برنامه یاد بعضی نفرات
 
breslin
او 36 سال مدیر برنامه‌های لوچیانو پاواروتی بود؛
هربرت برسلین از دنیا رفت

موسیقی ما - هربرت برسلین، مدیر برنامه‌های لوچیانو پاواروتی، در سن 87 سالگی گذشت.

برسلین، که در شهر نیس فرانسه به سر می‌برد، در هتل خود دچار حمله قلبی شد و در بیمارستان درگذشت. خبر فوت او اولین‌بار از سوی آن میجت، که در سال 2004 برای نگارش کتاب «من و پادشاه» با برسلین همکاری داشت منتشر شد. این کتاب دربارهٔ تجربیات کاری برسلین با پاواروتی به نگارش درآمد. پاواروتی با راهنمایی‌های برسلین، از خوانندگی در سالن‌های اپرا به اجرا در استادیوم‌ها، برنامه‌های تلویزیونی و حتی لاس‌ وگاس رسید.

هربرت برسلین، متولد یکم اکتبر 1924، نوجوانی خود را در نیویورک سپری کرد و کم‌کم طرفدار پروپاقرص اپرا شد. وی با کمپانی‌های مختلفی کار کرد و سرانجام کمپانی موسیقی خود را در شهر نیویورک افتتاح کرد. وی نقش مهمی در تربیت نوازندگان موسیقی‌دانان معروفی چون آلیسیا دو لاروشا و مریلین هورن ایفا کرد.

برسلین در سال 1967 کار خود را با پاواروتی آغاز کرد و بعدها در سمت مدیر برنامه‌های عمومی او ایفای نقش کرد. این دو تا سال 2002، پنج سال پیش از مرگ پاواروتی با هم کار کردند، اما در سال‌های پایانی به دلیل امضای قرارداد پاواراوتی برای برخی کنسرت‌هایش، روابط‌شان به سردی گرایید.

برسلین در کتاب «من و پادشاه» به روایت داستان‌های پشت پردهٔ زندگی این خواننده‌ٔ بزرگ اپرا و شایعاتی که درباره او گفته می‌شد، پرداخت. یکی از حقایقی که برسلین در کتاب خود افشا کرد، این بود که پاواروتی نمی‌توانست نت‌های موسیقی را بخواند. وی در مصاحبه‌ای گفته بود: «پاواروتی اصلا دوست نداشت درس بخواند.»

منبع: ایسنا

تاریخ انتشار : شنبه 30 اردیبهشت 1391 - 00:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود هربرت برسلین از دنیا رفت | موسیقی ما