برنامه یاد بعضی نفرات
 
حسینی: هنر موسیقی بی واسطه متاثر از نی کسایی است
بزرگداشت استاد کسایی؛
حسینی: هنر موسیقی بی واسطه متاثر از نی کسایی است
موسیقی ما - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هنر موسیقی به خصوص نی، بی واسطه و یا با واسطه متأثر از آثار استاد حسن کسایی است.سید محمد حسینی شامگاه پنج شنبه در مراسم بزرگداشت استاد سید حسن کسایی اظهار داشت: اصفهان استادانی همچون استاد حسن کسایی زیاد دارد، چنانکه در جلسه دیدار با امام جمعه اصفهان شناسایی ابعاد شخصیت این بزرگان مطرح شد.

وی افزود: امام جمعه اصفهان خواستند کسانی که قلم فرسایی می‌کنند، در رشته‌های مختلف زندگی این بزرگان را تحریر کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به بزرگانی همچون علامه مجلسی، راغب اصفهانی، میرداماد، میر فندرسکی، بابا رکن، بانو امین و دیگر شخصیت‌های مشهور اصفهان اشاره و تصریح کرد: باید از کسانی که جزو مفاخر اصفهان و در قید حیات هستند، تجلیل به عمل آید.

وی یادی از هنرمندان پیشکسوت اصفهانی کرد و افزود: برخی از هنرمندان در آواز، موسیقی، نقاشی و خط سرآمد هستند و شخصیت‌هایی هستند که در شکل گیری این هنرهای خاص سهم بزرگی در پیشبرد اهداف داشته‌اند.

حسینی تاکید کرد: در معرفی شخصیت‌های بزرگان باید همت داشته باشیم و در قالب اشعار یادی از آنان کنیم.

سرودهای محلی برای مفاخر شهرستان های اصفهان ساخته شود

وی به جشنواره فرهنگی و هنری استان خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: استان اصفهان هم به عنوان الگو باید برای معرفی مفاخر هر شهرستان سرود محلی بسازد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین مجموعه‌ای به نام استاد حسن کسایی را مثبت دانست و گفت: استاد کسایی پیشکسوت هنر موسیقی سنتی است که در سال 81 توانست نشان درجه یک فرهنگ و هنر را کسب کند.

وی با تاکید به اینکه هنرمندانی همچون استاد حسن کسایی به راحتی به این جایگاه نمی‌رسد، تصریح کرد: نام آوری این استاد به واسطه تعلیم‌هایی است که از استادان بزرگ موسیقی داشته و تمام هنر خود را بازگو و منتقل کرده است.

حسینی گفت: استاد کسایی با عشق و انگیزه بر روی ساز و آواز مطالعه داشت چنانکه توانست سبک نوینی را ارائه دهد که کمتر کسی توانست.

وی ادامه داد: جامعه هنر موسیقی به خصوص نی، بی واسطه و یا با واسطه متأثر از آثار استاد حسن کسایی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: استاد حسن کسایی در 1329 توانست ساز نی را به ارکستر و نیز رادیو ببرد و با تولید صدای شفاف و بدون ناخالصی از نی هنر جدیدی خلق کند.

وی گفت: استاد حسن کسایی در طول زندگی خود ثابت کرد که باور و تقلید هرگز کسی را به بلندای هنر نمی‌رساند، چرا که کار فاخر نخستین اثر مجموعه آموزشی نی را برای دانش آموختگان در سن سال 80 سالگی به جای گذاشت.

حسینی با اشاره به اینکه اگر کسی خواست با پیشینه اصفهان آشنا شود باید به تخت پولاد اصفهان سری بزند، تصریح کرد: از سال 1025 میلادی در سفرنامه‌های مختلف از هنر، دانش ،صنعت، سخت کوشی و هنر مردم اصفهان یاد شده است.
منبع: 
مهر
تاریخ انتشار : جمعه 13 مرداد 1391 - 00:00

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:42

وزیر واقعا سخن درستی زده... کجا بودند امثال این خواننده های امروزی که فقط کنسرت میزارند فارغ از محتوا ان زمان که کسایی ها به موسیقی جان میدادند با اوای نیشان

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:42

من نظری ندادم. دوست من شما که 5 روزه نظر میدی اگه مثال واقعا اسم و فامیلیت حمیدرضا یزدانی هست برای اشتباه نشدن میتونی نام رو حمید یزدانی بزنی نه اینکه دقیق عین من و الفاظ زشت و در جایی برای جبران الفاظ عالی که خنثی کنی جو رو

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود حسینی: هنر موسیقی بی واسطه متاثر از نی کسایی است | موسیقی ما