برنامه یاد بعضی نفرات
 
در گفت‌وگو خواننده آلبوم «شش» مطرح شد؛
امین رستمی: زیباترین لحظه‌های زندگی من روی استیج و با اجرای آثارم رقم می‌خورد
موسیقی ما – امین رستمی این روزها جلسات نهایی تمرین را برای کنسرت روز 21 خرداد پشت سر می گذارد. کنسرتی که طی دو سانس و در سالن «اریکه ایرانیان» روی صحنه می رود. این دومین کنسرت خواننده آلبوم «یاد چشمات» است و اولین حضور رسمی او روی استیج به دوم بهمن ماه سال گذشته باز می گردد. در فاصله چند روز مانده به کنسرت 21 خرداد دقایقی را با این خواننده گپ زدیم. وی از برنامه ها و جزئیات اجرای خود و سختی های برگزاری یک کنسرت و البته آلبوم جدیدش سخن گفت. گفتگوی سایت «موسیقی ما» با امین رستمی را در ادامه می خوانید:


*در این کنسرت شنونده کدام یک از قطعات شما خواهیم بود؟
14 قطعه با کلام اجرا می کنیم و یک قطعه بی کلام هم توسط ارکستر اجرا می شود. «بارون»، «هوام تویی»، «اینقدر تورو دوست دارم»، «من نگاه تورو میخوام»، «جز عشق تو» و «عشقم» و... برخی از قطعاتی هستند که برای این برنامه مدنظر داریم. در کل با تمامی قطعات آلبوم «شش» و برخی از آثار خاطره انگیز این سالها پذیرای مخاطبان عزیز خواهیم بود. یک قطعه هم به نام «بی معرفت» که آن را با همنوازی پیانو می خوانم.


*قرار بود پیش از این کنسرت قطعه جدیدی را منتشر کنید که این اتفاق رخ نداد.
بله. حال و هوای این قطعه به آثاری مثل هوام تویی که اخیرا منتشر شد نزدیک بود. این اثر «چقدر عوض شدی» نام داشت که در آلبوم جدید شنیده خواهد شد.  قطعه دیگری را با فضای متفاوت تر به زودی منتشر می کنم.


*ترکیب اعضای ارکستر دستخوش تغییر شده است؟
«اردشیر فلاحیان» گیتاریست خیلی خوب ارکستر به دلیل اینکه ساکن اصفهان است موفق نشد که ما را در این برنامه همراه کند. به جای ایشان «فرشید ادهمی» در کنار ما حضور دارد. «عماد لاریجانی» هم به اعضای گروه اضافه شده است.


*همیشه دومین کنسرت خواننده ها از همه جهت بسیار سخت است زیرا باید موقعیت خود را در مقوله اجرای زنده به تثبیت برسانند. آیا شما هم برای این برنامه چنین شرایطی دارید؟
ببینید باید در مورد یک مساله ای پیش از پاسخ به سوال شما صحبت کنم. حقیقتا تعداد کسانی که در ایران برنامه گذار حرفه ای هستند و تهیه کننده کنسرت هستند شاید به تعداد سه نفر هم نباشند. خیلی از افرادی که اهل این کار نیستند مشغول هستند و خیلی هم ضربه می زنند. برگزاری و حمایت کنسرت واقعا کار سختی است. یعنی از روزی که می خواهید تا مجوز بگیرید تا برگزاری تمرین ها و روز اجرا به یک مدیریت قوی احتیاج دارید. اما خود من برای حضور مجدد روی استیج انرژی و انگیزه بسیار بالایی دارم و به همراه اعضای ارکستر می خواهیم که یک شب به یادماندنی را در کنار همه مخاطبان عزیز به ثبت برسانیم. هیجان مثبتی برای کنسرت 21 خرداد دارم و باور کنید که زیباترین لحظه های زندگی من روی استیج و با اجرای آثارم رقم می خورد. سعی می کنم حس خوبی که هنگام ساخت قطعات داشتم را به همه عزیزان منتقل کنم. تا پیش از اجرای برنامه در زمینه برگزاری و هماهنگی استرس خواهم داشت. ولی در لحظه شروع برنامه به چیزی جز احساس و عشقی که با طرفدارانم به اشتراک می گذارم، فکر نمی کنم.


*توقع می رفت که فاصله بین اجرای اول و دوم «امین رستمی» کمتر باشد اما چرا 5 ماه به طول انجامید؟
یک ضعف مدیریتی که هم روی آلبوم ها و هم روی کنسرت هایم بوده است باعث این اتفاق شد و دست من نبود. کسانی که این کارها را انجام می دادند باید برنامه ریزی بهتری ترتیب می دادند که متاسفانه همیشه یک مقدار کم لطفی کردند. این مساله همیشه مشمول من شده است و چنین اتفاقی رخ داده است. از این به بعد می خواهم پرکارتر باشم و کنسرت ها را بیشتر پیگیری کنم. همچنین می خواهم بین آلبوم ها دیگر وقفه زیادی نداشته باشم. تمام تلاش من این است که آلبوم جدید را تا پایان سال جاری ارائه کنم.


*برنامه ای برای کنسرت های آینده تهران یا شهرستانها دارید؟
به دلیل اینکه کنسرت های مختلف و متعددی در تهران برگزار می شود من فکر می کنم که مردم یک مقدار کنسرت زده شده اند. احساس می کنم مثل قبل شرایط برای اجراهای متفاوت محیا نیست مگر اینکه اتفاق خیلی عجیب و غریبی برای یک نفر رخ دهد. امید من به خدا است و هر موقع که برای اجرای تهران مناسب باشد تمام تلاش و انرژی خودم را به کار می گیریم. اما مگر چقدر از جمعیت کشور در تهران هستند؟ خیلی از مخاطبان من در شهرستانها حضور دارند. دوست دارم هر جایی که مخاطبی هست و امکان اجرای برنامه وجود دارد در آنجا حضور داشته باشم. احتمالا به زودی در «تبریز» برنامه خواهم داشت. برای «بندرعباس» و شهرهای دیگر هم پیشنهاداتی مطرح شده است که مشغول بررسی هستیم. کلا کنسرت به گونه ای است که باید استارت آن زده شود و خود کنسرت اتفاقات خوب دیگری را برایت رقم بزند. کنسرت می تواند باعث جذب مخاطبان بیشتر شود.


* آلبوم سوم شما در چه مرحله ای از تولید قرار دارد و چه کسانی شما را در این مسیر همراهی می کنند؟
آلبوم جدید را با دقت پیگیری می کنم. سعی می کنم تفاوت های اساسی با آلبوم های قبلی داشته باشد. از فضاهای ایرانی تر و جدی تر در کارها استفاده می کنم. یعنی شاید رگه هایی از موسیقی های سنتی و ملی ایران را در این کارها بشنویم. «فرید احمدی» و «مهرزاد امیرخانی» در بخش ترانه ها حضور دارند. برای تنظیم آثار هم «بهزاد عبداللهی» همیشه کنار من بوده و هست. تا جایی که بتوانم برای قسمت ملودی ها از دوستان دیگر کمک می گیرم و فکر می کنم اکثر ملودی ها از ساخته های خودم باشد. یک کار دیگر که انجام می دهد این است که کلا تنظیم ها با گروه من انجام می شود یعنی تمام نوازنده ها آلبوم بعدی را شکل می دهند.


*یعنی از سازهای زنده بیشتری استفاده می کنید؟
کاملا تلفیقی است ولی تلفیق به گونه ای است که تمامی نوازنده ها در آلبوم حضور دارند. یعنی ما یک تیم هستیم و دیگر شاید آنگونه نباشد که امین رستمی بخواهد آلبومی را منتشر کند. ما یک تیم هستیم و کاملا آن چیزی را می شنوید که در کنسرت ها اجرا خواهند شد.
 
***

همچنین امین رستمی موزیک ویدئو خوش ساختی را برای قطعه «بارون» آماده کرده است که در ادامه می توانید دموی آن را  ببینید و دانلود کنید. این نخستین موزیک ویدئو امین رستمی است که به زودی و از طریق سایت «موسیقی ما» نسخه کامل آن منتشر می شود. بارون یکی از قطعات آلبوم شش با ترانه ای از «فرید احمدی» و تنظیم «کوشان حداد» بود که بسیار مورد توجه قرار گرفت.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 خرداد 1393 - 08:21

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 20 خرداد 1393 - 17:17

ترک بارون فوق العاده هستش

سه شنبه 20 خرداد 1393 - 18:26

کلیپ قشنگی بود. من کلا از مخاطبای امین هستم و با آهنگاشون مثل بارون و دلم گرفته و حسم کن و عشقم و ... خاطره دارم. منتظر آلبوم سوم هستیم ...

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود امین رستمی: زیباترین لحظه‌های زندگی من روی استیج و با اجرای آثارم رقم می‌خورد | موسیقی ما