برنامه یاد بعضی نفرات
 
گزارش تصویری سایت «موسیقی ما» از تمرین خواننده آلبوم «خوشبختی» در آستانه کنسرت 29 مرداد؛
حمید عسکری: قطعه مرداد را به عنوان یک سوپر تِرَک منتشر نکردیم
موسیقی ما – کنسرت تابستانه «حمید عسکری» روز ۲۹ مرداد در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران برگزار خواهد شد. او مدتی است که تمامی فعالیت‌های خود را تعطیل کرده است و فقط جلسات تمرین را دنبال می‌کند. جلسات تمرینی که در محل استودیو «سرنا» و با حضور ارکستری به رهبری «منصور جنید» پیگیری می‌شود. از سوی دیگر قطعه «مرداد» که چندی پیش با صدای حمید عسکری پخش شد هم در این کنسرت با تنظیمی متفاوت اجرا خواهد شد. قطعه مرداد با ترانه‌ای «داریوش شهریاری» و «امین بامشاد» و تنظیم «پوریا حیدری» در فضای مجازی شنیده شده بود.

به درخواست حمید عسکری و با موافقت اعضای گروه، جلسه تمرین ابتدا با چند قطعه اسلو آغاز می‌شود. «ستاره» و «آهنگی که دوست داشتی» را می‌نوازند تا نوبت به «بزن بارون» می‌رسد. این قطعه با انرژی بالایی از سوی گروه اجرا می‌شود ولی نباید از غم سنگین این قطعه که در چشمان همه آن‌ها هست غافل شد. به همین دلیل تغییری در برنامه ایجاد می‌کنند و به سراغ قطعات اکتیو می‌روند. «به عشق تو»، «قسمت» و «خنده و گریه» را می‌خوانند تا یک مقدار جو تمرین عوض شود. تقریبا تا پایان جلسه تمرین به همین روال پیش می‌روند نواختن و بررسی چند قطعه اسلو و چند قطعه ریتمیک در دستور کار قرار دارد. منصور جنید با جدیت و پوریا حیدری هم با شیطنت‌های خاص خودش نکاتی را به اعضای گروه یادآوری می‌کنند. حمید عسکری هم پس از پایان هر قطعه برای هرچه بهترشدن کار با اعضای ارکس‌تر به تبادل نظر می‌پردازد.

خالق سه گانه «کما» در حاشیه این تمرین به خبرنگار سایت «موسیقی ما» گفت: «یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما برای این کنسرت اجرای قطعه مرداد است که خدا را شکر با استقبال خوبی رو به رو شد. برخی گفتند که این قطعه در فضای کاری حمید عسکری چند سال قبل بود ولی اینگونه نیست. قطعه مرداد را به عنوان یک سوپر تِرَک منتشر نکردیم اما قبلا در آن کار نکرده بودم و تجربه خوبی بود که دوست داشتم.»

در ادامه می‌توانید عکس‌های «سپهر فتاحی» و «آیدین قربان بخش» از این تمرین را ببینید:
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 مرداد 1393 - 11:05

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

جمعه 31 مرداد 1393 - 00:29

کنسرت فوق العاده ای بووووووووووووووود مرسی از حمید عسکزی عزیز.. ایشالا همیشه موفق باشن

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود حمید عسکری: قطعه مرداد را به عنوان یک سوپر تِرَک منتشر نکردیم | موسیقی ما