برنامه یاد بعضی نفرات
 
گزارشی از سروشانی‌ها در فرهنگسرای ارسباران؛
آرش کامور راوی شوکران شد
موسیقی ما - آرش کامور، آهنگساز و سرپرست گروه موسیقی سروشان در بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر قطعاتی از آلبوم های راوی را به روی صحنه آورد. این آهنگساز، ساعت 20 روز شنبه 26 بهمن ماه اولین اجرای خود را در جشنواره بیست و نهم موسیقی فجر و در «بخش نسلی دیگر» با همراهی گروه سروشان به صورت سازنوازی در فرهنگسرای ارسباران به روی صحنه برد . بخشی از قطعات این اجرا، مانند «شوکران» که بافت و بیان جدیدی از موسیقی ایرانی داشته و «چراغی در افق» که در حقیقت، بیانی نوین از کمانچه نوازی در ایران است مربوط به آلبوم اخیر وی با نام راوی است. همچنین تعدادی از قطعاتی که اجرا شد از آلبوم در حال ساخت وی بوده که قرار است در سال 93 منتشر شود. قطعاتی مثل رهایی از این آلبوم جدید برای حاضرین انتخاب شده بود.

قطعه شوکران به عنوان کار اولی که در این کنسرت اجرا شد از آواز ابوعطا شروع شد و در انتها به نوا خاتمه پیدا کرد.

همچنین قطعاتی در گوشه هایی چون نیشابورک و نهفت (چراغی در افق) اجرا شد و قطعه پایانی نیز با نام رهایی که از آلبوم در دست ساخت  کامور انتخاب و اجرا شد در بیانی جدید از دستگاه نوا، فرود کرد.فضاسازی و طراحی که کامور و گروهش برای این اجرا تدارک دیده بودند به نحوی بود که شما شاهد یک پاسکاری موسیقایی باشید. به نحوی که در برخی از نقاط اجرا شروع جمله بندی ها و نوازندگی با یکی از نوازندگان بود و پس از ادای آن جمله چهار نوازنده دیگر به صورت همزمان جواب او را در ادامه همان جمله بندی می دادند.
 
در این اجرا از گروه سروشان، آرش کامور به عنوان آهنگساز، سرپرست گروه و نوازنده کمانچه، مریم خدابخش نوازنده عود، کامران منتظری نوازنده تنبک و سازهای کوبه‌ای، سهیل سعادت نوازنده دف و سازهای کوبه‌ای و فرشید شعبانی نوازنده سنتور باس هنرنمایی کردند.

گروه سروشان از نظم مناسبی برخوردار بود و این خود حاکی از آن بود که خیلی از قطعات را پیش از این با هم تمرین کرده اند. نکته جالبی که در حاشیه کنسرت شاهد آن بودیم این بود که هم در اجرای گروه سروشان و هم در اجرای بداهه نوازی بربت شهرام غلامی به خاطر تغییر ناگهانی وضعیت کامور و غلامی مجبور شدند چند بار سازشان را دوباره کوک کنند. از دیگر نکات جالب کنسرت سروشان این بود که کامران منتظری نوازنده سازهای کوبه ای تقریبا از تمام سطوحی که روی سن در اختیارش قرار گرفته بود برای اجرای برنامه استفاده کرد. حتی پرکاشنی که منتظری از آن استفاده می کرد به عنوان صندلی زیر پایش قرار داشت. در پاره ای از لحظات هم به قدری صدای کمانچه و سازهای کوبه ای بلند و البته زیبا بود که تنها ورود آرام ساز سنتور می توانست مخاطب را از فضای طغیان(البته طغیان موسیقایی) خارج کند.

گفتنی است آرش کامور  آهنگساز و نوازنده کمانچه، همچنین در روزهای سه شنبه و چهارشنبه (29 و 30 بهمن ماه) در تالار وحدت، قطعات سبوی تشنه، شب طوفان و تو کجایی از آلبوم «سبوی تشنه»را با آهنگسازی خودش و به خوانندگی سالار عقیلی به روی صحنه خواهد برد.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 27 بهمن 1392 - 15:27

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آرش کامور راوی شوکران شد | موسیقی ما