برنامه یاد بعضی نفرات
 
گفت‌وگویی کوتاه با سینا سرلک به بهانه انتشار آلبوم «زیر باران»؛
زیر بار هر حرفی نمی‌روم و بزرگان موسیقی سراغم نمی‌آیند!
موسیقی ما - «زیر باران» عنوان جدیدترین آلبوم سینا سرلک خواننده جوان و خوش‌صدای موسیقی ایرانی است که در همکاری با نگار دستمالچیان به عنوان آهنگساز، بر روی اشعار حضرت مولانا و استاد شفیعی کدکنی به تازگی به مرحله انتشار رسیده است. به همین بهانه «موسیقی ما» با این خواننده گفت‌وگوی کوتاهی انجام داده که در ادامه می‌خوانید.

سرلک که سابقه همکاری با آهنگسازان متعددی را در کارنامه دارد، در ابتدای سخنانش درباره دلیل همکاری با نگار دستمالچیان به موسیقی ما گفت: «زمانى كه در كنار خليج هميشه فارس (جزيره كيش) زندگى مي‌كردم، روزى با خانم دستمالچى و همسرشان ديدارى صميمانه داشتيم و صحبت از مجموعه‌اى برای همکاری پیش آمد كه قرار بر اين شد زمانى كه من به صورت سفر به تهران برمي‌گردم، اين كار را بشنوم. در هر صورت اين كار را پسنديدم و اجرا كردم. غير از اينكه كار خوش حس و حال و خوبى بود، ديگر دليل اين انتخاب، حمايت از بانوان هنرمند بود كه بسيار هنرمندان بااستعدادى هستند و من بر خود وظيفه مي‌دانم كه با اين عزيزان همكارى کنم و در ادامه مسیر از آنها حمایت کنم. دليل همكارى من با جوانان عرصه موسيقى و هم‌نسلان خود، اين است كه حرف‌مان و اهداف‌مان در هنر به هم بسيار نزديك‌تر است و قطعاً جوانان اين عرصه قدرشناس و مهربان‌اند.»

این خواننده موسیقی ایرانی که سال گذشته آلبوم «بی منت می» را در بازار موسیقی داشت، در بخش دیگری از سخنانش با ابراز تأسف به خاطر از دست دادن بسیاری از بزرگان موسیقی گفت: «متأسفانه بزرگان و سرشناسان اين عرصه را كه از دست داده‌ايم و آنهايى كه هنوز از نعمت وجودشان برخورداریم و تعدادشان به انگشتان دو دست هم نمي‌رسد، يا ديگر حوصله كار كردن ندارند يا اگر تعدادى از آنها كار مي‌كنند، انتخاب خواننده‌ها توسط اين افراد يا از طريق ارتباطات دوستان و معرفى افرادى شكل مي‌گيرد و يا چون فقط به دنبال پول هستند، خواننده‌هايى را انتخاب مي‌كنند كه هرچه مي‌گويند، آنها بخوانند و اجرا كنند.»

خواننده آلبوم رومی 2 افزود: «چون من زير بار اين مسائل نمي‌روم، اين بزرگان باقيمانده، سراغ من نمى‌آيند. در حالی که به نظر من بزرگى به مهر، انسانيت و انتخاب راه درست است، نه به خوب ساز زدن و خوب خواندن.»

سرلک که چند وقتی است در امریکا زندگی می‌کند، درباره فعالیت‌هایی که هم‌اکنون به آنها مشغول است گفت: «در دانشگاه نبراسکا در مركز امريكا شهر اوماها ، آواز تدريس مي‌كنم و در ارتباط با بخش موسيقى اين دانشگاه و بخش‌هاى ديگر، به دنبال كارهاى جديد و همكارى با آنها براى توليد و اجراى آثارى جديد هستم.»

گفتنی است «زیر باران» از هشت قطعه با نام‌های شب، آواز و جواب آواز کمانچه، تصنیف ای عاشقان، قطعه باران، تصنیف زیر باران، آواز و جواب آواز تار و تصنیف چه نور است این تشکیل شده و زمان خیری(نی)، امین گلستان (عود)، نوید دهقان (کمانچه و کمانچه آلتو)، صابر غلامی‌پور(سنتور باس)، توماج مصفا (تار، تار باس، ساز باران)، آرین قلی‌پور(تنبک) و ایثار یاور (دف، دهل، سازهای کوبه‌ای) به‌عنوان نوازنده در این آلبوم حضور داشته‌اند.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 تیر 1393 - 14:13

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 10 تیر 1393 - 18:50

خوبه که ما استادانی داریم که در خارج از کشور فرهنگ ایرانی رو رواج میدن .

چهارشنبه 11 تیر 1393 - 12:39

سلام خسته نباشید
میشه خواهشاً تیتراژ زیبای سریال باب المراد (سریال عربی در ماه مبارک رمضان) با صدای دکتر اصفهانی رو برای دانلود در یک پست ویژه قرار بدید...
این کار خیلی زیبا و متفاوت اجرا شده و واقعاً نشون میده که محمد اصفهانی چه قابلیتها و تفاوتهایی با سایر خواننده ها داره...
تشکر...

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود زیر بار هر حرفی نمی‌روم و بزرگان موسیقی سراغم نمی‌آیند! | موسیقی ما