با حضور جمعی از هنرمندان موسیقی
آلبوم موسیقی «این سه خط بیانتها» رونمایی شد
موسیقی ما - آلبوم موسیقی «این سه خط بیانتها» اثر کامران منتظری و با اجرای همنوازان «پژواک» با حضور جمعی از هنرمندان موسیقی شامگاه ۷ آذرماه در فروشگاه فرهنگ رونمایی شد. به گزارش موسیقی ما به نقل از روابط عمومی این آلبوم، در ابتدای این مراسم کامران منتظری با بیان اینکه این آلبوم را با همراهی هنرجویانش منتشر کرده است، در سخنانی مطرح کرد: بنده علاقهٔ زیادی به تدریس دارم وسعی کردم در آلبوم «این سه خط بیانتها» علاوه بر نوازندگان حرفهای از هنرجویان برگزیدهام نیز استفاده کنم تا یک اثر حرفهای پدید بیاید.
این آهنگساز دربارهٔ لزوم استفاده از سازهای ملودیک در این اثر گفت: ما نمیتوانیم جذابیت سازهای ملودیک را نادیده بگیریم. از این رو شروین مهاجر، پاشا هنجنی، حسین بهروزینیا، همایون نصیری و وحید اسدالهی در این اثر کنار من قرار گرفتند.
منتظری با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که طی ساخت این آلبوم با آن دست به گریبان بوده، ساز پرکاشن بوده است، گفت: پرکاشن به صورت استکاتو نواخته میشود و سینک کردن و هماهنگ نواختن یکی از مشکلاتی بود که در این کار با آن مواجه شدیم اما از آنجا که نوازندگان کار حرفهای بودند، توانستیم از پس این کار برآییم.
در ادامهٔ این مراسم علی قمصری پشت تریبون قرار گرفت و با بیان اینکه این اثر را مدتها پیش شنیده است، گفت: خوشحالم که تعداد زیادی از علاقهمندان موسیقی آن هم در این روز بارانی به این مراسم آمدهاند و از این بابت بسیار خوشحالم. تا جایی که احساس میکنم، امروز مراسم رونمایی آلبوم خودم است.
او ادامه داد: من آلبوم کامران منتظری را حدود یکسال پیش در ماشینش شنیدم و بسیار از آن لذت بردم. محور اصلی این آلبوم ریتمیک است و برای ساز تنبک درنظر گرفته شده که به نوبه خود جذاب است. اما باید به خاطر داشته باشیم که یک اثر هنری را با معیارهای زیادی بسنجیم.
قمصری با تاکید بر اینکه هر اثر باید در جایگاه و ژانر خودش مورد بررسی قرار گیرد، افزود: به اعتقاد من آلبوم «این سه خط بیانتها» در ژانر فیوژن قرار میگیرد.
این آهنگساز افزود: تعدادی موزیسین در این اثر کنار هم قرار گرفتهاند که نظیرشان در کشور کم است. برای مثال پاشا هنجنی در این اثر نی نواخته است. پاشا با نوازندگی خود حتی فالشهای سازهای زهی را میگیرد و خیلی ژوست مینوازد. فکر میکنم، این اثر سولیستهای خوبی دارد و در کنار هم قرار گرفتن این ستارهها با طعم موسیقی ایرانی مهمترین ویژگی این اثر است.
وی افزود: در گذشته موزیسینها سخت کنار یکدیگر قرار میگرفتند اما این اتفاق در نسل ما رخ داده که اتفاق خوبی است و باید به درستی تحلیل شود.
این نوازندهٔ سهتار دربارهٔ ویژگیهای این آلبوم اظهار کرد: آلبوم کامران منتظری یک اثر بیکلام است در حالی که این روزها موسیقی با کلام همه جا را احاطه کرده است؛ زیرا نامهای مطرحی در موسیقی ایران وجود دارد که بسیاری از آهنگسازان میخواهند، آثارشان را با این نامها عرضه کنند.
به اعتقاد قمصری، همکاری کامران منتظری با هنرجویان ممتازش یکی از ویژگیهای مهم این آلبوم است.
او در این باره گفت: کشور ما تشنهٔ چنین معلمانی است که وقتی میبینند شاگردانشان توانایی کاری را دارند، او را همراهی میکنند. وقتی هنرجویی تا این خد توانایی دارد چرا این فرصت را از او بگیریم؟ در کنار هم قرار گرفتن نام این هنرجویان و نوازندگان ستاره به این معنا است که خالق اثر در قید انجام یک کار گروهی بوده است.
علی قمصری در پایان سخنانش گفت: در آخرمی خواهم با شما مخاطبان صحبت صمیمانهای داشته باشم و میخواهم بگویم، این روزها نوستالژی بلای جان موسیقی ما شده است تا جایی که بسیاری از موزیسینها به جای آهنگساز دنبال یک نوستالژی ساز هستند. بسیاری از موزیسینها میخواهند، خودشان را تکرار کنند در حالی که ذات هنر با دموکراسی رابطهٔ خوبی ندارد. هنر بسیار شخصی و آرمانگرا است. هنر دنبال خلق آن است نه همان.
او تصریح کرد: هنرمند نباید دنبال فرمولهای مردمپسند باشد در حالی که فرمولهای مردم پسند فرمولهای راحتی هستند.
وحید اسدالهی یکی از نوازندگان این آلبوم نیز در مراسم رونمایی از همکاری در این آلبوم ابراز خوشحالی کرد و گفت: خوشحالم که در خلق این اثر نقش کوچکی داشتهام. وقتی در ابتدا این کار را شنیدم از ایده آن خوشم آمد و تصمیم گرفتم در آن اجرا کنم.
پاشا هنجنی نیز در این مراسم سخرانی کوتاهی کرد و گفت: نباید نوآوری را با چیزهای دیگر اشتباه بگیریم و از اصل موسیقی سنتی دور شویم. خوشبختانه این مساله در آلبوم کامران دیده نمیشود و همه چیز در این آلبوم به جا بود.
شروین مهاجر نیز که در این آلبوم کمانچه نواخته است افزود: به نظر من پاشا هنجنی در این آلبوم به خوبی ساز زده ومن به او میگویم، مرد لب طلایی. باید بگویم کامران منتظری به خوبی توانسته نوازندگان را کنار هم جمع کند.
آلبوم موسیقی «این سه خط بیانتها» به آهنگسازی کامران منتظری و اجرای هم نوازان پژواک در بازار موسیقی منتشر شده است.
این آهنگساز دربارهٔ لزوم استفاده از سازهای ملودیک در این اثر گفت: ما نمیتوانیم جذابیت سازهای ملودیک را نادیده بگیریم. از این رو شروین مهاجر، پاشا هنجنی، حسین بهروزینیا، همایون نصیری و وحید اسدالهی در این اثر کنار من قرار گرفتند.
منتظری با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که طی ساخت این آلبوم با آن دست به گریبان بوده، ساز پرکاشن بوده است، گفت: پرکاشن به صورت استکاتو نواخته میشود و سینک کردن و هماهنگ نواختن یکی از مشکلاتی بود که در این کار با آن مواجه شدیم اما از آنجا که نوازندگان کار حرفهای بودند، توانستیم از پس این کار برآییم.
در ادامهٔ این مراسم علی قمصری پشت تریبون قرار گرفت و با بیان اینکه این اثر را مدتها پیش شنیده است، گفت: خوشحالم که تعداد زیادی از علاقهمندان موسیقی آن هم در این روز بارانی به این مراسم آمدهاند و از این بابت بسیار خوشحالم. تا جایی که احساس میکنم، امروز مراسم رونمایی آلبوم خودم است.
او ادامه داد: من آلبوم کامران منتظری را حدود یکسال پیش در ماشینش شنیدم و بسیار از آن لذت بردم. محور اصلی این آلبوم ریتمیک است و برای ساز تنبک درنظر گرفته شده که به نوبه خود جذاب است. اما باید به خاطر داشته باشیم که یک اثر هنری را با معیارهای زیادی بسنجیم.
قمصری با تاکید بر اینکه هر اثر باید در جایگاه و ژانر خودش مورد بررسی قرار گیرد، افزود: به اعتقاد من آلبوم «این سه خط بیانتها» در ژانر فیوژن قرار میگیرد.
این آهنگساز افزود: تعدادی موزیسین در این اثر کنار هم قرار گرفتهاند که نظیرشان در کشور کم است. برای مثال پاشا هنجنی در این اثر نی نواخته است. پاشا با نوازندگی خود حتی فالشهای سازهای زهی را میگیرد و خیلی ژوست مینوازد. فکر میکنم، این اثر سولیستهای خوبی دارد و در کنار هم قرار گرفتن این ستارهها با طعم موسیقی ایرانی مهمترین ویژگی این اثر است.
وی افزود: در گذشته موزیسینها سخت کنار یکدیگر قرار میگرفتند اما این اتفاق در نسل ما رخ داده که اتفاق خوبی است و باید به درستی تحلیل شود.
این نوازندهٔ سهتار دربارهٔ ویژگیهای این آلبوم اظهار کرد: آلبوم کامران منتظری یک اثر بیکلام است در حالی که این روزها موسیقی با کلام همه جا را احاطه کرده است؛ زیرا نامهای مطرحی در موسیقی ایران وجود دارد که بسیاری از آهنگسازان میخواهند، آثارشان را با این نامها عرضه کنند.
به اعتقاد قمصری، همکاری کامران منتظری با هنرجویان ممتازش یکی از ویژگیهای مهم این آلبوم است.
او در این باره گفت: کشور ما تشنهٔ چنین معلمانی است که وقتی میبینند شاگردانشان توانایی کاری را دارند، او را همراهی میکنند. وقتی هنرجویی تا این خد توانایی دارد چرا این فرصت را از او بگیریم؟ در کنار هم قرار گرفتن نام این هنرجویان و نوازندگان ستاره به این معنا است که خالق اثر در قید انجام یک کار گروهی بوده است.
علی قمصری در پایان سخنانش گفت: در آخرمی خواهم با شما مخاطبان صحبت صمیمانهای داشته باشم و میخواهم بگویم، این روزها نوستالژی بلای جان موسیقی ما شده است تا جایی که بسیاری از موزیسینها به جای آهنگساز دنبال یک نوستالژی ساز هستند. بسیاری از موزیسینها میخواهند، خودشان را تکرار کنند در حالی که ذات هنر با دموکراسی رابطهٔ خوبی ندارد. هنر بسیار شخصی و آرمانگرا است. هنر دنبال خلق آن است نه همان.
او تصریح کرد: هنرمند نباید دنبال فرمولهای مردمپسند باشد در حالی که فرمولهای مردم پسند فرمولهای راحتی هستند.
وحید اسدالهی یکی از نوازندگان این آلبوم نیز در مراسم رونمایی از همکاری در این آلبوم ابراز خوشحالی کرد و گفت: خوشحالم که در خلق این اثر نقش کوچکی داشتهام. وقتی در ابتدا این کار را شنیدم از ایده آن خوشم آمد و تصمیم گرفتم در آن اجرا کنم.
پاشا هنجنی نیز در این مراسم سخرانی کوتاهی کرد و گفت: نباید نوآوری را با چیزهای دیگر اشتباه بگیریم و از اصل موسیقی سنتی دور شویم. خوشبختانه این مساله در آلبوم کامران دیده نمیشود و همه چیز در این آلبوم به جا بود.
شروین مهاجر نیز که در این آلبوم کمانچه نواخته است افزود: به نظر من پاشا هنجنی در این آلبوم به خوبی ساز زده ومن به او میگویم، مرد لب طلایی. باید بگویم کامران منتظری به خوبی توانسته نوازندگان را کنار هم جمع کند.
آلبوم موسیقی «این سه خط بیانتها» به آهنگسازی کامران منتظری و اجرای هم نوازان پژواک در بازار موسیقی منتشر شده است.
منبع:
موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 8 آذر 1393 - 17:00
افزودن یک دیدگاه جدید