر میگه تو همه نا امیدی ایمان به لطف خدا داشته باش درباره عظمت و جلال و مهربونی خداونده کجاش مبتذله اخه یارو اینو از من یادگاری داشته باش اگر این همه ملت امدن مراسم تشیع پیکرش و ختمش فقط و فقط لطف خدا و خواسته خدا بوده که عزیزش کنه و کرد و هزار تا مثل تو بیان بخوان مرتضی رو از عزتی که خدا بهش داده با چرندیاتشون کوچیک جلوه بدن خدا خندش میگیره که به قدرت خدا و خواست خدا میخواین مبارزه کنی حتی یک برگ بدون اذن خدا زمین نمی افته و خدای مهربون خواسته که مرتضی در دنیای فانی این جایگاه داشته باشه

دوشنبه 24 آذر 1393 - 21:52

واقعا برای این اقای به اصطلاح روشنفکر متاسفم اگه آهنگای مرتضی مبتذل هستن پس آهنگای اون رپ خون چی اند.
خجالت داره خدا رو شکر که مسلمونی پشت سر مرده حرف می زنی
وای به حاله اون جامعه و ملتی که روشنفکرشون تو باشی ...
متاسفم برای خودم که توی جامعه ای زندگی میکنم که به قول خودتون روشنفکراش به اعتقاداتم و علایقم احترام نمی ذارن
درضمن مرتضی حرف دل مردم رو می زد برای همین همه عاشقش بودن مرگ مرتضی یک شوکه بزرگ ویک غم بسیار بزرگ برای خانواده خاص وتمام دوست دارانش بود.

دوشنبه 24 آذر 1393 - 22:19

به نظرم ایشون موقعی که مرتضی زنده بود و اون همه طرفدار داشت که همه پیگیر درمانش بودند بایستی اظهار نظر می کرد
انتقاد اون هم با این لحن بدون حضور کسی که ازش انتقاد شده شجاعت نیست ترسیدنه محضه
چند درصد اساتید دانشگاه روحه جونارو جابه جا میکنن؟؟ ولی مرتضی این کارو کرد
چند درصد اساتید دانشگاه خدارو اونجوری که مرتضی شناخت میشناسن؟؟
چند درصد دانشمندان واسه جابه جا کردنه دل آدما کار میکنن نه واسه پول ولی مرتضی طرفداراش خونواده خاصش بودن
مرتضی با اینکه می دونست بعضیام پیدا میشن که مخالفشن ولی بازم همه ی توکلش به خدا بود
خدا اگه یکیو بخواد تا عرش ببره عالمو آدمم که جمع بشن نذارن ولی خدا کنار اونه نگرانه اونه و هرچقدر که بخواد میبرتش بالا
امیدوارم مرتضی اون دنیا شاده شاد باشه
روحش شاد

سه شنبه 25 آذر 1393 - 11:47
هانيه

آفرين
لايك داشت

46.224.211.173
سه شنبه 25 آذر 1393 - 15:26
نگین

دمت گرم ...

5.134.130.206
شنبه 29 آذر 1393 - 09:51
anahita samiee

خیلی قشنگ نوشتی عزیزم حرف دلم را زدین.واقعا خدا وقتی بخواهد کسی را بالا ببرد هیچ کسی نمی تواند جلویش را بگیرد

82.99.203.18
دوشنبه 24 آذر 1393 - 22:36

واقعا متاسفم من خودم دانشجوی مقطع فوق لیسانس جامعه شناسی ام. حرفاشون هیچ بار علمی نداره که میگن موسیقی پاپ سخیف ترین موسیقیه. مگه میشه موسیقی رو سخیف و غنی دسته بندی کرد؟
در ضمن آقای پاشایی واقعا توو دل مردم جا دارن و موسیقی ام که مایکل جکسون میخوند هم پاپ بود. برای اینگونه اظهارنظرا واقعا متاسفم در مورد کسی که الان بین ما نیست و هیچگونه حق دفاعی نداره از خودش. از قدیم بیخود نگفتن که نباید پشت متوفی حرف زد.

دوشنبه 24 آذر 1393 - 22:40

بهتره بگم ما به خاطر روح بزرگ و اخلاق درست و اراده اهنی و روحیه شکست ناپذیر و انسانیت و صدای طلایی ایشان طرفدار و عزادار هستیم و شما بهتر است به جای اشکال گرفتن از شعر و خواننده و موزیک بروید و اندکی با اهنگسازی و سبک پاپ اشنا شوید من به عنوان یک موزیک دوست و به عنوان یک شاعر و فردی اگاه واقعا تاسف میخورم و جای شرم دارد
که به خواننده های خوب کشورمان ان هم شخصی که با تحمل انهمه درد جان داد خرده گرفته و توهین کنید
جای هیچ گونه تاملی در حرف های شما نیست

سه شنبه 25 آذر 1393 - 12:32
anahita samiee

آفرین" روح بزرگ اخلاق درست و اراده اهنی و روحیه شکست ناپذیر و انسانیت و صدای طلایی ایشان "خیلی ممنون حرف دل همه رو نوشتین

82.99.203.18
دوشنبه 24 آذر 1393 - 22:40

بهتره بگم ما به خاطر روح بزرگ و اخلاق درست و اراده اهنی و روحیه شکست ناپذیر و انسانیت و صدای طلایی ایشان طرفدار و عزادار هستیم و شما بهتر است به جای اشکال گرفتن از شعر و خواننده و موزیک بروید و اندکی با اهنگسازی و سبک پاپ اشنا شوید من به عنوان یک موزیک دوست و به عنوان یک شاعر و فردی اگاه واقعا تاسف میخورم و جای شرم دارد
که به خواننده های خوب کشورمان ان هم شخصی که با تحمل انهمه درد جان داد خرده گرفته و توهین کنید
جای هیچ گونه تاملی در حرف های شما نیست

دوشنبه 24 آذر 1393 - 22:48

حالا کاری ندارم به این آقایی که خواسته از مرگ مرتضی پاشایی عزیز سو استفاده کنه و خودشو مطرح کنه چون دریا رو با این چیزا نمیشه الوده کرد. اما در تعجب اون ادمهاییم که یک جوری جلو مرتضی موضع میگیرن که انگار دشمن اجدادیشون بوده یا جلوی مطرح شدنشونو گرفته.....برید از خدا بترسید این ادم سعادتمند شد اما یه روزی تو 2 متر میخوابید بترسید که باید جواب بدید بترسید که اینجوری بعد رفتنتون راجعبتون هر حرفی رو بزنن.ما بی عاطفه ترین ادمهای دنیاییم برای یه هموطنمون که تازه هنرمند بوده کوچک ترین ارزشی قائل نمیشیم.
موزیک ما لطفا تایید کن.

دوشنبه 24 آذر 1393 - 23:24

واقعا متاسفم برای کسی که انقدر راحت با چندتا کلمه حرف احساسات پاک یه ملت رو ابتذال خطاب میکنه
واقعا جای تاسف داره. اگه پاپ ابتذاله چرا جلوی این همه خواننده ای رو که تو این زمینه فعالن نمیگیرید؟؟ چرا دست گذاشتید رو خواننده ای که دستش از دنیا کوتاهه؟؟

دوشنبه 24 آذر 1393 - 23:27

من واقعا برای بعضیا متاسفم که همیشه باید خود باخته باشن حالا یک کسی یه بحثی کرده کاری به درست یا غلط بودنش ندارم اونایی که میان نقش آدم های روشن فکرو بازی میکنن و پشت حرف این آقا راه می افتند فکر کنم لااقل یک آهنگ از مرتضی پاشایی گوش کرده باشن پس همون موقع باید با این خواننده مخالفت میکردن و به ضدش میشدن نه اینکه حالا با یه حرف نظرشون عوض شه به این آدم ها میگن نمک به حروم .اما باز با اینکه با نظر اون آقا موافقا اما هنوز که هنوز لااقل آهنگ پیشواز خطشون یکی از
ترانه های مرتضی پاشایی .
اما در خصوص حرف های این آقا که حتی من حیفم میاد به اسم آدم خطابشون کنم چه برسه اسمشونو بگم.این شخص که میاد اینگونه بی ادبانه و با لحنی بسیار زننده درباره کسی که در میان ما نیست نظر میده بسیار فرد بیشعوریه که درک نمیکنه، شاید با این حرف ها داره دل یک مادر را میسوزانه.
اصلا این آقا تا حالا کجا بودن که تازه یادشون افتاده این خواننده باید به شددت نقد بشه و به تشخیص خودشون لایق توهین نیز هست.
مشکل بعضی از آدم اینه که نمیتونن خوبیه کسی رو ببینن حتی مردن همو این حرف های شما اتفاقا خیلی هم به موقع بود این نشون میده که مرتضی پاشایی خار شد تو چشم دشمنانش و برای همیشه اسطوره شد.

دوشنبه 24 آذر 1393 - 23:27

وای خدا چقپر دلم شکست ...
چجوری میتونه با دل اینهمه هوادار داغ دیده این کارو بکنه.
حد اقل این عقاید مسخرشو با لحن توهین امیز عنوان نمیکرد.
الهی بمیرم برای مرتضی پاشایی اگه الان زنده بود و دستش از دنیا کوتاه نبود حتما خیلی متین و با وقار از خودش دفاع میکرد...
هی....
خدایا به خودت سپردیم

دوشنبه 24 آذر 1393 - 23:28

حرفای این آقا خیلی ناراحتم کرد واقعا براشون متاسفم با این طرز فکرشون ایشون باید متناسب با شرایط جامعه سخناشونو میسنجیدن و بعد بیانشون میکردن من در عجبم چطور به این آدما اجازه میدن که همچین مزخرفاتیو بیان کنن؟من موندم کی به ایشون مدرک داده و چجوری شده به اصطلاح استاد دانشگاه اگر طرز فکر یک استااااد دانشگاه اینجوری باشه پس هر کدوم از ما واسه خودمون یه پورفسور هستیم
به هر حال از آقای ایمان قیاسی نهایت تشکر رو دارم ممنونیم ازتون

دوشنبه 24 آذر 1393 - 23:37

من یکی از طرفداران آقای پاشایی هستم و به شدت این صحبت ها اعصابم رو خرد کرد.به نظر من آقای قیاسی خیلی زیبا نوشتند و تمامی حرف هایی که من میخواستم بزنم رو زدند.دلیلی نداره همه مثل هم فکر کنیم سعی کنیم کاری کنیم که بقیه رو مجبور کنیم مثل ما فکر کنند. برای یک بار هم که شده به سلایق و علایق دیگران احترام بگذاریم.احترام.این آقای استاد دانشگاه به همه توهین کرد. به همه ملت ایران.این جا واقعا باید گفت شما خوبید آقای محترم!!!!! ایشون حتی اجازه نمیدادند که مخالفانشان اظهار نظر کنند و خودشان انتقاد پذیر نبودند.نکته بعدی این که ایشان چطور به خودشون اجازه میدهند که اینجوری درباره ی آقای پاشایی صحبت کنند؟!؟ در همه ادیان گفته شده که نباید به شخصی که از دنیا رفته و دستش از دنیا کوتاهه توهین کرد. اصلا شما فکر کردید که مرتضی پاشایی انقدر بزرگ و مهم بوده که شما به خاطرش جلسه بحث و گفت و گو گذاشتید.موسیقی پاپ مبتذل هست خب شما همون بتهون رو گوش کن.همه که نباید مثل شما فکر کنند و همان طور که آقای قیاسی گفتند اصلا فقط شما میفهمید و هرکسی که مخالف شما باشد نفهمه!!! افکارم خیلی پراکنده بودند و اصلا نمیتونم این همه بی احترامی رو تحمل کنم. بازم میگم همه بیاید به عقاید هم احترام بگذاریم . توهین و بی احترامی جایی در فرهنگ ما نداره یعنی نباید داشته باشه

دوشنبه 24 آذر 1393 - 23:55

واقعاً براى چنين آدمايى متأسفم.جواب همه ى اين توهينا رو خود طرفداراش و دوستاى مرتضى توو روز تشييع جنازه ى اون دادن.مرتضى جزء تنها آدمايى بود كه اونقدر راحت و دوست داشتنى توو دل مردم جا گرفته بود و هميشه توو قلب همه خواهد بود...روحش شاد

سه شنبه 25 آذر 1393 - 12:34
anahita samiee

حرفتون خیلی قشنگ بود وافعا راحت تو دل خیلیها نشست امیدوارم الان در ارامش باشند حرفهای این آدمها هم همش نشانه حسادت و بخل

82.99.203.18
سه شنبه 25 آذر 1393 - 00:02

بعضی از دوستان متاسفانه فکر میکنند که خودشون روشنفکرند و مردم چیزی حالیشون نیست.درحالیکه برعکس،مردم ما خیلی خوب هنرمند و موسیقی رو میشناسند و جای تاسف داره ک بعضی افراد دنبال یک بهانه ی کوچکند تا موسیقی رو زیر سوال ببرند و از آن انتقاد نا به جا کنند.من برای حرفای افرادی مثل ایشون اصلا نگران نیستم چون میدونم مردمم اونقدر بافهم هستند که خودشون کار درست رو از کار نادرست تشخیص بدن و با حضورشون به همه مسءولین فهماندند که ارزش موسیقی و هنر بیشتر از این حرفاست و با حرفای ایشون چیزی از ارزش های موسیقی و هنرمندای ما،مخصوصا آقای پاشایی عزیز،کم نمیشه.روحشون شاد و یادشون گرامی

سه شنبه 25 آذر 1393 - 00:54

به نظرم چند مورد رو میشه گفت :
1. مرحوم پاشایی ادم مبتذل خونی نبوده. ادمی نبوده که یه شبه بزرگش کنن. از اهنگ سازی هاش معروف شد بعد با خوانندگی. موسیقی ایشون هم مبتذل نبود فقط سطحش عامه پسند تر بود.
2. موسیقی سلیقه ای هست و نمیشه انتظار داشت همه موسیقی حرفه ای گوش کنن
3. صحبت های اقای اباذری دو قسمت داشت . یکی غلط و دیگری درست. علط انجایی که به توهین علیه مرحوم پاشایی و بد تر علیه مردم پرداخت. درست اونجایی که همه چانبه نبودن توجه مردم رو به مسائل مهم کشوری مث مرگ سیستان یا سیاست و هنر به طور همزمان و کل گرایانه مورد نقد قرار داد.
به قول یکی از کامنت ها تو ی سایتی که گفته بود یکی داره به خاطر حرف زدن جونش رو از دست میده کسی کاری نمیکنه اگه اون مهم بود اینم مهمه. مردم باید به این موارد هم واکنش نشون بدن. شاید این همون سیاست زدایی ای باشه که ایشون گفتن. فساد اقتصادی و موارد مهم تر هم هستن که مردم تو اون زمینه واجبتره در صحنه باشن .

4. جامعه ای رشد یافته حساب میشه که همه جانبه و فکر شده تو همه زمینه ها فعالیت و حضور داشته باشه . همه هنر هم سیاست. هم موسیقی هم نوع دوستی
5. نقد مفهوم گم شده ی ما هاست انگار. هم نقد کردن هم نقد پذیری. وقتی مردم واسه تشییع پاشایی میان اگه خوشمون نیومد فقط حق داریم نقد کنیم نه توهین. و وقتی کسی نقدی کرد به کار ما نباید توهین کنیم. و فقط میشه با منطق و علم جواب داد. متاسفانه همه این رو میدونیم ولی عمل کردن بهش رو یاد نگرفتیم. یا حداقل عده کمی از ما .

سه شنبه 25 آذر 1393 - 08:46

با سلام واحترام که البته احترام از ما کوچکتراست خدمت اقای اباذری برادر بزرگوار خوب شد با پرواز مرتضی پاشایی فرصتی برای مطرح شدن شما پیدا شد شما کهخودت موسیقی نمی دانستی بهتر بود اصلا تحلیل نمی کردی چون انسان تو مسایلی دخالت میکنه ک توش سر رشته داشته باشه بهتر بود این کار رو میسپردی به اهل فن شما هم برو دنبال سیاست وعلم

سه شنبه 25 آذر 1393 - 09:34

فقط کساییکه در مورد مرتضی و طرفداراش اینطور قضاوت میکنن رو به خدای مرتضی و به دل سوخته ی مادرش واگذار میکنم!! البته از طرفی هم خوشحالم که اینقدر بزرگ بود که حتی رفتنش داره یه سری رو از حسادت نابود میکنه!! همش به این فکر میکنم که چرا؟؟؟؟؟؟سیل اشک اونهمه عاشق رو ندیدید؟؟؟؟؟ اصلا برفرض محال که تعداد ما داغدارای ابدی مرتضی.. 10 نفر باشه.. بابا توروخدا با این حرفا بیشتر ازین مارو داغون نکنین!!! دست از سرمون بردارید!! به خدا اینقد قلبمون درد داره که الان توان مبارزه با شماها رو نداریم... بعد از یک ماه هنوز نمیتونیم آهنگاشو گوش کنیم!!!! عزای اینو گرفتیم که آلبوم جدیدش که بیاد چطوری در نبودش میخوایم صداشو بشنویم؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خدااااااا...... این چه دنیاییه!! خوش بحالت مرتضی که ازینجا رفتی!!! یادته تا بودی چقد اذیتت کردن!!!!به طرفدارا توصیه میکنم مثل خود مرتضی و شخصیتش با این مسائی برخورد کنن.. این افراد در حدی نیستن که خونواده یخاص بخوان دهن به دهنشون بذارن...اینا خودشون واقعیتو بهتر میدونن.. فقط متاسفم. (هانیه جون چطوری میتونم باهات تماس بگیرم
؟؟؟؟؟ خیلی تلاش کردم ایمیلت رو توی وبلاگ امپراطور پیدا کنم اما نشد!!!)

سه شنبه 25 آذر 1393 - 09:39

باید با این مثلن استاد برخورد شه..ینی چی خیلی راحت به یه ملت میگه ابله...ینی چی اینهمه نفرت و بد دهنی به عزیز که بیم ما نیست..برات متاسفم که داری میمیری از حسادت

سه شنبه 25 آذر 1393 - 12:08
anahita samiee

به نظر من هم این همه بد دهنی و بی ادبی نسبت به آدم پاکی که با مهربونی و خوش قلبی و عشق به کار و ردم خودش رو اینجوری تو دل همه جا کرده بود فقط نشانه حسادت.

82.99.203.18
سه شنبه 25 آذر 1393 - 10:16

واقعا متاسفم برای همچنین ادمی اسمش تحلیل گر نیس حسوده.مردم مرتضی رو خیلی دوس داشتن و دارن. چشتون بر نمیداره .برای اون اقا متاسفم چون با این حرفشون از چش خیلیا افتادن.واقعا ک

سه شنبه 25 آذر 1393 - 10:23

کدوم ادمی وقتی از مرگ عزیزش ناراحت بشه موبایل به دست میگیره ؟؟
یه اماری بگیرید چند نفر اونجا با موبایل در حال فیلمبرداری تصاویر بودند ؟؟
جوونهای ایرونی جایی ر و برای تخلیه احساساتشون ندارند ..
حاضرم قسم بخورم خیلی از کسایی که اونجا اومده بودن اصلا یکی از شعرای پاشایی رو بلد نبودند ..
خیلی ها بعتد اینکه سرطان گرفت شناختنش ..به خاطر احساسی بودن ما ایرانی ها تصاویر بیمارستان و موهای ریخته براش دل سوزوندن و بهش علاقه مند شدند ..
بخدا قسم واقعا دلم برای جوونهای ایرانی میسوزه ..جایی رو ندارند جوونی کنند ..
چه فحش هایی نثار بنده خدا هانیه توسلی که نکردن ..حتی تو پیچ رونالدو ستاره پرتغالی رئال هم رفتند و فحاشی کردند که چرا مرگ پاشایی رو تسلیت نگفتی ؟؟
خوب همینا اومدن مراسم رو شلوغ کردند دیگه..

حرف کلام جوونهای ایر ونی جایی رو برای تحلیه احساساتشون ندارن ..
موندن تو این جوونی چی کار کنند ..
با این تورمی که تو مملکت ما وجود داره و به نوعی ازدواج و کار خوب رو تبدیل به یک رویا برای جوونها شدهئ بهترین مکان بر ای تخلیه احساسات همین جاست .. ..

سه شنبه 25 آذر 1393 - 11:39
هانيه

آقاي عزيز لطفا شما همه مسائل رو باهم تحليل نفرما
قسم الكي هم نخور كه گناه ميكني
شما اونجا تشريف نداشتي مردم نگران مني وجاده يك طرفه رو جوري با گريه ويك صدا ميخوندن كه صداش كل تهران پيچيده بود!
صداي گريه مردمم به شدت ميومد
اكثر مردم ازصحنه روضه خواني پدرمرتضي فيلم گرفتن كه يه صحنه فوق العاده غريب وغم انگيزي بود
شما اگه جايي واسه تخليه هيجاناتت نداري به همه نسبت نده!

وقتي اين سيل جمعيت از فوت يك خواننده جوان ومحبوب ناراحتن ولي ميرن تو پيج بعضي افراد محترم ميبينن كه دارن عكس گاو وگوسفند به اشتراك ميذارن ناراحت ميشن
ميگن آقا يا خانم فلاني امروز فلان شخص فوت كرده باخونسردي ميگن نميشناسم يا...
بعدش ميان ركيك ترين الفاظ روبراي مردم بكار ميبرن(منظورم خواننده زيرزميني!) هستش
واضحه كه مردم هم دربرابر فرهنگ وشعور اين آدماي بظاهر معروف سكوت نميكنن

46.224.211.173
سه شنبه 25 آذر 1393 - 12:05
anahita samiee

واقعا براتون متاسفم که وقتی راجع چیزی اطلاعات ندارین در ارتباط با اون موضوع نظر می دین.تمام کساییکه جلوی بیمارستان اومده بودن و یا در روز تشیع جنازه رفتن به خاطر خود ایشون بود چون با صداقت و یک رنگی و عشقی که به مردم داشت خودش رو تو دل مردم جا کرده بود حتی من خودم کسانی رو دیدم که از شهرستان برای تشیع جنازه اومده بودن .با این همه درگیری که مردم دارن یعنی این همه آدم اومده بودن واسه فیلمبرداری .در ضمن همه هنرمندان عزیزند ولی خوب می بینیم و می شنویم که هنرمندان دیگه ای هم در ارین چند سال فوت کرده اند چرا به قول شما جوونها برای تخلیه احساساتشون اون زمان نرفتند بیرون لطفاً اینقدر بدون آگاهی حرف نزنید و قضاوت نکنید.

82.99.203.18
سه شنبه 25 آذر 1393 - 13:35
ایمان

خودم اونجا مشرف نشدم خانم محترم .. ...ولی خیلی از دوستام اونجا تشریف داشتند ..
از کنه ماجرا بنده رو مطلع کردند ..
مطمئنی فقط تو زمان نوحه خوانی پدر مرحوم پاشایی موبایل به دست بودند ؟؟
خدا رو شکر همه جا تصاویر پخش شده و تعجب همگان رو برانگیخته ..
تو این عصر نمیشه چیزی رو از چشمان دیگران مخفی گذاشت ..
اره بابا اون کسایی که حتی فحش های .... به منتقدان دادند هیچ گناهی ندارند و همشون فرشته هستند ..به مسی توهین کردند خدا رو شکر طرفدارای پاشایی ایرانی ها رو پیش رونالدو هم رو سفید کردند ..
من جایی برای تخلیه احساساتم نداشته باشم ..تو خیابونا نمیریزم جوگیر نمیشم خانم محترم ..
تو شهرهای مختلف بهترین بهانه بود دخترا و پسرهای بیچاره بعد از سالها کنار هم جمع بشن و بهانه ای برای نزدیک شدن به هم داشته باشند ..
خدا رو شکر روانشناسا و جامعه شناسای جامعه به این معضل فراگیر پی بردند و البته گمان نکنم بتونن باز برای حل این معضل چاره اندیشی کنن ..
هرچقدر که میخواید بنویسید ..
جوونهای نسل جدید همونهایی هستند که به مانکن برزیلی و مسی و رونالدو والیبالیست توهین های انچنانی میکنند و ابرو فرهنگ ایران رو تو دنیا زیر سوال میبرند ..
و تو این مراسمات جوگیر میشند و پای خانواده متقدان رو حتی وسط میکشند ..
اینجا اگه کامنتها تاییدی نبود من هم فحش های ... میخوردم ..
تعجب میکنم چه جوری با این ادبشون برای پاشایی فاتحه و صلوات میفرستند ؟؟
به اون دنیا و عالم برزخ اعتقاد دارند اصلا ؟؟

151.245.117.48
چهارشنبه 26 آذر 1393 - 09:02
مریم

به نظر من ما باید یاد بگیریم که به سلایق دیگران احترام بگذاریم نه اینکه به هر طریقی بخواهیم کاری که افراد کردند را منفور جلوه بدیم .از طرفی در هر جامعه ای افرادی وجود دارند که منجر به خدشه دار شدن وجه عمومی می شوند ولی در کل نباید این موضوع را به کل جامعه تسری داد .
حالا اینکه یک عده در صفحه شخصی بازیگران و فوتبالیستها و ... کامنتهای توهین آمیز درج می کنند بر می گرده به تربیت خانوادگی و شخصیت طرف و مسلماً این امر بسیار قبیح است ولی این دلیل نمی شه که این موضوع را به همه افراد نسبت بدهیم.
به نظر من مرتضی پاشایی ، یک جوان با استعداد و هنرمند و فروتن و افتاده بود و خیلی هم مهربون بود این موضوع را حتی از سیمای او هم می توان تشخیص داد
ولی در کل مراسم ختم یک آدم جایی برای خالی کردن احساسی که شما می فرمایید نیست!!!!!

82.99.203.18
چهارشنبه 26 آذر 1393 - 09:02
anahita samiee

آقای محترم اشتباه بعضی آدمها رو به پای همه نگذار و اینقدر راحت دیگران رو قضاوت نکن.همیشه در یک جامعه انسانهای تخریبگر وجود دارند شما بسیار انسان منفی گرایی هستی و مسلما نمی توانی انسانی مثل آقای پاشایی رو درک کنی که بسیار انسان مثبتی بودند در همه مصاحبه هاشون از همه به خصوص ایرانیها خیلی تعریف کردند . به هیچ کسی توهین نکردند
شما که شاید این همه جوون ایرانی رو که به خاطر خود آقای پاشایی رفتند به چشم افرادی نگاه می کنی (که شاید کمتر از 1% جامعه مار رو تشکیل می دهند ) و به همه انها خیلی راحت توهین می کنی مسلما نمی تونی کسی مثل آقای پاشایی رو درک کنی.
همه هنرمندان عزیزند اما در این سالها هنرمندان زیادی از دنیا رفته اند جرا جوونها اونجا جمع نشدند تا به قول شا احساساتشون رو تخلیه کنند.بهتر کمی دست از منفی گرا بودنتون دست بردارین و مطمئن باشید هنوز جوونهای پاکی در این جامه هستند که می تونند عاشق بشوند و عشق بورزند

82.99.203.18
چهارشنبه 26 آذر 1393 - 15:44
ملودى

خوشحالم از اينكه يكـ نفر حرف حقو زد اينجا
مرسى آقا ايمان...
و افسوس از اينكه ملت ما اينطورين ديگه...
مرده پرست و جوگير...

109.162.254.30
چهارشنبه 3 دی 1393 - 06:27
بهسا

قرار نیست واکنش همهههه افراد نسبت به یک مصیبت یکسان باشه خدا عزیزانتو برات نگه داره ولی اگه یکیشونو از دست داده باشی از این دنیا دست میکشی و پشت میکنی به همه عالم و میگی سمت موبایل اینترنت و رسانه نمیری؟؟؟ پدر پاشایی زمان فوت پسرش اخبار و شایعات مبتنی بر زمان و مکان دفن پسرش رو به شدت دنبال میکرد میخوای بگی ایشونم تظاهر میکرده به عذادار بودنش؟
به نظر من یه هنرمند (خصوصا بازیگر و خواننده ک بیشتر توو چشمن) قبل از اینک به شهرت برسه و مطرح بشه خودشو واسه خیلی چیزا آماده میکنه میدونه ک مطرح بودن اول از همه ازادی رو ازش میگیره چون اسم الگو بودن میاد روش دیگه نمیتونه هر کاریو انجام بده الانم با این گوشیا که هر روز جدیدتر میشن و هر جوجه ایم داره نمیشه جلوی یه ملتو گرفت ک فلمبرداری نکنن عکس نگیرن... حرفات تمام حرفای شبکه های خارجیه که ادعا کردن افراد شرکت کننده در اون مراسم پاشایی رو نمیشناختند و اینک جوونای ایرانی آزادی ندارند و عاشق ریختن توو خیابونان به هر دلیلی حالا فوت پاشایی دلیل بر علت شد.یه عمره دارن حرفاشونو تو گوش جوونامون میخونن ک شماها آزادی ندارید شمام باور کنید ببینم کجا آزادی بیان دارید؟

2.182.8.139
سه شنبه 25 آذر 1393 - 10:42

واقعاً متاسفم برای دانشگاهی که همچین استادی داره در اون درس میده اون هم به عنوان استاد جامعه شناسی کسی که نه جامعه رو می شناسه نه جوونها.آنقدر حرفهای این آقا بی منطق هست که چیزی برای گفتن باقی نمی گذاره

سه شنبه 25 آذر 1393 - 11:19

با سلام خدمت همه .و تسلیت به خانواده مرحوم پاشایی و هوادارانش.در مورد این صحبت ها باید بگم واقعا برای یعضی از با سوادای کشور متاسفم که با بوجود اوردن جنجال های بی خود باعث میشن که روح مرتضی عزیز ازرده بشه ،موسیقی که بتونه روح انسانی رو تحت تاثیر قرار بده و بتونه ارامش بده موسیقی هست دیگه مهم نیس که پاپ باشه ،کلاسیک باشه یا اروم باشه اروم باشه .صدای مرحوم مرتضی خاص بود اکثر ماها نه مرحوم پاشایی رو از نزدیک دیدیم نه باهاش هم صحبت شدیم ولی اون اول با صداش بعد اون تاثیری که رومون گذاشت و در اخر با شخصیتی که ازش موند ،موندگار شد.مرتضی با صداش به ما نشون داد که غروری نداره و از خود ماست و مطمئنا بهتر از ماست .و اونایی که بعد فوت ایشون در مراسم بودن نسبت به قوت مرحوم اظهار تاسف داشتن ،کسایی هستن که مرتضی عزیز بهتر از ما اونارو میشناخته و قضاوت در مورد اونا در حد هیچ انسانی نیس جز خدا و مرتضی عزیز.و از همه انسان های که اینطوری میرن پشت یه میکروفن قائم میشن و روح پاک مرتضی رو سیاسی میکنن خواهش دارم که در اول خانواده بعد هوادارن ایشون و در اخر روح عزیزمون رو ازرده خطر نکنن.و خوشون رو از چشم مردم نندازن .سکوت گاهی اوقا برای بقا نیاز است که این فریاد ها بی خود است .تبلیغات کافی است .مرتضی را خاک گرفت گویند خاک سرد است درد را کم میکند مرتضی اسوده شد ولی درد او در جان ماست دلم هر لحظه به صدایت محتاج است خاطراتی که امید پاک شدنش از ذهنم را داشتم با شنیدن صدایت تازه میشود و اینبار نه برای خاطره ام نه اینبار فقط برای صدایت خودت که رفتی گریه میکنم کاش بودی ...

سه شنبه 25 آذر 1393 - 11:31

به نظرمن هر نقدی که انجام می شود در وهله اول می بایست جنبه سازندگی داشته باشد نه تخریب کنندگی و توهین ، بعلاوه باید به دور از هر گونه یکسو نگری و پیش فرضی صورت گیرد.
در عین حال باید بیاموزیم که به سلایق و عقیده دیگران احترام بگذاریم و از قضاوتهای نا بجا دست برداریم.
اینکه آقای پاشایی مورد علایقه افراد است بد نیست و نباید خرده گرفت، چرا که موسیقی ایشان سرشار از احساس است و قوی شدن بعد احساسی در جامعه نه تنها بد نیست بلکه تلطیف کننده فضای جامعه نیز می باشد حتی برخی از آهنگهای ایشان، در گفتگوی با خدا است که بسیار زیبا بعد معنوی را به مخاطب انتقال می دهد.
این نقد از سوی استاد دانشگاه واقعا بعید به نظر می رسد و جای بسی تاسف است که استاد دانشگاه یک مملکت این چنین دچار خطای هاله ای شده باشد.

سه شنبه 25 آذر 1393 - 11:32

برای خودم متاسفم که در جامعه ما افرادی هستن که برای مطرح شدن دست به نقدهای بی پایه و اساس میزنن و فقط میخوان خودشونو مطرح کنن به تعداد آدمهای این کره خاکی نظر و سلیقه و عقاید مختلف وجود داره که هر نفر نظرش برای خودش محترمه وقتی یک خواننده جوان بااستعداد و باصدایی خاص ماندگار میشه مثل مرحوم مرتضی پاشایی و محبوب اکثریت مردم هست و همه دوستش دارن به هر دلیلی که واسه خودشون مهمه چرا یک استاد دانشگاه اینقدر باید حسادت کنه؟؟!! به نظر من عزت و ذلت فقط دست خداست و مرتضی پاشایی تونست با عمر زمینی کوتاهی که داشت جوری نقش بزنه تو این دنیای فانی که واسه همیشه در تاریخ ثبت بشه بیاین باهم یک مقدارمهربون باشیم اینقدر دنبال جنجال آفرینی و حاشیه سازی نباشیم پیشرفت همو ببینیم از از مرگ این خواننده دوست داشتنی که تو دل همه مردم غم گذاشت درس بگیریم و یکم خودمونو جای هم بذاریم اینقدر به سلیقه اکثر مردم خرده نگیریم همه حق انتخاب دارن و حتما صدا و ترانه های مرتضی پاشایی از جنس خاصی بوده که تونسته این قدر تو دل مردم جا باز کنه و موندگار بشه...

سه شنبه 25 آذر 1393 - 11:51

استاد دانشگاه از خودراضي چه ميدونه احساس موسيقي يعني چي؟؟؟
چه ميفهمه كه مردم بااحساس مرتضي سال ها زندگي كردن
اينايي كه مجوز ميدن به خواننده ها وپوستشون كنده ميشه واسه گرفتن مجوز شعور ندارن بعد توشعور داري ومارو ابله فرض كردي
خودتو معروف كردي به هدفت رسيدي
مرتضي انقدر بزرگ بود كه هنوزم بزرگيش خاريه توچشم دشمناش
به كوري چشم شماها مرتضي محبوب هست ومحبوبترم ميشه
"پديده" پاپ ازنظركارشناسان موسيقي درسال90 بزرگتر از اونيه كه باحرفاي... شماها كوچيك بشه...

سه شنبه 25 آذر 1393 - 12:15

اگر بخوایم یک بعد مشترک بین تمام انسان های جهان نام ببریم بعد قلبی و روحیشه که برتر از هر نوع بعد تفکری ساخته خوده آدماس ..حداقل به این بعد آدما احترام میذاشتین استاد

سه شنبه 25 آذر 1393 - 12:20

همه این حرفارو بیخیال
همه از حسادتشونه
اینا نمی تونن ببینن مردم مرتضی رو دوست دارن
مرتضی همیشه در قلب ما و قلب تاریخ پاپ ایران جا داره
خواننده ها و شاعرا باید نظر بدن نه آقای به ظاهر دکتر
چون یه دکتر قبل از همه چیز باید لحن صحبتش بهتر از همه مردم باشه
یه دکتر علوم اجتماعی نباید به جامعه آسیب بزنه و باعث تخریب جمع بزرگی از مردم بشه
مرتضی ما به این اراجیف این مردک کاری نداریم
ما میخوایم بهت بگیم تو اسطوره هستی و ماندگار شدی
واسه همیشه

سه شنبه 25 آذر 1393 - 12:21

واقعا دلم شکست یه همچین ادم خودخواهی که مشخصه هیچ درک وشناختی از جوونای این مملکت نداره به مرتضی و میلیون ها طرفدارش توهین میکنه واقعا براش متاسفم مرتضی اسطوره است با این حرفا هم هیچ چیز تغییر نمیکنه وخواهید دید که حتی مراسم چهلمم عده زیادی میان یکیش خودم
کسی که موسیقی پاپ رو قبول نداره که الان پرطرفدارترینه با افکار پوسیده اش و ادعای روشنفکری داره فقط متاسفم همین روحت شاد مرتضی پاشایی عزیز

سه شنبه 25 آذر 1393 - 12:25

سلام
در مورد جمعیت موجود در مراسم تشییع باید گفت خب در یک جامعه همه جور ادم وجود دارد در روز تشییع پیکر مرتضی پاشایی هم به نوعی یک جامعه حضور داشت.
من به عنوان یک طرفدار واقعی هیچ ادعایی ندارم که همه مردم واسه این خواننده آمده بودند لابد افرادی هم در مراسم بودند که با دلایل دیگر آمدند در مورد این افراد هر قضاوت و تحلیلی انجام بدهید نمیتوان نظر داد اما بدانید این عده معدود تنها بخشی از مردم ِآن روز را تشکیل میدادند که میتوانستند تحت‌تاثیر هر چیزی باشند.

آیا آن دسته از افرادی که سال‌ها روز و شب به آهنگ‌های مرتضی پاشایی گوش میدادند ، از صدایش ارامش میگرفتند ، پی‌گیر کار‌های جدیدش بودند ، به عنوان طرفدار ِصدایشان و دوستدار، نگران مسئله سلامتی‌اش میشدند . به هیچ چیز نه به شایعات و نه به حرفها دیگر توجه نکردند و با صدایش همصدا شدند و کلی انرژی گرفتند ، با هم ارتباط ‌ِقلبی برقرار کردند ، منتظر آلبوم دوم بودند و همه امیدوار سلامتی‌اش تا باز بخواند و وسط ان همه دعا و آرزو مرتضی رفت پیش خدا، و اتفاق‌ها به گونه‌ای دیگر رقم خورد و همه شوکه و ناراحت، گوشه گوشه کشور جمع شدند شمع روشن کردند و شعر‌هایش را اینبار بدون حضور خودش خواندند اشک ریختند و تاسف خوردند و در تنهایی برایش دعا کردند و در مراسمش شرکت کردند. ""آیا این مردم تمام این روزها و شب‌ها مشغول سیاست‌زدایی بودند و خبر نداشتند؟!!؟""
مراسم تنها به عنوان نشانه‌ای بود که این حجم محبوبیت را نشان دهد، ما طرفداران هم نمیدانستیم انقدر خونواده بزرگی باشیم! احتمالا خود مرتضی هم نمیدانست ینی شاید هیچ کس نمیدانست مخصوصا وقتی که مراسم ها در سراسر کشور برگذار شد..
اما بیایید بعضی چیز‌ها را قبول کنیم و مانند بزرگانمان بگوییم:
مشکل ِعشق نه در حوصله‌ی دانش ماست حل ِاین نکته بدین فکر ِخطا نتوان کرد

دوست داریم تا ابد

سه شنبه 25 آذر 1393 - 12:36

طرفدارای خآص مرتضی میدونند !
یادتون هست از امپراطور چه چیز‌هایی یاد گرفتیم؟؟
«هوادارای من توهین نمیکنند .. چون من بلد نیستم توهین کنم» یادتونه؟؟
این حرفا هر چقدم سخت و تحملش غیرممکن باشه ماها خآص هستیم :-) با احترام صحبت کنیم و نشون بدیم به همه ! ما ها طرفدار روزهای سختیم...با صحبت‌هاتون مرتضی رو سرافراز کنید.

سه شنبه 25 آذر 1393 - 12:55

مشکل ِبعضی از افراد با مرتضی پاشایی چیست؟ خود آن مرحوم وقتی روی زمین بود و در مقابل شایعات و حرف‌های ناراحت‌کننده قرار میگرفت میگفت مگر جای کسی را تنگ کرده‌ام؟ یا در جایی که شهرتش را ناشی از بیماری‌اش میدانستند، میرنجید و میگفت من در زمینه موسیقی توانمند هستم و این مسئله قبل از بیماری‌‌ ام ثابت شده.... حالا ما طرفدارانش به عنوان سرمایه‌های زندگیش مانده‌ایم که میگوییم اولین چیزی که از ایشان توجه‌مان را جلب کرد صداذو موزیکش بود نه بیماری و نه حتی مهربانی‌هایش و نه جَوی که در هنگام رفتنش به راه افتاد.. امروز این ما هستیم که میپرسیم مگر او جای کس دیگری را تنگ کرده است؟!!
چه اشکالی دارد که مردم دوستش داشته باشند؟! مگر هنر سلیقه‌ای نیست؟ حالا یک نفر پیدا شده بود که به سلیقه خیلی‌هایمان میخواند اگر کسی قبول ندارد و فکر میکند این سلیقه‌ی خوبی نیست(!)و باید عوض شود لااقل سعی کند با احترام صحبت کند!
یعنی ما معتقدیم هر کسی آزاد است نظرش را بگوید حتی اگر نظرش این است که این خواننده پاپ مورد علاقه‌تان مبتذل‌ترین نوع موسیقی را دارد! نظر هر کس متعلق به خودش است با این که گفتن این حرف‌ها به این شکل موجب رنجش است، ما طرفداران احترام میگذاریم چون معتقدیم هر شیوه صحبت‌کردنی و هر نوع نگاهی که قابل قبول نیست در عوض قابل احترام هست!

سه شنبه 25 آذر 1393 - 12:59

یه سوال دارم کی لقب استاد به ایشون داده؟؟؟!!!
مبتذل ترین نوع موسیقی پاپ هست!!!!!!! بعد آقای اباذری به نظر شما رپ های اعتراضی وسیاسی ورپ هایی که همش فحاشی است این نوع موسیقی چیست؟ حتما این مبتذله -پاپ مبتذل ترینه
به نظر شما موسیقی های راک(منظورم راک خشن اونور آبی که شیطان پرست ها اجرا میکنن)اون چیه؟
صدای فالش مویسقی مسخره وشعر مسخره تر؟! منظورتون چیه؟
اصلا میدونید فالش به چی میگن چون واقعا حرف بی ربطی زدین
-در ضمن تشعیع جنازه هم به هیچ کسی ربطی نداره که چقدر شلوغ میشه-شما نمیتونی به جای مردم تصمیم بگیری چون مردم میدونن چه کسی ازدنیا رفته که انقدر شلوغ شده

-
-
ایشون نه تنها به مرتضی پاشایی عزیز بلکه به تمام پاپ خوان های کشور وبه تمام موزیسین ها وترانه سرا های پاپ کشورمون توهین کردن(واقعا متاسفم)

موسیقی ما خواهشا تایید کن

سه شنبه 25 آذر 1393 - 13:11

بااینکه مرتضی فوت کرده و ازپیش مارفته ولی این دلیل نمیشه که مامرتضی روفراموش کنیم!بذارین بقیه هرچی دلشون میخواد بگن ماهمیشه عااااااااااااااااشق مرتضی بودیم و هستیم!بعضیا هم غلط میکنن درمورد مرتضی حرفایی میزنن!

سه شنبه 25 آذر 1393 - 13:12

آقایان روشنفکر رو خودشون خیلی حساب باز کردن و خودستایی هایی هم دارن که به فکر مریضشون برمیگرده شایدم پیش خودشون میگن: ناسلامتی مااااااا جامعه روتحلیل میکنیم ماااااااااااااهمه اقشار رو میشناسیم ماااااااااااااااپیچش مو میبینیم ،باالاخره هستیم یکی ما رو هم ببینه ماااااااااااا حتی مرتضی پاشایی رو هم نقد میکنیم-(احیانا اگه ماهم مردیم چرا کسی ایطوری واسه مااااااااااااا دل نمیسوزونه)
شماها حرفی غیر از این که بگید چرا واسه آدمایی مثل من اااااااستاد دانشگاه ، یکی دیگه رئیس ...... تو زنده ای یا مردگی شون ارزش قائل نیستید ندارین.آیان متفکر یه خورده به خودتون فکر کنید چرا ارزش ندارید........
همه چیز این نیست که برا آدما شلوغ کنن وقتی مردن، یا زمانی هم که زندن همیشه توچشم باشن،خیلی زیاد بودن انسانهای بزرگ و،وارثته ای که مثل ی آدم عادی زندگی میکردن و عادی هم مردن اگه شما دست گذاشتی رو این نقطه، ومردم رو بد سلیقه میدونی چرا تجمع تشیع آیت ا...بهجت،دانشمندان هسته ای ،شهدا و خیلی عزیزای دیگه رو نمیبینی آقای جامعه شناس واین اصلا به این معنی نیست بخواهیم مقایسه کنیم بین این افراد رومردم احساس دارن شعور دارن-تو کی هستی که به مردم بگی چیکاکنن یا چیکارنکنن

سه شنبه 25 آذر 1393 - 13:21

معرفت نیست در این قوم خدایا
تو غروب نمیکنی
من میدانم
تواینجایی
صدایت نواست
تو خود یک قطعه زیبایی
تو تجلی یافته ای
در اندیشه های ما
زیبایی در نگاه توست
که اکنون کیمیاست
صدایت تعادل شهر را بر هم میزد

ای جاودان ترین نوای اسمانی
به خاطر لحظات خوبی که با اهنگات داشتم این شعر تقدیم به تو

سه شنبه 25 آذر 1393 - 13:32

حرفهایت پر از مبتذل است اباذری، یه نگاه عمیق به خودت بندازی،متوجه میشی این شخصیت توست که پر از فالشه..
برای تو نه، برای خودم متاسفم که در جامعه و فرهنگی زندگی میکنم که آدمی مثل تو آزادی بیان دارن !
کاش من جای مهدی کرد یا پدر و مادر مرتضی بودم تا از این شخص به ظاهر جامعه شناس به جرم توهین و تهمت شکایت میکردم.. باید ثابت میکرد، کدوم یک از کارای مرتضی فالشه.. اونایی که مثل ایمان قیاسی علم موسیقی دارن، میدونن که هیچ کدوم از کارای مرتضی چه اجرای زنده وضبط کوچکترین فالشی وجود نداشته

سه شنبه 25 آذر 1393 - 13:33

من به نوبه خودم خوشحالم که مرتضی زنده نیست چون این توهین هایی که داره بهش میشه، اگر زنده بود 100درصد مسیر زندگیش رو عوض میکرد تقریبا چیزی شبیه استاد شادمهر عقیلی. ... بی پروا پشت سر مرده ای که روی قلب میلیون ها ایرانی حک شد اگر بحثی کنیم بی فایده است چون آدم باید خودش به درجه کمال و فهم برسه ... اینه که تو آلبوم آخر مرتضی بهش ضدحمله خواهیم کرد بدین صورت که فروش آلبومش رو منفجر میکنیم. بهشون نشون میدیم ...

سه شنبه 25 آذر 1393 - 13:50

تبریک میگم
1 بت جدید ساخته شد به اسم ایمان قیاسی!

سه شنبه 25 آذر 1393 - 13:52

آیا شما واقعا استاد دانشگاه هستید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟من نمیتونم اسم شما رو استاد بذارم واقعا خیلی زشته این همه توهین به یکی که دیگه نیست و قدرت دفاع از خودش نداره. براتون متاسفم. مرتضی پاشایی تو قلب همه مردم بود و هست و خواهد بود. فکر نکن با این خرده فرمایشات میتونی جایی تو قلب کسی باز کنی. مطمینم این حرفا از حسودیت بود. مرتضی برای ما همیشه زندست. فقط میتونم بگم مرتضی جان بدون تو این روزا سخت تر از اونه که باور کنی.....

brz
سه شنبه 25 آذر 1393 - 14:21

ایشون داره به صورت علنی به شعور و درک،مردم هنر دوست ایران توهین میکنه..
و اینکه کسی پیگیر نباشه واسه شکایت از ایشون بخاطر توهین...
ولی باید بدونن ایشون و امثال ایشون با این صحبتا و عقده گشایا..
موسیقی پاپ و ستارهاش واسه ما نه تنها مبتذل نمیشه بلکه علاقمون شدیدتر میشه..
و باز هم بی قانونی در جامعه ک اینقد راحت به شعور و احساس و ...
توهین میشه و هیچ مرجع قانونی کاری نمیکنه و تریبون به امثال ایشون میده!

سه شنبه 25 آذر 1393 - 15:04

من بهتره فقط لبخند بزنم:)

سه شنبه 25 آذر 1393 - 15:58

من واقعا برای آقای اباذری تاسف میخورم.ایشون شاید خودشون رو در مقام استاد دانشگاه و جامعه شناس ببینن، ولی از نظر من انسان حسود و کوته فکر و ابلهی بیش نیستن.متاسفم واسه ایشون که انقدر حس حسادتشون بهشون غلبه کرده که باعث میشه برای بالا بردن مقام خودش یکی دیگه رو بکشه پایین.آقای اباذری با این اراجیف شما، نه تنها مرتضی خراب نشد، بلکه بیشتر از گذشته در قلب مردم و تمام طرفداانش جای گرفت.شما هم بهتره یه فکری بحال خودتون کنید که از شدت فقر فرهنگی و اجتماعی بفکر خراب کردن موقعیت دیگری نباشید.شما نه تنها به مرتضی و خانواده اش توهین کردی که به شعور تک تک مردم ایران توهین کردین.از شما میخوام از همون تریبون از مرتضی و تمام طرفدارانش عذرخواهی کنید...

سه شنبه 25 آذر 1393 - 16:32

من مثل خود مرتضی مقابل این همه نابرابری سکوت می کنم مگه یادتون رفته وقتی زنده بود اون موقع که با بیماریش دست و پنجه نرم می کرد چه تهمتهایی بهش زدند اما اون فقط لبخند میزد به همه این پوچیها تنها اینو می تونم بگم که باور اسطوره شدن کسی که خودش با تلاش خودش به کمک خدا نه هیچکس دیگه به اوج رسیده واسه اونایی که فقط اسم بزرگ رو به دوش میکشن واقعا سخته. مرتضی میدونم مثل همیشه آرومی آرامش تو واسه جواب دادن به بی ادبی های اونا کافیه.

سه شنبه 25 آذر 1393 - 17:02

مرتضی پاشایی یه ملت دوسش داشتن اینکه یه سری کم عقل بیان بهش توهین کنن چیزی ازش کم نمیشه و جایگاهش اون بالا بوده و هست. کسانی هم که دارن میسوزن از محبوبیتش فک نمیکنم مجبور باشن اظهار نظر کنن.

سه شنبه 25 آذر 1393 - 17:27

کامنت های بی منطق و شتاب زده و از روی بی سوادی بچه ها از خود نحوه ی برخورد با مرگ این خواننده ی صنعت پاپ خنده دار تره، خب برین چار تا کتاب موسیقی شناسی بخونین که نگین پاپ چه فرقی داره با موسیقی هنری!

سه شنبه 25 آذر 1393 - 17:34

واقعا متاسفم واسه این اقای نسبتا محترمی که اسم استادی رو یدک میکشه وبه مردم توهین میکنه با گفتن این حرفا از ارزشهای اقای پاشایی ومحبتی که تو دل طرفداراش داره کم نمیشه
مرتضی جان دوست داریم تا ابد

سه شنبه 25 آذر 1393 - 17:35

حرفشون کاملا درسته...
برای این ملت مرده پرست و سطحی فکر لازمه همچین آدمی...
هزاران سرطانی دارن روزانه میمیرن...
هیچکدومشون مرتصی پاشایی نشدن متنها...
واقعا مردم به فلاکت افتادن...

چهارشنبه 26 آذر 1393 - 21:39
هوادار خاص مرتضی (امپراطور پاپ)

ببخشید یه سوال داشتم ...
شما احتمالا همون رپ خونه نیستید؟
مرتضی جزو هزاران سرطانی نیست که این قدر راحت داری میگی هزاران سرطانی روزانه میمیرن

188.208.173.96
پنجشنبه 27 آذر 1393 - 11:02
ملودى

مرحوم پاشايى هم قربانى سرطان شد...
مثلِ همه ى كسانى كه روزانه قربانى سرطان ميشن...
ولى منتها اونها مرتضى پاشايى نشدن...
شايد اينطورى به "امپراطورِ پاپ" هم توهينى نشده باشه...!!!
در ضمن من اون رپ خونى كه ميگيد نيستم:)

109.162.224.208
پنجشنبه 27 آذر 1393 - 16:42
هوادار خاص مرتضی (امپراطور پاپ)

مجیده دلبندم بهتره بدونی که سرطان مرتضی از پا در نیاورد ...
مرتضی ایست قلبی کرد ...
به قول (نگین جان) درباره ی چیزی که نمی دونی حرف نزن ...

188.209.180.143
پنجشنبه 27 آذر 1393 - 18:59
ملودى

خب چه فرقى داره؟!
بالاخره فوت كردن، يعنى اگه سرطان نداشتند، در اين سن با اين شرايط باز ايست قلبى ميكردن؟
انقد احساسى نظر ندين...بالاخره سرطان بود كه باعث همه چى شد
و الان اين بحث اصلى ما نيست
بحث ما اينه كه بيش از حد اين آقا بعد از فوتش تبديل به بت شد...
حالا شما هم تا آخر بيايد احساسى نظر بديد
متاسفم براتون با اين حالت نوشتنتون
ادب و شخصيت خودتونو ميرسونيد...

109.162.224.208
شنبه 29 آذر 1393 - 23:47
هوادار خاص مرتضی (امپراطور پاپ)

رو تو برم یعنی از زبون رو که کم نمیاری ماشا ا...
یه وقت از حسادت نترکی ...
مرتضی چون صداش قشنگ بود چون مردمی بود و به مردم احترام میذاشت تو دل مردم جا گرفت
یه همچین مراسم با شکوهی داشت در ضمن مرتضی قبل از فوتشم پیشه همه عزیز بود
من نمی دونم چرا همه ی شما مخالفا فک می کنین مرتضی بعد از مرگش محبوب شد؟ واقعا شما چرا چشاتونو رو حقیقت بستین و نمی خوایین قبول کنین مرتضی قبل از مرگش هم محبوب بوده؟ حالا که مرتضی دستش از این دنیا کوتاست و دیگه نیست که از خودش دفاع کنه زبون باز کردین

37.137.252.218
سه شنبه 25 آذر 1393 - 18:29

من که عضو خوننواده ی خاص بودم و هستم و خواهم بود و مرتضی رو. دوست دارم تا ابد
اقای اباذری اگه فک کرده با این حرفا میتونه نظر من و کل خونواده ی خاصو درباره ی امپراطور عوض کنه سخت در اشتباهه
فقط امپراطور و عشق هست و خونواده ی خاص شو

سه شنبه 25 آذر 1393 - 18:59

آخ خداااا... امان ازین دنیا و مردم بی احساسش....
مرتضی جان ..تو آرام باش ..به این حرفها توجه نکن .. ما تا ابد خونواده ی خاص تو و کنار تو هستیم و سپر همه ی این بدیها و نامردمیها میشیم واست که مبادا یکیشونو حس کنی... تا آخرین نفس.. امپراطور خاص...

سه شنبه 25 آذر 1393 - 19:00

واقعآواسه روشنفکر جامعه مون متاسفم.باید بهشون بگم که مرتضی گذشته از هر چیزی یک انسان بود.او در 30 سالگی به درجه ای از انسانیت رسیده بود که خدابردش واسه خودش،چون ما زمینی ها قدرش رو نمیدونستیم.این انسانیتش داره من رو میسوزونه که بیشتر از یک ماه هست هنوز نتونستم با موضوع رفتنش کناربیام.

سه شنبه 25 آذر 1393 - 19:04

من موندم این لقب روشنفکری رو چه جوری به ادم ها میدن . یعنی هر کی مخالف نظر مردم کار کنه میشه روشنفکر.روشنفکری از پس خوندن کتاب بدست نمیاد.واسه چی به تدفین یه ادم حسودی میکنین . اون واسه مردم کار می کرد و مردم دوسش داشتن و تو مراسم تدفینشم شرکت کردن واین اصلآ نه اتفاق خاصه نه پدیده ای عجیب فقط یه تشییع جنازه باشکوه بوده . همین.

سه شنبه 25 آذر 1393 - 19:26

به این اقای عقده ای باید گفت که هیچگاه با خرد کردن یک اسطوره به جایی نمیرسه و اگه میخواد اینجوری مشهور بشه باید بهش گفت که الکی برای خودش فحش نخره. تازه مسوولان فرهنگی کانادا از این اقا بیشتر میفهمند که حتی بعد از مرگ مرتضی هم به خاطر گسترش فرهنگ ایرانی از او تقدیر میکنن.

سه شنبه 25 آذر 1393 - 19:30

سلام . بنظر من نظر باید به تمامی نظرها احترام گذاشت . همینطور به نظر اقای ابادری . بد نیست دوستان که یکم تسامح داشته باشیم ..

سه شنبه 25 آذر 1393 - 20:03

مرتضی پاشایی عزیز، توی دل همه جا داشت ..وقتی رفتنش این تعداد مردم رو عزادار کرده نشون میده,که درست زندگی کرده و مورد لطف خدا بوده که با افتخار و عزت از این دنیای پر از ریا و تزویر رفته... این آقا از نبود این عزیز استفاده که چه عرض کنم سوءاستفاده کرده و در حقیقت به تمام خوانندگان پاپ توهین کردند و البته به مردم و سلیقه و انتخابشون...طرفداری از آقای پاشایی و حضور در مراسم ایشون چه ربطی به مشکلات و محرومیتهای مردم در فلان استان داره؟!!! نه پولی از بیت المال خرج شده و نه حق کسی خورده شده .. اگه این آقا نگران مردم هستند ،جلوی بریز و بپاشها رو در جاهای دیگه بگیرند... مرتضای عزیز آرام بخواب و حرفهای آدمهای این دنیای هزار رنگ و هزار فتنه را به دل نگیر..

سه شنبه 25 آذر 1393 - 20:26

مرتضی پاشایی برای ما یه خواننده نبود مظهر مقاومت بود مظهر امید کسی که تا آخرین لحظه روی صحنه خوند هیچ وقت از بیماری ناله نکرد هیچ وقت از کسی گله نکرد پشت سر کسی مصاحبه نکرد از کسی بد نگفت ، کسایی که واسه تشیع مرتضی اومدن از سر بیکاری نیومدن از سر بیکاری مسیر بهشت زهرا رو با 5 ساعت ترافیک تحمل نکردن با پای دل اومدن دلی که شکسته شد دلی که به هم دردی نیاز داره نه حسادت به همراهی نیاز داره نه توهین .....این آقا که تا حالا اسمش رو نشنیدم بهتر در مورد حوزه ای که ارتباطی بهش نداره وارد نشه

سه شنبه 25 آذر 1393 - 21:10

هه .. من خیلی خیلی متاسفم برای این آقای اباذری یا هر چی!!

ایشون خودشونو دقیقا کی میبنن ک فک میکنن میتونن نظر خودشونو ب همه تحمیل کنن و اگه هم قراره کسی انتقاد کنه میتونه این انتقاد رو با لحن مودبانه بیان کنه!! اگه این آقا واقعا استاد دانشگاهه ک البته من بعید میدونم.. پس باید بدونه ک دانشگاه چاله میدون نیست!

در ضمن من ب ایشون پیشنهاد میکنم ک اگه الان با تعداد زیاد طرفدارای خواننده یا هنرمند دیگه ای هم مشکل دارن لطفا این حرفای روشنفکریشونو همین الان ب طرفداران اون خواننده بزنن ک فردا روزی ک اون خواننده فوت شده نیان با این لحن بی ادبانه درموردش حرف نزنن.. ک این کارشون ب دور از انصافه!!

حداقل اینطوری آدم میدونه اون خواننده زنده هست و میتونه از خودش یه دفاعی بکنه!! نه خواننده ای (مرتضی) ک مرحوم شده و جز یه جسم بی جون زیر خاک چیز دیگه ای نداره و باید اینطوری مورد انتقاد یه تحلیلگر روشنفکر ب اصطلاح استاد دانشگاه قرار بگیره!!!

در ضمن ایشون بهتر بود ب نظر و سلیقه ی مردم هم احترام میذاشتن و اینقدر صریح حرف نمیزدن.. صدای مرتضی پر احساس بود و اینو همه ی اونایی ک طرفدارشن میدونن و هیچ لحن زشت و مسخره ای هم تو آهنگاش نبوده!!

سه شنبه 25 آذر 1393 - 21:34

حرفای همتون بوی حسادت میداد مشکل شما اینه که دوس دارید هرچی که میگیدو فکر مکنید رو مردم باید اجرا کنن یه دیکتاتوری کاملا مشخص البته فک میکنم شما کمبود داری میخوای با این صحبتحا خودتو معروف کنی که البته عیبی نداره خیلیا مث شما این کارو کردن شما نمیتونید اینو قبول کنید که افرادی تو قلب مردم هستن که برای مردم ارزش قایل هستن نه افرادی که فقط شعار میدن همچین میگی سیاسی وقتی یه دانشجو جرات نداره از ترس حراست دانشگاه یه انتقاد بکنه بعد مگین بحث سیاست زدایی بعد میگین ازادی حرفاتون مث جک میمونه واقعا نمیدونم چرا امسال شما مردم رو نفهم فرض میکنن شما اگه در زمینه لطیفه فعالیت میکردین خیلی موفق تر میشدین

سه شنبه 25 آذر 1393 - 21:39

من حرفی واسه گفتن ندارم . فقط از این آقای مدرس دانشگاه میخوام یه بار دیگه مصاحبه خودشونو بخونن . شاید متوجه اشتباهات خودشون شدن . یه ذره فکر کنید دارید راجع به کی حرف می زنید . من نمیدونم چرا اگر امروز هنوزم دلمون واسه هم دیگه میسوزه یه اسمایی روش میزاریم که از همونم منصرف شیم . مثل مرده پرستی . دوستانی که به هواداران مرتضی پاشایی میگین مرده پرست . ما مرده پرست نیستیم ما مدیون هستیم . و شما هنوز معنی واژه مدیون رو نمیدونید

سه شنبه 25 آذر 1393 - 21:40

اقای استاد دانشگاه شما که مردم رو نفهم فرض کردی هیچی میزاریم کنار.ولی شما شخصیتی مثه سید جواد هاشمی که همه میشناسنش اونو به عنوان یک فرد متدین رو هم نفهم فرض کردی.کسی که محل دفن مرتضی پاشایی رو تایین کرد.شما این همه افراد مشهور اعم از بازیگرا و فوتبالیست ها و مسولان کشوری رو نفهم فرض کردی.یعنی این همه ادم سرشناس این همه مردم نفهم اند و شما میفهمی؟؟؟البته بهتون تبریک میگم که معروف شدین و با نفهم فرض کردن این همه ادم به شهرت رسیدین.البته جهت شهرت شما منفی هست و الان منفور شدید بین مردم وخیلی زود فراموش میشیدمگراینکه دوباره یکی دیگه رو با این ادبیات زشت بکوبید.حالا میفهمم چرا رتبه دانشگاه های ایران توی دنیا اینقد پایینه چون فقطو فقط به بخاطر افرادی مثل شماست که استاد دانشگاهی.راستی اقای استاد شما خدارو قبول داری که اینطور راجب یک فردی که نمیتونه از خودش دفاع کنه و نیست تو این دنیا حرف میزنی؟؟؟

سه شنبه 25 آذر 1393 - 21:56

واقعا باعث تاسفه که میان همچین آدمایی رو استاد می کنن اونم تو دانشگاه های معتبر .
در ضمن اون برادر و خواهرای که بحث رو عوض کردن مهم نیست که بهترین خواننده ی ایران کیه الان مهم اینه که یه نفر به خواننده ی محبوب خیلیا یه جورایی فهش داده .
من شخصا نفرت دارم از آدمایی که همه چیزو به صیاصت ربط می دن واقعا خیلی چرنده
مرتضی یه اسطوره برا همه ی طرفدارانش بود و هنوز هم هست مهم اینه اون همیشه تو قلب تک تک طرفدارانش زندگی میکنه تا ابد...

سه شنبه 25 آذر 1393 - 21:57

من همیشه عاشق مرتضی پاشایی بودم و هستم. گاهی وقتا اونقد دلتنگش میشم که انگار هر روز میدیدمش. هیچ کس نمیتونه بگه کسی بد بوده به خاطر اینکه تو راه موسیقی پاپ پا گذاشته، این خداست که تعیین میکنه چه کسی بهشتیه چه کسی جهنمی. خدا اونقد عاشق مرتضی بود که زود پیش خودش برد اگه در طول یک سال مرتضی به خاطر بیماریش عذاب کشید و مقاومت کرد به خاطر این بود که خدا خواست مرتضی رو پاک از گناهانش به اون دنیا ببره و اون دنیا بهشت رو نصیبش کنه. من همیشه با صدای مرتضی آروم میشدم الانم احساس میکنم نسبت به مرتضی این وظیفه رو دارم که براش قرآن بخونم نماز بخونم و برای شادی روحش صلوات بفرستم. مرتضی عزیز روحت شاد یادت همیشه در دل ما هست و این عشق تمام شدنی نیست حالا هر کسی هم بخواد پشت سر مرتضی حرف بزنه فقط داره گناهان خودش رو زیاد میکنه و هر کسی هم به کسی توهین میکنه و پشت سر کسی حرف میزنه که دستش ازین دنیا کوتاهه، فقط باید به خود خدا سپرد

سه شنبه 25 آذر 1393 - 22:18

مرتضی پاشایی عزیز، توی دل همه جا داشت ..وقتی رفتنش این تعداد مردم رو عزادار کرده نشون میده,که درست زندگی کرده و مورد لطف خدا بوده که با افتخار و عزت از این دنیای پر از ریا و تزویر رفته... این آقا از نبود این عزیز استفاده که چه عرض کنم سوءاستفاده کرده و در حقیقت به تمام خوانندگان پاپ توهین کردند و البته به مردم و سلیقه و انتخابشون...طرفداری از آقای پاشایی و حضور در مراسم ایشون چه ربطی به مشکلات و محرومیتهای مردم در فلان استان داره؟!!! نه پولی از بیت المال خرج شده و نه حق کسی خورده شده .. اگه این آقا نگران مردم هستند ،جلوی بریز و بپاشها رو در جاهای دیگه بگیرند... مرتضای عزیز آرام بخواب و حرفهای آدمهای این دنیای هزار رنگ و هزار فتنه را به دل نگیر..

سه شنبه 25 آذر 1393 - 22:23

متاسفم برای کسی که تمام عمرشو صرف کرده که بفهمه ....اما افسوس که عمرشو هدر داده.
مرتضی تنها به خاطر آثار فاخرش محبوب نیست بلکه بخاطر شخصیت فاخرش محبوبه...
بذارید بگه و بگن...
مرتضی رو خدا عزیز کرده

سه شنبه 25 آذر 1393 - 23:02

تا موقعى كه اين آقا در حيات به سر ميبردن هيچكس نميشناختش...
بعد كه فوت شدن تبديل به "امپراطور صدا" "اسطوره" "خداى احساس" و... شدن.
حالا خوبه ايشون از لحاظ موسيقايى واقعا چيزى براى گفتن نداشتن...
هميشه براى كسايى كه ارزش بيشترى دارن كمتر ارزش داده ميشه...
آقاى دكتر كاملا درست و صحيح حرف زدند...
جماعت روشن فكر بسيار اندك و محدوده تو اين جامعه...

چهارشنبه 26 آذر 1393 - 10:09
anahita samiee

روشنفکر بودن یعنی توهین به سلایق دیگران ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

82.99.203.18
چهارشنبه 26 آذر 1393 - 14:00
نگین

ملودی جان درباره ی چیزی که نمی دونی حرف نزن لطفا
مرتضی عزیز از همون اول برای دوست دارانش و خانواده ی خاصش امپراطور پاپ بوده و هست و خواهد بود تا چشم دشمناش از حسادت کور شه
اگر هم کسی مرتضی رو نمیشناخته از حسادته که نمیشناسه
راستی از کی تا حالا توهین به یه ملت که از داغ از دست دادن خواننده مورد علاقشون عذادارن شده روشنفکری

37.137.219.237
چهارشنبه 3 دی 1393 - 01:05
رزا

ملودی عزیز
اینکه در زمان حیات آقای پاشایی شما ایشان را نمی شناختید ، دلیل بر این نمی شود که این هنرمند عزیز را هیچ کس نمی شناخته است ، یعنی شما خودتان را همه دنیا به حساب می آورید؟؟؟؟ و فکر می کنید دیگران باید همه چیز را از دریچه نگاه شما ببینند ، و ضمنا لازمه بدانید که لقب امپراتور صدای پاپ را ایشان در سال 91 که آلبوم یکی هست را عرضه کردند گرفتند ، بیاید بیاموزیم که راجع به چیزی که اطلاع کافی نداریم اظهار نظر نکنیم.

37.137.179.111
سه شنبه 25 آذر 1393 - 23:55

اون عشق نیازی نداشت و نداره که کسی مثل این آقا بخواد در بارش نظر بده
واقعا وقتی ادب و شعور یکی از مثلا بزرگان انقدر کمه که راجب عزیز ما اینجوری نظر داده ما از بقیه چه انتظاری میتونیم داشته باشیم.....

تو عشق همه ی مایی...همونجوری که همیشه از خانواده ی خاصت تشکر میکردی که کنارتن و تنهات نمیزارن الانم نگامون کن....خانواده هنوزم کنارته
هنوزم هواتو داره
آروم بخواب... جای تو ما هستمو جواب این توهینارو میدیم...

سه شنبه 25 آذر 1393 - 23:59

اقای روشن فکر!!!!!! یعنی واقعا متوجه نشدی که چرا حضور مردم انقد گسترده بود؟ مرتضی پاشایی عزیز یه ملت بود تا اخرین نفسش با جان و دل فقط و فقط برای مردم کار کرد. مردم کشورشو از صمیم قلب مهربونش دوست داشت.اونوقت شما میای میگی "چرا وقتی یک روشنفکر می‌میرد کسی برای تشییع جنازه‌اش نمی‌رود؟" !!! هرکی بتونه انقد تو دل مردم جا شه بی شک از طرف مردم حمایت میشه و بلعکس!
چه راحت به شخصی که دستش از دنیا کوتاس توهین کردین.بی نهایت متاسفم براتون
مرتضی واقعا زمین جای فرشته ای مثله تو نبود...روحت شاد و در ارامش...

چهارشنبه 26 آذر 1393 - 00:05

اقای روشن فکر!!!!!! یعنی واقعا متوجه نشدی که چرا حضور مردم انقد گسترده بود؟ مرتضی پاشایی عزیز یه ملت بود تا اخرین نفسش با جان و دل فقط و فقط برای مردم کار کرد. مردم کشورشو از صمیم قلب مهربونش دوست داشت.اونوقت شما میای میگی "چرا وقتی یک روشنفکر می‌میرد کسی برای تشییع جنازه‌اش نمی‌رود؟" !!! هرکی بتونه انقد تو دل مردم جا شه بی شک از طرف مردم حمایت میشه و بلعکس!
چه راحت به شخصی که دستش از دنیا کوتاس توهین کردین.بی نهایت متاسفم براتون
مرتضی واقعا زمین جای فرشته ای مثله تو نبود...روحت شاد و در ارامش...

hmd
چهارشنبه 26 آذر 1393 - 00:43

مرتضی پاشایی عزیز بود و همیشه عزیز خواهد ماند جای کسی هم نگرفت بلکه خودش بود و در جایگاه خودش عزیز همه طرفداراش بود و هست. ازتون خواهش میکنم بذارید روحش در آرامش باشه و با این حرفها روحشو عذاب ندید. واقعا متاسفم برای افرادی که حتی به انسانی که دستش از دنیا کوتاهه هم رحم نمیکنن و پشت سرش بد میگن.

چهارشنبه 26 آذر 1393 - 06:59

اگه این استااااااد (!!) ذره ای اهمیت و ارزش برای مردم ملتش قائل بود اینطوری بهشون و سلیقشون توهین نمیکرد !! پس وقتی دلسوز مردمت نیستی حرف هم نزن !!!!
همین مونده بود که جامعه شناسا برای ما تعیین تکلیف کنن ! چه مردم بدبختی هستیم ما که برای همه چیز حتی نوع آهنگی که میخوایم گوش بدیم باید اجازه ی برخی آدم مثلننننن با فهم (!!!!) رو بگیریم !!!
کشوری که اینجور افراد توش روشنفکرو استاد یه دانشگاه مطرحش باشن همین میشه وضعش دیگه !!! جهان سومم برامون زیاده !!!!!!!
دیگه از جامعه شناسا هم بدم میاد ...

چهارشنبه 26 آذر 1393 - 07:48

من از جمله افرادی بودم که بدلیل مشغله کاری و فرزند و خانواده فرصت حضور در مراسم آقای پاشایی را نداشتم و خیلی از اطافیان و دوستان هم همین طور . شما حساب کنید اگه همه ما ها که طرفدار آقای پاشایی هستیم هم در این مراسم حضور پیدا می کردیم دیگه چی می شد .
فقط می تونم بگم حیف و صد حیف از اینکه جوان با این استعداد و ادب و تواضع به این زودی از جامعه هنری رفت . قطعا اگر ایشان می توانستندزنده بمانند و زندگی کنند منجر به خلق آثار بسیار با ارشمند و حتی تحول عظیمی در موسیقی بوجود آورند
واقعا انصاف نیست اینگونه مورد توهین و هجمه افراد قرار بگیرد ، فقط خواهش ....

hmd
چهارشنبه 26 آذر 1393 - 08:19

کسانیکه میگن مرتضی پاشایی تا قبل از فوتش شناخته نشده بود بدونید که مرتضی عزیز برای اهل دل شناخته شده بود. از نظر موسیقی هم واقعا کسیکه اهل دل باشه اون ترانه های زیباشو میفهمه. مرتضی بعد از فوتش اسطوره نشد، بلکه اسطوره بود و هست چون در مقابل اون همه درد و عذاب و رنج نشکست و تا آخرین لحظه با اون بیماری درد آور جنگید. امپراطور صدا بود و هست چون واقعا صداش بی نظیر و تکرار نشدنیه. پس شما که چیزی نمیدونید لطف کنید پشت سرش این حرفهای بی اساسو نزنید. کاش میشد جلوی این حرفهای بی اساسو گرفت و کاش همه میفهمیدن که پشت سر کسیکه دستش از دنیا کوتاهه نباید حرف بیخود زد بلکه باید براش طلب آمرزش کرد. خدایا بهمون کمک کن تا پشت سر کسی حرف نزنیم مخصوصا کسیکه دستش از دنیا کوتاهه. مرتضی جان بدون ما همیشه برات دعا میکنیم که روحت در آرامش باشه. روحت شاد و یادت گرامی

چهارشنبه 26 آذر 1393 - 08:42

موافق و مخالف لطفا این مطلب رو بخونید

http://khabaronline.ir/(X(1)S(3haodab0rw2bg0u3k5s1yder))/detail/390390/weblog/zaferanlo

چهارشنبه 26 آذر 1393 - 11:27

این حد از خشونت و توهین و بی ادبی در حد انسان نیست چه برسد به استاد دانشگاه. آقای اباذری حالا که شما خوشحالی از توهین کردن به اون مرحوم و طرفدارانش، من هم بسیار خرسندم که به عنوان یک دانش آموخته علوم اجتماعی بگم از دیدن شما و شنیدن صدای شما و درک حسادت عمیق شما حالت استفراغ بهم دست می ده.

چهارشنبه 26 آذر 1393 - 12:02

با سلام من امروز رفتم تو سایت ساعت 25 شب اونجا جوونا اظهاراتی راجع به مرتضی گذاشتند یک از اون اظهارات اینه :چقدر با کلاسی مرتضی... همه ی عکسها وفیلمهاتو دانلود کردم وهر روز نگاشون میکنم ....باکلاس به معنای واقعی ... رفتارت...اخلاقت...مهربونیت...واقعا بی نظیر بودی وهستی...هر لحظه که یادت میفتم برات قران میخونم...قبلا اینجوری نبودم ولی الان تو اوج عصبانیت اروم میشم ازکسی بدنمیگم...سعی میکنم خوب باشم ...اینا همش تاثیراتیه که از تو گرفتم مرتضی...روحت شاد عزیزم ... دوست دارم تا ابد. یک انسان دیگه باید چه جوری باشه اقای استاد دانشگاه شما تونستی همچین تاثیری رو دانشجوات داشته باشی به نظر من مرتضی واقعا موفق بود این نسل دنبال این چنین الگو های میگرده ساده .صمیمی. بی ریا .مردمی واستوار حالا استاد برو خودت رو تحلیل کن ببین کجای دنیایی

چهارشنبه 26 آذر 1393 - 13:55
مریم

عالی بیان کردید در کل احساس من را به خوبی انتقال دادیدو فکر کنم احساس خیلی ها همین باشه
مرسی

82.99.203.18
چهارشنبه 26 آذر 1393 - 13:21

منم به شخصه معتقدم که در جامعه ی ما، نباید از خواننده ها یا مثلا فوتبالیستا تصویری درست بشه مثل تصویری که توی رسانه های غربی از آدمای مشهورشون درست میکنن.یعنی یه جور بُت درست کردن.
اما این بحث هیچ ربطی به حرفایی که من از این آقا خوندم نداره.حرفایی که از تمامش معلومه ایشون نه شناختی از موسیقی داره نه تغییر و تحولات موسیقی پاپ و نه از جریان زندگی یکی دو سال اخیر مرتضی پاشایی.
بنایراین
وقتی آدم از یه موضوع اطلاع دقیق نداره لازم نیست حتما راجع به صحبت کنه و تازه تحلیلم بکنه.
من واقعا متاسفم برای دانشگاه تهران که یه همچین استادهایی داره

چهارشنبه 26 آذر 1393 - 13:34

از هر کسی باید قد فهم و شعورش توقع داشت. وای بر حال دانشگاه و دانشجو و استادهای کشور ما که با این نمونه نابغه و بی نظیر بخواد معرفی بشه این اباذری اگر جامعه شناس بود یه فکری به حال این همه معتاد و دزد و فساد و فحشا میکرد این همه بچه فقیر سر چهارراه ها چی میگن؟ بلدی صدای آواز اونا را هم معنی کنی؟ تو جامعه شناسی برو دنبال درد جامعه تو کاری که سررشته نداری فضولی نکن که اینطوری ضایع بشی.اگر یه ذره هنوز از اصالت ایرانی تو وجودت بود به چند نکته توجه میکردی :
1- پشت سر کسی که توی این دنیای فنای نیست حرف بیجا و توهین نمیزدی
2- در تمام دنیا مردم عزیزانشان را برای ارامگاه ابدی تشیع میکنند (تعداد و ازدحام افراد قابل پیش بینی نیست) درضمن عروسی نبود که کسی را دعوت کنند همه بخواست خودشون شرکت کردند.
3- بهترین مردم نزد خدا با تقوی ترین اون هاست.
4- عزت انسان در دنیا و اخرت فقط و فقط بخواست خداوند متعال است.
5- اگر سعادت داشتی و فقط یکبار می اومدی تو کنسرت های مرحوم پاشائی دیگه جای تعجب برات نبود چون مطمئنم اصلا نمی تونستی بلیط تهیه کنی چون تا تاریخ کنسرت اعلام میشد نهایتاً ظرف یک تا دو ساعت بلیط تمام بود.حتی اگر 3 روز تمدید میشد.حالا اگر فقط یک کم سواد ریاضی ابتدایی داشتی و تعداد جمعیت کنسرت ها را در 2 یا 3 سانس در دو یا سه روز اجرا ضرب کنی و + تعدادی که بلیط گیرشون نمی اومد و دوستا و آشنا ها و ورزش کاران و دیگر هنرمندان طرفدارش کنی اصلا حضور مردم عجیب نبود.
6- از قدیم گفتن حرفی که از دل برآید لاجرم بر دل نشیند و یا از صدای سخن عشق ندیدم خوشتر یادگاری که در این گنبد دوار بماند .... هر دو این اشعار مصداق آهنگ های دلنشین مرحوم پاشائی هست که گوش هر شنونده ای در هر سن و موقعیت را نوازش میداد متن شعرهاش همش از عشق و صبر و محبت و نکات مثبت بود. (البته اگر شنونده ، عاقل و با فهم و شعور بود)
7- مرحوم پاشائی هم با هنرش هم با نوع ساده زندگی و تلاش و مبارزه ای که با بیماریش کرد خیلی درس ها به طرفدارانش داد ( با اینکه به شدت بیمار بود و توانی نداشت یک برنامه را هم کنسل نکرد و دل همه را بدست آورد) که متاسفانه اباذری د رحدی نبود که بخواد این چیزها را بفهمه . لااقل تو مدت حدود یکماه و چند روز بچه های خاص (گروه طرفدارانش ) چندین بار ختم قران برایش گرفتن و یا دستهایی که برای دعای شفا گرفتنش بسوی آسمان بلند بود را ندیدی !!!
8- یک سری به قطعه هنرمندان بهشت زهرا بزن !!! هنوز نمیشه نزدیک مزار شریفش بری اینقدر که شلوغه (اون قدر عزیز بود که آدم همه جوونا را قران بدست و در حال دعا خوندن می بینه ، آیا کسی به زور به مردم میگه برید بهشت زهرا ؟؟؟؟
در آخر باید بگم که متاسفم برای این باصطلاح استاد (البته تو هر قشری ممکنه یک همچین موارد نادری باشه انشاا.. ادب میشه). یاد و خاطر مرحوم مرتضی پاشایی تا ابد تو خاطر دوستدارانش می مونه و طرفدارانش برایش همواره آرامش و مغفرت الهی خواستارند.
شاید ذکری هم از اسم اباذری بشه خوب تو تاریخ از خیلی ها یاد میشه اما موضوع اینکه که با چه عنوانی یاد طرف بکنند از صدام هم یاد میشه، اما اخرش یه خدا لعنتش کنه هم داره که ممکن شامل حال اباذری هم بشه (از این ببعد.... )

چهارشنبه 26 آذر 1393 - 13:53

با سلام
واقعا برای این استتاد متاسفم که شخصیت استاد بودن رو با توهین به پاشاهی زیر سوال می بره .
آقای عزیز باید لقب استاد به شما نداد .
پیشنهاد میکنم دوستان لقب استاد رو به پاشهای عزیز بدیم و به اون لقب آقایی ...
در دین اسلام توهین و فحاشی حکمش مشخصه . استاد پاشاهی عزیزم استاد بود نه شما
اگر ما شیعه هستیم و ادعای دین داریم درست رفتار کنیم . همانطور که پدر و مادر استاد پاشاهی گفتند لطفا حاشیه سازی نکنید و به کسی که دستش از دنیا کوتاه ست توهین نکنید ایشون به شما بدی نکرده و موضوع نه سیاسی بود نه چیز دیگه فقط علاقه بود و بس
انشاا روزی برای برای شما سمینار رفتار شناسی اجتماعی برگزار کنند بگن چرا کسی برای شما نرفت ...

چهارشنبه 26 آذر 1393 - 13:56

آقای به اصطلاح "استاد" اباذری،
ضمن عرض ادب و احترام به شما، متأسفم که چنین سخیف به اندیشیدن و نقادی نشسته اید !
هم شما و هم آن موسیقیدانی که شما را تأیید میکند به شدت نیاز به آموزش "تعریف" هنر و موسیقی دارید تا معنایِ هنر موسیقی که بالاتر از قواعدِ اِعمال شدۀ بشری است به شما و امثالتان تفهیم شود.
موسیقیِ مرحوم مرتضی پاشایی،در قالب و فضایِ شناسۀ موسیقی، موسیقیِ خوبی نیست اما شما تحت هیچ شرایطی حقِ مبتذل خواندنِ موسیقی پاپ را ندارید چرا که بخشی از هنر موسیقی است مشروط به آنکه صحیح و درست به پرداخت برسد.شما با این اظهارِ نظرِ ناشیانه نمی توانید اساتیدی همچون واروژان،بابک بیات،اسفندیار منفرد زاده،سیاوش قمیشی،پرویز مقصدی و.. را که برای موسیقیِ حقیقیِ پاپ در این مملکت زحمت کشیده اند زیرِ سوال ببرید.
شما اگر اندکی شناخت داشتید متوجه میشدید که موسیقی فقط به فضای کلاسیک اطلاق نمیشود و سیر و تحولاتی شامل حالش شده که شما به اندازۀ موهایِ سپیدِ سرتان از آن غافلید ! موسیقی باید خوب باشد وگرنه فضا و قالب محکوم نیست؛ حال اگر افرادی آمده اند و میدانی هم به کم سوادان داده شده نباید به ماهیتِ موسیقیِ پاپ حمله کنید که هیچ ربطی به خشمِ شما ندارد که ربطی هم داشته باشد از کم سوادیِ شماست! موسیقی ای که امروزه پاپ شناخته میشود در اصلِ خود، پاپ نیست، درواقع فضایِ جدیدی است از موسیقی مجازی یا بعبارتی کامپیوتری که متأسفانه تعریفِ اصیلِ موسیقی را یدک نمیکِشد اما با این ادبیاتِ شما هم نباید با این فضا برخورد کرد چونکه اگر این رسمِ نقد باشد به زوالِ فرهنگیِ مملکت،بیشتر کمک میشود چرا که منتقد یک درمانگر است نه سرزنش کننده! اگر اینطور بود که همۀ بیمارانِ این سرزمین در بیمارستان جان می دادند !
به اُمیدِ توجه و تأمل به تعریفِ فرهنگ و هنر زیر سایۀ اساتیدِ هنر شناس نه صرفا "اُستاد" به منزالۀ رشد و ارتقاء تمدنِ فکریِ یک جامعه برایِ کسبّ آگاهیِ بیشتر.

چهارشنبه 26 آذر 1393 - 14:02

اقای محترم واقعابراتون متاسفم شما باابن تفکراتتون چجوری به اینجارسیدید توهین به خواننده مردم ایران یعنی توهین به علاقه مندان این خواننده برای شماواقعامتاسفم وامیدوارم به اشتباهتون بی ببرید

s_h
چهارشنبه 26 آذر 1393 - 15:32

برای اقای اباذری متاسفم........اولادرموردشخصی اینطورخصمانه صحبت کرده که دیگه توی این دنیا نیست واین خیلی بی انصافیه...حتماجواب این کارشومبینه دومامقایسه مهوش یه زن بدکاره بامرتضی پاشایی ....خواننده محبوب وخیلی دوست داشتنی وعریرمردم من مراسم تشییع شرکت کردم به خاطرشخصیت قشنگی که داشت این استاددانشگاه منویادروزای مسخره ای که دانشحوبودم انداخت بایدبره یه فکری به حال خودش بکنه

چهارشنبه 26 آذر 1393 - 15:35

اين آقا اصلا ميدونه زندگي كردن يعني چي؟!ما با صداي مرتضي عزيز زندگي كرديم چه توي شاديمون چه توي غم هامون.در همه حال با صداش خاطره داريم!اون شوخ طبعي ها و لبخندهاش به كنار كه هيشه به روي هواداراش ميزد!خيليا مرتضي را ميشناختن خيليا هم نميشناختن كه البته بعد از فوتش اين كارو كردن! شما رو كي ميشناخت؟!ميشه بگيد!!!!!!!!!!!!!!آقاي استاد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

چهارشنبه 26 آذر 1393 - 15:37

بله قبول دارم كه خيلى بيش از حد تند رفتند، ولى اساس صحبت هاشون به نظرم كاملا منطقى اومد، اين آقايى كه الان تبديل به اسطوره شده چرا تا حالا اين لقب رو من نميشنيدم يا نميديدم؟ ميدونم الان احساسى جواب ميدين ميگين تو نديدى يا تو نشنيدى، ولى از لحاظ منطقى داستان همونيه كه الان دارم بهش اشاره ميكنم.
ببينيد هواداران گرامى انقدر تعداد مردم عام در جامعه ى ما زياده كه وقتى آقاى "عليرضا خورشيدفر" (كه ميدونم نميشناسيد) استاد بزرگ كنترباس كه صدها شاگرد زير دست خودش پرورش داده فوت كردند، هيچكدوم از مردم عام در مراسم تشيع جنازه ى ايشون شركت نكردند. چون اولا اصلا ايشونو نميشناسن و دوما اصلا پى گيرِ اين نوع به اصطلاح "واقعا موسيقى" نيستن. چون نميتونن معنى يك موسيقى حقيقيرو بدونن...يك موسيقى اى كه بشه واقعا اسم "موسيقى" روش گذاشت...
به نظر من جامعه اى كه پاشايى مرحوم براش "امپراطور صدا" باشه، همون بهتر كه در برابرش فقط سكوت كنيم و بس...

چهارشنبه 26 آذر 1393 - 16:56
ناشناس

من یه خانم خانه دار هستم با 42 سال سن ولی مرتضی رو با بر نامه ماه عسل کلیپ فصل بهار که روز 29 اسفند از شبکه سه پخش شد و همان روز در برنامه فرزاد حسنی کانال 2 مهمان برنامه بود شناختم واز صدا وترانه واهنگاش لذت بردم در تمام ماه رمضان با پخش ماه عسل براش دعا میکردم الان هم که شما مرحوم استاد علی رضا خورشید فر رو گفتید رفتم راجع بهش خوندم نمیشناختم متاثر شدم ولی به نظر شما این که نسل جوان این گونه افراد رو نمیشناسه مقصر کیست ایا بهتر نیست به جای سرکوب کردن یکدیگر یک برنامه اختصاصی در تلویزیون ساخته بشه تا افراد فرهیخته در عرصه موسیقی رو معرفی کنه البته در تمامی رشته ها وهنر ها جای این چنین برنامه های خالیه به جای این سریالهای بی محتوا بهتر کمی از وقت صدا وسیما به موضوعات اختصاص یابد در ضمن ملودی خانم هر سبکی علاقه مندان خودش رو داره در مورد استاد خود من که مرتب تلویزیون نگاه میکنم اصلا نفهمیدم چنین کسی مرده وتشیع جنازش این به رسانه برمیگرده

178.18.24.93
چهارشنبه 26 آذر 1393 - 19:13
ملودى

بله دقيقا به رسانه برميگرده...
من حرفم اينه كه با اينكه يكـ آدمِ جامعه شناس و استاد دانشگاه وقتى راجب يه همچين چيزى اينطورى مخالفت ميكنه ما نبايد عينه اين بچه هاى دبستانى لج كنيم و رگبارِ ناسزا به اين آدم ببنيديم...
من خوشحالم از اينكه شما مثل بقيه ى دوستان دربرابر حرفهاى من گارد نگرفتين،
حرفتونم كاملا تاييد ميكنم كه به رسانه برميگرده همه ى اين چيزها...
ولى متاسفانه همچين امكانى فراهم نيست و ما خودمون بايد دست به كار شيم و معنى يه موسيقى حقيقى رو بفهميم و تحمل شنيدن نقد و حتى توهين هم داشته باشيم و اگر با اون نقد مخالفيم با سند و مدركـ ثابت كنيم حرفمونو، نه اينكه متعصبانه بگيم پاشايى اسطوره ى صدا است، همين و بس هيچكسم حق نداره منكر اين صفت بشه...!!!!

109.162.254.30
پنجشنبه 27 آذر 1393 - 08:08
ناشناس

حرف شما درست که نباید متعصبانه برخورد کرد ولی خوب چیزی که مرتضی رو متمایز کرد جنس صداش که جوان پسند بود.سوزومعصومیتی که در صداش بود اخلاق اروم ومردمی ومبارزه واستقامت وعشقی که به مردم کشورش داشت همه باعث شد تو قلب همه اقشار جامعه جا بگیره .جاداشت استاد اباذری با توجه به این که جامعه شناس هستند با لحن بهتری علت این گونه رفتار جوانها رو نقد میکردند نه این که موسیقی.صداوترانه مرحوم مرتضی رو اون هم با این لحن زیر سوال ببرن من فکر می کنم با قشر جوان باید محتاتانه صحبت کرد نه این جور تهاجمی . استاد زدند زیر همه چیز واین طور متعصبانه برخورد کردند نتیجه همین میشه دیگه .

178.18.24.93
پنجشنبه 27 آذر 1393 - 09:57
ناشناس

عزیزم برو بالای صفحه یه متنی رو با عنوان ناشناس گذاشتم بخون علت عزیز شدن مرتضای عزیز رو تو قلب این همه ادم چه تو کشور چه خارج کشور میفهمی مرتضی با ایمان وتسلیم در برابر خدا بودن ایمان رو تو دل همه زنده کرد با صبر واستقامت درس صبوری به جوونا داد که الان خیلی تو نسل حاضر کمه بااخلاق وانسانیت درس ازادی وشجاعت دادجوونا دست به قران شدند براش ودعا کردند دلهای پاکشون در برابر خدا شکست وهمه هینها یعنی زیبایی مرتضی زیبایی افرید چه موقع زنده بودنش چه موقع پرواز ابدیش اون امید وعشق به خدا رو یاد همه دادهمیشه که نباید منطقی به مسایل نگاه کرد هنر وموسیقی یعنی احساس

178.18.24.93
پنجشنبه 27 آذر 1393 - 11:04
ناشناس

البته اینو هم قبول دارم یه عده دارن از قضیه مرتضی سوء استفاده میکنند وبا پرداختن بیش از اندازه می خواهند این جریان رو به ابتذال بکشند که این مسله به مرتضی وکاراش ربطی نداره استاد اباذری باید این قشر رو به چالش میکشیدند تا دستشان رو شود

178.18.24.93
چهارشنبه 26 آذر 1393 - 16:05

واقعا كه...
اصن از يه همچين ادمي كه استاد دانشگاه هستن انتظار نداشتم
واقعن تند رفتين اقاي ابازري
حداقل يكم به اعتقاداتو علايق ما احترام بزارين
بعدشم اقاي پاشايي فوت شدن
به هر حال جوون بودنو خيليام به خاطر سرطان عزيزانشونو از دست دادن
لطفن زود قضاوت نكنين

چهارشنبه 26 آذر 1393 - 16:06

من هم مثل خیلی های دیگه متاثر شدم از سخنرانی فردی که جایگاه "استادی داره" برای اون دانشجو هاش و دانشگاهی که داره مثلا درس جامعه شناسی میده
من قبلا شخصیت آقای پاشایی رو نمی نشناختم و بعد از این وقایع فهمیدم که چقدر برای مردمش ارزش قائل بوده همه براش قابل احترام بودن با وجود اینکه تحت درمان اون بیماری سخت بوده اولین هدفش رضایت مخاطباش و مردم بوده. و متاسفم برای چنین" استادی" با این لحن و اعتقاد

چهارشنبه 26 آذر 1393 - 16:32

خدایی منم از مرتضی خیلی چیزا یاد گرفتم.مهربونی صبوری فروتنی مبارزه استقامت بزرگی بخشندگی.روحت شاد اسطوره.روحت شاد قهرمان.دوست داریم تاااااااااااااااااااا ابد
اقای اباذری شمام ببخشیدا بداموزی داری واس جوونا.با این لحن بی ادبانه و تند و زود قضاوتیتون.خدا هدایتتون کنه.امییییییییییییییین

چهارشنبه 26 آذر 1393 - 16:54

در یک هفته ای که زنده یاد مرتضی پاشایی برای آخرین بار در بیمارستان بستری شد، همه اتفاقات اطراف او و تجمعات حوالی بیمارستان بهمن تهران، سرتیتر اخبار همه رسانه ها بود. کافی است از سایت ها و خبرگزاری ها آمار بگیرید و بپرسید کلیک خبرهای مربوط به مرتضی پاشایی چقدر بود. قطعا بالاتر از خبر معرفی وزیر جدید علوم به مجلس و یا حتی بستری شدن نجف دریابندری، نویسنده و مترجم مطرح بوده است. خبرهای مذاکرات ایران و ۱+۵ هم البته به اندازه خبرهای حول مرحوم مرتضی پاشایی، دیده نشد.

خبر درگذشت این خواننده و آهنگساز جوان حتی در مواردی سرور خبرگزاری ها را هم کند کرد. همین حالا انتظار عرض تسلیت از سوی هر فرد و مسوولی می رود. تلویزیون در یک اقدام بی سابقه دقایقی را به بزرگداشت او اختصاص داد. حالا با هر کم و کیفی. تجمعات مختلفی برای یادبودش نه فقط در تهران، در شهرهای دیگر هم راه افتاد؛ اتفاقی بدیع در ایران. به روزهای درگذشت چهره های دیگر در همین سالها، حتی در همین چند ماه نگاه بیندازید. تاکنون اینقدر پر سر و صدا بوده است؟

اما چرا اینگونه شد؟ چرا مرتضی پاشایی و اخبارش، ناگهان به این اندازه مورد اقبال عمومی قرار گرفتند؟ به قول یکی از دوستان، چرا پس از مرگ مرتضی پاشایی، مسابقه بیشتر ناراحت بودن راه افتاده است؟ این تب از کجا آمده؟ معاون اجرایی رییس جمهور و رییس سازمان نظام پزشکی اصلا چقدر شناخت از مرتضی پاشایی و آثارش داشتند که تسلیت گفتند؟ البته که اگر از آنها بپرسید، دقایقی در وصف او حرف خواهند زد و ابراز تاسف های پی در پی، اما شناخت؟ بعید می دانم.

این سوال را اگر از عمده نگران ها و ناراحت ها هم بپرسید هم قطعا جواب دقیقی نمی دهند.

هرچند نفس ابراز همدردی، عملی کاملا انسانی و پسندیده است. اما چرا مرتضی پاشایی، پدیده شد؟ شاید باید قدرت رسانه های غیررسمی کنونی را در معادلات سیاسی، اجتماعی بیشتر دخیل کنیم؛ فیس بوک، وایبر، اینستاگرام و ...

با این حال این همه ماجرا نیست. از میزان نفوذ شبکه های اجتماعی مدت زیادی است که همه خبر دارند. همه مردم و مسوولان. و البته بسیار هم جدی است.

اما ما همان مردمی هستیم که پس از ۱۱ سپتامبرِ،‌ شمع روشن کردیم به سنت شام غریبان هرسال، در میدان محسنی تهران جمع شدیم. یادتان هست؟ و البته اندکی بعد هم از سوی رییس جمهور آمریکا در محور شرارت قرار گرفتیم.

در همین ماجرای اسیدپاشی که چند هفته، همه مردم ایران درگیرش بودند، چه بلوایی راه افتاده بود؟ استیو جابز هم که مرد، عکس پروفایل صفحه شبکه اجتماعی بسیاری از ایرانی ها،‌ به عکس او تغییر کرد. جریان تغییر نام خلیج فارس هم که البته برای همه آشناست و ماجرا کهنه شده.

اینها نشانه چیست؟ شاید باید واکاوی دقیقی در سبک زندگی اجتماعی جدید ما ایرانی ها بشود. سبک زندگی که با هیچ جای دنیا که هیچ، با سابقه فرهنگ عمومی همیشگی خودمان هم همخوانی ندارد.

چهارشنبه 26 آذر 1393 - 16:59

خانومی که اصرار دارند که بگن کارشناسا به پاشایی میگن "پدیده "میشه مدرک هم ارایه بدن؟
ایشون طوری صحبت میکنن که انگار ازاستاد دانشگاه تهران بیشتر چیزی متوجه میشن

من با صحبت های استاد اباذری موافقم

چهارشنبه 26 آذر 1393 - 17:24
......

پ ن پ تویی. آدم اگه ادم باشه پشت فردی که دربین ما نیست بد گویی نمیکنه. اگه مدرک می خواهی اون مدرک اینه که مردم به خاطر یک فرد معمولی اینقدر خودشون رو نمیکشند مگه مردم عقل ندارن که نیاز به کارشناس باشه

5.202.21.54
چهارشنبه 26 آذر 1393 - 18:33
سحر

شما دلیل تون چیه . ما یه ملت چند هزار نفری داشتیم و شما سر و ته حرفاتون اصن معلوم نیس

5.223.217.228
چهارشنبه 26 آذر 1393 - 19:20
ملودى

خانم يا آقاى ........
اتفاقا دقيقا مردم بخاطر يه آدم كاملا معمولى خودشونو كشتن...
معلومه كه شماها نياز به كارشناس ندارين
چون خودتون يه پا كارشناسين...

109.162.254.30
شنبه 6 دی 1393 - 21:06
يگانه

عزيزم شما پديده اي خودتو اذيت نكن
منم ادعا نكردم چيزي بيشتر ميفهمم
ولي اعتقادات يه ملتو نبايد مسخره كرد

151.238.61.107
s_h
چهارشنبه 26 آذر 1393 - 17:08

اینکه مرتضی پاشایی اسطوره میشه یانه گذرزمان نشون میده...ولی اینکه توی این دنیاهیچ چیربی جواب نمیمونه مسلم..پاشایی ازجنس مردم بودوبرای مردم باجون دل کارکردبرای بیماریش انقدرمتوسل شدندبه ائمه وخدا وخدا شفای مرتضی رودراین دیدکه بره...نتیجه این دعاهااین بودکه این سیل چمعیت برای مراسمش بیان که مرتضی باعزت ازپیش مابره

چهارشنبه 26 آذر 1393 - 19:22

اقا اصلا ایشون چطور حق کرده درمورد اقای پاشایی اینجوری صحبت کنند مگه ماهوادارا مردیم اقا یعنی چی ایشون خواننده کوچه بازاری هستند کسی حق نداره حالا که ایشون رفتن از این دنیا اینجوری صحبت کنند

چهارشنبه 26 آذر 1393 - 19:36

حیف اسم استاد که بخوان رو همچین آدمی با این طرز تفکرش بزارن...
هر آدمی واسه خودش یه علایقی داره ... این آقای مثلا جامعه شناس حق نداره به علایق مردم بی احترامی کنه ... مرتضی هم خواننده ی مورد علاقه ی مردم بود ... یه سری افراد از روی حسادت یه حرفایی میزنن که شعور و شخصیت خودشونو میبرن زیر سوال....
محبوبیت،مرگ باعزت و تشییع جنازه ی با شکوه ، لطف خدا بوده در حق مرتضی...
پس آقای مثلا استاد بشین سر جات...
دیگه به کجا رسیدن که تو کار خدا هم دخالت میکنن ...

چهارشنبه 26 آذر 1393 - 19:42

من واقعا نمیدونم چی بگم ولی متاسفم برای اونایی که از خود بیخود میشن و هر چی از دهنشون میاد بیرون میگن. آقای اباذری، لازم نیست شما تحلیل کنین همینکه بیشتر مردم ایران و ایرانی هایی که در خارج از کشورن از فوت مرتضی ناراحت شدن خیلی مهمه. همینکه توی کمتر از 4 سال تونست اینهمه هودار پیدا کنه خیلی مهمه. واقعا متاسفم. از سطح تحصیلات شما بعیده که اینطوری صحبت کنین. واقعا که............

چهارشنبه 26 آذر 1393 - 20:16

سلام به همگی...این اقا چطور جرت میکنه به خودش بگه استاد دانشگاه...
واقعا برات متاسفم هم برای خودت هم اون دوس...
تو چی از موسیقی میفهمی؟
تو چی از رفتارو اخلاق مرتضی میفهمی؟
تو چی از غم تو صداش میفهمی...؟
درباره طرفداراش چی فکر میکنی؟...
کجای کاری؟کنسرتش رفتی...
اسمتو گذاشتی چی؟استاد؟؟؟
باعث خجالتیه...
مردم عاشق صداشن اون موقع اینجوری حرف میزنی؟
اقای پاشایی فوت کرده دستش از این دنیا کوتاست...
پشت سر مرده نباید حرف بزنی البته اینطوری!
افرین بر این هنرمند عزیز که اینقدر با شعور و محترمانه جوابشان را داده.
شما استاد که نیستید هیچ بر عکس بیچاره اسم استاد های دیگه رو خراب کردید...
همگی دوستان موفق باشید...

چهارشنبه 26 آذر 1393 - 21:38

هر کی در هر جا و مقامی حرفی بزنه مطمین باشه از ارزش مرتضی عزیز هیچی کم نمیشه ما خونواده ی خاص تا اخر تا وقتی الزایمر نگرفتیم مرتضی اخلاقش معرفت و مردونگیشو فراموش نمیکنیم خب چرا بعضی ها حسودی میکنن خب عزیز بود و هست و میمونه تا چشم دشمناش کور بشه! لایکا بره بالا!
بچه ها ی صلوات واسه شادی روح اسطورمون بفرستید!به همچین ادم ها و حرف هاشون توجه نکنین فعلا که مرتضی عزیز این ادم فوق العاده تو بغل خدا ارمیده!

چهارشنبه 26 آذر 1393 - 22:43

میجوام یه چیزی رو با خانواده خاص در میون بذارم . حتم دارم اتفاقی رو که واسه من افتاد کسی نمی تونه باور کنه. من مرتضی پاشایی رو اصلا نمیشناختم حتی یه بار هم آهنگاشو گوش نکرده بودم اما روزی که آقای خاص از دنیا رفت وقتی ازدحام جمعیت و گریه مردم رو دیدم وقتی دیدم دوستاش همه کار واسش میکنن و تنها از خوبیهاش میگن وقتی دیدم حرف اسطوره شدنش بین بزرگا پیچیده فهمیدم هیچ چیز نمیتونه بی دلیل باشه اون همون قدر که میگن خوبه .روح بلند قلب بزرگ ساده و بی آلایش و محجوب مرتضی مسیر زندگی منو یه جورایی عوض کرد. صبورتر شدم سعی میکنم مهربونتر باشم و دیگه پشت سر کسی صحبت نمیکنم مرتضی خیر و برکت شد واسه زندگیم تنها انسانیه که غمش رو دوست دارم و دلم می خواد همیشه توی دلم خونه کنه. این اغراق نیست مرده پرستی هم نیست خودمم نمیدونم چیه چون تا حالا این طوری نشده بودم. حالا بعد از گذشت 33 روز همه آهنگاشو حفظم نمی خوام کسی رو جز اون ببینم و صدایی رو جز صداش بشنوم. شما منو عضوی از خانوادتون می دونید؟ به نظر شما مرتضی منو به عنوان عضوی از خانوادش قبول میکنه؟

پنجشنبه 27 آذر 1393 - 12:13
s.h izadi

دقیقا حرف دل منوزدی.....
کاش زودترمی شناختمش شایداولین کسی باشه که رفتنش برام سنگین تموم شد

2.190.29.27
پنجشنبه 27 آذر 1393 - 18:04
شکوفه

خیلی زیبا گفتین..چرا من باور میکنم..منم دقیقا یه همچین حسی دارم..اینا همش خواست خدا بوده..هیچکسی نمیتونه این اتفاقو تحلیل کنه چون تنها خواست و اراده ی خدا بوده ..
معلومه که قبول میکنه شماهم عضوی از خانواده بزرگ خاص هستین.
مرتضی برای خونواده خاصت دعا کن...

78.39.194.1
پنجشنبه 27 آذر 1393 - 00:01

نماز خوندنش چه ربطی داره.صداش خداست

پنجشنبه 27 آذر 1393 - 00:02

کاش فقط یاد میگرفتیم به عقاید هم احترام بگذاریم....
بیزارم از زندگی در کشوری که استاد جامعه شناسش جامعه اش را ابله خطاب میکند....
استاد والا مقام اسم خودت را بگذار ابله شناس و اسم رشته ات را ابله شناسی.....
چون این مردم ابله اند!
مکتبی که شما با همت بلندتان در حال رواجش هستید مبتذل است نه موسیقی پاپ.

پنجشنبه 27 آذر 1393 - 00:23

سلام به همه من از طرفداران آقای پاشایی هستم اما الآن و تو این موقعیت به ایشون فقط به عنوان یک عضو از جامعه هنری موزیک پاپ نگاه می کنم که نورد توهین واقع شدند و درمورد جامعه شناس نا محترمی که با اظهارات کور کورانه و شخصی اون هم در محیط علمی که اظهارات عقاید شخصی خلاف موازین عقلی باید بگم جناب آقا شما از جامعه شناسی باید خدمت به روح لظیف مردم جامعه رو یاد می گرفتین نه اینکه عقاید دیکتاتوریه خودتون رو پرورش بدین اگر مرتضی پاشایی خواننده مبتذلی بوده شما هم برای جامعه ایران به ویزه جامعه علم جامعه شناسی این مرز و بوم یک ننگ به تمام معنا هستید از لحنم عذر می وام اما ملت شیر ایران در برابر ایل گاوهایی مثل شما کم میاره و همونطور که میدونین در مثل جای هیچ مناقشه نیست

پنجشنبه 27 آذر 1393 - 01:31

من ميخوام بدونم كه يعنى هيج كسى نيست كه با اين اقا برخوردى بكنه(اقاى اباذرى)يعنى هر كى هرجور دلش خواست بياد به مردم و سلايقشان بى احترامى كنه و بشت سر يه هنرمند با اين همه طرفدار حرف بزنه و بهش توهين كنه و تمام؟؟؟
مسئولين ما كجان ؟وزير فرهنك وإرشاد كه مجوز اين همه البومpop ,در طى سال رو تأييد ميدن ،كجان؟
خواننده هاى به قول اين اقا مبتضل ...كجان؟؟
اين اقا جامعه شناسه يا قاتل روح و روان مردم؟اكر مشكل سيستان و غم مردمتو دارى،جرا با تخريب هنرمند مردمى ،؟
البته با اين حرفا و بحثا،ذره اى از عشق مردم به مرتضى باشايى عزيز كم نميشه،و در نهايت مردم هستند كه انتخاب ميكنند،مرتضى تو قلب همه طرفداراشه تا اااااابد.

پنجشنبه 27 آذر 1393 - 02:11

اوه!خب من فکر میکنم ما با یه ادم خیلی وقیح طرفیم.کسی که به یکی از حضار زن گفت:"واسه من نسل پسل نکن برو همون یارو رو گوش بده".جدا از مسئله پاشایی و موسیقیش.خداوکیلی این لحن حرف زدن اصلا برازنده یه روشن فکر!!!!!!هست؟اصلا کسی با این ادبیاتو میشه روشن فکر دونست؟این بابا( که عده ای هم دارن خودشونو می کشن که بگن خیلی روشن فکره )اسم خودشو گذاشته جامعه شناس؟جامعه شناس رفتار مردمو تحلیل می کنه نه اینکه بهشون بگه ابله!میخواد میخ چیو بکوبه؟اصلا این مردم سخیف پسندن.این آقا کیه که فکر میکنه باید با حرفای چندش آورش چیزی رو تغییر بده؟حرفایی که بهشون افتخار میکنه:"من افتخار میکنم که توهین میکنم."یه سریا که براش سوت و کف میزنن نمیدونم از چی خوششون اومده.بهتون گفته ابله.قبولش دارین؟دوست دارم ببینمش ازش بپرسم با توهین کردن دنبال اینی که مردم خودشونو پنهان کنن؟روشن فکرامونم دیکتاتور شدن!

پنجشنبه 27 آذر 1393 - 11:44

برای پدیده شدن نیاز به مدرک نیست خوب و مردمدار بودن مهربون و محجوب بودن مقاوم و صبور بودن و در یه کلام از جنس مردم بودن و حرف دل اونا رو زدن یعنی اسطوره شدن. همه اینا رو مرتضی مگه نداشت؟ اون یه دونه بود به خدا. به همه احترام میذاشت دنبال شهرت نبود و واقعا عاشق بود. صدای مرتضی چیزی جز احساس پاک نیست اونوقت آقای اباذری میگه فالش؟ متاسفم. اگه مرتضی رو میدیدی آقای اباذری این حرفا رو راجع بهش نمیزدی میدونی چرا؟ چون با رفتارش شرمندت می کرد. یه چیزی میخوام بگم اگه صدای به قول همراه آقای خاص(مرتضی) فالش هم بود اگه بدترین آهنگا رو هم میخوند باز واسه من مهم نبود چون ارزشمند و مهم اینه که اون رفتارش صداش و حرکاتش برگرفته از دلش و صمیمانه بود از ته دل و برای مردم. این کافی نیست؟ خاص بودن لباسهای میلیونی پوشیدن زیبایی بی حد و وصف داشتن و حرکات عجیب غریب درآوردن نیست خاص یعنی با مردم بودن یعنی مواظب دل مردم بودن یعنی وقتی شاعر کارهات شعری رو بهت میده تا بخونیش تو احساس کنی این شعر شاید دل مردم رو بشکنه خاص یعنی مرتضی.

پنجشنبه 27 آذر 1393 - 11:49

مرتضی پاشایی > اباذری

پنجشنبه 27 آذر 1393 - 12:01

زندگی یک پزواک است.
هرانچه که می فرستیدبارمی گردد...
هرانچه که می کارید.درومی کنید...
هرانچه که دردیگران می بینید.درشماوجوددارد...
یادتان باشدزندگی یک پژواک است.همیشه به سمت شمابازمی گردد.پس همیشه خوبی کنید.
تقدیم به مرتضی عزیز

پنجشنبه 27 آذر 1393 - 13:36

باید متعصف بود برای بعضی ها انقد بدبخت و حقیرن که به جسم بی جون یه آدم هم حسودی میکنن امثال این بشر میدونن اگه بمیرن 4 نفر زیر جنازشونو نمیگیره دارن از اسم یکی دیگه سوء استفاده میکنن خودشونو مطرح کنن براش دعا کنید بدبخته............ مرتضی جان روح شاد امثال این یارو کم نیستن ولی کسایی دوست دارن بی شمارن مرتضی تا ابد به یادتیم

پنجشنبه 27 آذر 1393 - 13:45

من فقط میتونم بگم این آقا عصبانی از این که نمی تونه درک کنه علت محبوبیت یه آدمو و عصبانیتش رو به شکل توهین به مردم نشون داده . آقای روشنفکر یکی از دلایل محبویت مرتضی پاشایی احترام به مخاطباش بود که جزئی از مردمن وچیزی که شما از درک اون عاجزید و اون عشقه.مرتضی پاشایی ماندگار شد و همه اونایی که از نزدیک میشناختنش دربارش می گفتن با ادب بود. راجع به شما چی میگن؟؟

پنجشنبه 27 آذر 1393 - 13:46

با عرض سلام و تسلیت خدمت همه ی دوستان و طرفداران مرتضی پاشایی عزیزم که یادش همیشه تا ابد در قلبمون به یاد میمونه ..... بدون هیچ مقدمه ای میرم سر اصل مطلب.قبل از هرچی بگم حیف که داداش مرتضی گلم همیشه به ما یاد میداد که با بقیه خوب حرف بزنیم وگرنه من هیمینجا بدون هیچ ترس و ابایی اون ... رو فحش بارون میکردم...واقعا حیف...
آقای به اصطلاح روشنفکر تورو برو اول حرف زدنتو یاد بگیر که فیلم اون گند حرف زدنت همه جا پخش شده...اقایان به اصطلاح روشنفکر حداقل طرز حرف زدن با یه خانوم رو بلدند نه اینکه با حضار یه مجلس اونم یه خانوم مثه احمقها برخورد کنه...حالم از اون مجلس و برگزار کنندگاش و همه ی آدماش به هم میخوره...من اگه اون جا بودم یه کیلو TNT مینداختم روی سر اون سخنرانها به خصوص اون آقاهه که حرف زیادی میزد....واقعا هیچی نمیشه گفت به این آدم....به اون دوست به اصطلاح موسیقی دان تون بگین که اون پنبه های لعنتی رو از گوشش دربیاره تا دیگه به موزیسین و خواننده ی محبوب یه ملت عالی مثه ایران توهین نکنه و بگه که آهنگای ایشون مبتذله...صدای خود لعنتی اش مبتذله........
...توی احمق که اسم خودتو گذاشتی استاد دانشگاه که واقعا اون اسم و وجودت روی زمین زیادیه اگه نمیدونی بدون که بالای 2 میلیون نفر آدم توی مراسم تشییع مرتضی عزیز اومده بود و آهنگهای مرتضی پاشایی توی نظر سنجی های برنامه های معروف صداوسیما مثه گلخانه،ساعت 25،برنامه های مختلف مخصوص ترانه های خوانندگان همیشه رکورد اولین خواننده رو کسب میکرد...واقعا برای این ادم که حتی بلد نیستند یه سخنرانی آبرومندانه اجرا کنند متاسفم...این آقای به اطصلاح روشنفکر بیان ببینن که خانواده ی مرتضی عزیزمون به یاد مرتضی و برای بچه های سرطانی بنیاد خیریه ای تاسیس کردند که اونجا به تمام بچه های سرطانی خدمت رسانی کامل میشه...عمه ی من تهران زندگی میکنه و به این بنیاد سر زده..وقتی رفته بود فقط گریه میکرد...همین...
حالم از جامعه ی روشنفکرا به هم میخوره...
همشون .....
ولی همه ی دوستان بدونن که با حرفهای بچه گانه و ابلهانه ی یه مشت آدم بدردنخور،شخصیت و عزت و احترام و بزرگواری و منش یه اسطوره و یه ستاره مثه مرتضی عزیزم پایین کشیده نمیشه...این شخصیت یه آدم بیشعور رو نشون میده که اینجوری حرف میزنه....
مردشورتون رو ببرن....
.
.
.
.
خیلی جلوی خودمو گرفتم ...این نهایت ادبم بود در برابر حرفای این آدم...
نگین که چقدر بی ادبم ..چون با یه همچین آدمایی باید مثه خودشون برخورد کرد...
مرتضی جان تا ابد در قلب مایی...
حتی اگه شده به خاطر حمایت و دفاع از تو جونمون رو هم میدیم...مطمین باش اینا حرف نیست..اگه لازم باشه بهش عمل میکنم....

پنجشنبه 27 آذر 1393 - 13:58

در تمام روز،
در تمام شب،
در تمام هفته،
در تمام ماه،
در فضای خانه،کوچه،راه
در هوا،زمین،درخت،سبزه،آب،
در خطوط درهم کتاب،
در دیار نیلگون خواب!
ای جدایی تو بهترین بهانه ی گریستن!
بی تو من به اوج حسرتی نگفتنی رسیده ام...
................
نرو بدون تو شکنجه میشم... خدا بین ججوری داره میره...
چرا این اشک خشک نمیشه... داغون شدم ....خداااااا...... کجاییییییییی؟؟؟؟؟؟؟؟ آرومم کن......... 5 تا 5شنبه گذشت اما حال من هنوز همینهههههه.......خداااااااا..... دیگه تحمل این حرفارو هم ندارم....

پنجشنبه 27 آذر 1393 - 14:04

من به عنوان یکی از طرفدارای فرزاد فرزین واقعا متاسفم واسه این جوی که پیش اومده یه کسی که اسم
خودش رو گذاشته استاد میاد و توی یه مکان علمی همچین حرف های بی پایه و اساسی رو میزنه و به شعور و انتخاب مردمش توهین میکنه و از طرف دیگه هواداران مرتضی پاشایی عزیز که به جای اینکه ادب و متانت خودشون که جز ویژگی های خواننده ی محبوبشون هم بود رو به رخ این به اصطلاح روشن فکر بکشن اینجوری بهش واکنش نشون میدن ... اگه آقای پاشایی زنده بود فکر کنم سکوت میکرد در برابر این آقا . به هر حال خدا به مرتضی پاشایی عزت داد که اینجور از بین ما رفت من نه مخاطب موسیقی ایشون بودم نه ادعایی دارم فقط از چند تا از کارهاشون خیلی خوشم میومد به هر حال چیزی که مهمه عزت این عزیز بین مردمه .. شاید یه تلنگر واسه بعضیا مثل خانم الهام چرخنده یا حامد زمانی باشه این نوع تشیع جنازه که بدونن رو دستای مردم وداع کردن خیلی بهتره تا....

پنجشنبه 27 آذر 1393 - 15:18

بنام خدا باسلام خدمت دوستان بنظرمن مهمترین شرط برای اینکه تصمیم بگیریم که آیا اظهارات یک شخص را نقد بکنیم یا نه اینست که آن شخص درصحبتهای خود از یک لحن مناسب و اخلاقی استفاده کرده باشد وچون آقای اباذری این اصل مهم رارعایت نکرد لذا اظهارات ایشان ارزش نقد شدن را ندارد لذا بهتر است اصلا به آن توجه نکنیم لیکن فقط این را باید گفت که آهنگها ی مرتضی از یک مضمون عاطفی و احساسی برخوردار است که ذهن انسان را به بی ارزش بودن این دنیا و عاشق خدا شدن رهنمون می سازد واین آهنگ آخری یعنی نگران منی که امسال ماه رمضون سی شب مهمون خانه های ما بود که واقعا محشره این آهنگ بلا تردید یکی از آثار ماندگار صدای جاودانه مرتضی است که حتی نسلهای بعدی آنرا با خود زمزمه می کنند چون فراتر از یک کار هنری است پس بهتر است کمی واقع بین باشیم وبااظهارات خودمان روح آن مرحوم وپدر ومادر و بستگان و دوستان وبویژه ملت فهیم وفرهیخته ایران اسلامی را جریحه دار نکنیم خدا مرتضی را همیشه شاد کنهو همه مارا عاقبت به خیر کنه. آمین رب العالمین.

پنجشنبه 27 آذر 1393 - 15:37

بنام خدا باسلام خدمت دوستان بنظرمن مهمترین شرط برای اینکه تصمیم بگیریم که آیا اظهارات یک شخص را نقد بکنیم یا نه اینست که آن شخص درصحبتهای خود از یک لحن مناسب و اخلاقی استفاده کرده باشد وچون آقای اباذری این اصل مهم رارعایت نکرد لذا اظهارات ایشان ارزش نقد شدن را ندارد لذا بهتر است اصلا به آن توجه نکنیم لیکن فقط این را باید گفت که آهنگها ی مرتضی از یک مضمون عاطفی و احساسی برخوردار است که ذهن انسان را به بی ارزش بودن این دنیا و عاشق خدا شدن رهنمون می سازد واین آهنگ آخری یعنی نگران منی که امسال ماه رمضون سی شب مهمون خانه های ما بود که واقعا محشره این آهنگ بلا تردید یکی از آثار ماندگار صدای جاودانه مرتضی است که حتی نسلهای بعدی آنرا با خود زمزمه می کنند چون فراتر از یک کار هنری است پس بهتر است کمی واقع بین باشیم وبااظهارات خودمان روح آن مرحوم وپدر ومادر و بستگان و دوستان وبویژه ملت فهیم وفرهیخته ایران اسلامی را جریحه دار نکنیم خدا مرتضی را همیشه شاد کنهو همه مارا عاقبت به خیر کنه. آمین رب العالمین.

hmd
پنجشنبه 27 آذر 1393 - 16:20

سلام دوستان من با فرمایشات آقای قاسمی موافقم. به نظر من هم صحبتهای آقای اباذری و امثال ایشون انقدر بی منطق و بی ارزشه که حتی ارزش انتقاد کردن هم نداره. بجای گوش دادن به این حرفهای بی ارزش بیایید برای آرامش روح مرتضی عزیزمون دعا کنیم. وحش شاد و یادش گرامی

پنجشنبه 27 آذر 1393 - 22:32

بیخود نیست به ما میگن جو زده احساسی جهان سومی.حتی در درک وشعور هم از دنیا عقبیم.طرف تو غرب عاشق حافظ میشه واینها فقط عاشق شعرهای دختر وپسری.

hmd
جمعه 28 آذر 1393 - 10:53

سلام دوستان خوبم. اگر مایل هستید در ختم قرآن برای هنرمند محبوبمون مرتضی عزیز شرکت کنید، به آدرس زیر میل بفرستید تا سهمتون براتون فرستاده بشه. هر سهمی 3 صفحه هست و تا چهلمش یعنی تاریخ 04/11/93 ادامه داره. ممنونم ازتون. روحش شاد و یادش گرامی تا ابد.
آدرس ایمیل: khatmghoran.mortezapashaee@gmail.com

جمعه 28 آذر 1393 - 12:36

من با دیدن اون سخنرانی فقط برای سطح فرهنگ جامعه م نگران شدم که چنین آدم عقده ای و حقیری شده مدرس دانشگاه.کسی که در مقابل حرفای وقیحانش به کسی اجازه اظهار نظر نمیده.واقعا متاسف شدم که چنین فردی شده روشنفکر جامعه ی من.مرتضی اونقد بزرگ بود که با این چرندیات کوچیک نمیشه.بهتره به جای گوش دادن به مضخرفات این به اصطلاح جامعه شناس برای مرتضی فاتحه بخونیم.

جمعه 28 آذر 1393 - 14:04

مرتضی پاشایی امپراطور موسیقی پاپ بود و ما با صدای فوق العادش زندگی کردیم و خواهیم کرد . مرتضی با عزت و استقامت زندگی کرد و با عزت ار این دنیا پر کشید . برای آن آقای به اصطلاح استاد متأسفم که در مورد مرتضی عزیز اینطور اظهار نظر کردند جوابش رو به خداوندی که مهر مرتضی را به دلها نشاند واگذار می کنم.

جمعه 28 آذر 1393 - 14:40

حرف های هر کس شخصیت خودشو نشون میده وگرنه که طرفدارای مرتضی با این حرفا کم نمیشن
واقعا براتون متاسفم …مرتضی ببخش قدرتو ندونستن…

جمعه 28 آذر 1393 - 14:42

اصن من میخوام بدونم این اقا به چه حقی ب مرتضای من همچین حرفایی زده؟کسی ک درباره مرتضی اینجوری حرف میزنه قطعا ب مرتضی حسودی میکنه چون میدونه هیچ کسی تو دنیا ب پای مرتضی نمیرسه

پنجشنبه 4 دی 1393 - 22:01
عشق مرتضی

نظرت عالیه ولی مرتضی عشق منم بوده قربونش برم من

5.223.248.208
جمعه 28 آذر 1393 - 14:51

حرفای هر کس شخصیت خودشو نشون میدهوگرنه طرفدارای مرتضی که بااین حرفا سرد نمی شن واقعا برای آقای اباذری
متاسفم …مرتضی ببخش قدرتو ندونستن…

جمعه 28 آذر 1393 - 15:02

ایرادی که ماداریم مرده پرست بودنمونه...تازمانی که کسی روازدست ندیم قدرشونداریم...خواه هنرمندباشه خواه دانشمندیاعالم...مردم مااحساسین ولی وقتی واسه شخصی احساساتشون گل میکنه که ازدست دادنش...چراعزیزان ماتازنده اندبهشون اهمیت نمیدیم وبهشون نمیگیم که چقدرواسمون باارزشن...بایدحتمابمیره تا خوبی هاشو بفهمیم...چراتابه حال مستندی مبنی برشناخت نخبگان وبزرگان ماتوهرعرصه ای قبل ازمرگشون ساخته ومنتشرنشده؟
چرابه این راحتی میتونیم به گروهی ازافرادجامعه بی احترامی کنیم...
چرااینقدرهمه چیزبرای ما بی ارزش شده؟...
انگاریادمون رفته :بنی آدم اعضای یک پیکرند/که درآفرینش زیک گوهرند...
خداهمه ی رفتگان روبیامرزه...لطفابیخیال مرتضی پاشایی بشیدتازنده بودبه اندازه ی کافی موردالطاف همگی قرارگرفته بود...دیگه بسه...مرتضی پاشایی محبوب مردم بوده وهستوخواهدبود...
وقتی مادرباره خودمون اینجوری رفتارمیکنیم نبایدازبیگانگان انتظاری جزاین داشته باشیم که ماایرانی ها ومسلمونارو تروریست بنامند...
اتحادوشرف کجارفته؟...
مافقط اسماوشناسنامه ای مسلمونیم...
هیچکدوم ازرفتارای مامثل یک مسلمون واقعی نیست,اگربودهیچوقت این مشکلات وبحث هاپیش نمیومد...
موسیقی پاپ اگه مشکلی داشت مجوز نمییگرفت...درک وفهم مردم اونقدربالاهست که خوب روازبدتشخیص بدند...
واقعاکه :ازماست که برماست...

جمعه 28 آذر 1393 - 15:10

سلام
نمیدونم واقعا باید چی گفت!! این مسئولین هیچ نظارتی ندارن؟میذارن به همین راحتی حرف بزنن؟آخه واسه چی این حرفها رو پشت سر مرده میزنن؟کسی نیست جوابشون رو بده ؟
ایشالله 4دی که چهلم این خواننده عزیز کشورم ایران هست همه میریم بر سر مزارش و مشت محکمی میزنیم به دهن همه اونایی که نمیتونن محبوبیت مرتضی رو حتی بعد از فوتش ببینند
خدا رحمت کنه مرتضی پاشایی رو .و به مادرش صبر بده

جمعه 28 آذر 1393 - 15:39

بنام خدایی که همیشه یکی است ضمن تقدیم سلام خود به همه دوستان می خواستم از ابتکار قشنگ یکی از دوستان که با فرستادن یک ایمیل مارو دعوت به شرکت در ختم قرآن برای مرتضی کرد خدا خیرش بده وعاقبت به خیرش بکنه خیلی جالبه بعد از صحبتهای نابجای اون آقای جامعه شناس موج عجیبی در جهت حمایت از مرتضی و محکومیت آن اظهارات سخیف ایجاد شده ومحبوبیت مرتضی خیلی بیشتر شده باور کنید اینا همش کار خدا هست اگر خدا بخاد یک نفر رو عزیز کنه و زمین و زمان دست به دست هم بدن که اینجوری نشه باز اون نفر برای همه عزیز میشه در ضمن از آقای محمو گل محمدی تشکر می کنم وخطاب به ایشون عرض می کنم عمو محمود دستت درد نکنه که اون پیراهن مشکی رو که مرتضی روزهای آخر عمرش می پوشید و نام مبارک سالار شهیدان رویش نقش بسته بود تو ایام اربعین با خودت به کربلا برده بودی وعکسش رو گذاشته بودی من با دیدن این عکس دلم آتیش گرفت خدا خیرت بده عمو محمود خدا شما رو در روز قیامت از شفاعت سید الشهدا بهره مند کنه دست همه دوستان خوبم درد نکنه پس از اینکه اون آقای جامعه شناس اون حرفها رو زد و دل ما رو خون کرد ساکت ننشستند وجوابش رو دادند در خاتمه من هم مثل خیلی هائی دیگه می خوام از همه دوستان خواهش کنم که روح مرتضی رو با دعا و فاتحه و صلوات و قرآن شاد کنید واون رو تهنا نگذارید خدا به همتون خیر بده

hmd
جمعه 28 آذر 1393 - 20:47

سلام خدمت علی آقا. خواهش میکنم من کاری نکردم. ممنون از لطفتون. یکی از دوستان مسئول این کار هستن. من فقط وظیفه دونستم ایمیلشون رو خدمت همه دوستان اعلام کنم تا در ثوابش همه شریک باشن. مرتضی عزیز با صدای دلنشینش به ما آرامش میداد. حالا من وظیفه خودم دونستم برای آرامش روحش کاری انجام بدم. روحش شاد و یادش گرامی

جمعه 28 آذر 1393 - 21:17

بچه ها حتما میدونید آلبوم یکی هست دوباره منتشر شده بیایید یه بار دیگه این آلبومو این بار به نیت کودکان سرطانی بخریم و مثل همیشه خاص بودن خانوادمونو به همه نشون بدیم. مرتضی هم حتما حتما خوشحال میشه.

hmd
شنبه 29 آذر 1393 - 00:18

از زبان مرتضي پاشايي و تقديم به روح مهربانش:
تموم سازها كوكن،
چراغ صحنه هم روشن....
صداي كف زدن ها و سكوت خاطرات من,
از اين پس جاي اين نت ها
براتون نور مي خونم...
شما نزديك هم باشين،
منم از دور مي خونم...
اگر چه توي چشماتون،
حالا كنسرت بارونه....
ولي لبخند من بازم،
يه شعر تازه مي خونه......
يه وقتايي تو اين دنيا،
برا خوندن هوا كم بود....
منم حق داشتم آخه،
زمين گاهي جهنم بود...
حالا خيلي هواخوبه،
تموم كوچه ها بازن....
درخت و باد پاييزي،
برام آهنگ مي سازن....
چه اجراي قشنگي شد،
كي بازم قهوه مي نوشه؟
حالا پايان برنامه ست،
چراغ صحنه خاموشه......
روحت شاد اى پادشاه صبوری

دوشنبه 1 دی 1393 - 13:45
zahrasharifi

خیلی عالی بود.
روحش شاد

82.99.203.18
شنبه 29 آذر 1393 - 09:48

اولا به این ادم ربطی نداره دوما کسی نمیتونه به احساسات دیگران توهین کنه بعدشم امپراطورمونه به شما مربوط نیست دلمون میخواد تا جایی که میتونیم واسش سنگ تموم بذاریم...

شنبه 29 آذر 1393 - 12:12

سلام.اول باید بگم اقای اباذری شما روشنفکران چه کاری برای ما و زندگی ما انجام دادین برای فقرمون برای بیکاریمون برای بی خانمانیمون برای اعتیاد و و و....چه کاری؟؟؟فقط به فکر جیب خودتونید ما چرا بیایم مراسم شما؟؟؟؟خیلی دل خوشی ازتون داریم بیایم مراسمتون.پاشایی صداش خاص هست...درضمن اقای اباذری شما تحلیلی برای دزدیهایه روشنفکران بزارید نه کارهای مردم که از دست شما زجر میکشند.

شنبه 29 آذر 1393 - 19:20
مهدی

مگه پاشایی برای بیکاری و فقر شما چکار کرده ؟
به جز اینکه احساسات شما رو تحریک کرده و باعث شده حواستون از واقعیت های جامعه پرت بشه

5.236.230.35
چهارشنبه 3 دی 1393 - 04:45
بهسا

مهدی فکر میکنم همین نوشته ی مرتضی جوابتو کامل بده
زندگی صحنه ی یکتای هنرمندی ماست هرکسی نغمه ی خود خواند و از صحنه رود
مرتضی اندازه ی خودش کاری رو که باید میکردو کرده... با مریضیش باعث شد کسایی که شاید تو عمرشون دوبارم خدا رو صدا نکردن واسش دعا بخونن نذر و نیاز کنن و التماس خدا کنن.. با رفتنشم خیلیا رو متوجه خدا کرد این ینی یه فرستاده از طرف خدا اون ماموریت داشت بیاد و خدا رو یه جور حسی تر بهمون بفهمونه... منو تو چیکار کردیم؟

2.182.8.139
شنبه 29 آذر 1393 - 13:01

آقای اباذری شجاع شما در مقامی نیستی که تعیین تکلیف کنی مردم چی گوش بدن اگه خیلی شجاعی از مسئولان انتقاد کن ک چرا اوضاع فلان استان اینجوره؟؟؟ از حقوق میلیاردی فوتبالیستا انتقاد کن که از بیت الماله. اگه هزینه ای صرف پاشایی شده بود یه چیزی.
این شخص محبوب بود مردم دوسش داشتن. این حرفای سطح پایینو رها کنین آقای صدا کیه یا سلطان کیه؟؟؟ این چیزا سلیقه ایه. اما توهین ایشون بحثش جداست. پاشایی چه بخواین چه نخواین محبوب. بیاد به محبوبیت دیگران حسادت نکنیم.

شنبه 29 آذر 1393 - 13:12

این از شخصیت شماست...مثلا میخواین بگین شما خوبید......شما که خودتون کلا مبتاذلید..................................زیدی به زن فاحشه گفتا مستی هر لحظه به دام دگری پا بستی گفتا زیدا هر انچه گویی هستم اما تو هرانچه می نمایی هستی؟؟؟ من عاشق شادمهر و مرتضی و محسنم راجب هیچ خواننده دیگه ای نظر نمیدم اقا چیکار دارید کی تو چه سالی بهترین خواننده شده اقا مرتضی صداش از همه بدتره اصلا همه افتخارات واسه شما ولی من تا اخر طرفدارشم...هرکی یه صلیقه ای داره...در ضمن توهین نکنید چون شخصیت خودتون رو نشون میدین

شنبه 29 آذر 1393 - 13:51

واقعا متاسفم برای استادی که با تحلیل های جامعه شناختی و دخیل کردن سیاست و انتقاد به اون ! همچین انتقادهایی می کنه دراین مورد !! دقت کنید ...بدون هیچ زمینه فکری و سیاسی و جامعه شناختی و انتقادی...فکرکنید فقط به یک سال آخر این هنرمند دقت کنید....مرتضی پاشایی از قبل ملودی می ساخت هم برای خودش هم برای خواننده های دیگه... شعر می خوند و موفق بود اما چرا طی یک سال انقدر محبوب شد؟؟خدا بهش مریضی سختی داد! مریضی ای که استادمحترم دانشگاه مطمئنا دراطرافیانت ندیدی و درک نکردی!مریضی ای که بیمار و نزدیکانش از گفتن اسمش حذر می کنند!مخصوصا سرطانهای شکمی که اکثراامیدی بهشون نیس و تا سه یا چهار ماه بیشتر فردزنده نمی مونه! اما مرتضی پاشایی باصبرو توکل پذیرفت مریضیشو وباهاش مبارزه کرد.قدرتک تک ثانیه هاشو دونست و کنسرت برگزارکرد و با اخلاق خوب و رفتار بااحترامش و صدای جادویی ای که باید تو کنسرتش میرفتی و متوجهش میشدی به دل همه راه پیدا کرد..خدا بهش مریضی سختی داد اما درعوض بهش عزت و محبوبیت داد به خاطرخلق خوب وروح خالی ازحسادت وکینه ش...به خاطر پیشینه مذهبی ای که داشت و باهاشون بزرگ شده بود...صبوربود و توکلش برخدا و با وجودشیمی درمانی خوند و یه عالمه کنسرت برپاکرد..جاهایی که کسی حاضرنبود اونجااجراکنه مرتضی پاشایی اجراکرد.تقدیرخدا روببین استادعزیز مرتضی پاشایی تیتراژ ماه عسل رو خوند و با شعری که حرف دل خودش بود بیشترازقبل نزدیک افطار به دلهای مردم نفوذکرد...بردل نشیند هرچه ازدل برآید!و بستری شددرشب های محرم درحالیکه دلش حسین می خواست..قسمتش نشدبره امادلش اونجا بود خدابهش نظرکرد...خدا به آه مریض نظرمی کنه استادمحترم نمی دونی چون مریضی بااین بیماری درنزدیکانت نداشتی!اما من داشتم دیدم و چشیدم ! به آه مادرم! به کلام مادرم که دلش حسین میخواست! وبهش درشب تاسوعا رسید!تشنه لب و با عطروبوی خوش! مرتضی پاشایی هم رسید درصبح جمعه ی بیست محرم ! جمعه ای که طبق روایت ازامام صادق علیه السلام و پیامبراکرم صلی الله علیه والسلم هرکس دراین روز بمیرد عذاب قبرندارد!درماهی رفت که سعادت میخواد دراین ماه رفتن!این ماه مهرخورده به نام امام حسین علیه السلام و حضرت عباس و اصحابش است..گریه دراین ماه مهرخورده به نام این عزیزان است و حال ببین چه شد؟!خدا بهش بیماری سختی داد اما درزمان کوتاه او رو عزیز کرد و به خواسته های دلش رسوند..بهش نظرکردو نظرکرده رفت!عزیزش کرد و عزیزهم بردش طبق آیه قرآن ( تعزُّ من تشاء و تذلّ من تشاء.خدا هرکه را بخواهد عزیزمی کند و عزت میدهد و هرکه رابخواهد ذلت میدهد و ذلیل می کند.آیه 3سوره آل عمران)...معلوم است شما و امثال شما هرچقدر بخواهید ازدیدجامعه شناختی و انتقادی به این اتفاق یا به قول خودتون پدیده تحلیل ارائه بدیدکامل و موردپسندومنطقی نیست!کار خدا بود و بس! مرتضی این دنیا و ظواهرش رو باتمام علایق و وابستگی هایش زیبا گذشت و رفت به سفرابدی ای که همه میرن ! این شما و ماییم که هنوز اسیردنیا و تعلقاتش هستیم ! به جای این اظهارات و تحلیل ها به خودت و رفتنت و دنیایی که ابدیست فکرکن ! خدا مرتضی پاشایی رو عزیزکردوعزیزدرماه عزیز و روزعزیزبرد تابه همه ما چه پیغام هایی بده؟!صبردربرابرسختی ها! توکل کردن درعین تسلیم محض خدابودن!مواردیه که مطمئنا تا نبینی و نچشی درمواقع سخت! نخواهی فهمید!! وعجیب صبری دارند این نوع بیماران ! خوش به سعادتش که هنوز که هنوزه افرادی باابزارهای تحصیلی خود سعی درپرده برداری ازعلل این به قول خودشان پدیده را دارند!!همچنان ادامه دهید! آخرروزی خواهید فهمید!!و اون روز دیرنیست!!

شنبه 29 آذر 1393 - 20:55
s.h izadi

مرسی

آنکه را کردگار کرد عزيز. نتواند زمانه خوار کند

164.138.162.246
یکشنبه 30 آذر 1393 - 00:55
s.h izadi

مرسی

آنکه را که کردگار کرد عزيز. نتواندزمانه. خوار کند000

37.129.55.110
یکشنبه 30 آذر 1393 - 12:07
s.h izadi

مرسی

آنکه را کردگار کرد عزيز. نتواند زمانه خوار کند

164.138.176.240
شنبه 29 آذر 1393 - 14:56

آقایی که اسمتو استاد یا روشن فکر گذاشتی،،،،استادی به مدرک قاب کردن و رو دیوار گذاشتن نیس،،باید شخصیت یک استاد و داشته باشی.
توهین به خواسته ی یک ملت ، سلیقه و عواطف و احساست یک ملت چیزی نیس که به این سادگی بخشیده بشه..... به علاوه شمایی که چیزی از موسیقی سرت نمیشه،به چه حقی میای راج ب یک سبک خاص و نوپای موسیقی اظهار نظر میکنی؟؟؟؟؟؟چی میدونی از موسیقی واقعا؟؟؟....... واقعا برای بعضی ها متاسفم که جایگاه خودشونو درک نمیکنن......
مرتضی پاشایی،اسطوره ی موسیقی پاپ ، جاودانه هست و تا دنیا دنیاست در قلب ما و ملت ایران میمونه.هیچ کس،وقتی میگم هیچ کس،یعنی هیچ کس(به جز خود خدا) نمیتونه مرتضی پاشایی رو از یاد ما ببره و جایگاهشو پایین بیاره......
مرتضی پاشایی جاش تو عرش کبریا،تو بهشت جاودانه..... روحت شاد
دوست دارم تا ابد....

یکشنبه 30 آذر 1393 - 17:23

اباذری فردیست که خود را تافته جدا بافته از این ملت می داند و مدعیست که دلسوز مردم سیستان و بلوچستان است ما باور نمیکنیم . چرا که یک انسان دلسوز به مردم اهانت نمی کند و به یک جوان هنرمند که دستش از دنیا کوتاه است هتاکی نمی کند او که از افکار فاشیستی انتقاد می کند براستیکه خود یک فاشیست است زیرا که سلیقه و دیدگاه خود را بر مرد تحمیل می کند آن هم با الفظ رکیک. این جامعه شناس فرادی را که موتزات گوش نمی دهند آدم نمی داند پس کاری برای این جامعه انجام نخواهد داد

یکشنبه 30 آذر 1393 - 19:20

سلام و درود بر معجزه عشق و مهربونی و استقامت. مرتضی نمیدونم کجایی و داری چیکار میکنی اما میدونم هر جا هستی تنها نیستی هزار دل کنارته امشب شب یلداست میخوام واست فال حافظ بگیرم امشب جات بین خانوادت دوستات و خانواده خاص خالیه یه چیز رو بذار بهت بگم تو هر آن کنار مایی هر چند نیستی اما یادت با ماست .درسته که هیچ شب یلدایی رو کنار ما نگذروندی ولی دیگه وقتشه سر سفره شب یلدای ما هم بشینی وقتی به دیدن نزدیکانت رفتی ما رو هم فراموش نکن. یلدات هم مثل روحت بلند باشه مرتضی عزیز.

دوشنبه 1 دی 1393 - 21:16

بنام خدا سلام خدمت دوستان
من فکر می کنم اگه قرار باشه یه همایش تحت عنوان "پدیده پاشائی " برگزار بشه نباید از افرادی دعوت کنند که به مردم توهین کنه و بگه نوع موسیقی مرتضی مبتذله من میگم ابتذال مربوط به صحبتهای این فرد هستش من نمی دونم مرتضی چیکار کرد با دلهای مردم که بهیچوجه نمی تونن اون رو فراموش کنند و تحمل غم از دست دادن مرتضی به صبر زیادی نیاز داره مرتضی جان حالا که دستهات از این دنیای بی ارزش کوتاه شده ببین مردم دارند برات چیکار می کنند غروبهای پنجشنبه مردم عزیز در کنا رپدر و عموی بزرگوار شما وسایر دوستان سر مزارت حضور دارند وقبر تو رو مثل نگینی احاطه می کنند اون عکسی رو که شاهین دلیوند در آخر یکی از کنسرتها از تو گرفته بود روی سنگ قبرت حک شده و معنی عشق رو از روی نگاهت در این عکس کاملا می شه فهمید همیشه به یاد تو هستیم مگه می شه ما مرتضی رو فراموش کنیم؟مرتضی جان اگه یه نفر از این دنیا بره تا یه مدتی براش اندوهگین می شن اما به من بگو تو چی کار کردی مردم عزیز ما در سر تا سر میهن هنوز دارند ازتو حرف می زنند ودارند با آهنگهای تو زندگی می کنند تو مطمئن باش حتی بچه های نسلهای بعدی که تور را ندیدند وقتی صدای پر از عشق تورو گوش میدن از پدر و مارهایشون می پرسند این صدای کیه که اینقدر با عشق و احساس می خونه اون وقت هستش که جواب می شنوند ای صدای مرتضی پاشائیه ما هنوز هم عزادار رفتن مرتضی هستیم مرضی فرشته ای بود از طرف خدا که با رفتنش خیلی ها که از خدا غافل شده بودند به یاد خدا افتادند.
مر تضی نگران نباش ما همیشه با فاتحه و صلوات و قرآن ودادن خیرات هوای تو رو داریم روحت شاد

سه شنبه 2 دی 1393 - 17:19

ای بابا...چرا انقدر به مردم میگین مرده پرست؟سال91 تیزر البومش اومد من رفتم دانلودش کردم و ازصداش خوشم اومد.از اون موقعه میشناختمش.اگه اونایی که میگن هیچکس نمیشناختش میامدن کنسرتهاش میدیدن چقدرادم میشناسش.بعلاوه اینکه با بابک جهانبخش و رضاگلزار و محسن یگانه کنسرت مشترک داشت.اگه کمی این افراد کنسرت های اوناهم دنبال میکردن قطعا میشناختنش.اگه بقیه هم توی چندتا سایت خبری عضو میشدن هرهفته عکس های مرتضی پاشایی بااین و اون و کنسرت هاش به ایمیلشون میامد و باهاش اشنامیشدن. اگه شمانمیشناسیش واهل موزیک پاپ ایرانی نیستی چرا میگی :الکی گنده اش کردین و مرده پرستین.شما ازدنیا بی خبرین مشکل از اونایی که اومدن تشییع جنازه نیست. اونا مرده پرست نیستن.شما حسودین که بزرگ بودن این و اونو نمیتونین ببینین.
بعلاوه اینکه اگه مردم مرده پرست بودن و واقعا دوسش نداشتن مگه بیکاربودن روز یکشنبه کاریشون رو برن اونجا گریه کنن؟که چی؟ اگه مردم مرده پرستن چرا واسه ارجمند و احمدی و ... نرفتن؟
میدونید چرا چون مرتضی توی مدت زمان کم محبوب بود. درضمن اگه موقعه زنده بودنش کسی اونو نمیشناخت الان همه میشناسنش.
پس مردم مرده پرست نیستن. عاشق صداهای خوبن.خاطره های خوب.
اگه این افراد ماه عسل رو نگاه میکردن یا برنامه عید فرزاد حسنی رو نگاه میکردن میشناختنش.
میدونید چرا بعضی ها نمی شناسنش؟بخاطراینکه روزگارهمه ی ما شده ماهواره نگاه کردن.تفریح ما شده ماهواره.برنامه ما ماهواره.عشق ما ماهواره.تکنولوژی ما ماهواره.
ما خودمونم ماهواره داریم اما به اندازه نگاه میکنیم.برنامه های تلویزیون هم بعضی هاشون رو دنبال میکنیم.
مردم از ساعت 6غروب جم نکاه میکنن تا ساعت12 شب.ظهرها اهنگ.صبح ها مستند.کاش انقدر ایرانی ها اخبار سلبریتی های خارجی رو دنبال میکنن یه نگاهی به داخل کشوری ها هم بندازن.همه جنیفرلوپز رو میشناسن اما مرتضی پاشایی رو میگن نمیشناسیم.این نهایت تاسفه.
موسیقی پاپ چندصد ساله هست یکی میاد سمینار میزاره میگه موسیقی پاپ مزخرفه مرتضی مزخرفه. قبل اون صداش درنمیامد.تامیبینن مردم یکی رو دوست دارن میان اون طرف رو می کوبن.اصلا مزخرف .به شما چه ربطی داره. شمابرای چی داری میسوزی؟
من نمیگم مرتضی استاد بود نه نمیگم خواننده های خوب دیگه هم داریم.اما صدای مرتضی واقعا دلنشینه.اهنگهایی هم توی این 3سال خوند خوب بودن.ضمن اینکه توی کارش پشتکارداشت. طرف یه البوم میده بیرون کنسرت میزاره 7ماه ازش خبری نیست.بعد 7ماه میاد واسه اینکه یه چیزی خونده باشه 1اهنگ چرت میده بیرون.این خواننده ست؟
چرا میگین چپ و راست مرتضی پاشایی؟37 ساله الویس پریسلی مرده اما مردم امریکا هنوز میرن سرقبرش ،تولدش رو جشن میکیرن،سالگرد براش میگیرن... چرا چون محبوبه؟
ماحتی به ساله مرتضی پاشایی بیچاره هم نزدیک نشدیم.چرا انقدر براتون سخته؟
مرده پرستی مد نشده حسودی مد شده....

چهارشنبه 3 دی 1393 - 00:47

آقای به ظاهر روشنفکر , من هم استاد دانشگاه هستم و دو مدرک دکترا از دو دانشگاه معتبر ایران دارم ، این را برای این گفتم که بدانید مرتضی پاشایی اگر یک خواننده پاپ مبتذل بود هرگز نمی توانست امپراتور، قلب انسان های مختلف با گرایش های مختلف باشد ، اگر ترانه هایئ او کوچه و بازاری بود هرگز افراد از همه طبقات اجتماعی به آهنگ های او علاقه نشان نمی دادند ، مرتضی پاشایی علاوه بر صدای ماندگار ، هنر بی نظیر ، صاحب شخصیت و منزلتی بالا بود ، شما چطور محبوبیت کسی را برنمی تابید ،شما با این سخنان بی اساس و بی پشتوانه ، نه تنها به شعور ملت ایران توهین می کنید بلکه خودتان را نیز زیر سوال می برید ، بدانید جمعیتی که شما در روز تشیع پیکر این هنرمند عالیقدر دیدید ، حتی نیمی از هواداران ایشان نیز نبودند ،آگاه باشید که افراد زیادی هم بودند که به دلیل مشغله فراوان نتوانستند خود را به مراسم این اهنرمند شریف برسانند ، بدانید که مرتضی پاشایی در قلب این مردم زنده است و هرگز سخنان شما از منزلت آن بزرگوار نمی کاهد ، بهتر بود شما به تنهایی جلوی یک ملت نمی ایستادید و با این سخنان خود را کوچک و حقیر نمی کردید ، و بدانید که این سخنان شماست که احمقانه است نه شعر ها و آهنگ های مرتضی پاشایی ، محبوب کسی است که در قلب مردم همیشه زنده است ، مرتضی عزیز ، آزرده نشو از اظهار نظر کم خردان

چهارشنبه 3 دی 1393 - 02:03

صحبت های این آدم به اصطلاح تحصیل کرده و با کمالات مملکت هیچ فرقی با نوع صحبت اون خواننده غیر مجاز نداشت و چه بسا که بسیار بی ادبانه تر و گستاخانه تر بود. این آقا با این نوع صحبتش نشون داد که مایه ی تاسف و حسرت مملکت ما چنین آدم های به اصطلاح تحصیل کرده بی فرهنگ هستند نه مرتضی پاشایی که راوی لطیف ترین احساسات مردم بود و نه مردمی که با بغض و عشق آسمونی شدنش رو بدرقه کردن. مرتضی پاشایی کسی بود که بلیط های چهار سانس اجرای کنسرتش تو سالن میلاد تهران به سریعترین صورت ممکن فروخته میشد و باز هم عده زیادی همیشه بودن که از قافله عقب می موندن و جا بهشون نمیرسید.مرتضی به قلب مردم راه پیدا کرده بود و عزیزشون شده بود این چیزیه که این آقا با تحلیل های این چنین خشک و خشن متعصبانه نمیتونه درکش کنه و ناچار به توهین و فحاشی میشه.اهمیت نداره که سطح موسیقی مرتضی تو جهان و حتی تو ایران چی بوده.پاشایی تازه اول راه بود تازه کارش رو با یه آلبوم موفق شروع کرده بود که این بیماری بهش اجازه ادامه نداد.چیزی که اهمیت داشت این بود که اون از جنس مردم بود.مرتضی نماد مبارزه بود نماد اخلاق بود.اینو کسی داره میگه که تو اکثر کنسرت های تهرانش چه قبل بیماریش چه بعدش شرکت کرده و به چشم خودش برخورد و رفتارش رو با مردم دیده و نهایت عشق و انرژی گذاشتنش رو واسه مردم حس کرده . وقتی این آقا اینطور حس خود برتر بینی نسبت به مردم داره و دور از جون همه مردم رو احمق ترین و جو گیرترین آدما قلمداد میکنه معلومه با هزار بار تحلیل هم نمیتونه به این جواب برسه که چرا یه نفر باید اینطور محبوب قلبها شده باشه. این آقا تا آخر عمر باید بسوزه چرا که سمفونی احساسی که مرتضی پاشایی برای مردم اجرا کرده بود تا ابد تو خاطر خونواده ی خاصش میمونه و تا ابد عمیق ترین حسرت ها رو از این رفتن زود هنگام براشون به جا میذاره.

چهارشنبه 3 دی 1393 - 11:36

بعید میدونم مرتضی پاشایی کسی رو رنجونده باشه با حرفاش...
رفتن مرتضی پاشایی نشون داد عده ای ظرفیت مرگ یکی دیگه رو هم ندارن...
مسئله ی پیچیده ای نیست! هنرمندی که از ابتدای کار سیر صعودی داشته و البته خوش اخلاق و مردم دار هم بوده دچار بیماری ای میشه...
همه میگن میری ، جواب میده: هرچی خدا بخواد . میگن چه جوری میخوای ادامه بدی؟ میگه: توکل به خدا... میپرسن با این حال کنسرت میذاری؟ میگه : اگه خدا بخواد...
به هر گزارشگری برسه میگه با امید به خدا و به عشق هوادارام زنده ام...
اینا کجاش از دین و اخلاق خارجه؟
اصلا مگه شرکت در مراسم ختم افراد تو احادیث توصیه نشده؟
اگه برای جامعه نگرانی وجود داره بهتره سخت گیری های 10 سال پیش وجود داشته باشه تا هر کس از مامانش قهر کرد خودشو هنرمند جا نزنه!هرکی عاشق دختر همسایه شد نیاد بخونه!
چرا انتقاد زننده از کسی که دستش از دنیا کوتاهه؟هر چند اگه بود احتمالا جواب همه ی حرف و حدیث ها رو به خدا واگذار میکرد...
خواهش میکنم تائید کنید.

چهارشنبه 3 دی 1393 - 12:07

خییییییییییییییییییییییییییلیییییییییییییییییییییییییییییییییی زشششششششششششششششششششششششششته!خیلی!
این آقا از کجا میدونن واکنش مردم نسبت به مشکلات یک استان چیه؟مردم چه کار میتونن بکنن؟بریزن تو خیابون تظاهرات کنن؟دیسلایکش کنن تو فضای مجازی؟مردم کاری از دستشون برنمیاد.اگه میاد یه نفر راهکار بده!
و
مردم اگه کاری انجام دادن به خاطر دل خودشون بوده چون کسی بهشون مدال نداده واسه این کار!واکنش احساسی بی قانونه...البته بگذریم از اونایی که برای زیارت سایر افراد مشهور تشریف برده بودن!
و
کاربران محترمی که راجع به جواهرات ظلایی ایران اعم از حنجره و صدا و ... صحبت کردن:
1.نامبردگان ، اگه به موسیقی ایرانی اهمیت میدان تو خاک کشورشون میموندن،با هر سختی.
2.اونور آب گاهی حتی مشهورترین جوایز به خاطر دلایلی غیر از دلیل اصلی اهدا میشن.
3.اینکه مردم چند سال چی گوش بدن و آلبوم کیو بخرن شاخصه ای برای کیفیت اثر نیست و تنها علاقه ی مردم رو به اون هنرمند نشون میده.
4.هر کس میتونه هر چی دوست داره گوش کنه پس دلیلی وجود نداره که علایق خودمونو به بقیه تحمیل کنیم.
خواهشا تایید کنید...

چهارشنبه 3 دی 1393 - 21:08

متاسفانه مشکل اینه که مردم ما عادت کردن تو عقاید هم دخالت کنن و به چیزی ک مخالف عقاید خودشونه توهین کنن

پنجشنبه 4 دی 1393 - 09:23

فقط تو یک جمله می تونم بگم واقعا برای این استاد دانشگاه متاسفم

پنجشنبه 4 دی 1393 - 12:50

سلام.من خودم روز تشییع زنده یاد پاشایی حضور داشتم و با چشم خودم دیدم مردم چجوری اشک میریختن و گریه می کردن و از ته دلشون همه آهنگاشو می خوندن.کاری ندارم به اون عده ی اندکی که صرفا برای سرگرمی و گذروندن وقت اونجا بودن اما این کمال بی انصافیه که اولا اون جمعیت زیاد رو نادیده بگیریم که از سر عشق اونجا بودن و دوما اینکه از کسی به این شدت انتقاد کنیم که حتی خودش حضور نداره تا دفاع کنه.حرفای این آقا جهت گیری های کاملا مشخصی دارد که نیاز به گفتنش نیست .من خودم به عنوان یه دانشجوی هنر هم به کارهای پاپ داخلی هم خارجی هم کلاسیک گوش میدم و از طرفدارای مرحوم پاشایی بودم.روحش شاد و یادش گرامی

پنجشنبه 4 دی 1393 - 21:21

من فقط اینو میدونم که مرحوم پاشایی روح بلندی داشت که اینقدر در بین مردم محبوب شد مطمئن باشید خداوند در آن دنیا هم به او لطف خواهد کرد و عاقبت به خیر خواهد شد (.قابل توجه تاریک فکر ها ....)

پنجشنبه 4 دی 1393 - 21:41

سلام
من جوون سی ساله هستم . موسیقی هم کم و بیش گوش می کنم . ولی اسم و پاشایی و اولین بار موقع تشییع اش شنیدم .
کاری ندارم نابغه بود یا نبود ، ولی مشهور نبود .
اگه به کل حرفهای استاد اباذری توجه کنید . می فهمید که استاد با مرحوم پاشایی دشمنی نداره بلکه به این اعتراض می کنند که سطح علایق مون و باید ببریم بالا و به مسایل مهم تر و واقعی تر توجه نشان بدیم . و انگار درمورد یک فیلمی هم صحبت می کنند . راست می گید برید اون فیلم و پیدا کنید ببینید منظور استاد از مقایسه این دو واقعه چیه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟چرا به این راحتی به افراد توهین می کنید ؟! استاد اباذری در مقام یک جامعه شناس و محقق در یک فضای کاملا علمی در مورد یک واقعه معمولی که شاید یه هفته دیگه در مورد یه شخص دیگه تکرار بشه کاملا علمی اظهار نظر کردند . شما در چه مقامی به ایشون توهین می کنید .
به خدا من اسم این استاد و اولین بار اینجا شنیدم .
ولی به نظرتون بهتر نیست یکم با احتیاط در مورد افراد قضاوت کنیم ؟!

جمعه 5 دی 1393 - 00:21

حافظ سالها پیش پاسخ بعضیا رو داده:
پاکیزه سرشت
عیب رندان مکن ای زاهد پاکیزه سرشت
که گناه دگران برتو نخواهند نوشت

من اگر نیکم و گربد تو برو خود را باش
هرکسی آن درود عاقبت کار که کشت

همه کس طالب یارند چه هشیار و چه مست
همه جا خانه ی عشق است چه مسجد چه کنشت

سرتسلیم من و خشت در میکده ها
مدعی گر نکند فهم سخن گو سرو خشت

ناامیدم مکن از سابقه ی لطف ازل
توپس پرده چه دانی که که خوب است و که زشت

نه من از پرده ی تقوی بدر افتادم و بس
پدرم نیز بهشت ابد از دست بهشت

حافظا روز اجل گر به کف آری جامی
یکسر از کوی خرابات برندت به بهشت

جمعه 5 دی 1393 - 00:26

مدرک جامعه شناسی داشتن دلیل بر جامعه شناس بودن نیست!
این آقا مثل کسیه که شنا رو توی خشکی یادگرفته و ادعای شناگری میکنه. یه جامعه شناس واقعی کسیه که تو اجتماع غرق بشه بعد ادعای تحلیل داشته باشه! بستر جامعه و شناخت جوونا و درد اونها خبلی چیزا به آدم یاد میده! یه راننده تاکسب گاهی جامعه شناس تر از بعضی هاست! دانشگاه و تجربیات ایشون فقط یه ماکت ایده آل از جامعه ست نه واقعیت!
بعضی ها برای خاص شدن و ادعای روشن فکری تلاش میکنن که کار توده ی مردم رو سخیف و از روی حماقت جلوه بدن. غافل از اینکه خاص ترین اتفاقات که شبیه معجزه ست درست از دل این اتفاقات مردمی رخ میده! این جور حرکات مردمی و خودجوش برای یک جامعه میتونه تهدید یا فرصت تلقی بشه. کسی که این و تهدید تلقی میکنه کسیه که همیشه نبمه ی خالیه لیوان رو میبینه. در عین حال میتونه پدیده ی مثبتی باشه و با یکم مدیریت میشه برای گروه هدف برنامه ریزی کرد.
چطور وفتی توی غرب برای مایکل جکسون یادبودهای فراوان گرفته میشه حرفی از ارزش موسیقی و اداهای روشن فکری به میون نمیاد! اونا هبچ تلاشی برای زورکی روشن فکرشدن مردم نکردن فقط یادگرفتن به هم توهین نکنن و به سلیقه ی مردم احترام بذارن و براش برنامه ریزی کنن! این موسیقی به قول شما مبتذل خیلی ها رو زیرورو کرده و من یکی ازون ها بودم. کاش درباره ی این انسان پاک با ادبیات بهتری صحبت می کردید . کسی که در سخت ترین روزهای زندگیش از مردم فاصله نگرفت! ما او و صداش رو حس میکردیم توی کنسرتش و توی ترانه هاش. این یه رابطه ی قلبیه غبر قابل تحلیله!! من شخصآ برای مرتضی پاشایی مراسم هم گرفتم تا دینم رو به صداش ادا کنم.
روحش شاد .

جمعه 5 دی 1393 - 01:42

همه عقایدشون مهمه و جای احترام داره اما تمامی طرفداران مرحوم پاشایی به خوبی استعداد و عشق به هواداران و صدای بسیار زیبای ایشون رو درک کردن.یه سری هم کسایی هستن که همیشه حسود این پدیده بودند.وقتی می گن پدیده واقعا این آقا پدیده بوده .درسته کشور ما خواننده های خیلی خوب و موفقی داره اما هیچکس نمیتونه این حقیقت رو کتمان کنه که آقای پاشایی در کمترین زمان ممکن به بزرگترین و بیشترین محبوبیت رسید.پس لقب پدیده حق ایشون بوده.کسی هنوز درک نکرده که چرا از بچه ی 6 ساله تا مرد 70 ساله برای مرگش خون گریه کرد....فقط تنها دلیلش این بود که اون تمامی هواداراشو دوس داشت و همیشه هم می گفت...پس لطفا نیاین آقای پاشایی رو با بقیه مقایسه کنید...چون واسه شهرت نیومد بخونه...خوندنش فقط با عشق بود که این همه آدم رو عاشق خودش کرد....

جمعه 5 دی 1393 - 05:14

من همه نوع موسیقی بویژه پاپ گوش میکنم
اما بعد از گوش کردن به ترانه ها و سبک و ویژگیهای و کیفیت آهنگسازی و خوانندگی واقعا عاشقانه مرحوم پاشایی دیگه نتونستم بسیاری از ترانه های دیگران را گوش بدم . در مورد آقای عقیلی و یگانه بصورت نسبی 10% و در مورد مرحوم پاشایی 90 % از آثارشون مورد علاقه منه و حداقل درمورد خودم اعتقاد دارم که آثار مرحوم پاشایی سلیقه ، ذاءقه موسیقیایی سختگیرانه تر شده و ارتقا پیدا کرده بطور مثال از بارها گوش کردن ترانه های ایشون خسته نشده ام . صدای ایشون هم کاملا با موزیک عجین شده و سعی نکرده برتری خودش رو تحمیل کنه ، موزیکشون هم دارای هم دارای نظم و بی نظمی - سلسله مراتب - پر و خالی - فراز و فرود - مکث و حرکت که در بسیاری از آثار هنری بطور مثال در معماری روز دنیا این ویژگیها رو میشه دید و افقهای جدیدی در موسیقی رو بهش دست پیدا کرده و به هدفش رسیده و بنظرم بجای تحلیل شخص بهتره در مورد سبک و ویژگی های ایشون که اینقدر تاثیر در مردم گذاشته صحبت بشه منطقی تره

جمعه 5 دی 1393 - 18:10

دوستان عزیزم
کسی رو که راجع بهش صحبت میکنید استادبزرگ جامعه شناسی درایران است جامعه شناسی یعنی انتقاد صریح و بی پروا ،انتقاد من اینه که این استاد بزرگ لحن تندوصریحی داشت اما سخنانش راجع به مدگرایی اجتماعی وتغیرات اجتماعی که پیش امده وعکس العمل دولت صحیح است نظریات ایشان کاملا با مکتب های جامعه شناسی تطابق دارد شماهم باتوهین به این استاد بزرگ همان لحنی رادارید که ایشان داشت
زمانی پرفسور رفیع پور درحضوررهبری سخنانی اظهارداشت راجع به هنر-سیاست و رهبری در ایران که همه حتی در دانشگاهها راجع بهش صحبت میکردن اما هیچ کس به ان موضوع نپرداخت.....این نشان میدهد که نظرات استادان جامعه شناسی وکسانی که عمرخودراوقف مسایل اجتماعی کرده اند قابل تامل است.امیدوارم همه مایادبگیریم به هم احترام بگذاریم وتوهین ازجامعه ایران رخت بربندد

شنبه 6 دی 1393 - 22:26

واقعا آدم شرمنده میشه با اینجور اساتید
براش متاسفم....

شنبه 6 دی 1393 - 23:16

بابا استاد بابا جامعه شناس !!!!
چرا اخه دهن ادمو باز میکنید حالا که این قدر بی پروا و بی باک باید سخن گفت
سخن میگم
که مبتذل جناب عالی هستید که هیچ بویی از هنر - صدا و موسیقی نبردید
اخه تو که نمی دونی موسیقی چیه صدا چیه احساس رو کی داره که کاار
ارائه میده خواهشا سکوت اختیار کن
مرتضی که پدیده شده و همیشه در یاد ها و قلب ها زندس
این وسط عده ای خواستند خودشون رو جلوه بدن و بگن ما هم هستیم
اما در واقعه خودشون رو خراب کردن
اگه راست میگید کاری کنید بعد مرگ شما هم چنین استقبالی بشه
مرتضی عزیز تا اخرین نفس امید داشت که باز خوب شه و به عشق مردم
بخونه و با اون صدای خدا دادی و افسانه ای و جادویی اش دنیارو
دگرگون کنه ..
واقعا حمایت میکنم از مرتضی عزیز قلبم تا ابد برای مرتضی
عزیز رو تکرار خواهد بوود مرتضی من به جای این اقای به اصطلاح
جامعه شناس از تو عذر می خوام میدونم این چیزا بی شک روح
پاک تو رو عذاب میده قاعدتا اما توجه نکن چون یه ملت یا بهتره بگم یه
جامعه دیگه هم میشناسنت و به ارزوت رسیدی و موندگار شدی
خدایا به ما هم از این مرگ ها عطا کن
همین قدر با شکوه و سر افرازانه

مرتضی میدونی حالم این روزا بد تر از همس
اخه هر کی رسید دل ساده ی تو رو شکست
قول بده که تو از پیشم نری
واسه ما دیگه عاشقی جاده ی یک طرفس :(((((

سه شنبه 9 دی 1393 - 23:36

جناب اباذری حرف حق میزنه. همش تقصیر صدا و سیما و رسانه ها ست. چرا موقعی که چندین نفر از بزرگان موسیقی فوت کردند( استاد همایون خرم و استاد لطفی و ... ) که یکی از ارکان و موسسان و پایه گذاران موسیقی در ایران بودن صدا و سیما هیچ اسمی از انها نبرد؟

شنبه 13 دی 1393 - 22:01
saeeed

شور مردم از مرحوم پاشایی مثل خرم و لطفی نبود تلویزیون انعکاس داد
اگه دیدی پاشایی بیشتر انعکاس داده شد به خاطر حرکت پرشور مردم بود

2.147.164.228
جمعه 19 دی 1393 - 19:40

دوباره یه بحث جنجالی ای پیش اومد و همه مسائل با هم قروقاطی شد.(گوش و شقیقه دقیقا) حالا این وسط ممکنه یکی حرف حق زده باشه اما بخاطر جوگیری و احساسات گرایی ایرانی (هم درباره عشق هم نفرت) نظراتش کلا مردود به شما بیاد.خیلی بده که نمیتونیم متمدن و با متانت گفتگو کنیم که حداقل به یه نتیجه ای برسی حرفامون.

سه شنبه 5 اسفند 1393 - 11:52

واقعا متاسفم برای دانشگاه های که همچین اساتیدی در اون درس یا نظراتشون رو دیکته می کنند به دانشجو ها ... خیلی عقلت میکشه برو ببین چرا انقدر فاحشه و انقدر فقر تو مملکته برو در مورد اختلاسهای میلیاردی حرف بزن و درمورد کلاهبرداری ها و نا امنی در مملکت حرف بزن ... مرتضی اگه خواننده بدی بود یا خوب بود به امثال تو ربطی پیدا نمیکنه اصل مردمی بودند که حضور خودشون رو هرجای که مراسمی برای مرتضی بود نشان دادن و قدر دانی کردن از کسی که با صداش خاطره یا آرامش گرفتن ... آقای دکتر هیچوقت نمیتوانی مثل اون باشی و میدونم آرزو داری چون اون خاص شد کسی که اکثریت دوستش داشتن و این مهمه اینکه ازت راضی باشند موقعی مرگ همه بگن حیف بود الان رفت ... مثل خیلی ها که وقتی رفتن ایران در سوگ نشست ... واقعا واست متاسفم که نشان دادی نه تنها در رشته ای خودت موفق نیستی بلکه هیچی هم از موسیقی نمی دونی . و خواهشا اسم اون موسیقی دانی که
تحلیل کرده آهنگ های مرتضی رو اعلام کن تا مردم بدونن که اون شخص هم مثل شوما چیزی از موسیقی نفهمیده . آرزو میکونم به آرزوت برسی استاد ...

سه شنبه 5 اسفند 1393 - 16:49

بعضیـا زبونشون خـیـــــلـی درازه..
هیچکس حق بی احترامی به مرتضی رو نداره
هـــــــــــــــیـــچـــکس...
اونوقت با ما طرفدارا طــرفه

پنجشنبه 7 اسفند 1393 - 13:55

محبوب ترین خواننده ی ایران امپراطور پاپ مرتضی پاشایی
هر کیم حرف بزنه خودشو خراب کرده

سه شنبه 18 فروردین 1394 - 09:14

صدای مرتضی پاشایی به دل مردم نشسته.اصلا ربطی به سیاست نداره.چی میگه این یارو؟!!!!؟

سه شنبه 25 فروردین 1394 - 17:42

مرتضی با درد و همه ی سختیهاش جنگید و تا اخرین لحظه با بیماریش مبارزه کرد و امیدوار بود.یوسف اباذری یک جامعه شناس نیست چون هیچی از مردم و جامعه سر درنمیاره که این حرفای بی اساس رو مطرح کرده.مرتضی یک انسان مذهبی و نمازخون بود که نماز شب میخوند و همه ی ما قبولش داریم و بخاطر امیدش اونو الگوی خودمون قرار دادیم. و باید بگم صحبت های این مرد بی عقلو به ظاهر جامعه شناس هیچ ارزشی نداره.نمیدونم این چجوری استاد شده فقط میتونم بگم از ته دل برات متاسفم بی فرهنگ جامعه نشناس
تف به روت که به فرشته ی خدا توهین کردی...

پنجشنبه 4 تیر 1394 - 14:55

پاپ ازلغت از غت انگلیسی Popiolar یعنی مردمی گرفته شده یعنی موسیقی که مردم دوس دارن و هرچی طرفدارای بیشتر از قشرهای مختلف داشته باشه از دیدگاه این نوع موسیقی یعنی برتر وبهتر بوده وقطعا در مور مرتضی این نوع موسیقی عینیت پیدا کرد.نکته ای که ت حالا در خوانندگان این سبک دیده نشده بود ومرتضی بهش معنی بخشید احساس پاک بود که آهنگاش سرشار از احساس اونم احساس درونی واز اعماق دل هستش
خدایش بیامرزد

یکشنبه 7 تیر 1394 - 16:02

فقط کسایی می تونن این طور بی ادبانه صحبت کنند که هیچ درکی از هنر وموسیقی ندارند تمام اهنگ های مرتضی در شبکه های تلویزیونی پخش می شده وهیچ مشکلی هم نداشته.شماها نمی تونید موفقیت واعتبار بهترین خواننده ایران ببینید وحسادت نکنید. چرا الان که فوت کرده این حرفارو میزنید؟؟شما واقعا استاد داشگاه هستید؟؟

پنجشنبه 18 تیر 1394 - 12:18

درود بر استاد بزرگ یوسف اباذری عزیز

چهارشنبه 25 آذر 1394 - 10:08
یکی هست

اقای اشکان عزیز درود بر اباذری یعنی درود بر قانون جنگل درود بر بی شرمی درود بر فرومایه گی درود بر توهین به هر کسی که سلیقه ی مرا نداشت درود بر پستی وسنگدلی درود بر هر چه بی شراقتی

188.245.16.89
پنجشنبه 18 تیر 1394 - 22:34

اقای اباذری واقعا حرفهای شما خنده دار هست...مگر مرتضی پاشایی و یا اطرافیان ان به زور مردم کشوندن تو تشیع پیکر ان مرحوم مگر مرتضی پاشایی به زور به مردم گفت که اهنگاشو گوش بدن مرتضی پاشایی هر چه که بود خودش بود و مردم پسندیدن شما با این مشکل دارید چون با تظاهر به خوبی نمیشه تو دل مردم جا باز کرد و شما تظاهر به خوبی و برتری دارید و در ضمن ایستادگی مرتضی در مقابل سرطان و پذیرفتن حق که مرگ هست باعث ارزش اون شد جدا از هنرمند بودنش و استاد بودنش شما مقابل مردم جبهه میگیرید مردم ما همیشه باهوش هستن و میدونن کی و کجا باید در صحنه باشن مثل 9 دی و راهپیماییهای روز قدس و...و در اینجا هم احساس کردن مرنضی عزیز لیتقت این همه حضور بعد از شرایط دشوار مریضیش دارد...متاسفم برای شما اقای اباذری

دوشنبه 16 شهریور 1394 - 21:47

مرتضی جان تو رفتی و همه دارن پشت سرت حرف میزنن ولی اونچه که مهمه اینه من ترانه هات رو دوس دارم ولی ای کاش کاش واقعا همونطور که تو گفتی خدا نگرانم بود

سه شنبه 1 دی 1394 - 09:58

پدیده پاشایی نشان داد که انقدرها هم که نشان میدهیم ملت منطقی نیستیم وقتی یک استاد دانشگاه از مرگ کسی سو استفاده کند برای معروفیت از بقیه انتظاری نیست یک دکتر تحصیلکرده اتش بگیرد که چرا مردم برای خاکسپاری یک هنرمند رفتند حتما حسودی کرده که چرا احتمالا ان همه عزت برای او نیستچرا او که شصت سال وخورده ای سن دارد نتوانسته اندازه ی یک جوان سی ساله در قلوب مردم جا باز کند ولی باید بگویم اقای دکتر عزت هرکس اول دست خداست وبعد هم دست خود ادم تو با رفتارت شاید همان یک ذره محبوبیت خودت راهم از دست دادی مراسم برای پاشایی چه ربطی به تو داشت که تا عمق وجودت اتش گرفت جای بسی تاسف است خدا راشکر که تو وامثال تو جایگاه بالاتری درجامعه ندارید وگرنه خفقان ودیکتاتوری پدر از همه ی مردم در می اورد

جمعه 23 بهمن 1394 - 18:49

من بسیارخوشحالم که توهین میکنم چون این دکترنشان داده که بایدبه اوتوهین شود که برود وبداند که یکنفر نمیتواند هم اهنگهای مزخرف بتهوون وموتزارت راگوش دهد وهم صدای دلنشین وزیبای مرتضی را

سه شنبه 4 اسفند 1394 - 21:51

بیش ازیکسال ازفوت پاشایی عزیز گذشت ودیگرترانه ای ازاوشنیده نخواهدشد ودیگر بار برایش مراسم تدفینی نخواهندگرفت ومردم ابله برای خاکسپاریش نخواهندرفت وبه فلاکت وابتذال نخواهندافتاد اما آقای اباذری نگفتند که تکلیف آتش درجنگل افتاده چه شد وسرانجام ماهیانی کهدرسکوت میمیرندچیست

یکشنبه 6 تیر 1395 - 00:07

ماذا فازا؟what the faze فازتون چیه
آقای مرتضی پاشایی یه خواننده بود و قبل اون یه انسان
چه خبره اینقدر شلوغش میکنین موقعی که زنده بود اینهمه طرفدار نداشت
وقتی مرد شد سمبل موسیقی؟عشق و فرهنگ ملت ایران؟
کدومش هیچکدوم
فلان عالم مجتهد فتح میکنه بعد اینکه میمیره تازه شاید اخبار بگه
والا 100هزارنفر نمیرن تشیع جنازه ایشان با اینکه باید برن
خلاصه اقای پاشایی مرده خدا رحمتش کنه
اون دنیا داره فیض میبره شما سر عیچی مپرین جون هم
بهتره تعصبات بیخودی رو بذاریم کنار
خدایا عقل مارا کامل بفرما

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود اظهاراتی درباره «مرتضی پاشایی» که جنجال آفرید | موسیقی ما