برنامه یاد بعضی نفرات
 
همزمان با سالروز رحلت امام خميني (ره)، فرياد هجران روايت مي شود
به خوانندگي مختاباد و رهبري منوچهر صهبايي؛
همزمان با سالروز رحلت امام خميني (ره)، فرياد هجران روايت مي شود
موسيقي ما- تالار وحدت شاهد برگزاری روایت موسیقایی «فریاد هجران» به خوانندگی عبدالحسین مختاباد و رهبری منوچهر صهبایی خواهد بود.

تالار وحدت برای سومین سال متوالی همزمان با سالروز ارتحال امام خمینی ره شاهد برگزاری روایت موسیقایی «فریاد هجران» به خوانندگی عبدالحسین مختاباد و رهبری منوچهر صهبایی خواهد بود. صبح روز گذشته مسئولان برگزاری این برنامه با حضور در جمع خبرنگاران توضیحاتی را درباره بخش‌های مختلف این اجرا ارائه کردند. عبدالحسین مختاباد خواننده، بابک رضایی مدیر انجمن موسیقی و علی‌اصغر سعادتی‌‌مطلق مشاور هنری مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) در این جلسه حضور داشتند.

بابک رضایی مدیرانجمن موسیقی با اشاره به حضور موسیقی بعد از انقلاب گفت: برای سومین سال متوالی و در ایام ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی و با همکاری و مساعدت مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام (ره)، مجموعه دیگری را در تالار وحدت اجرا خواهیم کرد. رضایی سپس به اجرای روایت موسیقایی «فریاد هجران» اشاره کرد و افزود: این برنامه توسط ارکستر سمفونیک تهران و به رهبری منوچهر صهبایی و همکاری گروه کر دفتر موسیقی از 11 و تا 13 خردادماه از ساعت 21 در تالار وحدت اجرا می‌شود.

او درباره بخش‌های مختلف این سمفونی توضیح داد: بخش اول این برنامه با عنوان پوئم سمفونی امام‌خمینی(ره) ساخته بهزاد عبدی در چهار قسمت اجرا می‌شود و در بخش دوم چهار قطعه از ساخته‌های حسن ریاحی با عنوان «ساربان»، «نقش خیال» از ساخته‌های همایون رحیمیان و دو قطعه «شبانگاهان» و «فریاد بی‌قراری» از ساخته‌های عبدالحسین مختاباد و با تنظیم بهزاد عبدی اجرا می‌شود.

در بخش دیگری از این نشست علی‌اصغر سعادتی‌مطلق مشاور هنری مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام (ره) با اشاره به فعالیت‌های شورای موسیقی و تولید موسیقی در معاونت هنری مؤسسه توضیح داد: امام (ره) فتوای جدی در عرصه موسیقی دارند، ایشان در این فتوا عنوان کردند که موسیقی مطرب حرام است، اما صداهای مشکوک مانعی ندارد و در پاسخ به چگونگی تشخیص موسیقی مطرب از مشکوک عنوان کردند که عرف جامعه اسلامی در هر زمان آنچه را که مطرب بشناسد، باید حرام اعلام کند و در غیر این‌صورت اشکالی ندارد. ما هم براساس همین نظریه شورای موسیقی را در دفتر نشر راه‌اندازی کردیم.

سعادتی خاطرنشان کرد: عبدالحسین مختاباد از جمله هنرمندانی بود که در شروع فعالیت‌های این دفتر آثار فاخری را با اشعار امام (ره) تولید کردند و بعد از ایشان نیز حسام‌الدین سراج و دیگران در این عرصه فعالیت‌های جدی انجام دادند که از جمله آنها مجموعه «بوی گل» یا «شبانگاهان» بود که در دل مردم جای گرفت و به همین دلیل امسال نیز تصمیم گرفتیم تا در سال‌روز درگذشت امام (ره) این اثر مجدداً ارائه شود.

او با تأکید بر اینکه دیدگاه مؤسسه درباره موسیقی براساس فتوای امام (ره) است، افزود: در این حوزه ما هیچ کاری به سبک‌ها همچون پاپ، کلاسیک، سنتی و. . . نداریم. پیش‌فروش بلیت‌های برنامه موسیقی «فریاد هجران» از روز شنبه نهم خردادماه در گیشه تالار وحدت، نشر ققنوس و دارینوش آغاز می‌شود و تنها روزهای یازدهم و دوازدهم خرداد ماه به عموم مردم اختصاص دارد.
منبع: 
خبرآنلاين
تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 خرداد 1388 - 00:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:35

موسیقی‌ مطرب و صداهای مشکوک!!! جالب آنکه جناب مختاباد این دو را از هم تمیز داده و شورای موسیقی‌ دفتر نشر هم صداهای مشکوک خود را به رخ ملت میکشد! دوستان عزیز صداهای مشکوک خود را در منزل رها کنید و تالار‌ها را با موسیقی‌ بیارایید . اقای صهبأیی عزیز که با شعار عدم اجرای موسیقی‌ مناسبتی‌ آمدید هیچ وقت فکر کرده اید که که تکان دادن دست و پا برای صداهای مشکوک در‌شان رهبر موسیقی‌ نیست ؟! نمیدانم آقای عبدی از کی‌ شروع به نوشتن صدا‌های مشکوک کرده ا‌ند که مورد پسند حضرات قرار گرفته .واقعا جای افسوس دارد که با کنار گذاشتن شرافت و شخصیت هنری ،افرادی چون عبدی و صهبایی به چه کار‌هایی‌ دست میزنند!!

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود همزمان با سالروز رحلت امام خميني (ره)، فرياد هجران روايت مي شود | موسیقی ما