برنامه یاد بعضی نفرات
 
کنسرت حمید متبسم، پژمان حدادی و امامیار حسن‌اف در تالار وحدت
12 و 13 آذرماه برگزار می‌شود؛
کنسرت حمید متبسم، پژمان حدادی و امامیار حسن‌اف در تالار وحدت
موسیقی ما - پنجره‌ای بسوی آفتاب عنوان کنسرتی است با حضور حمید متبسم، پژمان حدادی و امامیار حسن‌اف کمانچه‌نواز آذری که پس از اجرای اروپایی در تهران به روی صحنه خواهد رفت.

به گزارش روابط‌عمومی کنسرت، این تریوی سه‌تار، کمانچه و ساز‌های کوبه‌ای که سال گذشته اجراهای موفقی را در آمریکای شمالی به روی صحنه برد و هم‌اکنون نیز کنسرت‌های اروپایی را درحال اجرا هستند در روزهای 12 و 13 آذر ماه در تالار وحدت به روی صحنه خواهند رفت. در این برنامه در کنار بداهه‌نوازی سه‌تار و کمانچه به همراه تمبک، قطعاتی براساس موسیقی مقامی آذربایجان اجرا خواهد شد.

حمید متبسم که طی چند ماه گذشته بسیار پرکار ظاهر شده بود و پس از اجرای اثر سیمرغ با ارکستر بزرگ ساز‌های ملی در استادیوم تنیس ورزشگاه انقلاب طی دو روز این اثر را در تالار رودکی به شکل آنسامبل ضبط کرد، اکنون به همراه پژمان حدادی دیگر عضو گروه دستان مشغول برگزاری مجموعه کنسرت‌های پنجره‌ای بسوی آفتاب است. او درباره این کنسرت‌ها می‌گوید: «در این کنسرت‌ها در بخش نخست، موسیقی ایران و جمهوری آذربایجان به شکل خالص ارائه می‌شود و در بخش دوم، تلفیق این دو موسیقی ارائه خواهد شد؛ هم تلفیق ریتمیک و هم ارائه مایه‌هایی که با موسیقی ایران و جمهوری آذربایجان نزدیکی دارد. با توجه به ریشه‌های مشترک بین موسیقی ایران و آذربایجان این تقابل به بهترین شکل انجام و باعث شد پروژه را به شکل جدی ادامه دهیم.»

امامیار حسن‌اف، نوازنده کمانچه این کنسرت در سال 1975 در باکو متولد شد. از هفت سالگی نوازندگی کمانچه را آغاز کرد و در عنفوان کودکی به عنوان سولیست ارکستر ملی آذربایجان به روی صحنه رفت. او تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی ارشد موسیقی ملی آذربایجان در کنسرواتوار باکو به اتمام رساند و در دوران تحصیل خود زیر نظر جبرئیل عباسعلی‌اف به فراگیری مقام‌های موسیقی آذربایجان همت گماشت. او در سال 1996 تریو تار، کمانچه و پیانو موسوم به «گالا» را بنیان‌گزاری کرد و به همراه این گروه در فستیوال‌های مختلفی در آذربایجان، قرقیزستان، قزاقستان، روسیه، ترکیه، ایران، کانادا و آمریکا شرکت کرد. حسن‌اف یکی از هنرمندان حاضر در پروژه «راه‌ابریشم» بوده است.

پژمان حدادی، یکی از نوازندگان برجسته تمبک و ساز‌های کوبه‌ای پس از اجرای کنسرت به همراه گروه دستان و با خوانندگی همایون شجریان در تابستان 1387 در تهران اجرای برنامه نداشته و اکنون پس از گذشت بیش از دو سال در ایران به روی صحنه می‌رود. در این مدت آثار مختلفی از پژمان حدادی منتشر شده که می‌توان به «آن و آن» با حسین علیزاده اشاره کرد. او علاوه بر کار با هنرمندان و گروه‌های موسیقی ایرانی، اجراهای متعددی با نوازندگان ملل دیگر از جمله شجاعت حسین خان، نجاتی سلیک (هنرمند اهل ترکیه) و یئیر دلال (هنرمند عرب) داشته است.

مجموعه کنسرت‌های امسال ‍پنجره‌ای بسوی آفتاب از هشتم نوامبر در آلمان آغاز شد و سپس هلند و سوئد به روی صحنه رفت. تریوی متبسم، حسن‌اف و حدادی پیش از سفر به تهران در سه شهر رم، میلان و ونیز کشور ایتالیا به روی صحنه خواهند رفت.

علاقه‌مندان حضور در این برنامه می‌توانند از ساعت 10 صبح روز دوشنبه اول آذر طریق سامانه فروش اینترنتی بلیت تالار وحدت به نشانی www.vahdatticket.com اقدام به خرید بلیت کنند و یا با مراکز فروش زیر تماس بگیرند:ـ

مرکز موسیقی بتهوون : 69 ـ 88313867
ققنوس: 22738007 ـ 22728007
سیاه و سفید: 66971603 ـ 66952497
فرهنگ و آهنگ: 66419277
کافه‌نت: 23162 (داخلی 140)
سی‌گذر: 7ـ88727046

منبع: 
تاریخ انتشار : یکشنبه 30 آبان 1389 - 00:00

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کنسرت حمید متبسم، پژمان حدادی و امامیار حسن‌اف در تالار وحدت | موسیقی ما