برنامه یاد بعضی نفرات
 
این حال منِ بی توست
علیرضا عصار از همکاری دوباره با فواد حجازی می‌گوید
این حال منِ بی توست
از میان خوانندگانی که اواسط دهه 70 موسیقی فراموش شده پاپ ایران را حیات دوباره‌ای بخشیدند، علیرضا عصار به سبب سبک غیرتقلیدی و منحصر به فردش سرآمد بود. خواننده‌ای که هم میان مخاطبان عام نام شناخته‌‌شده‌ای بود و هم نزد منتقدان سخت‌گیر جدی گرفته شد. او البته از سوی مدیران هم مورد تایید بود. آن چنان که علی معلم دامغانی مدیر وقت مرکز موسیقی صدا و سیما در یک نشست خصوصی روی این خواننده را بوسید و از اینکه او به رغم سبک غیرتقلیدی محبوبیت عام دارد تقدیر کرد.

در همان نشست بود که علی معلم از بازخوانی اشعار عرفانی مانند سروده‌های مولانا توسط عصار استقبال کرد. جمع هنری کوچک ولی مورد توجه عصار/ حجازی، به زودی توانستند ترانه‌های پرمخاطب و آلبوم‌های پرفروش به بازار عرضه کند و جالب آنکه آثارتولیدی آنها هم مورد توجه مسولان صدا و سیما قرار گرفته و به شکل گسترده از آنتن تلویزیون و رادیو پخش شد و با بالا گرفتن محبوبیت آنها مورد توجه مخاطبان خاص هم قرار گرفت و سبب ساز برپایی کنسرت‌های چند ده هزار نفری شد. اما در حالی که به نظر می رسید ترکیب عصار / حجازی به جایگاه غیرقابل دسترسی رسیده خبر تعجب‌برانگیز منتشر شد. جدایی حرفه‌ای فواد حجازی و علیرضا عصار.

علیرضاعصار، زمان یادآوری این خبر با نگاهی که بغض در آن موج می‌زند می‌گوید: «من و فواد سال‌ها رفیق بودیم و موسیقی را پله‌پله و آرام آرام طی کردیم از اینکه به جای خوبی رسیده بودیم خوشحال بودیم و به رفاقتمان افتخار می‌کردیم. ظاهرا بعضی دخالت‌ها از سوی اطرافیان و نیز شدت گرفتن اختلاف نظرها باعث شد تا نهایتا این دو از یکدیگر جدا شوند. جدایی که حاصلش تولید آلبوم آخر علیرضا عصار بدون هیچ نشانی از فواد حجازی توسط شهرداد روحانی در لندن بود. «نهان مکن» توفیق زیادی کسب نکرد. و بار دیگر تئوری موفقیت به شرط حضور توامان علیرضا / فواد را به اثبات رساند. دیگر از کنسرت‌های بزرگ در تهران خبری نبود و این دو هنرمند به خلوت خود خواسته پناه برده بودند. عصار در این باره می‌گوید:«به نظرم این خلوت لازم بودمن و فواد هیچ وقت رفاقتمان به هم نخورد حتی بارهانشستیم و با هم قهوه خوردیم و تصمیم گرفتیم زمانی را به استراحت بپردازیم».

در طول زمان سپری شده پس از آلبوم نهان مکن»، علیرضا عصار چندین بار در مراسم خصوصی به روی صحنه رفت و با تغییر تنظیم برخی از آهنگ‌های خود تلاش کرد تا غیبت فواد حجازی به چشم نیاید اما باید پذیرفت که مخاطبان خاصی موسیقی عصار زمانی که ترانه‌های او را می‌شنوند حس جستجوگرشان به دنبال صدای ساکسیفون حجازی هم می‌گردد مخصوصا اگر این ترانه، «خیال نکن نباشی» باشد.یک خبر جالب توجه موسیقی، مسیر این اتفاقات را تغییر داد رسانه‌ها اعلام کردند که یک کنسرت موسیقی پاپ مشترک به خوانندگی مانی رهنما، مهران مدیری، رضا یزدانی و علیرضا عصار در تهران برگزار می‌شود در آن شب جالب، سه هزار نفر از مخاطبان موسیقی پاپ زمانی که پس از سال‌ها علیرضاعصار و فواد حجازی را کنار هم دیدند دقایقی طولانی به صورت ایستاده آنها را تشویق کردند. علیرضاعصار درباره این کنسرت گفت: «عالی بود خیلی عالی بود باور کنید تمام خستگی این سه سال از تنم در رفت از بس که مردم مهربانند برای من بهترین بخش برنامه همین تشویق‌های مردم بود». عصار در پاسخ به این سوال که چطور شد حضور در این کنسرت کوتاه مدت را به برگزاری کنسرت مستقل ترجیح داد؟ می‌گوید:« سوژه برنامه و نهاد برگزارکننده آن یعنی یونیسف و سازمان ملل برایم مهم بودند از یک طرف دیگر سه سال از صحنه دور بودیم و دلمان برای اجرا تنگ شده بود و البته نوعی تمرین و هماهنگی بیشتر هم به حساب می‌آمد».

در آن شب جالب هرکدام از خوانندگان دیگر چندین قطعه مختلف اجرا کردند اما نوبت اجرای عصار که در پایان برنامه قرار گرفته بود فقط شامل سه ترانه می‌شد. عصار در مورد علت این موضوع می‌گوید: «از ابتدا هم قرار بود که سه ترانه بخوانم و البته مدت زمان برنامه هم بیشتر از این اجازه نمی‌داد البته بقیه دوستان مهران مدیری و مانی رهنما ترانه‌های زیادی خواندند ولی من از اول هم به یونیسف گفته بودم که بیشتر از سه ترانه اجرا نخواهم کرد».برای کسانی که خصوصیات علیرضا عصاررا می‌شناسند قرار گرفتن در کنار سه خواننده دیگر و اجرای یک کنسرت مشترک کمی بعید به نظر می‌رسید عصار در توضیح این اتفاق می‌گوید: «این کنسرت من نبود، کنسرت اصلی من اسفند ماه برگزار می‌شود. سازمان ملل برای حضور کوتاه در این کنسرت از من دعوت کرد و من هم به دلایلی که گفته شد، پذیرفتم».این خواننده نام آشنا در ادامه توضیح جالبی را اضافه می‌کند: «البته در ابتدا قرارمان به این صورت نبود اما بعدا تصمیم بر آن شد که همه چهار نفر در یک اجرا روی صحنه بروند و زمان برنامه هم 3 ساعت تعیین شد و خب در واقع بیشتر از این، کاری از دست من برنمی‌آمد».

به هر حال از کیفیت کنسرت برگزار شده که بگذریم مهمترین نکته خبری این ماجرا به پیوند حرفه‌ای مجدد علیرضا عصار و فواد حجازی مربوط می‌شود. عصار در این باره می‌گوید: «زمانی که فواد روی صحنه است من راحت‌تر و خوشحال‌تر هستم هیچ مشکلی بین ما نیست و در تمام این سه سال حاشیه‌های غلط و بی‌مورد دامن زده شده هیچ خللی در رفاقت من و فواد به وجود نیاورده و ما فقط در این سه سال به خودمان و تیممان کمی استراحت دادیم». او در ادامه می‌افزاید‌: «کنسرت بزرگ ما در اسفند ماه به مدت ده شب و هر شب در دو نوبت برگزار خواهد شد» و در پایان در مقابل پرسش مجدد فرهنگ آشتی تاکید می‌کند که «در کنسرت بزرگ اسفند ماه، حتما فواد حجازی هم حضور خواهد داشت».
منبع: 
فرهنگ آشتی
تاریخ انتشار : یکشنبه 3 آذر 1387 - 00:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:33

عصار دوست داریم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:33

خیلی خیلی دوستت داریم .... بدجنس

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:33

خیال نکن نباشی بدون تو میمرم گفته بودم عاشقم اما بدون فواد حجازی حرفمو پس میگیرم .

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود این حال منِ بی توست | موسیقی ما