برنامه یاد بعضی نفرات
 
انتقاد شاهین فرهت از ارکستر سمفونیک:
ارکستر سمفونیک تهران توانایی اجرای سمفونی فردوسی را ندارد
موسیقی ما - شاهین فرهت آهنگساز سمفونی فردوسی در تازه ترین مصاحبه خودگفته است   اگر ارکستر سمفونیک تهران می توانست بدون اشتباه سمفونی فردوسی را اجرا کند به هیچ عنوان بار سفر را به اکراین برای ضبط این سمفونی نمی بستم .

شاهین فرهت قرار است برای ضبط سمفونی فردوسی اواخر دی ماه به اکراین سفر کند وآن را به شکل یک آلبوم که از سوی حوزه هنری حمایت شده است منتشر کند

فرهت در گفت وگویی با پانا اگرچه عنوان کرده که  : در ضبط این آلبوم مهدوی، رئیس مرکز موسیقی  حوزه هنری کمک بسیاری را انجام داده و از او تشکر کرده کرده  ولی درباره  نواخته شدن سمفونی فردوسی در جشنواره موسیقی فجر  گفته است  : امکان این امر وجود ندارد که بتوانم این سمفونی را در جشنواره موسیقی فجر اجرا کنم .

وی خاطر نشان کرد : اگر ارکستر  از اکراین می آمد خیلی خوب بود اما ارکستر های ایرانی به خوبی نمی تواند این کار را در بیاورند و مجبور هستیم که این موسیقی را در خارج از ایران ضبط کنیم  .

*ارکستر سمفونیک تهران با حضور رهبران مهمان پیشرفت چشمگیری کرده است

فرهت در ادامه به رشد ارکستر سمفونیک تهران اشاره کرد و گفت : ارکستر سمفونیک تهران با آمدن رهبران مهمان پیشرفت خوبی داشته  است و من علاقه بسیاری دارم که در آینده این ارکستر از قطعات آهنگسازان ایرانی نیز استفاده کند .

این آهنگساز تاکید کرد : حضور استدیوهای ضبط و گروههای حرفه ای باعث شد که برای انتشار آلبوم به اکراین برویم ،چون اجرای بدون نقصی می خواهیم و در این برهه این امکان در ارکسترهای ایران و استدیوهای ضبط وجود نداشت .

وی خاطر نشان کرد : اگر در کنسرت یک نت اشتباه شود مساله زیاد مهمی نیست  و می توان از آن به راحتی گذشت به عنوان یک موسیقیدان ایرانی امیدواریم که ارکست به حدی برسد که برای ضبط یک قطعه به کشور دیگر سفر نکنیم و در خود ایران به  این کار اقدام کنیم .

  • کوارتت زهی شماره4 خودم  را در جشنواره فجر اجرا می کنم

شاهین فرهت در ادامه به اجرای کوارتت زهی شماره 4 خود اشاره کرد و گفت : این کوارتت را در بیست‌وششمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر اجرا می کنم .

این آهنگساز یاد آور شد :  این کوارتت زهی را به مدیریت خودم و سرپرستی بهشتی به منظور برگزاری کنسرت تشکیل دادم که قصد داریم در این دوره از جشنواره به روی صحنه ببریم .

وی خاطر نشان کرد : به عقیده من کوارتت زهی از جهت ترکیب یکی از کامل‌ترین و بهترین ترکیب‌های موسیقی کلاسیک است که با ارکستر برابری می‌کند.خیلی از آهنگسازان بزرگ دنیا بعد از نوشتن سمفونی‌هایشان کوارتت ساختند و من هم اکنون به این نتیجه رسیدم که ای کاش زودتربه فکرراه‌اندازی این کوارتت بودم .

*اجرای کنسرت های پژوهشی نیاز موسیقی امروز است

این آهنگساز با اشاره به قطعات اجرایی این کوارتت در جشنواره موسیقی فجر گفت: در این اجرا به جزء یک قطعه از خودم که کوارتت زهی شماره 4 است بقیه قطعات از آهنگسازان بزرگ دنیا خواهد بود به طوری که یک کوارتت از موتزارت، هایدن و بتهوون را می‌نوازیم.

فرهت با اشاره به اجرای آثار آهنگسازان جوان نیز توسط این کوارتت گفت: سعی ما بر این است که در آینده آثار جوانان را نیز اجرا کنیم همچنین برگزاری کنسرت های پژوهشی از دیگر برنامه‌های ماست.

وی خاطر نشان کرد : نوازندگان این گروه که شامل چهار نفر هستند

  • ارکستر ملی به رپرتو آرهای جدید احتیاج دارد

فرهت  همچنین در رابطه با شروع به کار ارکستر ملی ایران نیز گفت : در زمان تشکیل ارکستر ملی با فخرالدینی صحبتهای بسیاری انجام دادم ،وی معتقد بود که این ارکستر مانند برنامه گلها به کار خود ادامه دهد که من به او اعلام کردم که این امر امکان پذیر نیست .

این آهنگساز اضافه کرد : نوازندگان ارکستر گلها تنها 18 نفر بودند که از نوازنده های بسیار خوب ایران تشکیل می شدند ، ابوالحسن صبا ، تجویدی ،ورزنده ،عبادی از نوازنده ها بودند و من به او گفتم آن صدا از ارکستر ملی در نمی آید .

وی در پایان خاطر نشان کرد : در حال حاضر ارکستر ملی به سمت ارکستر سمفونیک رفته و به نظر من مشکل رپرتو آر خواهند داشت ،مگر اینکه قطعاتی را به آهنگسازان سفارش دهند که شنیده ام این امر در حال تحقق است و مشکلات ارکستر ملی نیز کم می شود .  .
منبع: 
تاریخ انتشار : شنبه 11 دی 1389 - 00:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود ارکستر سمفونیک تهران توانایی اجرای سمفونی فردوسی را ندارد | موسیقی ما