جشنواره ملی موسیقی خلاق
 
کنسرت قاف - فرهاد فخرالدینی
 
برنامه یاد بعضی نفرات
 
بابازاده؛ من موافق نیستم!
در‌پی انتشار خبری از آلبوم تازه کبیری، بعضی از کاربران به محتوای خبر اعتراض داشتند
بابازاده؛ من موافق نیستم!
خب، اعتراف می‌کنم که اگر من هم جای مخاطبان «موسیقی ما» بودم شاکی می‌شدم و اعتراض می‌کردم! دوستان از من خواسته‌اند که جوابیه‌ای برای این حرف و حدیث‌های به‌وجود آمده بنویسم و از خودم دفاع کنم. اما این عادلانه نیست...من اصلا موافق نیستم!
وقتی خبر ارسالی من بدست همین دوستان نازنین، از نو و دوباره تنظیم شده و متأسفانه در این تنظیم مجدد، ناخواسته اطلاعات نادرست در اختیار مخاطب با هوش قرار گرفته، من چرا باید جوابیه صادر کنم؟
من اصلا موافق نیستم و دوست ندارم مثل محمد مایلی کهن و ف.ک (لطفا با فری کله پز اشتباه گرفته نشود!) که بعد از صدور بیانیه‌ها و جوابیه‌های‌شان کله‌پا شدند، از کار بی‌کار شوم و مجبور باشم به‌جای نوشتن و کار کردن در تریبون پر مخاطبی مثل «موسیقی ما»، به «وبلاگ» در‌پیت خودم تبعید شوم و از افسرد‌گی سکته خف (همان خفیف !) بزنم.
اما از شوخی گذشته، چون 4 خط ابتدایی خبر تغییر داده شده، اولین شبهه در مورد تاریخ انتشار اولین آلبوم کبیری به وجود آمده؛ در خبر ارسالی تاریخ انتشار آلبوم را «اواخر دهه هفتاد» ذکر کرده بودم که متأسفانه به‌گونه‌ای که می‌بینید شده «اواخر 1370» و این وسط همه تقصیرها و اتهام‌ها به گردن اینجانب افتاده‌است. اما در مورد قطعه «نفرین»...
حرف و حدیث‌ها در مورد این قطعه هیچ‌وقت تمام نشده ونخواهد شد. اوایل که این ترک به‌صورت زیرزمینی و روی اینترنت منتشر شد، مجتبی کبیری در اوج شهرت قرار داشت و با توجه به این‌که کم‌تر کسی محسن چاووشی عزیز را حتی نصفه‌ونیمه می‌شناخت، این قطعه به نام مجتبی کبیری سند خورد و حتی کبیری در بسیاری از مصاحبه‌هایش، در مورد این تک‌آهنگ صحبت کرد و آن‌را «حاصل یک حس انتقام جویی قدیمی، از خیانتی ناجوان‌مردانه نامید». (نقل به مضمون، هفته نامه آوای ساوه/ سال 1380/ اگر اشتباه نکنم!)
اما روزگار چرخید و چاووشی روز به‌روز شناخته شده‌تر و محبوب‌تر شد و در مصاحبه‌هایش بحث این ترک را به‌ میان آورد و در مصاحبه‌ای جنجالی با ماه‌نامه «ترانه ماه» برای اولین‌بارعنوان شد که این کار متعلق به محسن چاووشی است، تا بحث و جدل‌ها وارد فضای جدیدی شود.
یک سری اعتقاد دارند که چاووشی به این‌خاطر‌که این قطعه محبوبیت فوق‌العاده‌ای را به دست آورده، روی همان ملودی خوانده و آن‌را منتشر کرده و البته در طرف مقابل هم عده‌ای اعتقاد دارند که کبیری به خاطر‌این‌که در بین هواداران‌اش خراب نشود، بعد از این ادعای چاووشی مبنی بر صاحب این اثر بودن، روی همان ملودی‌ها خوانده و آن‌را منتشر کرده.
کمی خنده‌دار و مضحک به نظر می‌رسد اما با توجه به شباهت بسیار زیاد این 2 خواننده به‌هم، هرگز این معما حل نشد و حالا و بعد از این‌همه سال، از آسمان فرود آمد و یقه ما را گرفت و مجبورمان کرد که جوابیه بنویسیم.
البته در سال‌های بعد اتفاق‌هایی افتاد که اوضاع تا حد زیادی به نفع چاووشی شد. چاووشی طی یک مصاحبه جنجالی گفت؛ «از خواندن این قطعه پشیمان‌ام» و از سوی دیگر ترانه‌سرای این قطعه یعنی مریم حیدرزاده، چاووشی را به عدم باور شناسنامه کاری‌اش محکوم کرد تا مالکیت این قطعه، کمی تا قسمتی از کبیری گرفته شود و به چاووشی برگردد! تنها راه‌حلی که می توانم برای پایان بخشیدن به این جنجال پیشنهاد کنم، این است که در یک هم‌زیستی مسالمت آمیز، مالکیت این قطعه را به صورت 3 دانگ3 دانگ بین کبیری و چاووشی قسمت کنیم تا جنجال‌ها بخوابد، موافق هستید که؟
بهمن بابازاده- 88/5/3

توضیح نوید غضنفری، سردبیر سایت موسیقی ما: من اما موافق‌ام! توی تمام این سال‌ها یادگرفته‌ام که یک «سانسورچی» تمام عیار باشم، عادت کرده‌ام هر نوشته‌ای بدستم رسید، پیش از توجه به محتوا و موضوع آن، درگیر گرفت‌وگیرهای نگارشی و ویرایشی‌اش بشوم، تازه در این مسیر (به نظر خودم) با ملاحظه عمل می‌کنم و باید سخت‌گیرتر شوم. بهمن بابازاده درست می‌گوید، نه تنها الان و توی این خبر، که همیشه توی مطالب‌اش دست می‌برم و گزارش‌ها و خبرهایش را در نهایت امانت‌داری البته، ویرایش کرده و خواهم کرد، نه تنها در مورد بابازاده که در مورد همه آدم‌ها و نوشته‌های‌شان این‌گونه عمل می‌کنم، اصلا همین الان، همین جوابیه بابازاده را هم ویرایش کردم. اما در مورد این خبر آخری در مورد آلبوم تازه مجتبی کبیری، صرف‌نظر از اختلاف نظری که در مورد محتوای این خبر بوجود آمده که از این‌یکی بی‌خبرم (لابد حالا خرده می‌گیرید که چرا سردبیر سایتی مثل موسیقی ما از این ماجرا بی‌‌خبر است؟)، بله، اصلا عجیب نیست! اصلا هم عیبی ندارد که اعتراف کنم از خیلی از مسائل حاشیه‌ای موسیقی موسوم به بدنه موسیقی کشورمان بی‌اطلاع‌ام و مطمئنا می‌کوشم که صاحب‌خبر شوم! از بحث اصلی دور نشویم؛ بله، اینجانب بودم که «دهه هفتاد» را به «دهه 1370» تغییر دادم تا از نظر نگارشی، عبارت درست شود، غافل از این‌که کلمه «دهه» را فراموش کردم اضافه کنم و به همین‌دلیل کوچک بخشی از این سوءتفاهم بزرگ بوجود آمد که بابت‌اش من معذرت می‌خواهم. اما راجع‌به باقی حکایت‌ها و دعواها، خودتان می‌دانید و بابازاده! من هم به‌عنوان سردبیر هیچ دخالتی نمی‌کنم، نه به این‌خاطر که زیر‌آبم را زده بخواهم تلافی کنم، نه! همان‌طور که گفتم اطلاعات درست و درمانی در مورد این خبر ندارم. ممنون از توجه‌تان.
منبع: 
تاریخ انتشار : شنبه 3 مرداد 1388 - 00:00

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:35

SALAM ,HATMAN BEKHOONID:

ye jomleye maroof hast ke mige agar eshtebahi kardi az goftanesh natars amma az tekraresh vahshat kon,shoma ke in eshtebahe bozorg ro kardid,hadde aghal dige tekraresh nakonin,dar zemn bad nist adam be eshtebahesh eteraf kone.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:35

ولی من شک ندارم این کار برای محسن عزیز.
اگه برای کبیری رو دارید توی سایت بذارید تا ببینیم.
در ضمن صدای محسن و کبیری اصلا شبیه هم نیست.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:35

سال 80 و کبیری ؟
اصلا قطعه نفرین اولین بار اواخر سال 83 شنیده شد! فکر می کنم بهمن ماه 83 بود که در اینترنت پخش شد. به همراه دیگر قطعات آلبوم نفرین یا همان کفتر چاهی.
چگونه کبیری سال 80 درباره اش حرف زده؟

دیگر اینکه چاوشی وقتی در اولین مصاحبه هایش گفت که این قطعه متعلق به من است، اصلا مجله ای به نام ترانه ماه وجود نداشت!

بحث سر مالکیت معنوی است نه ملک و خانه که به شوخی آن را دنگ دنگ تقسیم می کنید!

این آهنگ را فقط محسن چاووشی ساخته است.
محسن چاووشی.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:35

با سلام خدمت مسئولان سایت موسیقی ما یه سوال داشتم موردی پیش اومده که دیگه از امار فروش البوم های موسیقی خبری نمیدید.چون الان حدود6-7ماهی هست که خبری ندادیددر هرصورت یه کار نو و جدیدی بود.....موسیقی ما: امیدواریم به زودی و با همکاری بیشتر شرکت های تولید کننده آلبوم های موسیقی این بخش نیز دوباره فعال شود.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:35

چرا حقیقت را نمی پذیرید؟

: مريم، چيزی که من رو شيفته کارهات کرده جمله های به ياد موندنی تو هستش. مثلأ شعر "نفرين ترين نفرينت" رو خيلی دوست دارم بيتهای خيلی باحالی گفتی پر از احساس...

: اتفاقاً آقايی به نام "محسن چاوشی حسينی" در آلبومی به نام "عاقبت عشق" اين آهنگ رو اجرا کردند و بسيار زيبا خوندند. کاملاً حق شعر رو از طرف من ادا کردند.

از مصاحبه ی مریم حیدرزاده با بی بی سی.
http://www.bbc.co.uk/persian/arts/story/2004/11/041103_she-maryam-heidar...

دیگر چه مدرکی لازم است؟

یک اشتباه و نسبت دادن اثر یک نفر به فرد دیگری قابل بخشش است ولی کتمان آن چهره ی بدی از شما در ذهن ما می سازد.

پاک کردن یک جمله از آن خبر چقدر هزینه دارد؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:35

سلام.من از طرفداران سایت شما بودم ولی با خواندن این مطلب،اعلام می کنم که دیگر به سایت شما نمیزنم.واقعا متأسفم که می بینم آشکارا،آهنگی که متعلق به شخص محسن چاووشی عزیز است را به خواننده ای نسبت میدهید که حتی اسم بردن از آن،کسر شأن است.یعنی شما که در متن موسیقی کشور هستید،نمی دانید که این آهنگ فقط و فقط متعلق به محسن چاووشیست؟آیا سخنان خانم مریم حیدرزاده و همچنین حرف های محسن چاووشی کافی نیست تا شاهد این نوع دروغ ها،آن هم در چنین سایت معتبری نباشیم؟مجتبی کبیری،خودش می داند که همین دروغ باعث معروفیت او شد!کسی که ذره ای شهامت و مردانگی در وجودش نبود که بگوید این آهنگ برای او نیست.خواهشا دیگر با این دروغ ها،افکار دوستداران هنر را منحرف نکنید و بدانید که محسن چاووشی،آنقدر طرفدار دارد که اگر خودش هم به فکر گرفتن حق خود نباشد،طرفداران بی شمارش این کار را خواهند کرد.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:35

آقای بابازاده از شما که می دانید چقدر محسن چاووشی از حاشیه گریزان است و با اخلاقی که از محمدرضا آهاری سراغ دارید بعید بود این حاشیه های ۵ سال قبل را پیش بکشید . همان زمان کبیری اعلام کرد نفرین کار او نیست و چاووشی هم گفت نفرین کار من است و چون عده ای سودجو آلبوم نفرین را قاطی آهنگ های دیگر کبیری به اسم آلبوم جدید کبیری می فروختند کار به جایی رسید که چاووشی مجبور شد در قطعه ی Remix آلبوم خودکشی ممنوع ( که انشالله شنیده باشید ) آن را باز خوانی کند و در اول آلبوم هم با صدایی ضمخت بگوید محسن چاووشی !!
کبیری هیچ گاه ادعایی درباره ی نفرین نداشته ( هر چند سکوتش در آن زمان باعث شهرتش شد و از این مورد سو استفاده کرد ) و همانطور که گفتم اعلام هم کرده این کار را من نخوانده ام . فکر می کنم دیر وقت جواب دادین و خوابتان می آمده . این حرفها چیه ؟ ۲ نسخه بودن نفرین ؟؟ این توهمات چیه ...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:35

مگر این کامنتها قبل از اینکه تایید شود کامل خوانده نمی شود؟

پس با وجود این همه اعتراض چرا متن خبر را اصلاح نمی کنید؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:35

سلام لطفا راجع به خبرتون تجديد نظر كنيد !

همين

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:35

شایسد من اطلاعات زیادی نداشته باشم.اما مصاحبه ای از همکارم ( خانم مریم حیدر زاده ) که ترانه سرای نفرین بودند خواندم که این ترانه رو محسن چاووشی حسینی اجرا کرده و البته مریم حیدر زاده هم خیلی از این اجرا خوشحال بود .نمیدانم ... شاید مریم حیدر زاده هم.... . نه اصلا.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:35

چند سال پیش خود کبیری هم تو مصاحبه با یه مجله گفته بود که تو کنسرت مردم داد میزدن نفرین رو بخون ،غافل از اینکه نفرین مال محسن چاووشی هست .
این عین صحبت کبیری هستش.ما هم یه چهار پنج سالی هست این کار رو به نام محسن چاووشی گوش میدیم کبیری که یه شبیه خون بیشتر نیست...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:35

آقای بابازاده ی عزیز این همه اصرار بر موضوعی که روشنتر از خورشید است طبیعی نیست.
با زدن سند قطعه ی نفرین به نام آقای کبیری دردی از بی مخاطبی ایشان دوا نخواهد شد.
از مسئولین سایت خواهش می کنم به جای اینکه التهاب افکنی کنند و فضا را برای تنش بیشتر آماده، این موضوع کوچک را از خود آقای کبیری جویا شوند. خبرنویس جوان ما گویا از مورد توجه واقع شدن مطلبش حتی اگر خلاف واقعی در آن گفته شده باشد لذت می برد.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:35

خوب موافق نباشید!!!مگه واقعیت قراره با موافقیت شما رقم بخوره
جدیدن مجتبی کبیری کارایی رو میکنه که خودشم خبر نداره!!!!!!!جمعش کنید بابا بساط مسخه بازیتونو
از اول که با سایتتون آشنا شدم روزمو بدون اون شب نکردم ولی حالا با این ادعای مسخره...............
>>>>>خداحافظ برای همیشه<<<<<<

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:35

سلام.فکر می کنم با نظراتی که داده شده،دیگر حساب کار دست شما اومده باشه.لطفا به نظرات احترام بزارید و این مطلبو از سایت حذف کنید.اصلا کار درستی نیست با نشر اکاذیب و بازی با احساسات طرفداران بهترین و پر طرفدارترین خواننده ی ایران (محسن چاووشی)،تعداد بازدید سایت رو بالا ببرید.به آقای بابازاده هم بگویید که ای کاش ذره ای شهامت در وجودش بود که اشتباهشو قبول کنه و از محسن چاووشی معذرت خواهی کنه.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:35

متاسفم براتون....

----------------------
این است که در یک هم‌زیستی مسالمت آمیز، مالکیت این قطعه را به صورت 3 دانگ3 دانگ بین کبیری و چاووشی قسمت کنیم تا جنجال‌ها بخوابد، موافق هستید که؟
بهمن بابازاده- 88/5/3
----------------------
6 دانگ اين آهنگ براي محسن چاووشي است...آقايون كاسه داغتر از آش(!)
به خدا قسم نه كبيري همچين ادعايي داره...نه هوادارانش...اصلا نسخه نفرين با صداي كبيري موجود نيست.....
اين قطعه براي محسن چاووشي است...در البومي به نامه همين قطعه...يعني نفرين ..و سند حرف من هم ريميكس آلبوم خودكوشي ممنوع است.
از طرفي صحبتهاي محسن چاووشي با نشريات در مورد اين آلبوم و اين قطع ...تاييد اين كار در سايت رسمي چاووشي.... حرفهاي مريم حيدر زاده ، كه اين ترانه حق محسن چاووشي است... و ...
همه و همه پوچ بودن خبرتون رو ميرسونه...
و انتظاري كه هواداران براي ويرايش خبر دارند.
حاشيه ساختن براي محسن چاووشي از طرف سايت موسيقي ما... جاي تامل دارد..(!)
ملت شنونده آگاه است... اما وجهه سايت شما چي ميشه..؟!
چهره و جايگاه شما چي ميشه...؟!
موفق و پيروز و راستگو (!) باشيد.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:35

يعني قبول اشتباهتون، انقدر براتون سخته كه در جوابيه مي گين سه دنگ چاووشي، سه دنگ كبيري؟!%0

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:35

براتون بیشتر از همیشه تاسف خوردم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:35

يعني قبول اشتباهتون انقدر سخته كه در بيانيه اي خنده دار اين قطعه رو دنگي بين چاووشي و كبيري تقسيم مي كنيد؟ مگه ارث و ميراث تاج الملوكه ؟!
گاهي يه معذرت خواهي ساده ارزش آدم رو از طفره رفتن بي خودي بالاتر مي بره!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:35

من حدس میزنم که جناب بابازاده شوخیشون گرفته
ولی اگر اینطور نیست پیشنهاد میکنم برید قطعه ریمیکس رو از البوم خودکشی ممنوع دانلود کنید گوش کنید تا بفهمید که قطعه نفرین هم تو ریمیکس هست و اسم محسن چاوشی هم اول اون قطعه گفته میشه
البته حدس دیگری هم که میزنم اینه که مشخصه هدف به جریان انداختن این موضوع که اصلا نیاز به بحث نداره اونم چند روز قبل از ورود البوم کبیری یه بازی طراح شده هست برای سرزبون انداختن اسم کبیری
شایدم توقع دارید که محسن چاوشی بیاد برای این موضوع بیانیه بده !!!!!!! محسن چاوشی اگر از این کارا بلد بود که الان یکی از محبوب ترین خواننده های ایران نبود محسن چاوشی یه ادم خیلی محجوبه حتی اگر حقش هم خورده شه دم نمیزنه اینو تو قضیه مجوز گرفتن البوم و سنتوری مشاهده کردید که چقدر راحت حقشو خوردن حداقل شما با طرح این مسائل اونو ناراحت نکنید

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:35

سايت محترم موسيقي ما!

مطمئن باشين ديگه از بازديد كنندگان هوادار محسن چاووشي خبري نخواهد بود........ اگر در بي خبري خواستيد تيتر داغي بسازيد راه بسيار دور از عقلي را انتخاب كرديد. شما نيز كار محسن چاووشي را به يغما ببريد مهم اين است كه ما هواداران مي دانيم كه نفرين مال كيست؟ دلايل اثبات نميارم چون گويا آقاي بابازاده فعلا گوشي براي شنيدن ندارند.يادتان باشد اين جواب اعتماد آهاري به شما نبود.اميدوارم با سياست جديدتان موفق باشيد!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:35

با وجود تمام اظهارات خانم حیدر زاده و محسن چاووشی باز هم این قطعه رو به شخص دیگر نسبت می دین؟!؟!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:35

ما هر چی بگیم این کار برای سلطان چاوشیه ایشون نمیخواد باور کنه اشکال نداره اقا شما فرض کن این اهنگ ماله کسی دیگه هست

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:35

ایشون پشیمون نشدن از کرده خودشون احتمالا ؟ هر که با طرفدارای چاوشی در افتاد ور افتاد
احتمالا بیانیه بعدی ایشون 6 دنگ اهنگ از چاوشی میگیره

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:35

ببخشید آن پشت کسی کامنتها را می خواند ؟موسیقی ما:‌ بله می خواند

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:35

من در برنامه ای که در ماهواره دیدم و خانم حیدر زاده کارشناس بخش ترانه آن بود با گوشهای خودم شنیدم که ایشان در جواب سوال مجری گفتند: هر دو خواننده ای که «نفرین » را خوانده اند در کارشان واقعا خوب و قوی ظاهر شده اند .
مشخص نیست که چرا هواداران اقای چاوشی همیشه به واقعیات اعتراض دارند

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:35

در یکی از سایت های موسیقیایی خواندم که مسیولین سایت موسیقی ما به خاطر فشار هایی که از سوی کبیری و چاوشی به آنها شده و این دو خواننده آنها را تهدید به شکایت کرده اند ، بهمن بابازاده را اخراج کرده اند . دوروزی هم هست که خبری از آقای بابازاده نیست تا این خبر بیشتر به واقعیت نزدیک شود . خواهشمند ام صحت وسقم این خبر را تایید یا تکذیب کنید .موسیقی ما: تکذیب می‌کنیم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:35

من در برنامه ای که در ماهواره دیدم و خانم حیدر زاده کارشناس بخش ترانه آن بود با گوشهای خودم شنیدم
=============
گوشهاتون ایراد داره

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:35

خب اگر خوانده می شود چرا جوابی داده نمی شود؟
واقعیت که روشن است.
برای 4 تا کامنت بیانیه می دهید،ولی در مقابل این همه اعتراض انگار نه انگار...
نکند آقای بابازاده دارد همچنان از تاثیرگذار(!) بودن اظهاراتش لذت می برد؟

وجهه سایت را فدای جمله خبری خلاف واقع و از روی ناآگاهی یکی از نویسندگانش نکنید.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:35

بهتر بود آقای بابازاده قبل از گزارش جدید، آن اشتباه فاحش در خبر قبلی شان را می پذیرفتند تا چهره شان به عنوان یک خبرنگار موسیقی نزد عده ای همچنان مخدوش نباشد. نمی دانم ایشان شجاعت قبول اشتباه را ندارند یا اهمیتی برای افراد مطلع و اینکه چه برداشتی می شود، قائل نیستند. شاید هم جریان چیز دیگری است!
به آقای غضنفری سردبیر محترم سایت که گفتند از جریان موسیقی بدنه دورند هم اطلاع بدهم آلبوم اول کبیری سال 81 وارد بازار شد و آلبوم نفرین چاوشی هم سال 83.
اینکه چگونه آقای بابا زاده مصاحبه ای در سال 80 از ایشان دیدند بر ما هنوز روشن نیست.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:35

متاسفم به این سایت..........
این قطعه فقط واسه چاوشی و بس..........

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود بابازاده؛ من موافق نیستم! | موسیقی ما