برنامه یاد بعضی نفرات
 
پرونده ای برای آلبوم«جشن تنهایی» با صدای«شهاب رمضان» - 3
امیر یگانه: اسلو و آرام بودن آلبوم بیش از حد بود
موسیقی ما – امید شایان: ساخت ملودی و ترانه سرایی قطعات یک و چهار آلبوم«جشن تنهایی» با صدای«شهاب رمضان» توسط «امیر یگانه» انجام شده است. در سومین بخش از پرونده سایت«موسیقی ما» برای آلبوم جشن تنهایی با امیر یگانه گفتگویی داشتیم و از او در مورد این آلبوم و نقاط ضعف و قوت آن و فعالیتهای شخصی این روزهایش پرسیدیم.
 
  • *پیش از آلبوم«جشن تنهایی» هم با «شهاب رمضان» همکاری داشتید؟
سابقه آشنایی من و شهاب به سال 85 و تولید آلبوم اول خودم باز می گردد که برای من در آلبوم اول یک قطعه را آهنگسازی کرد. به دلیل اخلاق خوب و خونگرمی شهاب دوستی ما ادامه پیدا کرد و یکی از بهترین و نزدیک ترین دوستان من است.
 
  • *به چه دلیل وارد پروژه این آلبوم شدید؟
بی اغراق و بدون تعارف به نظر من شهاب رمضان یکی از بهترین صداهای حال حاضر ایران است. از نظر من کسانی که خیلی خوب می خوانند و صدایشان را دوست دارم شهاب و «بهنام صفوی» و «مهدی یراحی» هستند و اتفاقا هر سه این عزیزان جزو بهترین دوستان من هستند. اینها صداهایی هستند که دوست دارم و می توانم بگویم بهترین خواننده ها اینها هستند. خیلی دوست دارم برای کسانی که صدایشان را دوست دارم خارج از رفاقت کار هم بتوانم انجام بدهم و سعادت این را داشتم که برای شهاب کار بسازم. حقیقتا شهاب گفت من آهنگ شاد می خواهم و ترک چهار را ساختم. قرار بود این کار در سبک دیگری تنظیم شود ولی بعدا توسط «زانیار خسروی» اکتیوتر تنظیم شد و آهنگ خوبی هم شد. بعدا من همان آهنگ سرآلبومی اش را ساختم. من آن کار را از قبل نساختم که بعدا به شهاب بدهم. من این را با توجه به صدای شهاب ساختم چون خوب ساختن شانسی نیست. به نظر من باید صدای طرف مقابل در نظر گرفته شود و با توجه به ابعاد و تکنیکهای صدا آهنگ ساخته شود. آهنگ را ساختم و مورد توجه سیروان و شهاب قرار گرفت و تنظیم شد و لطف داشتند و قطعه«لحظه ها» را به عنوان ترک اول قرار دادند.
 
  • *در مورد کل آلبوم چه نظری دارید؟
من آلبوم شهاب را خیلی دوست دارم و نمی توانم بگویم کدام ترک را دوست ندارم. ولی ترکهای پنج و شش را خیلی نپسندیدم. ولی ترک«جشن تنهایی» و ترک ده را که حالت قدیمی تنظیم شده است را خیلی دوست دارم. به نظر من آلبومی است که نمی شود با یک دور گوش دادن بگویید که خیلی دوست دارم. از آن آلبوم هایی است که هرچه بیشتر گوش می دهید بیشتر خوشتان می آید. تا جایی که در این مدت انتشار آلبوم هر روز در ماشینم گوش می دهم. یک سری آلبوم ها هستند که در لحظه اول می گویید چه ترکهای هیتی دارد ولی بعد از چند روز گوش دادن شما را خسته می کند. آلبوم شهاب و همینطور آلبوم خودم هم به اینگونه است. فکر میکنم خصلت کارهای سیروان باشد که هر چه بیشتر گوش می دهید بیشتر معتاد می شوید!
 
  • *به نسبت سایر کارهای شهاب رمضان نقاط قوت این آلبوم چیست؟
تک ترکهایی که شهاب بین دو آلبوم منتشر کرد اصلا ترکهای ضعیفی نبود. اگر نگویم بهتر از این آلبوم ولی کمتر از این هم نبود. کلا کارهای شهاب خوب است و من طرفدارش هستم. مثلا آن قطعه«سکوتتو بشکن» یا «بمیرم برات» را خیلی دوست داشتم. چارچوب بندی این آلبوم سیروانی بود و وقتی کل پکیج کار دست سیروان باشد یک کلاس خاصی به کار می دهد و یک جور خاصی می شود !
 
  • *انتقاد یا نقطه ضعف جشن تنهایی چیست؟
نمی توانم بگویم نقطه ضعف ولی اسلو و آرام بودن آلبوم بیش از حد بود. بیش از حدی بود که بخواهید طرفدار عام را جذب کنید. بیشتر طرفدار پسند بود و شاید طرفداران خود شهاب بیشتر دوست داشته باشند ولی مردم عام اگر طرفدار شهاب نباشند و بخواهند گوش بدهند ممکن است بگویند که چقدر مِلو است. می توان گفت بیشتر از اینکه احساسی باشد یک مقدار آلبوم غمگین شده است. اگر یک مقدار اکتیوتر بود می توانست عموم را بیشتر را جذب کند ولی شاید از قصد این کار را کرده باشد که طرفداران خودش دو آتیشه تر شوند و معقتدم شهاب در این آلبوم به طرفدارانش احترام زیادی گذاشته است.
 
  • *و اینکه از فعالیتهای این روزهایتان بگویید.
این روزها به شدت مشغول کارهای نهایی آلبوم خودم و در حال انجام بازبینی های نهایی و طراحی پوستر و کارهای تبلیغاتی آن هستم. فکر میکنم آلبوم اوایل تیر منتشر شود. در کنار آن هم کار آهنگسازی برای سایر خواننده ها نیز انجام می دهم.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 خرداد 1392 - 09:39

دیدگاه‌ها

سه شنبه 14 خرداد 1392 - 14:11

شهاب رمضان واقعا بی نظیره و صدای بسیار زیبایی داره.
جشن تنهایی یه البوم فوق العاده است خصوصا ترک 1و5و6و11

سه شنبه 14 خرداد 1392 - 15:50

به نظرم امیر یگانه کاملا" حرف خوبی زده و من باش موافقم , مشکل این آلبوم فقط زیادی اسلو بودنه اونه

چهارشنبه 15 خرداد 1392 - 10:47

سلام
از نظر من البوم میتونست خیلللللللی بهتر از این باشه!
اخه وقتی ایشون صدای به این خوبی دارن چرا انقد روی ترانه های ضعیف کار میکنن؟؟؟
فقط میتونم بگم ترک"خوشبختم" بهتر از بقیه بود!چون فضای متفاوتی داشت!
البوم به کل خسته کننده بود...!

mg
چهارشنبه 15 خرداد 1392 - 21:26

اتفاقا این باعث شده فضای البوم ارامشبخش باشه.

پنجشنبه 16 خرداد 1392 - 20:20

عاشقتم شهاب .. مهربون ترین صدا

پنجشنبه 16 خرداد 1392 - 23:17

منم با امیر یگانه موافقم خیلی ترک های این آلبوم آروم بود

جمعه 17 خرداد 1392 - 00:05

من واقعاً عاشق شهابم!
یعنی روانی صداشم. همیشه با گوش دادن به اهنگاش تو هر شرایطی که باشم میرم تو حال و هوای خودم!!
من از اون طرفدارام که به قول امیر یگانه زیادی بهشون احترام گذاشته شده! من عاشق این آلبومم و از نظرم همه ی آهنگا عالی بودن ولی من با حرف بقیه موافقم!! شهاب جان تو که این قدر صدات قشنگ و آرامش بخشه و به دل میشینه ، تو که میتونی خیلی خیییییلی از این بهتر باشی ، چرا با بعضی از این ترانه های ضعیف کارتو خراب میکنی؟!
مثلاً آخرین بار از نظر من به شدت شعرش ضعیف بود!!!
خلاصه شهاب اینکه روانیتیم و امیدوارم روز به روز از اینی که هستی بهتر بشی... =)))

سه شنبه 28 خرداد 1392 - 21:22

رمانتيك...دلم تنگته..

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود امیر یگانه: اسلو و آرام بودن آلبوم بیش از حد بود | موسیقی ما