برنامه یاد بعضی نفرات
 
یاد و خاطره‌ها برنامه گل‌ها را برای مردم زنده می‌کنم
«همایون خرم» آهنگساز، نوازنده و استاد پیشکسوت ویلون:
یاد و خاطره‌ها برنامه گل‌ها را برای مردم زنده می‌کنم
موسیقی ما - برنامه ریزی و طراحی ویژه ای برای کنسرت خود درنظر گرفته ام تا به وسیله آن ، یاد و خاطره برنامه های قدیم موسیقیایی کشور را در دل مخاطبان زنده کنم.

«همایون خرم» آهنگساز، نوازنده و استاد پیشکسوت ویلون که قراراست پس از 10 سال به زودی در برج میلاد نوای سازش را طنین انداز کند، درباره این کنسرت گفت: برنامه ریزی و طراحی ویژه ای براساس موسیقی ایرانی و قطعات آوازی و برخی قطعات ماندگار دیگر انجام داده ام تا یاد و خاطره برنامه موسیقیایی گلها را در دل مخاطبان زنده کنم.

او افزود: در این برنامه قصد دارم تا با مُدلاسیون ویژه ای که انجام داده ام از مقامی به مقام دیگر رفته و ضمن اتصال قطعات به یکدیگر، هریک نیز به تنهایی حرفی برای گفتن داشته باشد .

این هنرمند پیشکسوت بیان کرد: در تلاش هستیم تا در اين كنسرت با ياري نوازندگان توانمند موسيقي،آثاري از خودم ودیگر آثارمورد علاقه و خاطره انگیز مردم را اجرا كنيم.

او با بیان این که من نيز در كنارسایر نوازندگان در اين كنسرت ويلن مي‌نوازم،ادامه داد: همچنين در خلال آوازها، چهارمضراب‌هايي نيز نواخته مي‌شود تا مخاطبان با خاطرهای خوش و به یاد ماندنی از تالار بیرون روند.
« خرم » در پاسخ به این سوال که چرا در این 10 سال به سکوت نشسته و کنسرت نداده اید، گفت: آخرین بار 10 سال پیش نیز به همت انجمن موسیقی ایران، در تالار وحدت کنسرت دادم و پس از آن تصمیمی برای برپایی یک کنسرت دیگر نداشتم .این جریان ادامه داشت تا چند روز پس از رونمایی کتابم که ناگهان تعدادی خبرنگار به مناسبت تولدم به شکل غافلگیر کننده ای به خانه ام آمدند.

آهنگساز تصنیف جاودانه « تو ای پری کجایی» درباره دليل جابه جایی زمان کنسرت ،توضیح داد: ابتدا قرار بود این کنسرت درآبان ماه برگزار شود اما به دلیل مشکلات فنی ای که برای تالار به وجودآمد به آذر ماه موکول شد .
وی که در این کنسرت، از وجود هیچ خواننده ای استفاده نمی کند ، درباره دلیل آن گفت: اعتقاددارم یک اثر موسیقیایی، خودش باید زبان و کلام اثر باشد و دراین صورت استفاده از کلام دراثر بی فایده است .

گفتنی است کنسرت « همایون خرم » روزهای 10 و 11 آذرماه توسط موسسه فرهنگي گلچين آواي شرق در برج میلاد برگزار می شود.
منبع: 
ایلنا
تاریخ انتشار : یکشنبه 9 آبان 1389 - 00:00

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود یاد و خاطره‌ها برنامه گل‌ها را برای مردم زنده می‌کنم | موسیقی ما