برنامه یاد بعضی نفرات
 
کاش لازم نباشد دوباره چیزی بخوانم
گفت و گوی اختصاصی با محسن چاووشی درباره ترانه ای که برای فلسطین خوانده
کاش لازم نباشد دوباره چیزی بخوانم
موسیقی ما- بهمن بابازاده: در روزهای اخیر که جنایات و حملات صهیونیست ها به غزه، شدت و قدرت بیشتری گرفته بود، قطعه ای از محسن چاووشی به طرز ویژه ای مورد توجه مردم قرار گرفته است. با وجود این که قطعه «آه ای فلسطین» چاووشی، هنوزبه صورت رسمی منتشر نشده، اما در میان ترانه هایی که در دفاع از مردم فلسطین از رسانه های مختلف و اینترنت پخش و ارائه می شود، بیشترین بازتاب و انعکاس را در پی داشته وتقریبا در همه ایستگاه های جمع آوری کمک به مردم غزه، این ترانه چاووشی به گوش می رسد.
بعضی شبکه های خبری داخلی با ساختن ویدئو کلیپ هایی روی این قطعه، با پس زمینه و تصاویری خونین و دردناک از جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین، و قرار دادن آن به روی سایت های شان، به هر چه محبوب تر و دیده شدن این کار کمکی شایان کردند و در این بین نباید از تاثیر لحن و صدای زخمی چاووشی ،که در قالب قطعات غمگین و آرام، دلنشینی خاصی را به مخاطب القا می کند، به سادگی عبور کنیم.
امیر ارجینی که ترانه سرایی بیش تر قطعات آلبوم «یه شاخه نیلوفر» چاووشی را بر عهده داشته، شعر این قطعه را سروده و خود چاووشی هم کار آهنگسازی و تنظیم اش را در روزهایی که همه او را به عنوان یک خواننده زیر زمینی و غیر مجاز می شناختند، انجام داده است.


 به نظر خودتان چه چیزی باعث می شود که یک قطعه بعد از این همه مدت مورد توجه قرار بگیرد و دوباره مطرح بشود؟
حقیقت اش خودم هم نمی دانم و نمی توانم زیاد با قاطیعت در این زمینه صحبت کنم. در موسیقی اصلا نمی شود پیش بینی کرد اما خب فکر می کنم ویدئو کلیپ هایی که یکی دو تا از خبر گزاری ها برای این کار ساخته بودند تاثیر داشت.

ولی خیلی ها لحن زخمی و غمگین صدای شما ، که همگونی خاصی با احوالات کنونی مردم فلسطین دارد را موثر می دانند.
شاید هم همینطور باشد. به طور کلی مردم با ترانه های غمگین من بیشتر و بهتر ارتباط برقرار می کنند، قبول دارم.

خودتان زمانی که این قطعه را ساختید فکرش را می کردید زمانی به این اندازه به کارتان توجه شود؟
این قطعه تقریبا دو سال و نیم پیش منتشر شده و آن زمان همه من را به عنوان یک خواننده زیر زمینی می شناختند. حالا شرایط عوض شده. این اسم من است که در ترغیب مخاطب برای شنیدن کار خیلی تاثیر دارد. آن زمان، یعنی زمانی که این قطعه تازه منتشر شده بود، چندان به آن پرداخته نشد. طبیعی هم بود، ولی با مجوز گرفتن آلبوم ام نگاه ها نسبت به من عوض شد و این خیلی برای این کار وکارهای دیگری هم که قرار است در آینده داشته باشم،می تواند تاثیر داشته باشد.

اگر در اجراهای زنده تان مردم خواستار اجرای این ترانه از شما باشند، این کار را می کنید؟
حتما.خودم هم دلبستگی خاصی به این قطعه پیدا کرده ام و قطعا این کار را میکنم. هر چند فعلا خبری از اجراهای زنده و کنسرت نیست!

«مناسبتی خواندن» جزو شگرد هایی است که گاهی اوقات مسیر کاری یک هنرمند را به کلی عوض می کند. امکان دارد که در مواقع دیگر و مناسبت های دیگری هم دست به ارائه همچین کاری بزنید؟
خب، این بستگی به اتفاقاتی که قرار است بیفتد ،دارد و شرایط حسی ای که در آن لحظه بروی تیم کاری ما تاثیر می گذارد.اصلا قابل پیش بینی نیست.البته من به شخصه ترجیح می دهم که یک چنین پیشامد هایی نظیر اتفاقات فلسطین وغزه هرگز در هیچ کجای دنیا پیش نیاید در همه جای دنیا صلح ابدی برقرار باشد.
منبع: 
همشهری جوان
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 بهمن 1387 - 00:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:34

ايده فوق العاده اي بود.دوستاني كه ميگن خودتون يعني موزيك ما يه مصاحبه از چاوشي بگيريد بهتره به بخش (درباره ما )سايت برن . اسم بهمن بابازاده رو تو تحريريه اين سايت ميبينن. در ضمن تيتر واقعا غير حرفه اي بود. قبول كنيد

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:34

چرا خودتون با محسن یه مصاحبه انجام نمی دید.تا حالا یه مطلب هم از خودتون راجع به محسن نذاشتید .بااینهمه خواننده مصاحبه شده ،صداشون گذاشته میشه. مدیران محترم آیا از زمان آغاز فعالیت این سایت تا الان شده برای یک روز بجز آلبوم ((یه شاخه نیلوفر))وترانه های محسن کسی در رتبه اول بهترینهای شما قرار بگیره،این ماه که دیگه خسته شدید وبهترین رو معرفی نکردید. آیا چاووشی که یک بخش از سایت شما را به خود اختصاص داده مهمتر از خوانندهایی نیست که باهاشون مصاحبه شده.((100% شما این کار روانجام دادیدولی 100% محسن با شما مصاحبه نکرده،نمی دونم چرا؟؟ )).

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:34

ضمن تشكر از دوستان عزيز سايت موسيقي ما واقعا" آهنگ فلسطين چاووشي در انتقال حس فوق العادست و در اوج خلوص و درد ساخته شده . ضمنا" از دوستان سايت ميخوايم كه ترتيب مصاحبه صوتي رو با محسن عزيز بدهند كه ميتونه بسيار جذاب و شنيدني باشه . ممنون

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:34

محسن دوست دارم........!!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:34

الهی من قربون،نه قربونت نمی شم چون زنت بدش میاد.فقط میگم مواظب خودت باش چون دیگه صدایی مثل تو نمیادها!!!!دیوونه ی صداتم ازپس اهنگتو گوش کردم برادرم ازم عصبانی شد.بالاخره عاشق صداتم.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:34

نمی شد یه تیتر بهتر میزدین؟؟؟؟؟؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:34

سلام ممنون بابت گذاشتن این مصاحبه واقعا افسوس برای صدا و سیما که از پخش همچین کار فوق العاده ای که با هدف دفاع از مظلومیت فلسطینی ها خونده شده خودداری میکنه و به جاش کارهای به مراتب ضعیف تری را پخش میکند مگر چند خواننده واقعی مثل اقای چاوشی داریم ؟؟؟؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:34

خطاب به مسئولان موزیک ما: به نظر شما اینگونه تیتر زدن درست است؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:34

خودمونیم اطلاعات شما در حد کنکوره!!!!!!!!!!!!!!! امیر ارجینی در یک شاخه نیلوفر 4 ترانه داره وحسین صفا 6 ترانه. حالا پیدا کنید جمله مناسب را!!!!!!!!!!!! سوت زدن در این مورد بهترین پیشنهاده

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:34

سلام. مرسی از کارکنان این سایت که اخبار محسن چاوشی رو تو سایت قرار میدن. هممون می دونیم که محسن خواننده ی با هوشیه و هیچ کاریش بی هدف نیست , اینم یه نمونش. به امید موفق تر تر تر ....... شدن یه شاخه نیلوفر.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:34

این خبر حرف های محسن چاوشی در مصاحبه های اخبرش را ثابت میکند. او میگوید که اهنگ هایش انطور نیست که به یکباره محبوب شود و به سرعت از یاد ها برود.اهنگ های او ماندگار است و تا ابد و برای نسل های اینده خواهد ماند

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:34

من دوست دارم ترانه ام با صداي چاوشي خونده بشه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:34

ديووووونتم محسن جوووونم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:34

به نظر من استاد محسن چاووشی بهترین خواننده است

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:34

سلام -چی بگم از کجا بگم -واقعا قدرت صدای ثو محسن جون غیر قابل وصف-امیدوارم باکارهای بعدی خودت دنیارو منفجر کنی تا کم بیارن حسودا از حسودی بی شک تو بهترینی

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:34

به نظر من همشهری من استاد محسن چاووشی بهترین خواننده است

ديووووونتم محسن جوووونم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:34
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:34

واقعا زیباست این آهنگ محسن جان .
من حرفی ندارم بزنم اما مثل همیشه میگم که یادت باشه TANHA همیشه پشتته اگه یه نیم نگاهی هم به ما بکنی .
ممنون محسن جان که وقتتو گذاشتی و این نظر نا قابلو خوندی

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:34

ممنون واسه ی اینکه تو تنهاییام با صداتون اروم میشم خیلد فوق العاده ای

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:34

چاکرتیم داش محسن

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:34

محسن جون دارم در انتظار البوم جدیدت دیوووووونه میشم

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کاش لازم نباشد دوباره چیزی بخوانم | موسیقی ما