برنامه یاد بعضی نفرات
 
خواننده آلبوم «ترافیک» در گفتگو با «موسیقی ما» عنوان کرد
اشکان خطیبی: می‌خواهم خون تازه‌ای در «ترافیک» جاری شود
موسیقی ما - بازیگر نامدار سینمای ایران که فعالیت‌های موسیقیایی‌اش در سال‌های اخیر مورد توجه اهالی و دوستداران این حوزه قرار گرفته، درباره آخرین جزئیات حضورش در عرصه موسیقی کشور سخن گفت. به گزارش «موسیقی ما»، اشکان خطیبی که سال گذشته با انتشار آلبوم «ترافیک» و حضور به عنوان خواننده و بازیگر در کنسرت-تئاتر پرمخاطب و پرسروصدای «در روزهای آخر اسفند...» توانست نگاه مثبت بسیاری از منتقدان و اهالی موسیقی را به خود جلب کند، از تدارک انتشار آلبوم جدید خود و برنامه‌هایش برای گروه «ترافیک» گفت.خطیبی که در حال حاضر به دلیل حضور و فعالیت در عرصه تئاتر، در ماه‌های گذشته کمتر در حوزه موسیقی فعالیتی داشته، در گفتگو با خبرنگار «موسیقی ما» جدیدترین فعالیت‌هایش در زمینه موسیقی گفت.

 
***
 
  • * بعد از موفقیت کنسرت - تئاتر «در روزهای آخر اسفند...» خیلی‌ها منتظر اجرای مستقل تو در قالب کنسرت گروه «ترافیک» بودند.
نه، «ترافیک» به شکلی کاملاً متفاوت از آن چیزی که تا به حال دیده‌اید، فعالیت‌های خود را ادامه خواهد داد. تا زمانی که به آن تکامل تکنیکال برای یک اجرای زنده با گروه «ترافیک» نرسیم، قطعاً این گروه هرگز اجرای زنده‌ای نخواهد داشت. ضمن اینک هنوز تعداد قطعات‌مان برای اجرای زنده کافی نیست. کلاً در آلبوم 8 قطعه داریم و چند قطعه منتشر نشده هم هست که روی‌هم‌رفته می‌شود 10-12 قطعه و این برای یک کنسرت، کافی نیست.
 
  • * به نظر می‌رسد تا حدودی در عرصه موسیقی کم‌کار شده‌ای. این ماجرا دلیل خاصی دارد؟
در حال اخذ تصمیمات جدید و مهم برای ادامه فعالیت‌های گروه هستم و می‌خواهم خون تازه‌ای در ترافیک جاری شود.
 
  • * پیش‌بینی می‌شد پس از موفقیت نسبی و سر و صدا‌هایی که در زمان اجرای کنسرت-تئاتر «در روزهای آخر اسفند...» در رسانه‌ها به وجود آمد، این اجرا تمدید شود. اما شاید برخی انتقادها از سوی رسانه‌های تندرو باعث شد شما از تمدید این برنامه منصرف شوید. این ماجرا صحت دارد؟
راستش نه. پروژه‌های ما ترتیب و اولویت‌بندی خاص خودش را دارد که «در روزهای آخر اسفند...» یکی از برنامه‌هایی بود که برای اجرایش از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی شده بود. 20 اجرا پشت سر هم داشتیم و با بهترین خروجی و محتوای ممکن، برنامه‌مان را روی صحنه بردیم. اعتقاد دارم ادامه این اجرا به افت کیفیت ختم می‌شد و باعث می‌شد تنزل پیدا کنیم. می‌شد تمدیدش کنیم، ولی دیگر با ایام فاطمیه تداخل پیدا کرد و ما هم تصمیم گرفتیم دیگر ادامه ندهیم. برنامه‌های دیگری داریم که قطعاً در زمان مشخص اعلام خواهیم کرد. آن اجرا یک‌جور شروع و آغاز این قبیل برنامه‌ها در ایران بود که قرار است در مراحل بعدی، اتفاقات بزرگ‌تر و ویژه‌ای را رونمایی کنیم. ما تازه الفبای این سبک اجرا را در ایران تعریف کرده‌ایم و از این پس می‌خواهیم تجربه‌های جدیدتری از این سبک برنامه‌ها را روی سن ببریم.
 
  • * پس برخی فشارهای رسانه‌ای در تصمیم‌تان برای عدم تمدید این برنامه نقشی نداشت؟
نه. ما قرار بود 23 اسفند برنامه‌مان را تمام کنیم و در همین تاریخ هم تمام‌اش کردیم. در این قبیل مواقع که اجراهایی جدید و مدرن روی صحنه می‌رود، فشارهای رسانه‌ها همیشه هست. ولی ما بدون مشکل کارمان را تمام کردیم. واقعاً قرار به اجراهای بیشتر نبود. می‌خواستیم در برخی کشور‌های خارجی این برنامه را روی صحنه ببریم ولی برنامه‌های متعدد من در حوزه تئاتر باعث شد فعلاً از تصمیم‌مان صرف‌نظر کنیم.
 
  • * اجرای خوب تو در آن برنامه مورد توجه اهالی موسیقی و منتقدین قرار گرفت و حتی توانست نگاه کسانی که نسبت به خوانندگی ستاره‌های سینما انتقاد داشتند، در موردت تغییر بدهد. در این دو سه ماه اخیر که از فضای موسیقی فاصله گرفته‌ای، چه فعالیت‌هایی در این عرصه داشته‌ای و از برنامه‌های آینده‌ات برای ما بگو.
در حال حاضر مشغول تولید یک آلبوم انگلیسی هستیم. آلبومی که کلام و ملودی همه آهنگ‌هایش را خودم ساخته‌ام و تعدادی از دوستان سرشناس موسیقی کشور هم در این راه به من کمک کرده‌اند. سعی می‌کنم این آلبوم را بی سر و صدا جلو ببرم ولی کسانی که در این آلبوم با من کار کرده‌اند، قطعاً جزو چند نفر اول این حوزه هستند و از بهترین‌ها. برای «ترافیک» هم نقشه‌هایی دارم که نصف سال وقت لازم دارد و با این اوصاف قطعاً در امسال فعالیتی را نمی‌شود برای «ترافیک» پیش‌بینی کرد. چون ایده‌هایی که دارم را باید سر حوصله و فرصت جلو برد.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 تیر 1393 - 18:45

دیدگاه‌ها

دوشنبه 9 تیر 1393 - 18:41

به شدت منتظر و مشتاق برنامه ای همچون "در روزهای آخر اسفند..." هستیم :)

دوشنبه 9 تیر 1393 - 19:09

البوم ترافیک البوم جالبی بود اما از لحاظ موسیقی اصلا جالب نبود /حرفی برای گفتن نداشت ...

سه شنبه 10 تیر 1393 - 15:22

منتظر کارای خوب هستیم...

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود اشکان خطیبی: می‌خواهم خون تازه‌ای در «ترافیک» جاری شود | موسیقی ما