برنامه یاد بعضی نفرات
 
پس از یک سال، روزبه نعمت الهی با هوادارانش در تهران دیدار کرد؛
رقص سماع با «مست و دیوانه» در کنسرت روزبه نعمت الهی
موسیقی ما - کنسرت تابستانی «روزبه نعمت الهی»، ۱۸ شهریور ۱۳۹۳ در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد و خوانندهٔ آلبوم «داروگ»، در این کنسرت قطعاتی از آلبوم‌های منتشر شده و تک آهنگ‌های محبوبش را به اجرا در آورد. نعمت الهی با هدف حمایت از صلح و حفاظت از محیط زیست، این کنسرت را با شعار «انسان و زمین را رعایت کنیم» برگزار کرد.
 
 «مست و دیوانه» که شعر آن از «مولانا» و ملودی آن ساختهٔ خود روزبه است، به عنوان نخستین قطعهٔ این کنسرت اجرا شد. نکتهٔ جالبی که هنگام اجرای این قطعه موجب غافلگیری حضار شد، حضور «علیرضا مرادزاده» با لباس مخصوص روی استیج و اجرای رقص سماع همراه با این قطعه بود که با تشویق حضار مواجه شد. این برای نخستین بار بود که در یک کنسرت پاپ، رقص سماع به اجرا در می‌آمد.
 
قطعهٔ دوم این کنسرت، «سایه سپیدار» بود که سال ۸۶ به عنوان سرآلبومی آلبوم «هفتهٔ عاشقی» منتشر شده بود و پس از آن «بارون گرفته حالمو» از آخرین آلبوم روزبه اجرا شد و پس از آن اجرای قطعهٔ «شال» با نوازندگی فلوت «ناصر پورالحسینی» و همراهی گروه بادی آغاز شد.
 
روزبه با مشاهدهٔ شور و انرژی حضار، از آن‌ها تشکر کرد و گفت: «امشب پس از نزدیک به یک سال در تهران کنسرت برگزار می‌کنم و باید بگویم در همین ابتدای کنسرت با انرژی شما، خستگی این یک سال از تنم خارج شده است».
 
در ادامه روزبه از «پیام رونق» نوازندهٔ دی‌جی‌ریدو دعوت کرد روی استیج بیاید تا قطعهٔ «زود برمی‌گردم» اجرا شود. «مغناطیس» با ترانهٔ «فرزاد حسنی» و ملودی «میلاد ترابی» که به عنوان تیتراژ برنامهٔ «خانومی که شما باشی» از تلویزیون پخش می‌شد به اجرا در آمد.
 
در حالی که در دقایق آغازین کنسرت، اکثراً قطعات جدید‌تر روزبه نعمت الهی به اجرا در آمده بود، نوبت به قطعهٔ مشهور و پرطرفدار «ایران» رسید. نعمت الهی پیش از آغاز قطعهٔ «ایران»، با معرفی «بهاره رهنما»، این قطعه را به وی تقدیم کرد.

شور و هیجان قطعهٔ حماسی «ایران»، با رقص سماع همراه شد و بلند شدن حاضرین از صندلی‌هایشان و ایستادن هنگام اجرای این قطعه، باعث شد فضایی خاص و حماسی در سالن ایجاد شود.
 
پس از اجرای پرهیجان قطعهٔ «ایران»، دو قطعهٔ «هجرانی» و «باز آمدم» به دنبال هم به اجرا در آمدند. تکنوازی «بهنام حکیم» در این بخش مورد توجه واقع شد.
 
 «بی‌ستاره»، «من که حالم خوبه»، «زخم»، «نفس کشیدن سخته»، «زمستون»، «شبم سیاه روزم سیاه» و «خدا نگهدار» قطعات دیگری بودند که توسط نعمت الهی به اجرا در آمدند.
 
این هنرمند، قطعهٔ «خلیج فارس» را به عنوان قطعهٔ پایانی کنسرت در نظر گرفته بود که در این قطعه نیز مردم برای ادای احترام، به صورت ایستاده وی را همراهی کردند تا کنسرت با هیجان به پایان برسد.
 
نعمت الهی در بخش‌هایی از این کنسرت با اشاره به شعار «انسان و زمین را رعایت کنیم»، از جنگ و ناآرامی در نقاط مختلف دنیا انتقاد کرد و آرزو کرد انسان‌ها با بازگشت به خوی «انسانیت»، به این اقدامات پایان دهند تا شاهد چنین رخدادهایی که هم به انسان و هم به محیط زیست، زیان‌های جبران ناپذیر وارد می‌کنند، نباشیم.
 
سهیل بیانی مهر (رهبرارکس‌تر، گیتار)، احسان شفیعی (سرپرست ارکس‌تر، پرکاشن)، سعید جامع (درامز) گقارد آذاریان (لید گیتار)، پیام رونق (دیجی ریدو)، آ‌ترین بی‌نیاز (کیبورد) ناصر پورالحسینی (فلوت) داوود اریکه (ساکسیفون)، بهروز دهقان (بیس گیتار)، فرهاد رستمی (گیتار)، امیر دین محمدی (طبلا) و مهدی حسین‌زاده (دف) همراه با بهنام حکیم (بوزوکی)، در این کنسرت همراه با روزبه نعمت الهی به هنرنمایی پرداختند.

همچنین «پیمان عیسی‌زاده» به عنوان مدیر برنامه و «میلاد لطیفی» به عنوان یکی از عوامل اجرایی، در این کنسرت حضور داشتند.
 
روزبه نعمت الهی همیشه در کنسرت‌هایش میزبان ستارگان بسیاری است و این بار نیز بیتا فرهی، بهاره رهنما، کامران تفتی، مهرداد نصرتی، زهرا عاملی، حسین غیاثی، میثم یوسفی، ایلیا منفرد، سعید مدرس، لیلا بلوکات، احسان حاجیان و مانی جهانتاب، از جمله میهمانان نعمت الهی در این کنسرت بودند.

علاوه بر این، نعمت الهی این بار هم در کنسرت خود از تعدادی از بیماران خاص و وابستگاه به موسسات خیریه دعوت به عمل آورده بود. در حاشیهٔ این کنسرت، از سوی انجمن «سپاس» بیماران سرطانی و نیز موسسه خیریه «محک»، از حمایتهای روزبه نعمت الهی تقدیر شد.
 
کمپانی «انزو» اسپانسر اصلی این برنامه بود. همچنین شرکت Desigual دیگر اسپانسر کنسرت روزبه نعمت الهی بود.
 
گفتنی است این کنسرت که چند روز پیش از برگزاری Sold Out شده بود، تمدید شده و مهر ماه سال جاری برگزار خواهد شد.
 
عکس‌های دیدنی «سعید عبداللهی» از این کنسرت و حاشیه‌هایش را در ادامه از «موسیقی ما» مشاهده و دانلود کنید.
منبع: 
اختصاصی موسيقی ما
تاریخ انتشار : جمعه 21 شهریور 1393 - 14:36

دیدگاه‌ها

جمعه 21 شهریور 1393 - 16:33

عکس ها خیلی خوب بودن ولی ای کاش یک کلیپی هم از این کنسرت میزاشتید
ولی بازم خیلی ممنون...

جمعه 21 شهریور 1393 - 20:38

از بین ترانه هاشون قطعه مغناطیس رو خیلی دوست داشتم که پرپر شد متاسفانه

جمعه 21 شهریور 1393 - 21:56

به نظرم خوب بوده کلا روزبه خواننده خوبیه

پنجشنبه 3 مهر 1393 - 09:33

چرا دیگه جدیدا از روزبه خبری نیست؟؟؟؟
مگه کنسرتش تو مهر ماه تمدید نشده ؟ پس واقعا چه اتفاقی افتاده؟؟ هیچ جا ازش خبری نیست
وای به خدا قلبم داره میگیرههههههههههه
روزبه...

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود رقص سماع با «مست و دیوانه» در کنسرت روزبه نعمت الهی | موسیقی ما