برنامه یاد بعضی نفرات
 
در حاشیه اجرای گروه کامنت در جشنواره سه‌گانه خلیج فارس و رونمایی از آلبوم «از دست رفته»؛
آهسته و پیوسته
موسیقی ما - امیر بهاری: اولین آلبوم رسمی کامنت بالاخره منتشر شد تا جریان موسیقی راک در ایران بار دیگر با همه سختی ها و مشکلاتی که پیش روی آن است، محصول تازه ای رو کرده باشد؛ مشتی نمونه خروار. روز رونمایی آلبوم کامنت، پردیس سینمایی قلهک آنقدر شلوغ شده بود که حتی جا برای ایستادن هم نبود. به احتمال زیاد این آلبوم از پر فروش های امسال در ژانر خودش خواهد بود.

یکی از مهمترین پدیده های  سال گذشته گروه موسیقی «پالت» بود و امسال هم  به احتمال زیاد «کامت» از مهمترین اتفاق های سال باشد. هرچند ادبیات این دو گروه موسیقی بسیار متفاوت است.

کامنت یک گروه راک است. سازنبدی آشنای راک و خواننده ای که سعی می کند با صدا سازی و شیوه خاص آواز خواندن، زبان فارسی را با این موسیقی تطبیق بدهد. بحث و نظر درباره آلبوم «کامنت» را بگذاریم برای بعد نکته مهمی که علی الحساب می توان به آن پرداخت شیوه ورود کامنت به جریان اصلی موسیقی ایران است.

کامنت روز 17 اردیبهشت سال 1393 در قالب دومین جشنواره  سه گانه موسیقی  خلیج فارس روی صحنه رفت و پس از آن جلسه رونمایی آلبومش «از دست رفته» را برگزار کرد اما اگر مروری کوتاه بکنیم برای فعالیت های کامنت ،این گروه سال 1386 تشکیل شد. به گفته نیما رمضان (گیتاریست گروه)  از سال 1390 بزای فعالیت رسمی اقدام کردند.  و ظاهرا با اجراهای کوچک ولی ادامه داری سعی کردند رابطه خوبی با علاقمندان موسیقی برقرار کنند و آرام آرام طرفداران (فن ها) خاص خود را پیدا کردند و فعالیت های خودشان را گسترش دادند.

اعضای کامنت رابطه خوبی با علاقمندانشان دارند. روی صحنه انگار در جمعی دوستانه نوازندکی می کنند.، طرفدارنشان آنها را تک تک به اسم می شناسند. آنها می دانند مخاطب چه موسیقی یی هستند و گاهی اوقات مثلا از سلو نزدن  (تک نوازی نکردن) نیما گلایه می کنند. رابطه ای که میان اعضای گروه کامنت و مخاطبانشان برقرار شده، یکی از مهمترین وجوه موفقیت این گروه است. رابطه ای که بر اساس خود موسیقی شکل گرفته و به واسطه دامنه دار بودن فعالیت هایشان  عمیق تر شده است. آنها در شبکه های اجتماعی فعال هستند و اگر در شرایطی گرفتار شوند که نتوانند روی صحنه بروند، با آپلود کردن تک آهنگ هایی رابطه خودشان با طرفدارن شان را به شکلی درستی حفظ می کنند.

روی مفاهیمی دست گذاشتند که هم به ادبیات موسیقی موردعلاقه شان وفادار باشند و هم از گردنه سختی ممیزی (به ویژه برای این نوع موسیقی ) عبور کنند. پیش از اینکه خیلی شهرت پیدا کنند، سعی کردند به درستی استایل موسیقی گروه را انتخاب کنند و  در آهنگسازی به آن وفادار باشند و مهم تر از همه اینها بطور پیوسته فعالیت کردند و درگیر حواشی متعارف این گونه بندها نشدند. انتشار اولین آلبوم رسمی آنها، شنیده شدن صدای تازه ای در موسیقی ایران است. می توان این صدای تازه را به فال نیک گرفت. البته  امسال بناست از این قبیل صداها بیشتر بشنوم کما اینکه در آستانه عید نوروز آلبوم راک «خرس سیاه بلوچی» از گروه «خورشید سیاه»   منتشر شد. آلبوم هایی از فرشاد رمضانی (نوازنده پیکسوت موسیقی راک) ، آلبوم علیرضا تهرانی (با تنظیم سیاوش امامی) ، آلبوم گروه کوک و ... هم در راهند.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : پنجشنبه 18 اردیبهشت 1393 - 17:57

دیدگاه‌ها

پنجشنبه 18 اردیبهشت 1393 - 18:20

آهسته و پیوسته

جمعه 19 اردیبهشت 1393 - 01:42

اکثرشون نوازنده های ارکستر سیروانن.دوستشون دارم خصوصا نیما رمضان رو.تو یکی از کنسرتای سیروان که رفته بودم غوغایی کرد این پسر! با توجه به سابقه شون باید با آلبوم شنیدنی و با کیفیتی رو به رو باشیم.
با آرزوی موفقیت واسشون ...

جمعه 19 اردیبهشت 1393 - 13:12

این گروه جزء بهترنهای موریک در ایران هستن متفاوت و نو....امیدوارم موفق باشن

جمعه 19 اردیبهشت 1393 - 13:52

دوسشون دارم . موفق باشن ...

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آهسته و پیوسته | موسیقی ما