برنامه یاد بعضی نفرات
 
باشكوه، پرهيجان، جذاب ...
مروری بر کنسرت شهرام شعرباف در برج آزادی؛
باشكوه، پرهيجان، جذاب ...
موسیقی ما - بهمن بابازاده: «باشكوه، پرهيجان، جذاب، كم نظير، منظم و سرشار از انرژي». اگر قرار باشد نخستين كنسرت شهرام شعرباف‌ (اوهام) را در تهران و برج آزادي توصيف كرد، بدون شك بايد از تركيبي از اين واژه‌ها استفاده كرد تا بشود اصل مطلب را رساند. برنامه اي باشكوه كه در عين سادگي و بدون كمترين تبليغاتي توانست به شدت مورد توجه دوستداران خاص موسيقي اين گروه قرار بگيرد و «شهرام شعرباف» با اين اجرا، ورود خود را به عرصه اجراهاي زنده را اعلام كند. اتفاقي كه قطعا در دراز مدت مي تواند و با تداوم اين قبيل اجراها مي تواند تاثير بسزايي روي اجراها و برنامه هاي ديگر هم بگذارد و هنرمندان اين عرصه با تاثيرپذيري از اين قبيل برنامه ها كيفيت اجراهايشان را بالا ببرند.

  • درويش
ابتداي برنامه با يك ويدئوي جالب و خوش ساخت بود كه در آن مراحل آماده سازي سالن برنامه و تمرين گروه به صورت كاملا واقعي، با يك موسيقي آرام و سرخوش نمايش داده مي شد. ويدئويي كه در آن تصاويري محو از شعرباف و گروه اش در حالت هاي مختلف پخش شد تا ابتداي برنامه با يك انرژي خوب، شروع شود . اعضاي گروه يكي پس از ديگري روي صحنه آمدند و شعرباف هم بعد از ورود نوازنده هايش روي صحنه آمد. «درويش» اولين قطعه اي بود كه توسط گروه نواخته شد و پس از اتمام اين قطعه شعرباف رو به جمعيت گفت :« بعد از اين همه سال خوشحالم كه امروز اينجام و اعتراف مي كنم كه اگه انرژي شما نبود، نمي شد دووم آورد. اميدوارم امشب بتركونيم و شب خوبي رو با هم داشته باشيم. اين آخرين سانس برنامه منه و يكم صدام گرفته. بايد كمكم كنيد كه بتونيم اجراي خوبي داشته باشيم.»

  • اعضاي گروه
روزبه قلی پور نوازنده جاز، پویا شمالی نوازنده گیتار الکتریک، نیما رمضان نوازنده گیتار الکتریک و سلمان وندادی نوازنده تار، شهرام شعرباف را در نخستین اجرای رسمی خود همراهی کردند. گروهي كه در عين جواني بسيار پخته و قوي نظاره شدند و توانستند به بهترين شكل ممكن شعرباف را در اكثر قطعات همراهي نمايند. درد عشق، در دير مغان و راه عشق قطعات بعدي برنامه بودند كه با انرژي تمام از سوي گروه اجرا شدند. «act» هاي نوازنده ها و خود شهرام در حين برنامه باعث مي شد انرژي ويژه اي به مخاطب منتقل شود و همين باعث مي شد كه حاضرين در سالن هم به هيچ وجه در طول برنامه احساس خستگي نكنند و بعد از هر قطعه با شور و حال فراوان به صورت ايستاده به تشويق شعرباف و گروهش بپردازند.

  • بقيه قطعات
نكته جالب اين اجرا اين بود كه با گذشت سالهاي زيادي از انتشار قطعات اوهام ، هنوز هم عده زيادي با جزء به جزء ملودي و شعر آنها را حفظ بودند و باحالت هاي جالبي آنها را همخواني مي كردند. مخاطبان برنامه هم از همه قشري بودند و مشخصا نسل جديد هم توانسته با آثار اوهام به خوبي ارتباط برقرار كند تا يك بار ديگر بر همگان ثابت شود كه كار خوب، بالاخره مخاطبش را پيدا مي كند. اتش تو، گفتم غم تو دارم، غم دل و بشنو از ني ديگر قطعاتي بود كه از سوي گروه اجرا شد. از ديگر نكات ويژه برنامه اجراي لايو برخي نوازنده ها از قبيل «نيما رمضان » (نوازنده گيتار الكتريك) گروه بود كه به طرز شگفت انگيزي ، سخت ترين بخش هاي ملودي را با مهارت و جلوه ويژه اي اجرا مي كرد تا سالن هر بار كه او دست به ساز مي شد، به تشويق او بپردازد.

  • ارشاد – ارشاد
به هر حال اولين اجراي اين گروه و شخص شهرام شعرباف در ايران بود و طبيعي بود كه او آشنايي كاملي با بعضي رفتارهاي روي سن نداشته باشد. شعرباف با اينكه حواسش به تمام جزئيات برنامه بود ولي گهگاه بيشتر از آن چيزي كه فكرش را مي كرديم با «act» هايش باعث مي شد سالن به هوا برود.در اواسط برنامه وقتي شعرباف از دفتر موسيقي وزارت ارشاد بابت اعطاي مجوز اش تشكر كرد ، حاضرين در سالن يكصدا با گفتن :‌« ارشاد – ارشاد» به تشويق اين نهاد پرداختند و نزديك يك دقيقه اين تشويق ها ادامه داشت.

  • ستاره ها همه با هم آمدند
طبيعي بود كه چهره هاي سرشناس زيادي براي حضور در اين برنامه حضور داشته باشند. سيروان و زانيار خسروي ، كاره يغمايي، رضا تاجبخش و پويا نيكپور از جمله هنرمنداني بودند كه در مقاطع مختلف از سوي شعرباف به حاضرين در سالن معرفي شدند تا با تشويق هاي ممتد حاضرين رو به رو شوند. در اين بين تشويق پر شور حاضرين در زمان معرفي «كاوه يغمايي» محبوبيت بالاي اين هنرمند را در بين دوستداران راك مدرن مشخص كرد. شعرباف در اقدامي قابل توجه، از اهالي مطبوعات و رسانه ها هم تشكري ويژه كرد كه در اين بين «موسيقي ما » و روزنامه «تماشا» نيز بي نصيب نماند و از سوي شعرباف تقدير شد.

  • دوباره – دوباره
انتهاي برنامه رسيده بود ولي حاضرين به هيچ وجه حاضر به ترك سالن نبودند و با فرياد هاي «دوباره – دوباره» خواهان اجراي برخي از قطعات به ياد ماندني اوهام بودند. اصرار بيش از حد حاضرين باعث شد كه گروه دو قطعه «ساقي» و «پير مي فروش» را با همخواني شديد حاضرين اجرا كند تا حضار با يك انرژي فراوان سالن برنامه را ترك كنند.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 2 مهر 1391 - 00:00

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:44

salam aghayae baba zade , lotfan ba kaveh yaghmaei mosahebe konid va az albume jadideshon beporsid.mamnoon

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:44

جند تا از کارای گروه رو گوش کردم خیلی دوست داشتم آهنگ سازیش واشعاری که انتخاب شده عالیه ولی راسش صدای آقای شعر باف رو زیاد دوست ندارم

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود باشكوه، پرهيجان، جذاب ... | موسیقی ما