جشنواره ملی موسیقی خلاق
 
کنسرت قاف - فرهاد فخرالدینی
 
برنامه یاد بعضی نفرات
 
چه کسی گفته مافیا وجود ندارد؟
گفت و گو با نیما مسیحا در خصوص مافیای موسیقی؛
چه کسی گفته مافیا وجود ندارد؟
لی‌لا رضایی:‌ بحث مافیا و مافیا بازی و باند بازی و... مدتهاست که جامعه موسیقی را به خود مشغول کرده است. اینکه عده ای از حرفه ای های این عرصه که بابت اجرای یک قطعه تیتراژ دستمزد دریافت می کنند نیز یکی از مباحثی است که در مورد مافیا بازان و باند بازها تاثیر گذاشته است.عده ای از خواننده ها اگر چه بر این باورند که مافیا در موسیقی وجود دارد و بارهابر سر همین موضوع به اشتراک نظر با هم نیز رسیده اند ولی گاه دستشان به جایی بند نبوده که بخواهند در این راستا کاری از پیش ببرند.

یادداشت حمید حامی بازتاب های زیادی در جامعه موسیقی داشت. این یادداشت عده ای موافق و مخالف با خود به همراه داشت.

نیما مسیحا نیز یکی از موافقان با حمید حامی بود و به همین خاطر با او در این رابطه گپ کوتاهی زده‌ایم:
 
  • شما کجای این دنیای مافیای موسیقی ایستاده اید؟اصلا درگیر این مافیا شده اید و به آن اعتقادی دارید؟
در مورد مافیا باید بگویم که اصلا «مافیا» همان طور که همه می دانند یک کلمه عربی است که حالا معنای کنونی را به خود گرفته و در جامعه ما متداول شده است. همه کلمه مافیا را به آن معنا می دانند که یک باند و یا تیمی که حالا در هر صنف و هر رشته ای می تواند باشد، اجازه فعالیت به دیگر همکاران خود را نمی دهند . بلکه فقط و فقط می خواهند خودشان در آن کار و در آن صنف، بازار را در دست داشته باشند . چه کسی می گوید مافیا وجود ندارد؟ مافیا در رگهای موسیقی ایران در جریان است.جالب است که برای رسیدن به اهداف خود از انجام هیچ کاری ابایی ندارند و دست به هر کاری می زنند .
  • در موسیقی کنونی ما این مافیا هست یا نه؟
بله من به وجود مافیا در موسیقی ایمان دارم و معتقدم که مافیا در موسیقی بخصوص در تلویزیون و تیتراژخوانی وجود دارد. البته معتقدم که این مافیا همیشه وجود نداشته ، بلکه زاییده مسیر اشتباهی است که یک سری از همکاران ما آن را پیموده و رفته اند.راحت تر بگویم باعث این قضیه و به وجود آمدن آن در تلویزیون اشخاصی بوده اند که آمده اند و راه غلطی را پیش گرفته اند برای رسیدن به اهداف خود.
  • در رابطه با این راه غلط که از آن یاد می کنید، می توانید توضیح بیشتری بدهید ؟منظورتان از این راه غلط چیست؟
من طی تحقیقاتی که در این زمینه داشته ام شاهد بوده ام که دوستانی که خود درگیر مافیا هستند گفته اند که مردم با صدای آنها ارتباط برقرار کرده اند. می خواهم بدانم آیا من و امثال من مثل حمید حامی که مدام در این تیتراژها نیستیم و نمی خوانیم آیا صدای بدی داریم، یا بد می خوانیم یا مردم با صدایمان ارتباط برقرار نکرده اند؟ دیده ام که گفته اند چون تهیه کننده با آنها کار کرده و کارشان را می شناسد از این موهبت برخوردارند که بار دیگر تهیه کننده با آنها کار کند. گفته اند که تهیه کننده به کارشان ایمان دارد و با هم راحتند و...
در حالی که به نظر من هیچ یک از این حرف ها صحت ندارد. اینها راهشان به این جهت غلط است که رایگان می خوانند.جریان این است که این آقایان معمولا از کسانی هستند که یک شبه آمده اند و صاحب همه چیز شده اند. یک شبه خواننده و معروف شده اند. شاید باور نکیند که خیلی از اینها حتی تحصیلات موسیقی هم ندارند و چون یک شبه به
چنین جایگاهی رسیده اند، حالا هم آن را به راحتی و ارزان خرج می کنند.
  • ارزان خرج کردن در اینجا چه معنایی می دهد؟
این آقایان موسیقی را ضبط می کنند ، وکالش را می خوانند و همه کارها را اعم از تنظیم و ... انجام می دهند ، حتی دستمزد شاعر و آهنگساز و تنظیم کننده و... را نیز خودشان پرداخت می کنند و همه هزینه ها را می پردازند و بعد دو دستی تقدیم تهیه کننده می کنند و در ازای این کار هم هیچ هزینه ای و دستمزدی از وی دریافت نمی کنند.
به طبع تهیه کننده راغب خواهد بود که با خواننده های مجانی و رایگان کار کند تا خواننده ای که روی دستش هزینه می گذارد. ترجیح می دهد با خواننده مفت کار کند تا اینکه با نیما مسیحا کار کند که قیمت مشخصی دارد و دستمزد می گیرد و هیچ وقت هم دستمزدش کم نبوده است.
  • یعنی شما از اولین اجراهای این چنینی تان هم دستمزد دریافت کردید؟
بله من برای خواندن تیتراژ فیلم سینمایی « دست های آلوده» دستمزد دریافت کردم که در واقع اولین کارم هم بود. چون برای رسیدن به این جایگاه خیلی زحمت کشیده بودم و وهیچ وقت خودم را ارزان نمی فروشم. چون من خواننده ای نیستم که یک شبه صاحب این تجربه و صدا شده باشم.
  • با این تفاسیر و با این صحبتهایی که شما می کنید پس می شود گفت بحث پارتی و پارتی بازی کمرنگ می شود؟ ببینید مثلا من به عنوان تهیه کننده گاهی به دوستی و یا به یکی از نزدیکانم پیشنهاد می کنم که بیاید و فلان تیتراژ را که بابت دستمزد آن هزینه بالایی هم در نظر گرفته شده، بخواند تا پول آن به جیب غریبه نرود. اگر اینطور که شما می گویید باشد این قضیه کاملا بی معنا می شود؟
ببینید این قضیه همیشه بوده و هست که من بر فرض پسرخاله ام را بیاورم و 5 میلیون به او بدهم تا او تیتراژ کارم را بخواند ، حالا برایم خیلی هم فرقی نمی کند که صدا داشته باشد یا نه. ولی این بحث مافیایی که گفتم یک بحث جدید است.مفتی کارکردن را می گویم که حتی برخی از آقایان می روند دفتر تهیه کننده و بست می نشینند آنجا تا مبادا از دستشان در برود و تیتراژی را نخوانند.می خواهم بگویم این کار برای یک خواننده حرفه ای اصلا حرفه ای نسیت. خواننده باید صدایش گویای کارش باشد و بر حسب آن به او سفارش کار بدهند و دنبالش باشند نه اینکه خود به دنبال این و آن باشد تا از صدقه سری خودشان تیتراژی را هم به او بدهند که بخواند.
  • مگر شیوه کار به گونه ای نیست که آهنگساز خواننده را انتخاب کند؟
خیلی نه! به اعتقاد من اصلا ربطی ندارد. در زمینه سریال های تلویزیونی اهنگساز نمی تواند تعیین کننده باشد. بیشتر از اینکه آهنگسازها تعیین کننده باشند این تهیه کننده ها هستند که در این مورد تصمیم می گیرند و در مواردی هم کارگردان ها. اما نهایتا این تهیه کننده ها هستند که تاثیر دارند.چرا زمانی بود که فرضا آقای بابک بیات می خواست موسیقی فیلم «مرسدس» را بسازد، مانی رهنما را به عنوان خواننده معرفی می کرد و هیچ کس هم روی حرفش حرف نمی زد. یا برای فیلم «دستهای آلوده» موسیقی می ساخت و نیما مسیحا را به عنوان خواننده انتخاب می کرد. یا برای فیلم «سام و نرگس» با حمید حامی در جایگاه خواننده همکاری می کرد . انتخاب ایشان انتخاب نهایی بود . ولی در مورد سریال ها اصلا این مساله صدق پیدا نمی کند. به نظر من این مافیایی که الان به وجود آمده را این دوستان پایه ریزی کرده‌اند. با مجانی کار کردن خودشان و با روابط از پیش تعیین شده خود ، موجب به وجود آمدن چنین فضای ناسالمی شده اند.
  • شما برای سریال کلانتر به کمک این مافیا تیتراژ خواندید؟
این مافیای ناسالم؟ قطعا نه! حمید رضا یراقچیان از دوستان قدیمی و خیلی خوب من است که از طریق ایشان با کارگردان این مجموعه تلویزیونی آشنا شدم و با ایشان مرتبط شدم. البته ایشان من را به واسطه کارهایم می شناختند ولی شناخت حضوری نداشتیم. من هم از اولین کارهای ایشان، می شناختمشان! تا این که در سری سوم مجموعه تلویزیونی کلانتر به این شکل با هم همکاری کردیم و من در تیتراژ آن خواندم، نه از مافیا خبری بود و نه از پارتی و پارتی بازی!
  • فکر می کنید مردم از این تیتراژ خوانی شما استقبال کردنند؟
از صدای من بله اسقتبال شد. مردم پسندیدند و توانستند با من و صدایم ارتباط برقرار کنند.
  • بعداز آن هیچ تماسی از هیچ تهیه کننده ای برای همکاری داشتید؟
اصلا و ابدا!
  • پس تیتراژ خوانی چندان هم به شهرت ارتباطی ندارد؟
مگر غیر از این است؟ من معتقدم ما که سالیان سال است داریم می خوانیم و عمر خوانندگی من به 15 سال هم می رسد، مخاطبان خود را داریم و مسلما مردم با صدای ما ارتباط برقرار کرده اند. «ما» که می‌گویم من و دوست و همکار خوبم حمید حامی است. ما نیازی به این نداریم که به واسطه دو تا سریال که برای تیتراژ خوانی اش دعواست، معروف شویم.
  • ولی شما از چیزی حرف می زنی که من به آن استثمار می گویم نه مافیا؟
به نوعی می شود مافیا! این هم یک نوع از مافیا است.
  • تا به حال به شما پیشنهاد نشده که در یکی از این باندهای مافیا عضو شوید؟
کسی تا حالا جرات این کار را نداشته است. کسی جرات نکرده به من بگوید مفت و مجانی بخوانم. کاش همه دوستان خواننده اینگونه بودند.من تا به حال همچین پیشنهادی به کسی نداده ام که بخواهم برای شهرت دست به رایگان خوانی بزنم.من برایم کارم ارزش قایلم چون زحمت کشیده ام تا به جایگاهی که الان در آن هستم برسم.امکان دارد یکی از دوستانم از من خواهش کند که برایش کاری را انجام بدهم و دستمزد اصلی ام را نگیرم اما سابقه نداشته که بخواهم مفتی کار کنم. شاید دوستانه تر کار کرده باشم ولی مفتی تر نه! و اینکه من مجانا هیچ وقت هیچ کاری را انجام نداده ام که از ارزشم کم کرده باشم و هیچ وقت نخواسته ام کل موسیق ام را مفتی در اختیار دیگران بگذارم.
  • چرا؟ فکر نمی کنید اگر این کار را بکنید به مردم و جامعه موسیقی به دلیل وجود این همه صدای بد و نا خواننده ها خدمت کرده اید؟
من فکر می کنم اگر این کار را بکنم بیشتر خیانت کرده ام تا خدمت. هم به خودم خیانت کرده ام و هم به مردم. خدمت من فقط شامل حال تهیه کننده می شود. باور نمی کنید که کار به جایی رسیده که وقتی تهیه کننده برای کار به خواننده زنگ می زند و صحبت از دستمزد که می شود، با کمال وقاحت می کویند که ما برای خواننده پولی در نظر نگرفته ایم.اگر شما کار را به صورت مجانی می دهی ، با شما همکاری خواهیم کرد. در غیر این صورت چه بسیارند خوانندگانی که مفتی کار می کنند و حتی حاضرند پولی هم بدهند که صدایشا ن پخش شود و معروف شوند.خیلی از دوستان من این کار را نمی کنند. حتی به آنها پیشنهاد هم شده اما دوستان دور و بر من چنین کاری نمی کنند. چون بابت کارشان زحمت کشیده اند و جایگاهشان را به راحتی به دست نیاورده اند که به راحتی خرجش کنند. این کار، کار آدمهای ضعیف است که یک شبه به همه چیز رسیده اند. در میان دوستان من محال است کسی را پیدا کنید که تن به چنین کاری داده باشد. محال است.
تاریخ انتشار : جمعه 5 شهریور 1400 - 00:00

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

با سلام
میخواستم از دوستانی که میگوببد حامی و مسیحا صدا ندارند و توانایی رقابت را ندارد بپرسم آیا خودشون ساز میزنند یا در زمینه ی موسیقی فعالیتی دارند که نقد میکنند؟
اگه صدای بارتون و تکنیک توی صدا واسه خوانندگی خوب نیست بفرمائید چه صدایی خوبه.
مشخصا آدم های زیادی با صداهای مختلف خواننده میشند ولی موسیقیه خوب چیه مردم باید اینو تشخیص بدند ما سطح توقعمون در مورده موسیقی اومده پایین برا همین کسانی مثل حامی ونیما میسحا از نظره بضیعا که اصلا نمیدونند تو جهان چی میگذره و موسیقی پاپ کلاسیک یعنی چی خواننده نیستند بعد اون کسی که تازه میخواد شروع کنه به خوندن به خاطره اینکه بعضیا میخواند که موسیقیه خوب مردم نشنوند میشن خواننده.
حامی و مسیحا بهترین خواننده های ایران هستند این واسه مصاحبه کردنشون نیست بخاطر همکاری با استاد هایی مثل بابک بیات و مجید انتظامیو....است.
اگه هدف ما موسیقیه خوب و استاندارد و با ارزشه اتفاقا حامی و مسیحا بهترین ها هستند.
چرا ما چون علممون نسبت به موسیقی پاییه خواننده رو میخوایم مثله خودمون شه بریم تحقیق کنیم تا شاید نظرمون عوض شه.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

اشکان جان ما مردمی هستیم که خیلی زود ادمارو بزرگ میکنیم و هورا میکشیم،اگه جاستین بیبر یک شبه معروف شد پشت سرش کلی آموزش بوده شما اجرای زندشو دیدی؟ما خوانندمون با کمال افتخار تو اجرای زنده با یه حالت بدی خارج میخونه،بعد همه هورا میکشن،بله اجرای زنده سخته،هر کسی ممکنه اشتباه بخونه اما نه تا این حد من چیزیو که دیدم بازگو کردم،خواننده های ما غیر از خوندن تو کنسرت و راه رفتن کار دیگه ای نمیکنن،لا اقل انو درست اجرا کنن،اما بازم بعضی از این دوستان نمیتونن درست بخونن،

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

آقای حامی صدایی که باید در یک تیتراژقرار بگیره باید آرامش بخش باشه .جسارتا نه مثل صدای شما و دلیل این مشکلات هم همینه نه مافیا!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

اصلا نمی دونم چرا سایت موسیقی ما به این حاشیه ها دامن میزنه!ما خواننده هایی داریم که خیلی محبوبنو تیتراژ هم می خونن!اصفهانی صادقی لهراسبی یگانه خواجه امیری !یعنی هیچکدوم این هنرمندا هیچی بلد نیستن!آقای مسیحا وآقای حامی که گفته بودید از این 4 یا 5 نفر به غیر از یکی بقیه حتی سواد موسیقی هم ندارند برای شما متاسفم!طرز فکرتون کاملا اشتباهه!واسه مردم به غیر از صدا خیلی چیزهای دیگه ای هم مهمه!اگه می خواید خوب متوجه شید برید به تعداد رای هاتون واسه آلبوم توهم نگاه کنید و اونو با رای های صادقی یگانه خواجه امیری و اصفهانی نگاه کنید!700 تا رای کجا 6000-7000-11000تا کجا یعنی اینکه مردم این خواننده هارو 10 برابر یا حتی بیشتر دوست دارن!اینم حتما مافیائه!غرور بیجاتونو کنار بذارید تا ببینید مردم شما رو هم دوست د ارن!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

آقای مسیحا،شما و آقای حامی نمی خواین قبول کنین که کارتون عام پسند نیست و مردم زیاد با کاراتون ارتباط برقرار نمی کنن!! شما نباید ضعف خودتون تو این قضیه رو با زدن انگ مافیا به سایر همکاراتون توجیح کنین!! از بین تیتراژایی که خوندین کدومش فراگیر شده و مردم گوش دادن؟!! حالا بحث تیتراژ جدا،آلبومتون چقدر فروش کرده؟!! چقدر شنیده شده؟!! آیا آلبومم دیگه باند بازیه؟!! چند شب می تونین واسه کنسرت سالن برج میلادو پر کنین؟!! کنسرتم باند بازیه؟!! خب وقتی پرطرفدار نیستین تهیه کننده هم که نمی یاد به خودش ضرر بزنه!! اگه اینا مافیاست،شمام با استاد بیات واسه خودتون مافیا درست کرده بودین !!حالا که ایشون فوت کردن،باندتون بهم ریخته!! خوبه یکیم این حرفو بزنه؟!! والا!!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

دوستان فروش یه البوم یا معروفیت دلیل خوب بودن نیست اگه تو جامعه ای که این فالش خونا میشن بهترین خواننده ادم بهتر معروف نشه،من از زمانی که اجرای زنده حمید حامیو دیدم نتونستم کنسرت دیگه ای برم،تمام دنیا پاپ استار دارن اما یکیشونو شما اسم بیار که اجرای بدی داشته باشه،هم فروش دارن هم معروفن،اما مردمشون شعور موسیقی دارن و الکی دستو هورا نمیکشن،به جز اجسان خواجه امیری و اصفهانی ...همجای دنیا موسیقی فاخر طرفدار کمتری دارن اما کسی بی دلیل تو موسیقی پاپشون معروف نمیشه اگه ارتیست و خواننده نباشه جایگاهی بین مردم نداره،

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

efekhare ma be dashtan 3 khanandeye bozorg mesle hami,rahnama,masiha ke shagerdaye ostad bayat hastand pas khobe dorost ba ona harf bezanim,be shoma dostanam migam hameye titraj haye iran yek taraf(gheire mahe asal) 3titraje in 3 honarmand ham yek taraf.behtare berid gosh konid ahang haye in 3honarmand ro bad az roye taasob harf bezanid taze ham aghaye hami titraje ba man harf bezan ro dar hale pakhsh daran,

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

دوستان فروش یه البوم یا معروفیت دلیل خوب بودن نیست اگه تو جامعه ای که این فالش خونا میشن بهترین خواننده ادم بهتر معروف نشه،من از زمانی که اجرای زنده حمید حامیو دیدم نتونستم کنسرت دیگه ای برم،تمام دنیا پاپ استار دارن اما یکیشونو شما اسم بیار که اجرای بدی داشته باشه،هم فروش دارن هم معروفن،اما مردمشون شعور موسیقی دارن و الکی دستو هورا نمیکشن،به جز اجسان خواجه امیری و اصفهانی ...همجای دنیا موسیقی فاخر طرفدار کمتری دارن اما کسی بی دلیل تو موسیقی پاپشون معروف نمیشه اگه ارتیست و خواننده نباشه جایگاهی بین مردم نداره،

شما به شعور خودت بی شعوری مردم رو ببخش
واقعا که شورشو درآوردین
فک کردین کی هستید
تو همون آمریکا جاستین بیبر یه شبه معروف شد پس کل آمریکا هم مثل ما شعور ندارند

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

age kasi mige nima va hami am pasand nistan pas bayad ghabool konim mardom farhange moosighie payini daran!!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

بازم حامی حرفی برای گفتن داره شما چی آقای مسیحا.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

حالا همه کسایی که تیتراژ میخونن سواد موسیقی ندارن و شما دارین؟خیلی اعتماد به نفس دارین که میگین مردم با آهنگ های شما ارتباط بر قرار میکنن. اینقدر خودتونو دست بالا نگیرین و به دیگران تهمت ناروا نزنین.اولین اصل برای هر انسانی و به خصوص یک هنرمند اخلاق .چیزی که به تمام معنا من در آقای اخشابی دیدم و هیچ وقت ندیدم و نشنیدم که از کسی بد بگن چه بسا خوب هم میگن .
من که هیچ وقت کارای شما رو گوش نمیدم و اگر هم اتفاقی بوده ,دیگه همچین اشتباهی رو مرتکب نمیشم .

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

... احسان همیشه روی قله هاست و همچنان در حال بالا رفتن یه کم توی جامعه باشین می فهمین مردم چطور عاشقانه کارای احسانو گوش میدن همه تهیه کننده ها و کارگردانها دوست دارن رد پایی از احسان توی کارشون باشه این به محبوب بودن فیبلمشون کمک کنه در ضمن منم از وقتی که کنسرت احسان رفتم دیگه نمی تونم ازین به بعد نرم آخه نمیشه از هنر احسان گذشت احسان آبروی موسیقی پاپ ایرانه موسیقی ما تایید کن

2
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

hami alie masiha alie mani rahnama alie.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

موزیک ما اگه کامنتم ثبت نشده که به احتمال زیاد همینه هیچ ولی اگه تایید نکردید واقعا باید واسه خودم متاسف باشم نه واسه شما..واسه خودم که این همه وقت گذاشتم به خاطر علاقم به موسیقی...باید متاسف باشم از این همه وقتی که واسه سایتتون گذاشتم ولی وثل آبخوردن ازش میگذرید..من واسه اون کامنت بیشتر از 1 ساعت وقت گذاشتم!!!حالا شاید بفهمید که چرا واسه خودم متاسفم..دوباره میذارم امیدوارم فقط ثبت نشده باشه... ----------------------------------------------------------------------------------
 ... موزیک ما خواهشا همون جوری که نوشتن تایید کنید تا متن به هم نریزه...ممنون
موسیقی ما: کاربر محترم درخواست کرده بودید نظرتان ویرایش و حذفی نداشته باشد . از تایید موارد زیادی از مطلبتان که به حق زحمت زیادی هم کشیده بودید  معذور بودیم. ضمن تشکر از توجه شما خواهشمندیم  مواردی که پیشاپیش هم اعلام کرده ایم را رعایت کنید تا نه شما دلخور شوید و نه ما شرمنده.با تشکر

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

آقای مسیحا شما واقعافکر میکنید درسته بدون هیچ دلیلی و شاید به خاطر شرایط خودتون به خیلی از خواننده های خوبمون انگ مافیا بزنین!!!!!

شما خودتونم به این موضوع اشاره کردین که بعد از کارهای تیتراژتون ابدا تهیه کننده ای باهاتون تماس نگرفت!!!! و بعد از اون هم گفتین که این مقوله ارتباط مستقیم داره با شهرت!!!! واقعا جالبه!!!! پس چه طور در مورد شما صدق نمیکرد؟!!!!
من فکر میکنم آدم باید بتونه از فرصت های که در اختیارش قرار میگیره بهترین استفاده رو بکنه و اگرم بعدش موفق نشد سعی به کوبیدن سایر افراد در این عرصه نکنه!!!!! برای محبوب بودن و به قول شما به شهرت رسیدن هیچ کدوم از این بهانه ها لازم نیست آقای مسیحا!!!! شما باید سعی کنین با کارتون با مخاطب ارتباط برقرار کنین و نقاط ضعف خودتونو برطرف کنید نه بدون هیچ دلیلی سعی به کوبیدن افراد مشغول در این عرصه بکنین!!!!
ببخشید اما کی گفته افرادی که در این عرصه کار میکنن تحصیلات لازم رو ندارن؟!!!!!یا اکثرا یه دفعه به جایی رسیدن؟!!!! یا اصلا شما از کجا فکر میکنید اون ها هم مثل شما فکر میکنن و هدفشون از این کار به شهرت رسیدنه و حاضرن رایگان کار بکنن؟!!!!! واقعا یه خرده فکر کنید!!!!
ما خواننده های خیلی خوبی داریم که در این عرصه هم فعالیت میکنن مثل آقای لهراسبی ، خواجه امیری ، صادقی و... که نه تنها در زمینه هایی که شما به فقدانشون اشاره کردین بسیار توانا هستن!!!! بلکه در سایر زمینه ها و حتی و هدف و طرز فکرشون در این مورد هم بسیار قوی و البته شاید متفاوت با شما عمل میکنن!!!

واقعا امیدوارم سطح درک و اگاهی در زمینه موسیقی در جامعه افزایش پیدا بکنه و افراد سعی نکنن برای رسیدن به اهدافشون با دیگران چنین برخوردی داشته باشن!!! البته آقای مسیحا شما در بین صحبت هاتون گفته بودین که این افراد حاضرن برای رسیدن به اهدافشون هر کاری بکنن!!!! اما شما این موضوع رو در خودتون نمیبینید؟!!!! به نظر من که این مساله درمورد شما بسیار خوب هم صدق میکنه! اما به قول خودتون آیا واقعا ارزش داره برای رسیدن به اهداف چنین حرف هایی و انگ مافیا به سایر همکارانتون !!!!!!!

...
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

آقای نسبت محترم

بهتون پیشنهاد میکنم که به این بیت حافظ دقت کنید

هرآنکه جانب اهل خدا نگه دارد /خداش درهمه حال از بلا نگه دارد

دلا معاش چنان کن که گر بلغزد پای/ فرشته ات به دو دست دعا نگه دارد

اگه بویی ازانسانیت برده باشید وبا ایمان و باخدا باشید

مطمئن باشید که خدا کمک تون میکنه

مطمئن باشید که با چاه کندن بهر کسی به سر منزل مقصود نخواهید رسید

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

من واقعا ناراحت شدم وقتی حرفای آقای مسیحا رو خوندم. این حرف اصلا منطقی نیست همه مردم خواننده هایی که تیتراژها رو میخونن کامل میشناسن و این بر کسی پوشیده نیست که خواننده هایی مثل آقای اصفهانی، خواجه امیری، مجید اخشابی، لهراسبی و خیلی های دیگه از ترین های موسیقی ما هستن. خطاب به آقای مسیحا که آیا توهین نیست که ما بگیم این هنرمندان سواد کافی ندارن؟! هر کسی رو نشناسیم آقای اخشابی رو خیلیا می شناسن و سواد موسیقیایی ایشون بر هیچ کس پوشیده نیست! آقای مسیحای عزیز درسته که شما و آقای حامی از محضر استاد بزرگوار موسیقی ما مرحوم بابک بیات بهره بردین ولی این دلیل نمیشه که خودتون رو از بقیه سوا کنین و عده دیگه از خوانندگان رو جزو باندها بدونین! من خودم شخصا صدای آقای حامی رو کاملا قبول دارم ولی به عنوان یه مخاطب خیلی بیشتر با کارهای آقای لهراسبی ارتباط برقرار میکنم. اگر ما فرض رو بر باند بازی در تیتراژهای سرال ها و فیلم های سینمایی بگیریم آیا استقبال مردم از بقیه خواننده ها در برنامه هایی مثل جشنواره کیش و شبهای رمضان و خیلی برنامه های دیگه مبنی بر باند بازیه؟! آیا احسان خواجه امیری که تابستون پارسال یه تیتراژ و تابستون امسال هم یه تیتراژ خوندن این دال بر باند بازیه؟! پس استقبال مردم از کنسرت هاشون چی اونم باند بازیه؟! باید صادق باشیم و ببینیم مردم چی میخوان! حتما کارگردان با یه خواننده ای راحت تر از یکی دیگه ست! من اصلا قصد توهین ندارم ولی حمید حامی که من خودم یکی از طرفداراشم این روزها بیشتر در تلویزیون دیده شد ولی شما آقای مسیحا حتی در یه برنامه هم نبودین! پس به نظرتون بهتر نیست که دید خودتون رو بهتر کنین؟! شاید شما در رفتار کاریتون اونقدرها انعطاف نداشته باشین که مورد پذیرش تهیه کننده باشه!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

صدای آرامش بخش

آقای حامی صدایی که باید در یک تیتراژقرار بگیره باید آرامش بخش باشه .جسارتا نه مثل صدای شما و دلیل این مشکلات هم همینه نه مافیا!

آقای مسیحا

بهتره به این بیت حافظ دفت کنید
هر آنکه جانب اهل خدا نگه دارد/خداش درهمه حال از بلا نگه دارد

دلا معاش چنان کن که گر بلغزد پای / فرشته ات بهدو دست دعا نگه دارد

مطمئن باشید که اگه با خدا وبا ایمان باشید خدا به شما هم کمک میکنه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

واقعا متاسفم بزای کسانی ... فکر می کنند با گفتن چنین حرفهای می توانند کارشان را پیش ببرند از شخصیت والای استاد اخشابی چیزی کم می شود ...و لی نه تنها چیزی از آن کم نمی شود بلکه به ان اضافه هم می شود انشاء الله که همیشه در پناه حق موفق و موید باشند واز گزند چنین افرادی در امان باشند به لطف و عنایت خداوند

 

موسیقی ما: مهم‌ترین زنجیره در هر نوع از فعالیت فرهنگی، هنری بدون شک نظرهای مخاطبین آن است. سایت موسیقی ما از این قاعده، فارغ از شعارزدگی و بر اساس اعتقاد مستثنی نبوده و امیدوار است قسمت نظرهای کاربران هر چه بیشتر پویا‌ و مفید باشد و از محتوای مطالب و اخبار کیفیت بهتری داشته باشند. خوشحالی و تشکر توامان ما از کاربرانی است که در این قسمت(خبر مربوط به دانلود قلب یخی) به دور از توهین و تخطئه نظرهای مخالف تنها به ابراز نظر خود پرداخته‌اند. پیشنهاد ما این است که می‌شود به دور از کلی گویی‌های چند کلمه‌ای متداول در انتقاد یا تعریف از هر اثر یا هنرمندی که تنها منجر به جدل کلامی و بی‌اثری در محصول ارائه شده می‌شود می‌توان به موارد جزئی تری از دلایل ضعف یا قوت اثر پرداخت. اینگونه است که هر هنرمندی با خواندن نظر‌ها تاثیر بهتری از مخاطبین خود که کاری را برای آن‌ها تدارک دیده می‌گیرد. پیشاپیش از کسانی که نقش مهم خود را در این زنجیره با نظرهای مفید خود اعلام می‌کنند تشکر می‌کنیم.
 

 

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

به نظر من تو این کسانی این بحث را پیش میکشن که توانایی رقابت ندارن.
چرا همیشه ما سعی میکنیم با خراب کردن اطرافیانمون خودمون را بالا بکشیم.
بجایی که با خوانندگان خارجی رقابت کنند همش زیراب همدیگر را میزنن این واقعا تاسف اوره

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

...اگه بنا به سواد موسیقی باشه مجید اخشابی کارشناس ارشد موسیقی داره و به قول خودشون به فضل خدا در آینده ای نزدیک دکترا رو هم می گیرن! آقایان تو حرفاتون یکم خدا رو درنظر بگیرید,بزرگترامون همیشه میگن آدمای خوب همیشه دشمن زیاد دارن,واقعا راست میگن! بجای اینکه به بقیه تهمت ناروا بزنید و سعی کنید این هنرمندا رو در نظر مردم خراب کنید,به فکر خودتون باشید,مطمئن باشید این حرفا در نظر مردم چیزی که از محبوبیت این هنرمندان کم نمیکنه که هیچ این اشخاص در نظر مردم بالا و بالاتر و شما پایین تر و پایین تر میاین,شک نکنید!   ...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

به نظر من کسانی این بحث را پیش میکشند که توانایی رقابت را ندارن.
چرا همیشه ما برای بالا بردن خودمان دیگران را خرد میکنیم.
بهتر نیست به جای زیراب زنی همدیگر به فکر رقابت با خواننده های برون مرزی باشید.
ما دارای موسیقی غنی ای هستیم حیفه که با این حرف و جدل ها ارزش اونو زیر سئوال ببریم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

...
موسیقی ما:در صورت مشاهده هر گونه توهین به عقاید و تفکرات دیگران و مباحثه بصورت گستاخانه با کاربران دیگر، نظر متخلف ویرایش و یا حذف خواهد شد .مجادله های خصوصی تایید نخواهند شد.هرگونه اظهارنظر، طرفداری یا انتقاد از هر هنرمندی باید بر اساس احترام و ادبیات مناسب باشد

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

سلام

مافیا کجا بوده این که یه عده از خواننده ها مدام تیتراژ میخونن فقط به این خاطر هستش که مردم این خواننده هارو دوس دارن چرا خواننده هایی که کاراشون عامه پسند نیست و طرفدار ندارن سریع میرن سراغ مافیا و اینکه چون مافیا وجود داره صدای ما شنیده نمیشه و کارامون دیده نمیشه ؟
اگه صدا خوب باشه طرفدارای خودشوپیدا میکنه بارها به کرات از آقایون حامی و مسیحا تو تلئیزیو ترانه پخش شده پس مردم صدارو شنیدن و اگه کاراشون عامه پسند بود اون وقت طرفدار هم پیدا میکردن و اهالی رسانه هم از این آقایون استفاده میکردن
آقای مسیحا گفتن خیلی هاشون صدا ندارن ؟مگه میشه یه صدای بد رو به مردم تحمیل کرد؟یعنی انقدر مردم ما قدرت تشخیص و درک صدا هارو ندارن که هرچی تو تلویزون و رسانه پخش میشه رو تایید کنن؟ مگه اصلا یه همچین چیزی میشه ؟اگه آقای اخشابی و لهراسبی و خواجه امیری و... تو تیتراژ خوانی مطرح شدن برا اینه که کاراشون عامه پسنده و برا کارشون زحمت میکشن برا اینه که صدای دلنشینی دارن برا اینه که مردم دوسشون دارن
این عزیزان سالهاست برا کارشون زحمت میکشن و اگه صدا و کارشون خوب نبود مردم ما از همون اول صداشونو چس میزدن و این عزیزان اینهمه طرفدار چیدا نمیکردن
ما مردم بافرهنگی داریم که هم شعور بالایی دارن و هم درک بسیار خوبی از بد و خوب
چس نمیشه به این مردم صدایی رو تحمیل کرد و خودشون خوب رو از بد تشخیص میدن

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

آقای  ...محترم بهتون پیشنهاد میکنم که به این بیت حافظ دقت کنید هرآنکه جانب اهل خدا نگه دارد /خداش درهمه حال از بلا نگه دارد دلا معاش چنان کن که گر بلغزد پای/ فرشته ات به دو دست دعا نگه دارد اگه بویی ازانسانیت برده باشید وبا ایمان و باخدا باشید مطمئن باشید که خدا کمک تون میکنه مطمئن باشید که با چاه کندن بهر کسی به سر منزل مقصود نخواهید رسید

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

من فقط یک طرفدار ساده هستم اما تقاضایی بزرگ دارم.از همه هنر مندانی که به هر دلیل فکر می کنند باید بهتر می بودند! اجازه ندهیم موسیقی هم مثل سینما بازیچه گفتار و تهاجم برخی عزیزان عدالت خواه شود! ذات هنر پاک شونده است! شاید با ورود مقداری آب ناپاک رودخانه ای زشت جلوه کند! اما معمولا به مرور زمان مجددا رودخانه پاک می شود(تداوم ورود نامناسب ها به رود، گواه شاخه رپ و بعضا 6و8 است.) شاید فردی به زورِ داراییِ پدری تهیه کننده وارد عرصه بازیگری شود اما ماندگاری وی به چیزی جز استعداد و توانایی هایش بستگی ندارد. هنر(موسیقی ، رسانه و...) مثل فوتبال نیست که بازیکنی وسط زمین راه برود و مربی جرات تعویض او را نداشته باشد. آقای حامی شریف! از شما می پرسم! ترجیح می دهید با آهنگسازی که بارها کار ماندگار ساخته کار کنید یا هنرمندی که از هر پنج کار، دو کار وی در ذهن ها مانده است؟ چند نفر تیتراژ مردان کوچک!را به خاطر دارند؟ گمگشته و خانه به دوش چطور؟ آیا دعوت فردی مثل مجید اخشابی در شبکه "الکوثر" در ارتباط با مافیا است؟!!! آیا آقای احمد زاده و حسینیان(مجری) درگیر مافیای اجرا هستند که بیشتر از سایرین در رسانه حضور دارند؟!! بیاییم بیشتر به عواقب گفتارمان بیاندیشیم!!
این را هم در انتها بگویم که ورود یک نفر به عرصه هنر و موسیقی مطمئنا دور از دسترس برخی دست ها!! نیست!! اما ماندگاری در ذهن مردم نه به جشن های انتخاب چهره ماندگار مربوط است و نه به دارایی های و توانایی های فردی غیر از خود هنرمند!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

با سلام بدانید که اگر خدا نخواهد کسی موفق بشود و عزت پیدا کند این چنین نخواهد شد و اگر بخواهد هیچ نیروی یارای مقابله با آن را نخواهد داشت استاد اخشابی هم که خداوند به ایشان این عزت عطا کرده است هیچ نیروی و هیچ کسی نمی تواند آن را از ایشان بگیرد

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

بی خیال فقط احسان خواجه امیری با شنیدن صداش نیازی به گوش دادن هیچ صدای دیگه ندارم این آقایوم هم امیدوارم توی کارشون پیشرفت کنن

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

من حرف نابجایی نزدم.فقط یه واقعیت رو یادآوری کردم ،حالااگه به مزاق دوستان خوش نیامده اون دلیل دیگه ای داره.اما اگه قراره به کسی اهانتی نشه خوب مسلمونا خودتون یه مصاحبه سراسر توهین وتهمت رو پخش کردین.یعنی حرفایی که این آقا زده توهین به عقاید و تفکرات دیگران و مباحثه بصورت گستاخانه نیست؟؟؟!!!!! خیلی جالبه!!!!
من که حرفامو زدم کسانی هم که باید می خوندن خوندن.نمی تونین ببینین یه نفر بدون حاشیه داره کارش رو انجام می ده و مردم هم واقعا دوسش دارن اینطوری می خواین زیرآب زنی کنین ؟
این خودش کار مافیاییه یه گروه مافیایی نیست؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

... جناب مسیحا مطمئن باشیدهنرمندایی مثل آقای اخشابی واصفهانی و...به مخاطب ارزش قائلندوبراساس سلیقه هاشون آهنگ می سازن ومیخونن ودلیل محبوبیتشون هم همینه.شماهم نباید به خاطراینکه خود تون رو باسواد ومحترم بشمرید به دیگران تهمت بزنید...حیف که هنرمندایی مثل آقای اخشـــــــــابی توی ایران خیلی کم هستن...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

سلام دوستان تردید نکنید موسیقی مملکت ما به اساتید همه فن حریفی همچون استاد مجید اخشابی نیاز داره استادی که غیر از دارا بودن علم موسیقی از منش و متانت فوق لعاده ای بر خوردار است او انقدر خودش را نزدیک به مردم میدونه که ممکنه کارهای معنوی وبا ارزشش را بدون زیاده خواهی در اختیار مردم قرار بده که اتفاقآ این مردمی بودن و برای مردم تلاش کردن محبوبیت او را صد چندان کرده است. به امید موفقیت استادانی چون مجید اخشابی

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

دوست عزیز این نظر شماست فعلا که همون طور که می بینیم بقیه خلاف نظر شما رو دارن!
هنرمندی بهترینه که مردم بهترین بدوننش.........

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

سلام.
من هم صدای نیما و هم حامی و هم لهراسبی و اخشابی و احسان رو دوس دارم البته از هرکدوم چن تا از کاراشونو.مافیا به اون شدتی که مسیحا میگن نیست اما باید به ایشون حق داد.چرا؟چون ایشونم دل دارن و دوس دارن تیتراژ بخونن.خواننده ها هم انسانن و احساسات و دل دارن. اگه خواننده ای بگه که دوس نداره تیتراژبخونه دروغ گفته.چون در فروش آلبوم ودر کنسرت هم موثره.هرکدوم از خواننده ها طرفدارانی دارنحالا یکی کمتر و یکی بیشتر.امیدوارم صدا وسیما به بقیه هم مجال بده بخونن. منظورم صرفن مسیحا نیست بلکه جوونترها هم بیان و زیر نظر بزرگان بخونن. برای خوانندگان خوب تیتراژها هم آرزوی موفقیت دارم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

به نظر بنده در مورد هر موضوعی باید صاحب نظران نظر بدهند نه هر کسی که از اون موضوع سر رشته ای نداشته باشه...در مورد موسیقی مورد بحث بابک بیات مجید انتظامی ناصر چشم آذر آندره آرزو مانیان علی موثقی ستار اورکی و...نظرات خودشون رو ارائه دادن یعنی اینکه حامی نیما مسیحا مانی رهنما بهترین خواننده های ایران هستن...بیسواد های موسیقی دیگه نظر الکی و بیخود ندن...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

جناب صاحبنظر پس این ستون نظرات واسه کی گذاشته شده؟
نکنه انتظار داری اهنگسازانی که اسم بردی بیان نظر بدن اینجا.
این مردمی که هنرمندا رو با حضورشون درکنسرتها حمایت میکنن حق اظهار نظر دارن . بعد هم اینکه با کدوم نقل قول میگی این حضرات این دوتا رو بهترین دونستن؟ لطفن مستدل حرف بزنید ..ممنون.
هرگوش که از موسیقی کوچکترین لذت رو ببره سواد موسیقی رو داره. منظورم سواد آکالدمیک یا به اندازه ی موزیسن ها نه. حتی یه انسان عصر حجر. چه برسه به مردم فهیم ایران که متاسفانه اون موسیقی رو که استحقاقشو داشتن تا الان ازش بی هره بودن از طرف هنرمندا.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

به نظر بنده آقای نیما مسیحا صدای بسیارقوی دارد بهترازحامی ورهنما

سه شنبه 8 مرداد 1392 - 14:04
رها

نظر عجیبیه! در شرایطی که دارن به گروه رهنما-حامی و مسیحا حمله می کنند، شما یه دفعه نظر دادید که مسیحا بهتر از اون دوتاست؟! چه ربطی داره برادر! اینا هر سه تا توی مکتب پاپ کلاسیک فعالند. حواسمون باشه الان دارن تخریبمون می کنن اونوقت ما درون گروهی می نویسیم؟! مقایسۀ اعضای یک گروه باید فقط در محافل مرتبط انجام بگیره نه جاهایی که تعصب داره بیداد می کنه و سبکهای غیر مرتبط رو دارند با هم مقایسه می کنند، مثلا زیر نوشتۀ آقای مسیحا که پاپ کلاسیک خوان هستند، طرفداران پاپ اصیل خوانها، یا پاپ خوانهای صرف، دارن جولان میدن.... یعنی ناآگاهی مخاطب تا کجا که چه کسانی رو دارند با هم مقایسه می کنند. بحث غیر علمی یعنی همین.
یک حرف چه موقع مقبوله؟ با توجه به 1-زمان طرح 2-مکان طرح 3-مخاطب طرح، اگر مطرح بشه باید بهش بها داد.
متاسفانه اکثر نظراتی که بالا خوندم، فاقد هرگونه صلاحیت طرح بودند، قیاس مع الفارق و سلیقه ای و بدون دانش موسیقیایی.......... افسوس که تعصب نابودگره و دست بردار هم نیستیم.... تعصب دانش آدمها رو زیر سوال می بره.

151.239.24.68
سه شنبه 8 مرداد 1392 - 12:59

سلام...بیشتر از 11 ساله که در خصوص موسیقی مقاله می نویسم...

سعی کردم همیشه منصفانه و اصولی صحبت کنم، دوستان گرانقدرم، صحبت امثال آقایان مسیحا، رهنما یا حامی و ناخرسندیشون از وضعیت فعلی پاپ، به معنای اظهار ضعف این آقایان نیست. lمن این اعتراض رو یک هشدار تلقی می کنم، هم برای هنرمندان و فعالان پاپ و هم برای مخاطبین. اینها از همان روزی که وارد این عرصه شدند می دونستند که قرار نیست پاپ همه گیری رو ارائه کنند، خودشون رو برای مخاطب خاص و با تعداد اندک آماده کرده بوند، عاشقانه فعالیت کردند تا تبدیل به مبنا یا شاید وزنۀ استانداردی برای موسیقی و تشخیص کیفیت آثار پاپ بشوند. جشنوارۀ موسیقی پاپ سال 77 که متاسفانه تنها یک یا دو دوره برگزار شد، با اعلام نام آقای رهنما و داریوش تقی پور به عنوان خواننده و آهنگساز برتر اثبات کرد که در همایشهای علمی با داوران متخصص بدون تردید این استانداردی هست که باید پذیرفته بشه نه هر کاری که به نام پاپ راهی بازار میشه و برای مخاطبش احترام قائل نیست.
من نمی دونم اینهمه جدل میان دوستان عزیز که صرفا به خاطر تعصب روی خوانندگان محبوبشون (که این تعصب ناشی از برخورد عاطفی ما با رنگ صدای خاص خوانندۀ محبوب ماست و نه تکنیک ایشان) برای چیست... دوستان اگر روی اعتراض امثال حامی، مسیحا یا رهنما سرپوش گذاشته بشه، ماحصلش فقط و فقط ضربه خوردن به پیکرۀ اساسی پاپ متعهد ایران خواهد بود و دودش هم در نهایت به چشم مخاطب خواهد رفت. اونقدر بازار از کار به معنا و فاقد ارزش دور خواهد شد که از یاد خواهیم برد آرمان پاپ چی بود و چه بر سرش آمد....

امیدوارم دلسوزان موسیقی (در هر سبک چه اصیل چه پاپ و چه کلاسیک) واقعا در جایگاه شایستۀ خود و زحماتشون معرفی و شناخته بشوند.

پیروز باشید

چهارشنبه 9 مرداد 1392 - 15:47

به شدت با حرفهای "بانو" موافقم

دوشنبه 4 شهریور 1392 - 01:37

از قدیم گفته اند قدر زر زرگر شناسد قدر گوهر گوهری شمایی که از شعر ترانه تنظیم و......صدا سر رشته ای ندارید نمیتوانید خوانندگانی مثل مانی حامی ویا مسیحا را با رو حوضی خوانها مقایسه کنید زیر زمینی ها را میگویم که حالا روزمینی شده و هوش از سر بی سواداانی امثال شما را ربوده اند عقیده هر کس برایش محترم است و به هیچ وجه شما حق توهین ندارید خوانندگانی که فاخر میخوانند دوستداران خودشان را دارند احتیا جی به گوش کردن نادانها ندارند اینهاییکه شما عاشقانه از آنها نام میبرید ماندگار نیستند هرکس که به نام پاپ میخواند باید دید واقعا پاپ میخواند از شما میپرسم اصلا معنی کلمه پاپ را میدانید به همین دلیل هر نوحه خوانی به نظر شما پاپ خوانست کمی انصاف داشته باشید و وقتی نمیدانید اظهار نظر بیجا نفرماییدو نظرتان را برای خودتان محفوظ نگهداریدو یک خواننده با صدای تنور و قدرت صدای بالا را با یک سری بازاری خوان بی ارزش برابر نفرمایید

دوشنبه 4 شهریور 1392 - 01:43

از قدیم گفته اند قدر زر زرگر شناسد قدر گوهر گوهری شمایی که از شعر ترانه تنظیم و......صدا سر رشته ای ندارید نمیتوانید خوانندگانی مثل مانی حامی ویا مسیحا را با رو حوضی خوانها مقایسه کنید زیر زمینی ها را میگویم که حالا روزمینی شده و هوش از سر بی سواداانی امثال شما را ربوده اند عقیده هر کس برایش محترم است و به هیچ وجه شما حق توهین ندارید خوانندگانی که فاخر میخوانند دوستداران خودشان را دارند احتیا جی به گوش کردن نادانها ندارند اینهاییکه شما عاشقانه از آنها نام میبرید ماندگار نیستند هرکس که به نام پاپ میخواند باید دید واقعا پاپ میخواند از شما میپرسم اصلا معنی کلمه پاپ را میدانید به همین دلیل هر نوحه خوانی به نظر شما پاپ خوانست کمی انصاف داشته باشید و وقتی نمیدانید اظهار نظر بیجا نفرماییدو نظرتان را برای خودتان محفوظ نگهداریدو یک خواننده با صدای تنور و قدرت صدای بالا را با یک سری بازاری خوان بی ارزش برابر نفرمایید

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود چه کسی گفته مافیا وجود ندارد؟ | موسیقی ما