برنامه یاد بعضی نفرات
 
رضا تاجبخش
گفتگو با برنده تندیس بهترین نوازنده نخستین جشن سالانه «موسیقی ما»:
رضا تاجبخش: کاش در این جشن «همایون شجریان» و «سیروان خسروی» عکس یادگاری می‌انداختند!
موسیقی ما – وحید لشکری: در اولین جشن سالانه «موسیقی ما» رهبر ارکستر «بابک جهانبخش» موفق شد تندیس بهترین نوازنده را نصیب خود کند. با «رضا تاجبخش» به گفتگو نشستیم و این جشن را مورد بررسی قرار دادیم:
 
  • *ارزیابی شما از اولین جشن سالانه «موسیقی ما» چیست؟
هیچ اتفاقی برای نخستین بار در ایران اینقدر سرجا و به موقع و تنظیم شده رخ نمی‌دهد. یعنی معمولا همیشه کاستی وجود دارد. ولی خیلی جالب بود که این برنامه هیچ کاستی نداشت و عوامل برگزاری خیلی عالی بودند. من آدم منتقدی هستم ولی الان نمی‌توانم خیلی به این اتفاق خاص نقد داشته باشم. در تمام دنیا این که چنین برنامه ای یک ضرب از ابتدا تا آخر برگزار می‌شود و برای برخی خستگی آور می‌شود امری عادی است نظیر اسکار ولی روند برنامه ریزی این برنامه خیلی خوب بود. اگر می‌شد اجراهای زنده یکی در میان باشد بهتر می‌شد و یک ذره به تنوع برنامه هم کمک می‌کرد. در رابطه با آن نظرسنجی هم باید بگویم یک سری از افراد کلا اشتباه انتخاب شده بودند و آنهایی که برنده شدند حقشان بود. به نظر من برخی هم باید برنده می‌شدند که واقعا حیف شد نظیر «میلاد درخشانی» یا «شهاب رمضان» که یکی از بهترین ملودی سازهای ایران است ولی برنده نشدند.
 
  • *واقعا هیچ انتقادی در مورد این جشن ندارید!؟
در مورد نحوه برگزاری که اصلا مشکلی نبود. من همیشه در آرای مردمی و کارشناسی مشکل داشتم که برخی از آن‌ها تناسب چندانی نداشتند. در بخش مردمی نمی‌توان ایراد چندانی گرفت زیرا مردم از دور به ماجرا می‌نگرند و درگیر مسائل احساسی هستند اما آنهایی که دقیق نگاه می‌کنند باید گزینه‌ها را هم دقیق‌تر انتخاب می‌کردند.
 
  • * شب برنامه در یک جمع موزیسین اجرا داشتید. درباره آن برای ما بگویید؟
حقیقتش را بخواهی یک مقدار کوچک برای من تفاوت داشت و لذت بخش تر بود. برای من هیچ فرقی ندارد و همیشه کار خودم را انجام می‌دهم و بهترین داشته‌هایم را به همه ارائه کنم. احساس می‌کردم که این افراد تک تک نت‌ها را می‌شنوند و جالب‌تر بود.
 
  • *به نظر شما دلیل موفقیت «بابک جهانبخش» و نوازنده‌هایی که در ارکستر او هستند در این جشن چه بود؟
بابک قبل از من با افراد زیادی کار کرده بود و من هم با خواننده های زیادی همکاری داشتم ولی اتفاق یک جا رخ می‌دهد. نمی‌دانم شاید این ارکستر راحت‌تر توانست با او ارتباط برقرار کنند. من دوستان خواننده خیلی خوبی دارم که با آن‌ها هم به موفقیت‌هایی رسیدم ولی به این شکل برای من خیلی جالب بود. این نشان می‌دهد که در آینده می‌توانیم همکاری‌های جدی‌تر و بهتری داشته باشیم. دلیل این است که من بابک را فارغ از دنیای موسیقی دوست دارم. من قبلا می‌گفتم فلان شخص موزیسین است و در درجه دوم با او رفاقت می‌کنم ولی الان ابتدا رفاقت می‌کنم و بعد به فکر موسیقی می‌افتم که در مورد بابک این مساله مصداق داشت.
 
  • *اکنون «رضا تاجبخش» تندیس بهترین نوازنده سال 91 را کسب کرده است. کار او برای سال 92 سخت‌تر می‌شود یا آسان‌تر؟
متاسفانه الان در میان کارهای بچه‌ها فقط من پیانو می‌زنم. اگر شاید سه نفر دیگر هم بودند این حس برایم جذاب‌تر می‌شد که تندیس را بردم. این حس تندیس گرفتن زمانی قشنگ می‌شود که چند همکار داشته باشی که مثل خودت باشند و در کارها بزنند و الان خیلی عادی است. باز این مساله برای «همایون شجریان» یا «علیرضا قربانی» شاید جذاب‌تر باشد چون چهار پنج نفر هستند سنتی می‌خوانند و همه خوب هستند.
 
  • *یعنی در پیانو شما رقیب جدی ندارید؟
اسم رقیب را نمی‌گذارم بلکه همه ما همکار و از همه مهم‌تر دوست هستیم. کسی که در کارهای پاپ و سنتی بزند یا در استودیو و... حضور داشته باشد. پیانیست خوب زیاد داریم ولی کار از آن‌ها ارائه نمی‌شود. آلبوم شخصی می‌دهند یا برای خودشان کار می‌کنند ولی من این قضیه را خیلی عمومی کرده‌ام.
 
  • *چه پیشنهاداتی برای دومین جشن سالانه «موسیقی ما» دارید؟
ابتدا سه نفر بیایند و آن‌ها اول از همه کارشناسان را تعیین کنند. یعنی ابتدا یک پیش کارشناسی بشود و کارشناسانی انتخاب بشوند که حداقل اسم آن‌ها را شنیده باشیم و موزیسین کامل باشند. من خیلی دوست داشتم در زمان عکاسی من و «پویا نیکپور» با هم عکس نگیریم چون خیلی عادی است و چنین عکسهایی در همه مجلات و رسانه‌ها یافت می‌شد. مثلا دوست داشتم «همایون شجریان» و «سیروان خسروی» با هم عکس بگیرند. این خیلی چیز جالب و عجیبی می‌شد که هیچ کس به آن فکر نکرد. باعث می‌شد مردم بدانند این افراد با هم خیلی دوست هستند و ممکن است اتفاقات خوبی رخ بدهد. نمی‌گویم به عکس ربط دارد ولی حداقل باید افراد از سبک‌های مختلف کنار هم می‌ایستادند و از یک جا شروع می‌کردند. برای چهار ساعت برنامه واقعا سه موسیقی زنده ده دقیقه ای خیلی کم است. اگر به «اسکار» یا «گلدن گلاب» نگاه کنید بیش از پنجاه درصد برنامه به موسیقی ارتباط دارد که در این جشن واقعا اجرای زنده کم بود. امیدوارم که محدودیت‌های تالار وحدت و ارشاد از این به بعد کمتر بشود که بتوان خیلی با هیجان بیشتر چنین جشن‌هایی را برگزار کرد. گروه های موسیقی متفاوت می‌توانستند اجرا داشته باشند مثل گروه «دیوار» یا ارکستر کامل «بابک جهانبخش» یا حتی خواننده‌ها قطعات دو صدائه آماده می‌کردند و زنده اجرا می‌شد.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : جمعه 28 تیر 1392 - 21:09

دیدگاه‌ها

شنبه 29 تیر 1392 - 14:06

با ایده هایه اقایه تاجبخش کاملا موافقم....
خیلی جالب میشه اگه دو خواننده یک اهنگ و اجرا کنن..........
تصور عکس اقایه شجریان و سیروان باهم خیلی جالبه..........
مرسی...لطفا با سیروان هم مصاحبه کنین.

شنبه 29 تیر 1392 - 14:40

حرف هاي خوبي در مورد دوستي اخالي موسيقي پاپ و سنتي زديد ولي قسمتي از حرف هاتون كاملاً اشتباه و بي پايه است و توهي محسوب مي شود.جايي گفتيد انتخاب مردم بر اساس احساسات است كه خيلي توهين بزرگي محسوب مي شود چرا كه بهترين قاضي مردمند و خيلي خوبه بدونيد كه اتفاقا بر خلاف نظر شما نظرسنجي مردمي دقيق تر از كارشناسي بود.چون مردم حداقل كسي رو انتاب كردند كه فكر مي كردند بهترين گزين است ولي كارشناسان فردي رو انتخاب كردند كه رفيق و دوستشون بود و در اين موارد كسي رأي آورد كه بيش ترين دوست رو در بين كارشناسان داشت! يعني نه تنها از روي احساس انتخاب نكردند كارشناسان بلكه از روي رفيق بازي انتخاب كردند كه اميد وارم سال آينده جوايز بخش مردمي و كارشناسي برعكس باشد نه اين كه لوح تقدير به برنده ي بخش كارشناسي و لوح تقدير به برنده ي بخش مردمي داده شود! بهتر است بدانيم كه اين دو بخش توسط چه تعداد از افراد انتخاب مي شوند و بعد تعيين معيار جايزه كنيم.

یکشنبه 30 تیر 1392 - 03:03
رویا حبیبی

ولی بهتر ه که بنا به گفته آقای تاجبخش چند کارشناس بی طرف انتخاب بشن که اونها بطور دقیق و کارشناسی در هر قسمت بهترینها را انتخاب کنند...نظر مردم هم که جای خود داره...حتی اگر از روی احساس و کاملا دلی باشه،ولی خیلی ارزش داره...چون یه هنرمند اگر کارش عالی باشه ولی طرفدار نداشته باشه یعنی کار خوبش دیده و شنیده نشده...انتخاب مردم و کارشناسا هر دو تاش مهمند...

94.183.113.195
شنبه 29 تیر 1392 - 16:46

پیشنهادهای خوبی دادن واسه دومین جشن موسیقی ما اما فکر میکنم اگه مردم عادی وطرفداران خواننده ها رو به غیر از رای دادن به نوعی تو جشن شریک کنین شاید خیلی بهتر باشه و جذاب تر

شنبه 29 تیر 1392 - 17:00

رضا جان عکس بگیرن خوبه ولی این همکاریها از یک جایی باید شروع شود یعنی چی!؟یعنی به نظرت قراره همایون شجریان با سیروان چیکار کنن؟!فکر نمیکنی زیادی همه چی در هم شه خیلی خوشایند نیست؟!

شنبه 29 تیر 1392 - 17:33

عشق است سلطان احساس بابک جهانبخش و استاد رضا تاجبخش
بدون شک بهترین پیانیست ایران رضا تاجبخشه و همچنین بهترین گروه ارکستر رو بابک جهانبخش .
ایشالا شاهد موفقیت این دو زوج خوب باشیم .

شنبه 29 تیر 1392 - 21:53
شادی احمدی

واقعا موافقم

213.217.38.18
یکشنبه 30 تیر 1392 - 01:07

با نظر ايشون كامللا موافقم

یکشنبه 30 تیر 1392 - 01:40

واااااااای خدا اصن باورم نمیشه!!!!
من تو موسیقی عاشق 2 نفرم و فقط کارای 2 تا هنرمندو دنبال میکنم :::
همایون شجریان و سیروان خسروی
همچین پیشنهادی نمیدونم مثال بوده یا رضا تاجبخش منظور خاصی داشته ... واسه من که خیلی هیجان انگیز بود!!!

یکشنبه 30 تیر 1392 - 02:50

بابک جهانبخش عزیز و گروهش همیشه بهترین هستند... بی جهت نیست که همیشه کنسرت های بابک عزیز بینظیرند و بهترین کیفیت را دارند...برای بابک جهانبخش و گروهش آرزوی موفقیتهای بیشتر و بیشتر داریم...

یکشنبه 30 تیر 1392 - 16:41

با حرف هاى ايشون كاملا موافقم.

یکشنبه 30 تیر 1392 - 16:48

با حرفاى ايشون كاملا موافقم واقعا جاى شهاب رمضان و ميلاد درخشانى تو ليست برندﮔان خالى بود

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود رضا تاجبخش: کاش در این جشن «همایون شجریان» و «سیروان خسروی» عکس یادگاری می‌انداختند! | موسیقی ما