برنامه یاد بعضی نفرات
 
گزارش سایت «موسیقی ما» از سومین شب فستیوال موسیقی تهران؛
نبض هیجان عمارت مسعودیه در دستان «آقای بنفش»
موسیقی ما – عمارت «مسعودیه» در سومین شب از فستیوال موسیقی تهران میزبان ضیافت ریتم و نوستالژی ها بود. گروه «پالت» پس از مدتها دوری از صحنه و برای اولین بار در فضای باز این عمارت روی صحنه رفت. اعضای گروه پالت این بار هم به وعده همیشگی خود وفا کردند و اجرای متفاوتی داشتند. «آقای بنفش» باز هم چهره اول این کنسرت بود و توانست نبض هیجان فستیوال موسیقی تهران را در دست بگیرد. علاوه بر قطعات آلبوم آقای بنفش، اعضای پالت برای این برنامه خود قطعات جدیدی هم آماده کرده بودند و گریزی هم به آلبوم جدید خود داشتند. گزارش سایت «موسیقی ما» از کنسرت گروه پالت را در ادامه می خوانید:

«حبیب رضایی»، بازیگر سینما و تلویزیون، پیش از شروع برنامه روی استیج حاضر شد و دقایقی را درباره کمپین «من از موسیقی حمایت می کنم» صحبت کرد. او در میان تشویق های حاضرین صحبت های خود را ادامه داد و نهایتا بیانیه ای را هم از سوی خانه موسیقی قرائت کرد. پس از حضور اعضای گروه پالت روی استیج، «امید نعمتی» هم صحبت های کوتاهی را مطرح کرد و اظهار داشت که این گروه قصد حضور صحنه‌ای تا زمان انتشار آلبوم جدیدشان را نداشته است.

وی در ادامه افزود که به خاطر حضور اساتید موسیقی در این فستیوال و برگزارکننده آن که خانه موسیقی است، در این برنامه حاضر شده اند. پالتی ها برای شروع اجرای خود به سراغ قطعه پرانرژی «یادگار دوست» رفتند. سپس نعمتی با طمأنینه همیشگی خود «والس شماره 1» را خواند تا فضای کنسرت کمی آرام‌تر شود. پس از «مثلث» نوبت به قطعه «از سرزمین‌های شرقی» رسید که نعمتی درباره آن گفت:«این قطعه در آلبوم بود اما در اجراهایی که داشتیم معمولا پیانو نداشتیم و «فراز» هم که نوازنده پیانو است ایران نبود. اما امشب در اینجا هم پیانو داریم و هم «فراز» ایران است!» در این قطعه فقط پیانو و کلارینت و ویلن‌سل همنوازی داشتند.

با قطعات اسلو «شباهنگام» و «نگاه کن» حس نوستالژیک عجیبی بر فضا حاکم شد. خیلی ها با صدای گرم امید نعمتی همراه شدند و پا به بای تک تک مصرع های این دو قطعه در خاطرات خود قدم زدند. اما پالتی‌ها با قطعه «درس علوم» که پایان بخش قسمت اول برنامه بود اجازه ندادند این حس در عمارت مسعودیه تداوم داشته باشد! نعمتی پیش از این کار گفت:«درس ما به جز روزبه بد بوده است و این آهنگ را به دوستانی تقدیم می کنیم که از درس و مدرسه فراری بودند!» در این قطعه «امین طاهری» ساز درامز را با دست های خود و بدون استیک می‌نواخت که در نوع خود جالب توجه بود.

قطعه تیتراژ فیلم سینمایی «ماهی و گربه» به کارگردانی «شهرام مکری» آغازگر بخش دوم برنامه پس از استراحتی کوتاه بود. امید نعمتی پس از این کار نسبت به اکران هرچه زودتر این فیلم ابراز امیدواری کرد. وی پیش از اجرای قطعه «قاصدک» به جلوی استیج آمد و در اتفاقی که تقریبا مشابه آن کمتر در کنسرت های موسیقی دیده می شود، بخش های عمده ای از ترانه این کار را بدون میکروفون اجرا کرد.

اما سورپرایز اصلی پالت برای این برنامه اجرای یک قطعه بی کلام و ریتمیک بود که آنها اعلام کردند نام این اثر «عمارت مسعودیه» است! آنها همچنین از مدیران خانه موسیقی و برگزارکنندگان این فستیوال قدردانی کردند. یکی دیگر از بخش های جالب اجرای پالت قطعه‌‌ای بود که برای نکوهش جنگ به اجرا درآمد که خواننده این گروه ابتدا در مورد وقایع تلخ غزه، عراق، اوکراین و آفریقا سخن گفت. این قطعه پالت و به خصوص ترانه آن به شدت حاضرین را تحت تاثیر قرار داد.

نهایتا هم قطعه «نرو بمان» پایان بخش اجرای تابستانی گروه پالت در فضای  باز عمارت مسعودیه بود.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 16 شهریور 1393 - 03:23

دیدگاه‌ها

یکشنبه 16 شهریور 1393 - 21:16

اجرای پالت شیرین ترین کنسرتی بود که تا حالا رفتم!!!!!
لذت بردن از قطعه هایی که هرروز صبح می شنوم و حالا داشتم از نزدیک با تمام وجود حسشون می کردم ،یه حس فوق العاده داشت.قطعه هایی که از البوم دوم خونده شد به قدری عالی بودن که از الان ذوق خریدن البوم دوم رو دارم.
علاوه بر ویژگی های خاص و دوست داشتنی پالت سطح سواد موسیقایی افرادی که بلیط خریده بودن خیلی بالا بود و همین واقعا اجرا رو لذت بخش تر از حد تصور می کرد.کاملا واضح بود هر 900 نفر با تمام وجودشون حضور دارن و هر اهنگ رو کاملا می شناسن!!!!!هیچ کس جوری همخونی نمی کرد که صداش از صدای امید نعمتی بلند تر باشه، از جیغ زدن های غیر معمول وسط تک نوازی ها خبری نبود(انگار ما کنسرت میریم که یه نابغه تک نوازی کنه ولی ما فقط صدای جیغ چندصد تا دختر نوجوون رو بشنویم) . بچه های زیر 10 سال و مادربزرگ ،پدر بزرگ هایی که وسط کنسرت شروع به خروپوف می کنن هم دیده نمی شدن.
خلاصه که عالی کم ترین کلمه واسه اجرای پالت بود

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود نبض هیجان عمارت مسعودیه در دستان «آقای بنفش» | موسیقی ما