برنامه یاد بعضی نفرات
 
در آستانه برگزاری اولین کنسرت و در گفتگو با «موسیقی ما»:
امین رستمی: می خواهم در زمینه اجرای زنده فقط خودم باشم
موسیقی ما – خواننده آلبوم «یاد چشمات» پس از پنج سال مدتی است که با انرژی و انگیزه زیاد تمرین نخستین کنسرت خود را پیگیری می کند.او بهار امسال با آلبوم «شش» بار دیگر در عرصه موسیقی پاپ حاضر شد ولی این حضور به کنسرت ختم نشد. بالاخره سالن «اریکه ایرانیان» در تاریخ دوم بهمن میزبان «امین رستمی» دوستدارانش خواهد بود. برنامه ای که در یک سانس و به همت شرکت «سل فا» به مدیریت «مجید طوسی» روی صحنه می رود. او در گفتگو با سایت «موسیقی ما» از دلایل این تاخیر طولانی در برگزاری کنسرت و انرژی های زیادش سخن گفت.
 
  • *کمی از کنسرت دوم بهمن و ارکستر و کنداکتور برنامه برای ما بگویید.
سعی کردیم قطعاتی که بیشتر شنیده شده اند را اجرا کنم. تقریبا تمامی قطعات آلبوم «شش» ، یک سری از تک قطعات موفق تر مثل «بی تو» و «اینقدر تورو دوست دارم» و یک قطعه از آلبوم قبلی را اجرا می کنیم. مجموعا حدود چهارده قطعه را در زمان کمی که داشتیم آماده کردیم. زیرا مجوزهای ما مدت زیادی طول کشید تا آماده شود. خدا را شکر از بندی که جمع کرده ایم راضی هستم و تمرین ها را با انرژی ادامه می دهیم. «انوشیروان تربتی» رهبری ارکستر را بر عهده دارد و قطعات را برای کنسرت تنظیم کرد. «بهزاد عبداللهی» یکی از دوستان قدیمی من است و در سیکوئنس لایوهای پروژه ها کمک کرد و نوازنده کیبورد هم هست. به دلیل اینکه می خواستم یک بند ثابت برای اجراهای دیگر هم داشته باشم از حضور دوستانی بهره بردیم که در جاهای دیگر خیلی مشغول و گرفتار نیستند و «اشکان موسوی» هم نوازنده مهمان همراه ما است. «اردشیر فلاحیان» هم نوازنده گیتار است که از گذشته او را می شناختم. او نوازنده فوق العاده ای است و جزو پنج نوازنده خیلی خوب کشور است ولی کارهایی که در اجراها از او دیده ایم خیلی ساده تر از حد توانایی او است.
 
  • *چرا با وجود موفقیت آلبوم «یاد چشمات» فقط یک ترک را از آن آلبوم انتخاب کردید؟
تقریبا پنج سال از آلبوم گذشته است و ما هم تعداد محدودی آهنگ می توانیم اجرا کنیم و از یک سو قطعات زیادی هم داشتم. ترجیح دادم آثاری که به گوش مخاطب آشناتر است را اجرا کنیم. به هر حال قطعات غبار زمان می گیرد و قطعات جدید را انتخاب کردیم.
 
  • *حد فاصل دو آلبوم خودتان اجرا نداشتید و حتی بعد از آلبوم «شش» خیلی ها منتظر اجرای شما در تابستان امسال بودند. دلیل این تاخیر طولانی چه بود؟
من خودم خیلی دوست داشتم که زودتر روی استیج بروم ولی فقط من نیستم! افراد مختلفی دوست داشتند که تهیه کنندگی کنسرت را انجام بدهند ولی من چون قرارداد دارم ، آقای «حسین خانی» تشخیص دادند که فعلا کنسرت برگزار نشود.
 
  • *در این مدت موردی بود که تا مرحله برگزاری کنسرت پیش بروید و میسر نشود؟
بله سه بار.
 
  • *چرا؟
دلایل مختلفی داشت. واقعا جمع کردن یک بند که بتواند آهنگ ها را خوب بزند سخت است. برای گرفتن مجوز کنسرت باید صبر ایوب داشته باشید! مهمتر هم اینکه خودم دو دل می شدم. از سوی دیگر زمان دقیق انتشار آلبوم شش مشخص نبود و ترجیح دادم بعد از انتشار آلبوم کنسرت را برگزار کنم. حقیقتا بگویم که خودم برای برگزاری کنسرت تنبلی کردم!
 
  • *تا پایان سال باز هم در تهران روی صحنه می روید؟
اگر برنامه خوب اجرا شود و شرایط محیا باشد در اسفند ماه دو سانس برنامه در نمایشگاه برگزار می کنیم. هنوز قطعی نیست و به فیدبک های کنسرت پیش رو هم بستگی دارد.
 
  • *به شهرستانها هم سفر می کنید؟
حتما باید این کار را انجام بدهم زیرا مگر تهران چقدر از جمعیت ایران را تشکیل می دهد؟ دوست دارم بعد از تهران و بیشتر از تهران در شهرستانها برنامه اجرا کنم. می خواهم در هرجا که مخاطبی هست و امکان فنی وجود دارد کنسرتی را برگزار کنم. فقط احتیاج به یک برنامه ریزی منظم و کسی که این کارها را هماهنگ کند دارم.
 
  • *هر خواننده ای که پس از ارائه آلبومش کنسرت برگزار نکند با انتقاد رو به رو می شود و می گویند که صدای او مختص خواندن در استودیو است. شما هم این انتقادها را شنیدید؟
شاید پشت سرم می گفتند و به خودم کسی نگفته است! کسانی که من را از نزدیک می شناسند و تمرین می کنیم با توانایی های صدای من آشنا هستند. به نظر من خواننده استودیویی یا غیراستودیویی وجود ندارد. من خودم کار ساند انجام می دهم ولی همیشه طبیعی ترین صدایی که ممکن بوده است را برای آهنگ ها از خودم ضبط کردم. اعتقاد دارم صدای ضبط شده خواننده باید همان صدای اجرای زنده او باشد. قبلا این اشتباه را می کردم که خیلی صدایم تفاوت داشت و افکت به کار می بردم. ولی اگر خواننده توانایی داشته باشد که یک حس خوب را در آلبوم منتقل کند ، آن توانایی را برای اجرای زنده هم خواهد داشت. در اجرای زنده آن تمرکز خواندن استودیو را ندارید ولی مهم این است که بتوانید حداکثر آن احساس را منتقل کنید. کسی که نتواند اجرای زنده داشته باشد ناقص است و نمی تواند کامل باشد.
 
  • *در این چند سال گذشته در اجراهای زنده سایر خواننده ها حضور کمی داشتید. آیا کنسرت ها را دنبال می کردید تا نقاط ضعف و قوت آنها برای کارهای خودتان لحاظ کنید؟
حقیقتا زیاد این کار را نمی کردم. من اعتقاد دارم هر موزیکی که درست می شود باید شبیه من باشد. درست است که تجربه اهمیت زیادی دارد و من می توانم نگاه کنم که دیگران چگونه اجرای زنده انجام می دهند ولی من باید شبیه خودم باشم. به جز کنسرت «محمد علیزاده» و گروه «سون» هیچ کنسرتی را تا کنون نرفته ام. این عزیزان دوستان من هستند و از کسانی هستند که با شرکت «ایران گام» کار می کنند و مثل یک مخاطب عام کنسرت را دیدم و لذت بردم. احساس می کنم برای کسب تجربه خودتان باید روی استیج بروید و تقلب کردن و نگاه کردن از دست دیگران فایده ندارد! آن اعتقادات خود خواننده بوده که روی استیج حاضر شده است و هر کسی یک ذهنیتی دارد. می گویند هرکسی روی قدم های خودش حرکت کرده است و جهان بینی متفاوتی دارد. می خواهم در زمینه اجرای زنده فقط خودم باشم و هر چیزی که در دل داشته باشم را روی استیج می گویم.
 
  • *پیش از این تجربه استیج هم داشتید؟
بله برنامه های زیادی را تا کنون تجربه کرده ام ولی یک برنامه بزرگ مثل این نبوده است.
 
  • *شما در فاز کنسرت هادر ابتدای راه قرار دارید. چه برنامه هایی برای کنسرت های آینده دارید؟
قصد دارم در کنسرت ها متفاوت باشم. در این کنسرت تمام مسائلی که مدنظر داشتم را نتوانستیم پیاده کنیم. این یک استارت برای این است که خودم را محک بزنم و ببینم دیگران هم از اجرای «امین رستمی» لذت می برند یا خیر. ایده های زیادی از لحاظ پرفورمنس دارم تا موسیقی خودم را مثلا با سایه های بُعددار تلفیق کنم و اتفاقات دیگری که تا کنون رخ نداده است. اتفاقات ساندینگ هم را مدنظر دارم و فکر می کنم تنها کسی که در این بخش پیشگام بوده «سیروان خسروی» باشد. طرح های متفاوتی برای این کار دارم و اگر فرصت و آرامشی باشد حتما در برنامه های بعدی لحاظ می کنم.
 
  • *از تولیدات جدید چه خبر؟
یک ترک دیگر به جز آنکه چندی پیش منتشر شد را آماده پخش دارم ولی ترجیح دادم بعد از کنسرت باشد. در حال جمع آوری آلبوم هستم و دوست دارم همه چیز با آرامش رخ بدهد. می خواهم همه چیزهایی که دوست دارم را بدون دغدغه ذهنی در آلبوم بعدی بخوانم. مطمئنا نکات زیادی یاد گرفته ام و هر روزی که کار می کنید بیشتر یاد می گیرید. آلبوم بعدی متفاوت تر از تمامی آثار این چند سال من است.
 
  • *دوباره تا پنج سال بعد نرود؟!
نه دیگر همه تلاشم را می کنم تا سال دیگر منتشر شود! *من در مصاحبه با خواننده هایی که کنسرت اول خود را برگزار می کنند از آنها می خواهم که در آخر با طرفداران خود صحبتی پیش از برنامه داشته باشند. این بار هم نوبت شماست! هر چیزی که در موسیقی دارم مدیون همین طرفداران است. اینقدر انرژی خوب و مثبت گرفته ام که حد ندارد. پنجاه درصد قضیه خواننده است و پنجاه درصد دیگر مخاطب. اگر مخاطب انرژی ندهد هیچ خواننده ای نمی تواند کار کند. هیچ وقت نتوانستم محبت های آنها را جواب بدهم ولی واقعا سپاسگزارم و به عشق آنها موزیکی که دوست دارند را تولید می کنم.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 بهمن 1392 - 10:34

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 1 بهمن 1392 - 12:25

مطمئنم کنسرتش عالی هستش .
ایول پس داره آلبوم جدید میده . بی صبرانه منتظر آلبوم هستم .

سه شنبه 1 بهمن 1392 - 12:49

صداتو دوست دارم صدای احساسی دارین امین جان

یکی از طرفداران سلطان احساس مجید خراطها

سه شنبه 1 بهمن 1392 - 17:20

موفق باشید اقای رستمی
موسیقی ما منتظر یه گزارش خوب از کنسرت امین رستمی هستیم.

سه شنبه 1 بهمن 1392 - 22:54

صدات و کارات حرف نداره امین جان امید وارم همیشه موفق باشی

چهارشنبه 2 بهمن 1392 - 00:53

البوم 6 امین رستمی البوم بدی نبود ولی از اون دست البومها بود که تاریخ مصرفشون یک ماهه ست و ادم بعد از ک ماه گوش دادن دیگه رغبتی به گوش دادن اینگونه البومها نداره.البوم بموسیقی باید طوری باشه که شنونده هرچه بیشتر بهش گوش میده بیشتر لذت ببره و از همون اول جذاب نباشه و به مرور جذابیتش رو بدست بیاره که میشه به شاهکار یه شاخه نیلوفر و پرچم سفید و من خود ان سیزدهم اشاره کرد.

پنجشنبه 3 بهمن 1392 - 20:50

موفق باشید

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود امین رستمی: می خواهم در زمینه اجرای زنده فقط خودم باشم | موسیقی ما